Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSeta, Magdalena
dc.contributor.editorPiestrzyński, Tomasz
dc.contributor.editorJerzyk-Wojtecka, Justyna
dc.date.accessioned2017-04-20T06:23:38Z
dc.date.available2017-04-20T06:23:38Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationSeta M., Edukacja informacyjna w bibliotekach uczelni przyrodniczych, [w:] Piestrzyński T., Jerzyk-Wojtecka J. (red.), Biblioteka w społeczeństwie wiedzy. Informacja, edukacja, profesjonalizm. Konferencja naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego. Materiały konferencyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 119-127, doi: 10.18778/8088-191-4.09pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-191-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/21324
dc.description.abstractIn accordance with the objectives of the Bologna Process students finishing each course of the studies should learn to find, evaluate and use information. Libraries should play a crucial role in teaching information literacy. The aim of the paper is to show how the libraries of the universities of life sciences carry out educational activities. The author describes the forms of education which are offered in this types of libraries.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofPiestrzyński T., Jerzyk-Wojtecka J. (red.), Biblioteka w społeczeństwie wiedzy. Informacja, edukacja, profesjonalizm. Konferencja naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego. Materiały konferencyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectedukacja informacyjnapl_PL
dc.subjectszkolenia użytkownikówpl_PL
dc.subjectbiblioteki akademickiepl_PL
dc.titleEdukacja informacyjna w bibliotekach uczelni przyrodniczychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number119-127pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Biblioteka Głównapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-192-1
dc.referencesBosacka M., Biblioteka akademicka jako organizacja ucząca i ucząca się, „Bibliotheca Nostra” 2012, nr 1 (27), s. 10–17.pl_PL
dc.referencesBubel D., Information literacy jako kluczowa kompetencja w procesie kształcenia ustawicznego na przykładzie projektu i-literacy realizowanego na Uniwersytecie w Augsburgu, „Bibliotheca Nostra” 2013, nr 1 (31), s. 57–71.pl_PL
dc.referencesCharkiewicz A., Szkolenie biblioteczne online w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w kontekście globalnej sieci cyfrowej, [w:] E-learning wyzwaniem dla bibliotek: materiały z ogólnopolskiej konferencji Elbląg, 23–24 września 2009 r., red. B. Boryczka, Warszawa 2011, s. 114–119.pl_PL
dc.referencesDziak J. [et al.], Edukacja informacyjna w polskich bibliotekach akademickich – raport z badań, „Bibliotheca Nostra” 2013, nr 1 (31), s. 26–41.pl_PL
dc.referencesExner N., Research Information Literacy: Addressing Original Researchers’ Needs, “The Journal of Academic Librarianship” 2014, nr 40, s. 460–466.pl_PL
dc.referencesGrygorowicz A., Kraszewska E., Szkolenie biblioteczne on-line jako nowoczesna forma zajęć dla studentów I roku Akademii Medycznej w Gdańsku, [w:] 25. Jubileuszowa Konferencja Problemowa Bibliotek Medycznych. Kształcenie użytkowników naukowej informacji medycznej – koncepcje i doświadczenia. Lublin–Kazimierz Dolny, 12–14 czerwca 2006 roku, [dostęp: 15.04.2015], http://www.ebib.pl/publikacje/matkonf/25kpbm/grygorowicz_ kra-szewska_2.php.pl_PL
dc.referencesGwadera M., Tałuć K., Edukacja medialna i informacyjna, [w:] Bibliotekarstwo, Warszawa 2013, s. 565–583.pl_PL
dc.referencesKant K., Szkolenie biblioteczne jako standard w bibliotece akademickiej, [w:] Standardy biblioteczne: praktyka, teoria, projekty, red. M. Wojciechowska, Gdańsk 2010, s. 157–164.pl_PL
dc.referencesLanger H., Pedagogika biblioteczna, [w:] Bibliotekarstwo Warszawa 2013, s. 554–564.pl_PL
dc.referencesMarciniak A. Szkolenie użytkowników w polskich bibliotekach uczelnianych. Historia i współczesność, „Bibliotheca Nostra” 2012, nr 1 (27), s. 18–28.pl_PL
dc.referencesMoczadło R., Szkolenia online z przysposobienia bibliotecznego oraz interaktywna biblioteka główna UMCS w Secondlife, [w:] E-learning – nowe aspekty: materiały z II ogólnopolskiej konferencji Warszawa, 14–15 września 2010 r., red. B. Boryczka, Warszawa 2011, s. 73–84.pl_PL
dc.referencesØvern K.M., Faculty-library collaboration: two pedagogical approaches, “Journal of Information Literacy” 2014, nr 2, s. 36–55.pl_PL
dc.referencesPodręczny słownik bibliotekarza, Warszawa, 2011, s. 326.pl_PL
dc.referencesReed M., Kinder D., Farnum C., Referred article Collaboration between Librarians and Teaching Faculty to Teach Information Literacy at One Ontario University: Experiences and Outcomes, “Journal of Information Literacy” 2007, nr 3, s. 29–46.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2011 r. w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego, „Dziennik Ustaw” 2011, nr 253, poz. 1520.pl_PL
dc.referencesUtrata I., Edukacja biblioteczno-informacyjna użytkowników bibliotek akademickich, [w:] 25. Jubileuszowa Konferencja Problemowa Bibliotek Medycznych. Kształcenie użytkowników naukowej informacji medycznej – koncepcje i doświadczenia. Lublin–Kazimierz Dolny, 12–14 czerwca 2006 roku, [dostęp: 15.04.2015], http://www.ebib.pl/publikacje/matkonf/25kpbm/utrata.php.pl_PL
dc.referencesWykaz uczelni publicznych nadzorowanych przez Ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego – publiczne uczelnie akademickie, [dostęp: 15.04.2015], http://www.nauka.gov.pl/uczelnie-publiczne/wykaz-uczelni-publicznych-nadzorowanych-przez-ministra-wlasciwego-ds-szkolnictwa-wyzszego-publiczne-uczelnie-akademickie.html.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-191-4.09


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska