Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKokosińska, Magdalena
dc.contributor.editorPiestrzyński, Tomasz
dc.contributor.editorJerzyk-Wojtecka, Justyna
dc.date.accessioned2017-04-21T10:22:56Z
dc.date.available2017-04-21T10:22:56Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationKokosińska M., Od informacji do wiedzy. Rola bibliotekarzy-informatorów w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie, [w:] Piestrzyński T., Jerzyk-Wojtecka J. (red.), Biblioteka w społeczeństwie wiedzy. Informacja, edukacja, profesjonalizm. Konferencja naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego. Materiały konferencyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 306-315, doi: 10.18778/8088-191-4.23pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-191-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/21342
dc.description.abstractThe University Library in Warsaw as one of the biggest academic libraries in Poland, serves a great amount of users every day. The major role in this process play the workers of Information Services and Training Department. The article presents every day work of eight subject librarians and four employees of Information Desk. The librarians provide information activity in the wide meaning – they promote the publications, take an active part in creating the book collection, take care of the high level of users’ service. The librarians also improve their skills regularly and extend professional knowledge. According to the conference’s topic the author would like to point at the relationship: Professionalism = information + education. Thanks to being involved in so various activities the librarians are the active participants of education process (including adult education), they become the specialists in their disciplines, advisers, library’s service promoters and trainers at the same time.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofPiestrzyński T., Jerzyk-Wojtecka J. (red.), Biblioteka w społeczeństwie wiedzy. Informacja, edukacja, profesjonalizm. Konferencja naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego. Materiały konferencyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectbibliotekarz dziedzinowypl_PL
dc.subjectdziałalność informacyjna bibliotekipl_PL
dc.subjectdziałalność edukacyjna bibliotekipl_PL
dc.subjectpraca z użytkownikiempl_PL
dc.titleOd informacji do wiedzy. Rola bibliotekarzy-informatorów w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawiepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number306-315pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationBiblioteka Uniwersytecka w Warszawiepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-192-1
dc.referencesAl-khatib A.H., Rola bibliotekarza dziedzinowego w wolnym dostępie, „Biuletyn EBIB” 2000, nr 8, [dostęp: 12.04.2015], http://www.oss.wroc.pl/biuletyn/ebib18/hakim.html.pl_PL
dc.referencesBielawska S., Marketing wewnętrzny źródłem sukcesu nowoczesnej biblioteki akademickiej, [w:] Unowocześnianie organizacji i metod pracy bibliotek w świetle zmieniających się potrzeb czytelników. Edycja II. Materiały konferencyjne, Opole, 16–17 listopada 2011 r., red. W. Matwiejczuk, D. Szewczyk-Kłos, Opole 2012, s. 205.pl_PL
dc.referencesBluck R., Rozwój kadr w odniesieniu do bibliotekarzy dziedzinowych, [w:] Zarządzanie biblioteką. Najnowsze kierunki w bibliotekarstwie brytyjskim: wybór tekstów, red. I. Kemp, T. Wildhardt, Warszawa 1998, s. 146.pl_PL
dc.referencesbUWlog, [dostęp: 16.05.2015], http://buwlog.uw.edu.pl/.pl_PL
dc.referencesGłowacka E., Problem funkcji informacyjnej biblioteki uniwersyteckiej, Toruń 1992.pl_PL
dc.referencesJazdon A., Unde venis?, [w:] Bibliotekarz dziedzinowy w bibliotekach akademickich, oprac. A. Bogłowska, J. Szewczak. Toruń 2001, s. 9–10.pl_PL
dc.referencesLi, L., Emerging Technologies for Academic Libraries in the Digital Age, Oxford 2009.pl_PL
dc.referencesLyman P., Technology and Education: The Role of Libraries In Teaching and Learning, [w:] Gateways to Knowledge. The Role of Academic Libraries in Teaching, Learning, and Research, red. L. Dowler, London 1997, s. 150.pl_PL
dc.referencesOferta szkoleń Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie, [dostęp: 18.05.2015], http://www.buw.uw.edu.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1904.pl_PL
dc.referencesRepozytorium Uniwersytetu Warszawskiego, [dostęp: 15.05.2015], https://depotuw.ceon.pl/.pl_PL
dc.referencesSprawozdanie Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie i bibliotek wydziałowych za rok 2014 [dostęp: 25.05.2015], http://www.buw.uw.edu.pl/images/BUW_PDF/sprawozdanie/sprawozdanie2014.pdf.pl_PL
dc.referencesWolfe J.A., Naylor T., Drueke J., The Role of the Academic Reference Librarian in the Learning Commons, „Referencje & User Services Quaterly” 2010, vol. 50, issue 2, p. 5.pl_PL
dc.referencesŻmigrodzki Z., Biblioteki w XXI wieku: tendencje i zagrożenia, [w:] Unowocześnianie organizacji i metod pracy bibliotek w świetle zmieniających się potrzeb czytelników. Materiały z konferencji (Opole, 8 listopada 2001), red. W. Hendzel, W. Matwiejczuk, Opole 2002, s. 26–27.pl_PL
dc.contributor.authorEmailm.kokosinska@uw.edu.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-191-4.23


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska