Show simple item record

dc.contributor.authorPrzybylska, Anna
dc.contributor.editorKrakowiak, Beata
dc.contributor.editorLatosińska, Jolanta
dc.date.accessioned2017-10-25T09:39:01Z
dc.date.available2017-10-25T09:39:01Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationPrzybylska A., Innowacyjność przedsiębiorstw turystycznych na rynku wielkopolskim, [w:] Krakowiak B., Latosińska J., (red.), Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość turystyki, Warsztaty z Geografii Turyzmu, tom 5, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s.239-253, doi: 10.18778/7969-262-0.16pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-262-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23062
dc.description.abstractInnovation in the tourism sector is increasingly becoming a source of competitive advantage. The factors which have most influenced this process include: advances in technology, increasingly demanding consumers, the limited life-span of a tourism product and growing competition. The paper presents the results of research into innovative solutions applied by tourism enterprises based in the Greater Poland market, taking into account above all the nature of the service industry. The most important aspects were deemed to be: innovative tourism products on offer, innovative services in the tourism sector, business and logistics management as well as relations between particular stakeholders. The research results also indicated that as the tourism industry is service-oriented and therefore immaterial in nature, no specialised sectors for innovative enterprise which would also be responsible for the introduction of new business solutions exist. This role has clearly been assigned to the employer and, depending on the degree of enterprise development and commitment to contact with interested parties, lower levels in the tourism industrypl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKrakowiak B., Latosińska J., (red.), Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość turystyki, Warsztaty z Geografii Turyzmu, tom 5, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjecttourism enterprisepl_PL
dc.subjectbusinessespl_PL
dc.subjectindustrypl_PL
dc.subjectinnovationpl_PL
dc.subjecttourism servicespl_PL
dc.subjectinnovation policypl_PL
dc.titleInnowacyjność przedsiębiorstw turystycznych na rynku wielkopolskimpl_PL
dc.title.alternativeInnovation in the tourism sector in greater Polandpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number239-253pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl_PL
dc.referencesDziałalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2008–2010, 2012, Główny Urząd Statystyczny, Szczecin, www.stat.gov.pl.pl_PL
dc.referencesFABIŃSKA M., CZYŻ P., KUBIAK K., GUNERSKA E., 2010, Akademia Zarządzania Innowacjami – materiały szkoleniowe; www.innowacyjni.com.pl.pl_PL
dc.referencesGACZEK W.M., 2009, Konieczne warunki procesu innowacyjnego w regionie na przykładzie Wielkopolski; www.innowacyjna-wielkopolska.pl.pl_PL
dc.referencesMAZGAJSKA H., 2002, Aktywność innowacyjna polskich małych i średnich przedsiębiorstw w procesie integracji z Unią Europejską, Prace Habilitacyjne, 4, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesRAPACZ A. (red.), 1998, Przedsiębiorstwo turystyczne na rynku, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesSCHUMPETER J.A., 1960, Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-262-0.16


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska