Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNiezgoda, Agnieszka
dc.contributor.editorKrakowiak, Beata
dc.contributor.editorLatosińska, Jolanta
dc.date.accessioned2017-10-25T06:57:37Z
dc.date.available2017-10-25T06:57:37Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationNiezgoda A., Czas wolny a zmiany na rynku turystycznym, [w:] Krakowiak B., Latosińska J., (red.), Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość turystyki, Warsztaty z Geografii Turyzmu, tom 5, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s.101-113, doi: 10.18778/7969-262-0.07pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-262-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23051
dc.description.abstractLeisure time is a prerequisite for participation in tourism. However, the impact of leisure time on the tourist services market is much bigger. Namely, it affects primarily consumer behaviour which reflects changes in the perception, importance, price and division of leisure time. This article’s goal is to analyse the role of leisure time (in a demand-related approach) in determining tourism (present and in the future). Consideration on free time and its perception in the society are concluded with a projection of future tourism services. The main changes in tourism caused by changes of leisure are: a transformation from serviceoriented economy to experience-oriented economy, compression of time and space, withdrawal from synchronization resulting from the so-called “third wave”, departure from a traditionally construed idealistic „traveller” towards the notion of the „tourist”, chameleon behaviour and prosumers form as a category of consumers in the tourist market. The article is of a theoretical nature with studies of literature on the subject as the adopted research method.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKrakowiak B., Latosińska J., (red.), Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość turystyki, Warsztaty z Geografii Turyzmu, tom 5, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjectleisure timepl_PL
dc.subjecttourist marketpl_PL
dc.titleCzas wolny a zmiany na rynku turystycznympl_PL
dc.title.alternativeLeisure time and changes on the tourist marketpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number101-113pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniupl_PL
dc.referencesBOMBOL M., 2005, Ekonomiczny wymiar czasu wolnego, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBOMBOL M., 2008, Czas wolny jako kategoria diagnostyczna procesów rozwoju społeczno-gospodarczego, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBYLOK F., 2012, Między uległością a suwerennością konsumencką – zmiany w relacjach producent–konsument na rynku XXI wieku, [w:] G. Rosa, A. Smalec (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, 711, s. 341–356.pl_PL
dc.referencesCIELOCH G., KUCZYŃSKI J., ROGOZIŃSKI K., 1992, Czas wolny czasem konsumpcji, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCZAJA S., 2011, Czas w ekonomii, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesGOŁEMBSKI G., NIEZGODA A., 2012, The Role of Time in the Global Tourism Market – A Demand Perspective, [w:] M. Kasimoglu (ed.), Visions for Global Tourism Industry, InTech, Rijeka, s. 167–178.pl_PL
dc.referencesJUNG B., 2011, W kierunku nowej ekonomii czasu wolnego, [w:] R. Winiarski (red.), Rekreacja i czas wolny. Studia humanistyczne, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa, s. 160–174.pl_PL
dc.referencesKACHNIEWSKA M., NAWROCKA E., NIEZGODA A., PAWLICZ A., 2012, Rynek turystyczny, Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMEHMETOGLU M., 2004, Tourist or Traveller? A Typological Approach, AIEST, „Tourism Review”, 59, 3, s. 33–39.pl_PL
dc.referencesMYŚLIWSKA K., 2011, Socjologia czasu wolnego, [w:] R. Winiarski (red.), Rekreacja i czas wolny. Studia humanistyczne, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa, s. 134–159.pl_PL
dc.referencesNIEZGODA A., 2013, Prosumers in the tourism market: the characteristic and determinants of their behaviour, „Poznan University of Economics Review”, 13, 4, s. 130–141.pl_PL
dc.referencesNIEZGODA A., JERZYK E., 2013, Seniorzy w przyszłości na przykładzie rynku turystycznego, [w:] G. Rosa, A. Smalec (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, 777, s. 475–490.pl_PL
dc.referencesNIEZGODA A., 2010a, Nowe trendy w popycie – wyzwanie dla obszarów recepcji turystycznej, [w:] S. Tanaś (red.), Nauka i dydaktyka w turystyce i rekreacji, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź, s. 21–34.pl_PL
dc.referencesNIEZGODA A., 2010b, Marketing doznań – nowe narzędzie czy nierozłączny element turystyki, [w:] M. Kazimierczak (red.), Współczesne podróże kulturowe, AWF, Poznań, s. 121–131.pl_PL
dc.referencesNIEZGODA A., ZMYŚLONY P., 2003, Popyt turystyczny – uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesTOFFLER A., 2001, Trzecia fala, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWHITROW G.J., 2004, Czas w dziejach, Prószyński i S-ka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWNUK-LIPIŃSKI E., 1972, Praca i wypoczynek w budżecie czasu, Ossolineum, Wrocław.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-262-0.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska