Show simple item record

dc.contributor.authorGarbarczyk, Justyna
dc.contributor.authorCzechowski, Filip
dc.contributor.editorŚnieżek, Ewa
dc.contributor.editorCzechowski, Filip
dc.contributor.editorDoroba, Sylwia
dc.date.accessioned2016-07-19T10:07:47Z
dc.date.available2016-07-19T10:07:47Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationJ. Garbarczyk, F. Czechowski, Psychologiczny aspekt rachunkowości, jako możliwość oddziaływania na odbiorcę informacji, [w:] Ewolucja rachunkowości w teorii i praktyce gospodarczej. VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Sigma maraton”, red. E. Śnieżek, F. Czechowski, S. Doroba, ser. „Zarządzanie”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 105–113.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-119-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18808
dc.descriptionSprawozdawczość finansowa podlega w ostatnich latach nieustającej krytyce. Uważa się, że nie jest ona w stanie sprostać rosnącym potrzebom i wymaganiom inwestorów, którzy nie zadowalają się już suchą informacją z raportów finansowych. Decyzje o lokowaniu kapitału wymagają obecnie danych o charakterze finansowym i niefinansowym, dobrowolnych ujawnień informacji niewymaganych prawem, o znacząco rozszerzonym zakresie, pozwalających na przewidywanie sytuacji finansowej i wyników jednostki w przyszłości. W erze społeczeństwa informacyjnego raport finansowy jednostki gospodarczej stopniowo ewoluuje w kierunku raportowania biznesowego. Inwestorzy potrzebują danych o znacznie większej przejrzystości, zrozumiałych i często wspomaganych informacjami opisowymi. Prezentowana publikacja stanowi głos w dyskusji nad ewolucyjnym charakterem, kształtem, kierunkami rozwoju oraz perspektywami współczesnej rachunkowości.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja finansowana ze środków Rektora Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Ewolucja rachunkowości w teorii i praktyce gospodarczej. VI Ogólnopolska Konferencja Naukowa «Sigma maraton»”, red. E. Śnieżek, F. Czechowski, S. Doroba, ser. „Zarządzanie”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.relation.ispartofseriesZarządzanie;
dc.titlePsychologiczny aspekt rachunkowości, jako możliwość oddziaływania na odbiorcę informacjipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Justyna Garbarczyk, Filip Czechowski, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number105–113pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationStudenckie Koło Naukowe Rachunkowości SIGMA z Łodzi, Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Rachunkowości, 90-237 Łódź, ul. Jana Matejki 22/26.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-120-4
dc.referencesAronson E., Wilson T. D., Akert R. M., Psychologia społeczna. Serce i umysł, Zysk i S-ka s.c., Poznań 1997.pl_PL
dc.referencesArtienwicz N., Neurorachunkowość jako potencjalny, ale trudny kierunek rozwoju rachunkowości, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości”, tom 82, nr 138, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesArtienwicz N., Rachunkowość behawioralna jako interdyscyplinarny nurt rachunkowości i społecznych nauk o zachowaniu, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości”, tom 71, nr 127, SKwP, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesBurzym E., Społeczna funkcja rachunkowości, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości”, tom 45,nr 101, SKwP, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesKPMG w Polsce, Społeczna Odpowiedzialność Biznesu: fakty a opinie, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesMazurowska M., Paradygmat HOMO OECONOMICUS a rachunkowość behawioralna, Studia Oeconomica Posnaniensia, Poznań 2014.pl_PL
dc.referencesMiązek A., Neurorachunkowość jako nowoczesne podejście w rachunkowości, Studia Oeconomica Posnaniensia, Poznań 2014.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-119-8.10


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record