dc.contributor.author | Kokosińska, Magdalena | |
dc.contributor.editor | Piestrzyński, Tomasz | |
dc.contributor.editor | Jerzyk-Wojtecka, Justyna | |
dc.date.accessioned | 2017-04-21T10:22:56Z | |
dc.date.available | 2017-04-21T10:22:56Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Kokosińska M., Od informacji do wiedzy. Rola bibliotekarzy-informatorów w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie, [w:] Piestrzyński T., Jerzyk-Wojtecka J. (red.), Biblioteka w społeczeństwie wiedzy. Informacja, edukacja, profesjonalizm. Konferencja naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego. Materiały konferencyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 306-315, doi: 10.18778/8088-191-4.23 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-191-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/21342 | |
dc.description.abstract | The University Library in Warsaw as one of the biggest academic libraries in Poland, serves a great amount of users every day. The major role in this process play the workers of Information Services and Training Department. The article presents every day work of eight subject librarians and four employees of Information Desk. The librarians provide information activity in the wide meaning – they promote the publications, take an active part in creating the book collection, take care of the high level of users’ service. The librarians also improve their skills regularly and extend professional knowledge. According to the conference’s topic the author would like to point at the relationship: Professionalism = information + education. Thanks to being involved in so various activities the librarians are the active participants of education process (including adult education), they become the specialists in their disciplines, advisers, library’s service promoters and trainers at the same time. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Piestrzyński T., Jerzyk-Wojtecka J. (red.), Biblioteka w społeczeństwie wiedzy. Informacja, edukacja, profesjonalizm. Konferencja naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego. Materiały konferencyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | bibliotekarz dziedzinowy | pl_PL |
dc.subject | działalność informacyjna biblioteki | pl_PL |
dc.subject | działalność edukacyjna biblioteki | pl_PL |
dc.subject | praca z użytkownikiem | pl_PL |
dc.title | Od informacji do wiedzy. Rola bibliotekarzy-informatorów w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | 306-315 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-192-1 | |
dc.references | Al-khatib A.H., Rola bibliotekarza dziedzinowego w wolnym dostępie, „Biuletyn EBIB” 2000, nr 8, [dostęp: 12.04.2015], http://www.oss.wroc.pl/biuletyn/ebib18/hakim.html. | pl_PL |
dc.references | Bielawska S., Marketing wewnętrzny źródłem sukcesu nowoczesnej biblioteki akademickiej, [w:] Unowocześnianie organizacji i metod pracy bibliotek w świetle zmieniających się potrzeb czytelników. Edycja II. Materiały konferencyjne, Opole, 16–17 listopada 2011 r., red. W. Matwiejczuk, D. Szewczyk-Kłos, Opole 2012, s. 205. | pl_PL |
dc.references | Bluck R., Rozwój kadr w odniesieniu do bibliotekarzy dziedzinowych, [w:] Zarządzanie biblioteką. Najnowsze kierunki w bibliotekarstwie brytyjskim: wybór tekstów, red. I. Kemp, T. Wildhardt, Warszawa 1998, s. 146. | pl_PL |
dc.references | bUWlog, [dostęp: 16.05.2015], http://buwlog.uw.edu.pl/. | pl_PL |
dc.references | Głowacka E., Problem funkcji informacyjnej biblioteki uniwersyteckiej, Toruń 1992. | pl_PL |
dc.references | Jazdon A., Unde venis?, [w:] Bibliotekarz dziedzinowy w bibliotekach akademickich, oprac. A. Bogłowska, J. Szewczak. Toruń 2001, s. 9–10. | pl_PL |
dc.references | Li, L., Emerging Technologies for Academic Libraries in the Digital Age, Oxford 2009. | pl_PL |
dc.references | Lyman P., Technology and Education: The Role of Libraries In Teaching and Learning, [w:] Gateways to Knowledge. The Role of Academic Libraries in Teaching, Learning, and Research, red. L. Dowler, London 1997, s. 150. | pl_PL |
dc.references | Oferta szkoleń Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie, [dostęp: 18.05.2015], http://www.buw.uw.edu.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1904. | pl_PL |
dc.references | Repozytorium Uniwersytetu Warszawskiego, [dostęp: 15.05.2015], https://depotuw.ceon.pl/. | pl_PL |
dc.references | Sprawozdanie Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie i bibliotek wydziałowych za rok 2014 [dostęp: 25.05.2015], http://www.buw.uw.edu.pl/images/BUW_PDF/sprawozdanie/sprawozdanie2014.pdf. | pl_PL |
dc.references | Wolfe J.A., Naylor T., Drueke J., The Role of the Academic Reference Librarian in the Learning Commons, „Referencje & User Services Quaterly” 2010, vol. 50, issue 2, p. 5. | pl_PL |
dc.references | Żmigrodzki Z., Biblioteki w XXI wieku: tendencje i zagrożenia, [w:] Unowocześnianie organizacji i metod pracy bibliotek w świetle zmieniających się potrzeb czytelników. Materiały z konferencji (Opole, 8 listopada 2001), red. W. Hendzel, W. Matwiejczuk, Opole 2002, s. 26–27. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | m.kokosinska@uw.edu.pl | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-191-4.23 | |