Show simple item record

dc.contributor.authorZehner II, William Bradley
dc.contributor.authorTrzmielak, Dariusz
dc.contributor.authorGwarda Gruszczyńska, Edyta
dc.date.accessioned2017-04-27T16:13:02Z
dc.date.available2017-04-27T16:13:02Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn978-83-922375-3-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/21480
dc.description.abstractThe article delineates some of the challenges in implementing of one of the global trends among universities - increased cooperation and collaboration to create and transfer intellectual property. Universities all over the world are increasing cooperation and collaboration in different fields. In addition to the traditional student and faculty exchanges, more and more universities are exploring deeper collaborations ranging from replication of degree programs to creation of dual degree programs. The article presents a case study of an extended collaboration to replicate a program founded by the University of Texas at Austin at the University of Lodz in Lodz, Poland. The transferred program is the year long executive MS in Science and Technology Commercialization (MSSTC) Program which focuses on wealth creation associated with intellectual property by transforming ideas based on science and technology into new products, new services, and new ventures to create jobs. The MSSTC program was transferred successfully from the University of Texas at Austin to the University of Lodz in Poland. However, one of the most significant challenges associated with the program replication across countries and cultures is how to best address a program’s intellectual property issues. This paper examines some of the intellectual property issues involved in transferring the MSSTC program like from a US to a Polish university. Some of the lessons learned re: intellectual property are delineated, examined, explored, and recommendations offered.pl_PL
dc.description.abstractGlobalne trendy i międzynarodowy charakter komercjalizacji technologii sprawia, że pojawiły się globalne trendy do zacieśnienia współpracy pomiędzy uczelniami. Uniwersytety Trzeciego wieku oprócz misji edukacyjnej i naukowej włączają się w nurt przedsiębiorczości nazwanej akademickiej, współpracy z przemysłem i instytucjami rządowymi. Artykuł zwraca uwagę na istotną rolę transferu własności intelektualnej zawartej w programach edukacyjnych, szkoleniowych wymiany kadry i studentów. Współpraca rodzi wartość dodaną jako uzyskują uczelnie w postaci wspólnych programów lub transferu wiedzy z jednej uczelni do drugiej. Prezentowany artykuł zawiera również studium przypadku oparte na współpracy dwóch uczelni amerykańskiej i polskiej oraz transferze programu magisterskiego Komercjalizacji Nauki i Technologii z Austin do Łodzi. Udostępnienie wiedzy i najlepszych praktyk Instytutu IC2 w Austin obejmowało wyzwania związane z prawidłowym transferem własności intelektualnej wielu podmiotów jak wykładowców, uczelni, instytutu, doradców oraz innych osób pracujących przez wiele lat przy tworzeniu najlepszego w USA programu magisterskiego do zarządzania technologią. Autorzy zebrali najbardziej istotne problemy występujące podczas ich pracy w programie i przedstawili je w rozdziale Intellectual Property Challenges in Replicating an American Graduate Program in Poland Experiences, Perspectives, and Lessons Learned Abstractpl_PL
dc.description.sponsorshipDruk materiałów sfinansowano ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach projektu „Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherCentrum Transferu Technologii Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKomercjalizacja wiedzy i technologii a własność intelektualna / pod red. Dariusza Trzmielaka.;
dc.titleIntellectual Property Challenges in Replicating an American Graduate Program in Poland Experiences, Perspectives, and Lessons Learnedpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Centrum Transferu Technologii UŁ, Łódź 2010pl_PL
dc.page.number107-124pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Texas at Austinpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSt. Edward’s Universitypl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesLight, R. J., The Harvard Assessment Seminars, Second Report: Explorations with Students and Faculty about Teaching, Learning, and Student Life, Harvard University Graduate School of Education and the Kennedy School of Government Cambridge, Massachusetts 1992.pl_PL
dc.referencesProject Atlantis Program, EU-US Cooperation in Higher Education and Vocational Training, 2010. Retrieved from http://ec.europa.eu/education/euusa/ doc1156_en.htmpl_PL
dc.referencesU.S. Copyright Office, Copyright – Fair Use, 2010. Retrieved from http://www.copyright.gov/fls/fl102.htmlpl_PL
dc.referencesWorld Intellectual Property Organization, Understanding Copyright and Related Rights, 2010a. Retrieved from http://www.wipo.int/freepublications/en/intproperty/909/wipo_pub_909.ht mlpl_PL
dc.referencesWorld Intellectual Property Organization, What is Intellectual Property? 2010b Retrieved from http://www.wipo.int/about-ip/enpl_PL
dc.referencesWorld Trade Organization, Trade Related Aspects of Intellectual Property Rights, 2010. Retrieved from http://www.wto.org/english/tratop_e/trips_e/tripfq_e.htm.pl_PL
dc.referencesZehner II, W. B., The Emerging Technology Commercialization Degree, Proceedings of Eighth World Conference on Integrated Design and Process Technology 2005. Beijing, China, 2005, June. Retrieved from https://msl1.mit.edu/twiki/pub/Scratch/SantoriniPage/Sample_paper.pdfpl_PL
dc.referencesZemsky, R., Wegner, G. R., and Massy, W. F., Remaking the American University – Market Smart and Mission Centered, Rutgers University Press, New Brunswick, N.J., 2006.pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record