dc.contributor.author | Olejnik, Dorota | |
dc.contributor.editor | Piestrzyński, Tomasz | |
dc.contributor.editor | Jerzyk-Wojtecka, Justyna | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T07:59:10Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T07:59:10Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Olejnik D., Repozytorium uczelniane, budowa i koordynacja jego działania szansą na wzmocnienie pozycji biblioteki w realizacji misji naukowo-edukacyjnej uczelni, [w:] Piestrzyński T., Jerzyk-Wojtecka J. (red.), Biblioteka w społeczeństwie wiedzy. Informacja, edukacja, profesjonalizm. Konferencja naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego. Materiały konferencyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 239-251, doi: 10.18778/8088-191-4.18 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-191-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/21336 | |
dc.description.abstract | The purpose of this paper is to present educational tasks support from the university library. By building and coordinating the functioning of the university repository it can be actively involved in the promotional activities, which as a result of developments in the education market, can make the school better. Open Access and Open Educational Resources are still dominant trends in the publication of the results of scientific research and didactics. The role of the university is also the production and processing of knowledge. Knowledge is located in the center of the knowledge society. It is guaranteed the creation and development of such a model of society. Repositories are the component of modern education as well as knowledge transfer and sharing. The effort of the part of the university library in the implementation of these models of scholarly communication and education methods is an opportunity to strengthen its place in the structure of the university. The task to provide adequate information has not changed. The users prefer the resources available in the network. Nevertheless, they still need a professional support that can provide library staff. The author of the text attempt to show the location of educational materials in the repository. The basis for discussion was the chosen literature in the field of Open Access and Open Educational Resources as well as their own observations. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Piestrzyński T., Jerzyk-Wojtecka J. (red.), Biblioteka w społeczeństwie wiedzy. Informacja, edukacja, profesjonalizm. Konferencja naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego. Materiały konferencyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | repozytorium instytucjonalne | pl_PL |
dc.subject | biblioteki szkół wyższych | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | materiały dydaktyczne | pl_PL |
dc.title | Repozytorium uczelniane, budowa i koordynacja jego działania szansą na wzmocnienie pozycji biblioteki w realizacji misji naukowo-edukacyjnej uczelni | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | 239-251 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy, Biblioteka Główna | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-192-1 | |
dc.references | Bednarek-Michalska B., Rola bibliotek naukowych we wdrażaniu rozwiązań otwartych. Repozytorium Open Access – model dla uczelni, [w:] Otwarte zasoby wiedzy. Nowe zadania uczelni i bibliotek w rozwoju komunikacji naukowej. Materiały konferencyjne, Kraków–Zakopane, 15–17 czerwca 2011, praca zbiorowa pod redakcją M.M. Górskiego i M. Marcinek. Kraków 2011, [dostęp: 14.04.2015] http://www.nowyebib.info/images/stories/Mat_konferencyjne/23/konferencjaozw_2011_calosc.pdf. | pl_PL |
dc.references | Creative Commons Polska, [dostęp: 8.04.2015], http://creativecommons.pl/poznaj-licencje-creative-commons/. | pl_PL |
dc.references | Czyżewska M., Wizerunek biblioteki a przewaga konkurencyjna szkół wyższych, [w:] Kształtowanie wizerunku biblioteki, Białystok 2007. | pl_PL |
dc.references | Feret B., Biblioteka hubem uczelni? Nowe czasy – nowe wyzwania Library as university hub? New time, new challenges, [w:] Otwarte zasoby wiedzy. Nowe zadania uczelni i bibliotek w rozwoju komunikacji naukowej. Materiały konferencyjne, Kraków–Zakopane, 15–17 czerwca 2011, praca zbiorowa pod redakcją M.M. Górskiego i M. Marcinek. Kraków 2011, [dostęp: 14.04.2015], http://www.nowyebib.info/images/stories/Mat_konferencyjne/23/konferencjaozw_2011_calosc.pdf. | pl_PL |
dc.references | Grodecka K., Marković J., Kusiak J.: Open AGH – otwarte zasoby edukacyjne w praktyce, „E-mentor” 2012 nr 3(45), [dostęp: 8.04.2015], http//www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/45/id/936. | pl_PL |
dc.references | Hofmokl J., Tarkowski A., Bednarek-Michalska B., Siewicz K., Szprot J., Przewodnik po otwartej nauce, ICM, Warszawa 2009, [dostęp: 14.04.2015], http://ceon.pl/images/przewodnik_po_otwartej_nauce.pdf. | pl_PL |
dc.references | Karwasińska E., Karwasiński P., Kształtowanie nowej tożsamości bibliotekarza w erze zmian technologicznych i mobilności usług bibliotecznych, [dostęp: 10.04.2015], https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/bitstream/10593/7884/1/Emilia_Karwasi%C5%84ska_Piotr %20Karwasi%C5%84ski_Kszta%C5%82towanie_nowej_to%C5%BCsamo%C5%Bci.pdf. | pl_PL |
dc.references | Karwasińska E., Rychlik M., Model i etapy tworzenia repozytorium instytucjonalnego na podstawie badań własnych i doświadczeń bibliotek zagranicznych Institutional repository model and stages of its development based on individual research project and experiences of foreign libraries, [dostęp: 9.04.2015], https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/handle/10593/120. | pl_PL |
dc.references | Koalicja Otwartej Edukacji, [dostęp: 8.04.2015], http://koed.org.pl/otwartosc/otwarta-edukacja/. | pl_PL |
dc.references | Nicholas D., Ocena potrzeb informacyjnych w dobie Internetu: idee, metody, środki, Warszawa 2001. | pl_PL |
dc.references | Marketing szkół wyższych, red. G. Nowaczyk, M. Kolasiński, Poznań 2004. | pl_PL |
dc.references | Ratajczak P., Sojkin B., Kształtowanie pozycji konkurencyjnej szkoły wyższej i jej oferty edukacyjnej, [w:] Marketing szkół wyższych, Poznań 2004. | pl_PL |
dc.references | Rychlik M., Wpływ repozytorium instytucjonalnego na upowszechnianie dorobku naukowego uczelni, [dostęp: 9.04.2015], https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/handle/10593/8054. | pl_PL |
dc.references | Rychlik M., Karwasińska E., Projekt powołania repozytorium Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Badanie ankietowe postaw pracowników naukowych, [dostęp: 10.04.2015], https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/handle/10593/434. | pl_PL |
dc.references | Spychała P., Szlachcic M., Wudarzewski T., Wykorzystanie aktywnych form dydaktycznych w działalności promocyjnej uczelni, [w:] Marketing szkół wyższych, Poznań 2004. | pl_PL |
dc.references | Suber P., Otwarty dostęp, Warszawa 2014, [dostęp: 10.04.2015], http://pon.edu.pl/index.php/nasze-publikacje?pubid=14. | pl_PL |
dc.references | Szczęsny P., Otwarta nauka czyli dobre praktyki uczonych, Toruń 2013. | pl_PL |
dc.references | Wojciechowski J., Biblioteki w nowym otoczeniu, Warszawa 2014. | pl_PL |
dc.references | Zeller P., Proces oceny jakości usług szkoły wyższej z perspektywy studenta, [w:] Marketing szkół wyższych, Poznań 2004. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | bibwym@utp.edu.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-191-4.18 | |