dc.contributor.author | Seta, Magdalena | |
dc.contributor.editor | Piestrzyński, Tomasz | |
dc.contributor.editor | Jerzyk-Wojtecka, Justyna | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T06:23:38Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T06:23:38Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Seta M., Edukacja informacyjna w bibliotekach uczelni przyrodniczych, [w:] Piestrzyński T., Jerzyk-Wojtecka J. (red.), Biblioteka w społeczeństwie wiedzy. Informacja, edukacja, profesjonalizm. Konferencja naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego. Materiały konferencyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 119-127, doi: 10.18778/8088-191-4.09 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-191-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/21324 | |
dc.description.abstract | In accordance with the objectives of the Bologna Process students finishing each course of the studies should learn to find, evaluate and use information. Libraries should play a crucial role in teaching information literacy. The aim of the paper is to show how the libraries of the universities of life sciences carry out educational activities. The author describes the forms of education which are offered in this types of libraries. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Piestrzyński T., Jerzyk-Wojtecka J. (red.), Biblioteka w społeczeństwie wiedzy. Informacja, edukacja, profesjonalizm. Konferencja naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego. Materiały konferencyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | edukacja informacyjna | pl_PL |
dc.subject | szkolenia użytkowników | pl_PL |
dc.subject | biblioteki akademickie | pl_PL |
dc.title | Edukacja informacyjna w bibliotekach uczelni przyrodniczych | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | 119-127 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Biblioteka Główna | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-192-1 | |
dc.references | Bosacka M., Biblioteka akademicka jako organizacja ucząca i ucząca się, „Bibliotheca Nostra” 2012, nr 1 (27), s. 10–17. | pl_PL |
dc.references | Bubel D., Information literacy jako kluczowa kompetencja w procesie kształcenia ustawicznego na przykładzie projektu i-literacy realizowanego na Uniwersytecie w Augsburgu, „Bibliotheca Nostra” 2013, nr 1 (31), s. 57–71. | pl_PL |
dc.references | Charkiewicz A., Szkolenie biblioteczne online w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie w kontekście globalnej sieci cyfrowej, [w:] E-learning wyzwaniem dla bibliotek: materiały z ogólnopolskiej konferencji Elbląg, 23–24 września 2009 r., red. B. Boryczka, Warszawa 2011, s. 114–119. | pl_PL |
dc.references | Dziak J. [et al.], Edukacja informacyjna w polskich bibliotekach akademickich – raport z badań, „Bibliotheca Nostra” 2013, nr 1 (31), s. 26–41. | pl_PL |
dc.references | Exner N., Research Information Literacy: Addressing Original Researchers’ Needs, “The Journal of Academic Librarianship” 2014, nr 40, s. 460–466. | pl_PL |
dc.references | Grygorowicz A., Kraszewska E., Szkolenie biblioteczne on-line jako nowoczesna forma zajęć dla studentów I roku Akademii Medycznej w Gdańsku, [w:] 25. Jubileuszowa Konferencja Problemowa Bibliotek Medycznych. Kształcenie użytkowników naukowej informacji medycznej – koncepcje i doświadczenia. Lublin–Kazimierz Dolny, 12–14 czerwca 2006 roku, [dostęp: 15.04.2015], http://www.ebib.pl/publikacje/matkonf/25kpbm/grygorowicz_ kra-szewska_2.php. | pl_PL |
dc.references | Gwadera M., Tałuć K., Edukacja medialna i informacyjna, [w:] Bibliotekarstwo, Warszawa 2013, s. 565–583. | pl_PL |
dc.references | Kant K., Szkolenie biblioteczne jako standard w bibliotece akademickiej, [w:] Standardy biblioteczne: praktyka, teoria, projekty, red. M. Wojciechowska, Gdańsk 2010, s. 157–164. | pl_PL |
dc.references | Langer H., Pedagogika biblioteczna, [w:] Bibliotekarstwo Warszawa 2013, s. 554–564. | pl_PL |
dc.references | Marciniak A. Szkolenie użytkowników w polskich bibliotekach uczelnianych. Historia i współczesność, „Bibliotheca Nostra” 2012, nr 1 (27), s. 18–28. | pl_PL |
dc.references | Moczadło R., Szkolenia online z przysposobienia bibliotecznego oraz interaktywna biblioteka główna UMCS w Secondlife, [w:] E-learning – nowe aspekty: materiały z II ogólnopolskiej konferencji Warszawa, 14–15 września 2010 r., red. B. Boryczka, Warszawa 2011, s. 73–84. | pl_PL |
dc.references | Øvern K.M., Faculty-library collaboration: two pedagogical approaches, “Journal of Information Literacy” 2014, nr 2, s. 36–55. | pl_PL |
dc.references | Podręczny słownik bibliotekarza, Warszawa, 2011, s. 326. | pl_PL |
dc.references | Reed M., Kinder D., Farnum C., Referred article Collaboration between Librarians and Teaching Faculty to Teach Information Literacy at One Ontario University: Experiences and Outcomes, “Journal of Information Literacy” 2007, nr 3, s. 29–46. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 2 listopada 2011 r. w sprawie Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego, „Dziennik Ustaw” 2011, nr 253, poz. 1520. | pl_PL |
dc.references | Utrata I., Edukacja biblioteczno-informacyjna użytkowników bibliotek akademickich, [w:] 25. Jubileuszowa Konferencja Problemowa Bibliotek Medycznych. Kształcenie użytkowników naukowej informacji medycznej – koncepcje i doświadczenia. Lublin–Kazimierz Dolny, 12–14 czerwca 2006 roku, [dostęp: 15.04.2015], http://www.ebib.pl/publikacje/matkonf/25kpbm/utrata.php. | pl_PL |
dc.references | Wykaz uczelni publicznych nadzorowanych przez Ministra właściwego ds. szkolnictwa wyższego – publiczne uczelnie akademickie, [dostęp: 15.04.2015], http://www.nauka.gov.pl/uczelnie-publiczne/wykaz-uczelni-publicznych-nadzorowanych-przez-ministra-wlasciwego-ds-szkolnictwa-wyzszego-publiczne-uczelnie-akademickie.html. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-191-4.09 | |