Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorOlejnik, Dorota
dc.contributor.editorPiestrzyński, Tomasz
dc.contributor.editorJerzyk-Wojtecka, Justyna
dc.date.accessioned2017-04-21T07:59:10Z
dc.date.available2017-04-21T07:59:10Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationOlejnik D., Repozytorium uczelniane, budowa i koordynacja jego działania szansą na wzmocnienie pozycji biblioteki w realizacji misji naukowo-edukacyjnej uczelni, [w:] Piestrzyński T., Jerzyk-Wojtecka J. (red.), Biblioteka w społeczeństwie wiedzy. Informacja, edukacja, profesjonalizm. Konferencja naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego. Materiały konferencyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 239-251, doi: 10.18778/8088-191-4.18pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-191-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/21336
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to present educational tasks support from the university library. By building and coordinating the functioning of the university repository it can be actively involved in the promotional activities, which as a result of developments in the education market, can make the school better. Open Access and Open Educational Resources are still dominant trends in the publication of the results of scientific research and didactics. The role of the university is also the production and processing of knowledge. Knowledge is located in the center of the knowledge society. It is guaranteed the creation and development of such a model of society. Repositories are the component of modern education as well as knowledge transfer and sharing. The effort of the part of the university library in the implementation of these models of scholarly communication and education methods is an opportunity to strengthen its place in the structure of the university. The task to provide adequate information has not changed. The users prefer the resources available in the network. Nevertheless, they still need a professional support that can provide library staff. The author of the text attempt to show the location of educational materials in the repository. The basis for discussion was the chosen literature in the field of Open Access and Open Educational Resources as well as their own observations.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofPiestrzyński T., Jerzyk-Wojtecka J. (red.), Biblioteka w społeczeństwie wiedzy. Informacja, edukacja, profesjonalizm. Konferencja naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego. Materiały konferencyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectrepozytorium instytucjonalnepl_PL
dc.subjectbiblioteki szkół wyższychpl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectmateriały dydaktycznepl_PL
dc.titleRepozytorium uczelniane, budowa i koordynacja jego działania szansą na wzmocnienie pozycji biblioteki w realizacji misji naukowo-edukacyjnej uczelnipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number239-251pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy, Biblioteka Głównapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-192-1
dc.referencesBednarek-Michalska B., Rola bibliotek naukowych we wdrażaniu rozwiązań otwartych. Repozytorium Open Access – model dla uczelni, [w:] Otwarte zasoby wiedzy. Nowe zadania uczelni i bibliotek w rozwoju komunikacji naukowej. Materiały konferencyjne, Kraków–Zakopane, 15–17 czerwca 2011, praca zbiorowa pod redakcją M.M. Górskiego i M. Marcinek. Kraków 2011, [dostęp: 14.04.2015] http://www.nowyebib.info/images/stories/Mat_konferencyjne/23/konferencjaozw_2011_calosc.pdf.pl_PL
dc.referencesCreative Commons Polska, [dostęp: 8.04.2015], http://creativecommons.pl/poznaj-licencje-creative-commons/.pl_PL
dc.referencesCzyżewska M., Wizerunek biblioteki a przewaga konkurencyjna szkół wyższych, [w:] Kształtowanie wizerunku biblioteki, Białystok 2007.pl_PL
dc.referencesFeret B., Biblioteka hubem uczelni? Nowe czasy – nowe wyzwania Library as university hub? New time, new challenges, [w:] Otwarte zasoby wiedzy. Nowe zadania uczelni i bibliotek w rozwoju komunikacji naukowej. Materiały konferencyjne, Kraków–Zakopane, 15–17 czerwca 2011, praca zbiorowa pod redakcją M.M. Górskiego i M. Marcinek. Kraków 2011, [dostęp: 14.04.2015], http://www.nowyebib.info/images/stories/Mat_konferencyjne/23/konferencjaozw_2011_calosc.pdf.pl_PL
dc.referencesGrodecka K., Marković J., Kusiak J.: Open AGH – otwarte zasoby edukacyjne w praktyce, „E-mentor” 2012 nr 3(45), [dostęp: 8.04.2015], http//www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/45/id/936.pl_PL
dc.referencesHofmokl J., Tarkowski A., Bednarek-Michalska B., Siewicz K., Szprot J., Przewodnik po otwartej nauce, ICM, Warszawa 2009, [dostęp: 14.04.2015], http://ceon.pl/images/przewodnik_po_otwartej_nauce.pdf.pl_PL
dc.referencesKarwasińska E., Karwasiński P., Kształtowanie nowej tożsamości bibliotekarza w erze zmian technologicznych i mobilności usług bibliotecznych, [dostęp: 10.04.2015], https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/bitstream/10593/7884/1/Emilia_Karwasi%C5%84ska_Piotr %20Karwasi%C5%84ski_Kszta%C5%82towanie_nowej_to%C5%BCsamo%C5%Bci.pdf.pl_PL
dc.referencesKarwasińska E., Rychlik M., Model i etapy tworzenia repozytorium instytucjonalnego na podstawie badań własnych i doświadczeń bibliotek zagranicznych Institutional repository model and stages of its development based on individual research project and experiences of foreign libraries, [dostęp: 9.04.2015], https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/handle/10593/120.pl_PL
dc.referencesKoalicja Otwartej Edukacji, [dostęp: 8.04.2015], http://koed.org.pl/otwartosc/otwarta-edukacja/.pl_PL
dc.referencesNicholas D., Ocena potrzeb informacyjnych w dobie Internetu: idee, metody, środki, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesMarketing szkół wyższych, red. G. Nowaczyk, M. Kolasiński, Poznań 2004.pl_PL
dc.referencesRatajczak P., Sojkin B., Kształtowanie pozycji konkurencyjnej szkoły wyższej i jej oferty edukacyjnej, [w:] Marketing szkół wyższych, Poznań 2004.pl_PL
dc.referencesRychlik M., Wpływ repozytorium instytucjonalnego na upowszechnianie dorobku naukowego uczelni, [dostęp: 9.04.2015], https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/handle/10593/8054.pl_PL
dc.referencesRychlik M., Karwasińska E., Projekt powołania repozytorium Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Badanie ankietowe postaw pracowników naukowych, [dostęp: 10.04.2015], https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/handle/10593/434.pl_PL
dc.referencesSpychała P., Szlachcic M., Wudarzewski T., Wykorzystanie aktywnych form dydaktycznych w działalności promocyjnej uczelni, [w:] Marketing szkół wyższych, Poznań 2004.pl_PL
dc.referencesSuber P., Otwarty dostęp, Warszawa 2014, [dostęp: 10.04.2015], http://pon.edu.pl/index.php/nasze-publikacje?pubid=14.pl_PL
dc.referencesSzczęsny P., Otwarta nauka czyli dobre praktyki uczonych, Toruń 2013.pl_PL
dc.referencesWojciechowski J., Biblioteki w nowym otoczeniu, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesZeller P., Proces oceny jakości usług szkoły wyższej z perspektywy studenta, [w:] Marketing szkół wyższych, Poznań 2004.pl_PL
dc.contributor.authorEmailbibwym@utp.edu.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-191-4.18


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska