Show simple item record

dc.contributor.authorTrzmielak, Dariusz
dc.contributor.authorGrzegorczyk, Małgorzata
dc.contributor.authorGregor, Bogdan
dc.contributor.editorTrzmielak, Dariusz M.
dc.contributor.editorGrzegorczyk, Małgorzata
dc.contributor.editorGregor, Bogdan
dc.date.accessioned2017-10-31T11:38:40Z
dc.date.available2017-10-31T11:38:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationTrzmielak D.M., Grzegorczyk M., Gregor B. (red), Transfer wiedzy i technologii z organizacji naukowo-badawczych do przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 162, doi: 10.18778/8088-526-4.01pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-526-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23113
dc.descriptionRozwój innowacyjnej gospodarki zależy od umiejętności korzystania z osiągnięć nauki i możliwości ich dystrybucji. Książka wpisuje się w niezwykle istotną dyskusję dotyczącą poprawy innowacyjności polskiej gospodarki poprzez udoskonalenie współpracy pomiędzy sektorem nauki i biznesu. Autorzy diagnozują sytuację polskich uczelni w zakresie komercjalizacji wyników badań oraz współpracy z biznesem, badają różne grupy interesariuszy biorących udział w profesjonalnych procesach transferu wiedzy i technologii w Polsce, Norwegii, Francji, Czechach, na Węgrzech, a także w USA i Kanadzie. Analizują studia dobrych praktyk – zarówno polskich, jak i zagranicznych – aby na tej podstawie zaprezentować rekomendacje niezbędnych zmian dla uczelni w obszarze kształtowania dobrych relacji z przedsiębiorstwami w celu zwiększania potencjału innowacyjnego i zrostu konkurencyjności gospodarki.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofTrzmielak D.M., Grzegorczyk M., Gregor B. (red), Transfer wiedzy i technologii z organizacji naukowo-badawczych do przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectinnowacyjnośćpl_PL
dc.subjecttransfer wiedzypl_PL
dc.subjectkomercjalizacja technologiipl_PL
dc.subjectwspółpraca nauki i biznesupl_PL
dc.subjectdziałalność naukowo-badawcza uczelnipl_PL
dc.titleTransfer wiedzy i technologii z organizacji naukowo-badawczych do przedsiębiorstwpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[1]-162pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-527-1
dc.referencesAlves J., Marques M.J., Saur-Amaral I., Co-ownership. Active Interface between Academia and Industry, “European Planning Studies” 2007, Vol. 15, nr 9.pl_PL
dc.referencesAnaliza danych z 2013 roku zawartych w: Grupy przedsiębiorstw w Polsce, GUS, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesAnaliza ekonomiczna uniwersytetów publicznych za lata 2005–2015, Uniwersytecka Komisja Finansowa, Gdańsk–Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesAskanas W., Sukces ekonomiczny to – zarządzanie przedsiębiorstwem czy przedsiębiorczość w zarządzaniu?, [w:] Zeszyty Naukowe WSZiA, numer specjalny 1997, red. W. Potwora, T. Pokusa, Wydawnictwo Instytut Śląski, Opole 1997.pl_PL
dc.referencesBendyk E., Nieć M., Pokorski J., Rzeźnik G., Świt innowacyjnego społeczeństwa. Trendy na najbliższe lata, [w:] Innowacyjna przedsiębiorczość w Polsce, red. P. Zadura-Lichota, PARP, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesBruneel J., D’Este P., Salter A., Investigating the Factors that Diminish the Barriers to University-Industry Collaboration, “Research Policy” 2010, Vol. 39.pl_PL
dc.referencesBukowski M., Szpor A., Śniegocki A., Potencjał i bariery polskiej innowacyjności, IBS, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesByczko S., Trzmielak D., Własność intelektualna na uczelni i w działalności gospodarczej. Analiza porównawcza i praktyczne aspekty funkcjonowania systemu patentowania w Polsce i wybranych krajach, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesChen I., Ye W., The Modes of University–Industry Collaborative Innovation in Service: A Case Study from China, [w:] Management of Innovation & Technology, The 4th IEEE International Conference, Bangkok 2008.pl_PL
dc.referencesChristensen C.M., Eyring H.J., The Innovative University, Jossey-Bass, San Francisco 2011.pl_PL
dc.referencesCrane D., Invisible Colleges. Diffusion of Knowledge in Scientific Communities, University of Chicago Press, 1972.pl_PL
dc.referencesCoombs J., Deeds D.L., International Alliances as Sources of Capital. Evidence from the Biotechnology Industry, “The Journal of High Technology Management Research” 2000, Vol. 11.pl_PL
dc.referencesDebackere K., Veugelers R., The Role of Academic Technology Transfer Organizations in Improving Industry Science Links, „Research Policy” 2005, Vol. 34, Issue 3.pl_PL
dc.referencesDeklaracja Lizbońska. Uczelnie Europy po 2010 roku: różnorodność ze wspólnym celem, http://www.eua.be/typo3conf/ext/bzb_securelink/pushFile.php?cuid=398&file=fileadmin/user_upload/files/Publications/Lisbon_Declaration_Polish_version.pdf (dostęp:1.09.2015).pl_PL
dc.referencesDrapińska A., Zarządzanie relacjami na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych, PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesDubinskas F.A., Making Time: Ethno graphics of High Technology Organizations, Philadelphia, Pennsylvania: Temple University Press 1988.pl_PL
dc.referencesDuczmal W., Marketization Public Policy towards Higher Education and University Research in Poland over the Past Twenty Years, [w:] red. D. M. Trzmielak, J. Żurawska, Zarządzanie innowacją. Aspekty komunikacji, finansowania, badania rynku, psychologicznych uwarunkowań, polityki innowacyjnej i infrastruktury, Wydawnictwo Instytut Śląski, Opole 2011.pl_PL
dc.referencesDuszczyk M. Firmy wydają więcej na B+R, „Rzeczpospolita” 29.08.2016 r.pl_PL
dc.referencesDuszczyk M., Więcej biznesu w nauce, „Rzeczpospolita” 9.09.2016 r.pl_PL
dc.referencesDuszczyk M. Firmy szykują się do innowacyjnego skoku, „Rzeczpospolita” 26.10.2016 r.pl_PL
dc.referencesDziałalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w latach 2002–2004, GUS, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesDziałalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 20011–2013, [w:] Banki i bazy danych, GUS, Warszawa 2015, http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/nauka-i-technika/dzialalnosc-innowacyjna-przedsiebiorstw-w-latach-2011-2013,2,8.html, (dostęp: 15.09.2015).pl_PL
dc.referencesDziałalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 20011–2013, Informacja sygnalna, GUS, Warszawa 2014, październik.pl_PL
dc.referencesDziewanowska K., Relacje i lojalność klientów w marketing, Wydawnictwo Naukowe Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesEuropean Innovation Scoreboard, 2009.pl_PL
dc.referencesEurostat: http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tsdec320&plugin=1, (dostęp: 15.11.2014).pl_PL
dc.referencesEtzkowitz H., Webster A., Gebhardt C., Terra B.R.C., The Future of the University and the University of the Future. Evolution of Ivory Tower to Entrepreneurial Paradigm, “Research Policy” 2000, nr 29.pl_PL
dc.referencesEtzkowitz H., The Triple Helix. University-Industry-Government Innovation in Action, Routledge, New York 2008.pl_PL
dc.referencesFarinha L., Ferreira J.J., Triangulation of the Triple Helix. A Conceptual Framework for Regional Competitiveness Focused on Innovation and Local Entrepreneurship. A study on Strategic University–Industry Collaboration, The Triple Helix 10th International Conference, Indonezja 2012, Proceedings.pl_PL
dc.referencesFiske A.P., Relativity Within Moose Culture. Four Incommensurable Models for Social Relationships, „Ethos” 1990, Vol. 18.pl_PL
dc.referencesFurtak R., Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesGeenhuizen M. Van, Soetanto D.P., The Netherlands Knowledge System. Mixed Top-down and Bottom- up Policies and Social Networks in Supporting University Spin-off Firms, [w:] Transfer technologii, przedsiębiorczość innowacyjna w rozwoju firm, red. D.M. Trzmielak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesGibson D.V, Mahdjoubi D., Mercer E.D., Creative Regions, Innovation Clusters, and Science Parks in Developed, Developing, and Emerging Regions Worldwide, [w:] Transfer technologii, przedsiębiorczość innowacyjna w rozwoju firm, red. D. Trzmielak, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesGlobal Innovation Barometer EG Capital An Overview on Messaging, Data and Amplification. Za: Bryła P., Możliwości współpracy polskich uczelni wyższych ze sferą biznesu, „Studia Edukacyjne” 2014, nr 31.pl_PL
dc.referencesGo global. Raport o innowacyjności Polskiej gospodarki 2011, Raport opracowany przez zespół ekspertów Uczelni Vistula na II Kongres Innowacyjnej Gospodarki, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesGoldsmith S., Georges G., Burke T.G., The Power of Social Innovation. How Civic Entrepreneurs Ignite Community Networks for Good, John Wiley & Sons, 2010.pl_PL
dc.referencesGontar Z., Trzmielak D., Transfer wiedzy w ramach programu offsetowego jako szansa dla polskich przedsiębiorstw, „Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica”, Łódź 2005.pl_PL
dc.referencesGreis N.P., Dibner M.D., Bean A.S., External Partnering as a Response to Innovation Barriers and Global Competition in Biotechnology, “Research Policy” 1995, Vol. 240.pl_PL
dc.referencesGulda, K., Innovative Policy in Poland to 2013, [w:] Innovations in Commerce for the Future, “SOOIPP Annual” 2006.pl_PL
dc.referencesGwarda-Gruszczyńska E., Modele procesu komercjalizacji nowych technologii w przedsiębiorstwach. Uwarunkowania wyboru – kluczowe obszary decyzyjne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk M. Korzyści relacyjne i jakość relacji – w kierunku zrozumienia powiazań nauki i biznesu, „Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych”, 2016, nr 2 (20)/2016. s. 1–16.pl_PL
dc.referencesHatakeyama K., Ruppel D., Sabato’s Triangle and International Academic Cooperation. The Importance of Extra-relations for the Latin American Enhancement, International Conference on Engineering Education and Research “Progress Through Partnership”, Ostrava 2004.pl_PL
dc.referencesHavas A., Heterogeneity in Firms’ Innovation Activities. Size, Ownership and Sector do Matter. A study on Strategic University–Industry Collaboration, The Triple Helix 10th International Conference, Indonesia 2012, Proceedings.pl_PL
dc.referencesHensey-Brown J.V., Oplatka I., Market Orientation in Universities. A Comparative Study of Two National Higher Education Systems, “International Journal of Educational Management” 2010, vol. 24, nr 3.pl_PL
dc.referencesHsu M.Y, Chen L.K., Chuang H.C., Shia B.C., Chang Y.T., Wu S.H., R&D Cooperation Linkage in Taiwan Innovation System, [w:] Management of Innovation & Technology, The 4th IEEE International Conference, Bangkok 2008.pl_PL
dc.referencesIndustrial Property Law, Art. 24, Zakamycze Press, Zakamycze 2003.pl_PL
dc.referencesJasiński A.H., Bariery transferu techniki na rynku dóbr zaopatrzeniowo-inwestycyjnych, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesJasiński A.H., Innowacyjność polskiej gospodarki w okresie transformacji. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesJasiński A.H., Założenia marketingu innowacji, [w:] Ekonomika i zarządzanie innowacjami, red. A.H. Jasińki, R. Ciborowski, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2012.pl_PL
dc.referencesJuchniewicz M., Grzybowska B., Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w latach 2002–2004, GUS, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesJuchniewicz M., Grzybowska B., Innowacyjność mikroprzedsiębiorstw, PARP, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKaczorowski J., Wykład inauguracyjny – przemysł a nauka, Politechnika Łódzka, 30 września 2014, materiały Politechniki Łódzkiej.pl_PL
dc.referencesKeller K.L., Strategic Brand Management. Building, Measuring and Managing Brand Equity, Pearson Prentice Hall, New Jersey 2013.pl_PL
dc.referencesKondratiuk-Nierodzińska M., Grabowiecki J., Regionalna Strategia Innowacji (RSI-Podlasie). Wstępna analiza w zakresie innowacyjności Województwa Podlaskiego, Uniwersytet Białostocki, Białystok 2004.pl_PL
dc.referencesKlincewicz K., Dyfuzja innowacji. Jak odnieść sukces w komercjalizacji, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesKonkluzje wypracowane na spotkaniu „Fellows Network”, „Global Perspectives on Technology Transfer and Commercialization”, Instytut IC2 Uniwersytetu Teksańskiego w Austin, 8–9 maja 2009.pl_PL
dc.referencesKozlinska I., Obstacles to the University Industry Cooperation in the Domain of Entrepreneurship, „Journal of Business Management” 2012, nr 6.pl_PL
dc.referencesKozmetzky G., Williams F., Williams V., New Wealth. Commercialization of Science and Technology for business and Economic Development, Praeger 2004.pl_PL
dc.referencesKulawczuk E., Kulawczuk P., Oczekiwania pracowników nauki wobec przedsiębiorstw w zakresie współpracy badawczo-rozwojowej, [w:] Warunki skutecznej współpracy pomiędzy nauką a przedsiębiorstwem, red. M. Bąk, P. Kulawczuk, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesKuo B.L., Shih H.-Y., Sher Peter J., A Study on Strategic University–Industry Collaboration, The Triple Helix 10th International Conference, Indonesia 2012, Proceedings.pl_PL
dc.referencesLachiewicz S., Rola małych i średnich przedsiębiorstw w rozwoju regionów, [w:] Współpraca małych i średnich przedsiębiorstw w regionie. Budowanie konkurencyjności firm i regionu, red. A. Adamik, Difin, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesLee, Y.S., The Sustainability of University–Industry Research Collaboration. An Empirical Assessment, “Journal of Technology Transfer” 2000, Vol. 25.pl_PL
dc.referencesLink A.N., Siegel D.S., Bozeman G., An Empirical Analysis of the Propensity of Academics to Engage in Informal University Technology Transfer, Rensselaer Working Papers in Economics, Rensselaer Polytechnic Institute, nr 0610, maj 2006.pl_PL
dc.referencesLo W.-S., A Practical Framework of Industry University for Supply Chain Management of Health-care Industry with Using Distance Health-care ICT Platform, “International Journal of Electronic Business Management” 2009, Vol. 7.pl_PL
dc.referencesMadanmohan T.R., Navelkar S., Roles and Knowledge Management in Online Technology Communities. An Ethnography Study, “International Journal of Web Based Communities” 2004, Vol. 1, Issue 1.pl_PL
dc.referencesMairesse J., Mohen P., To Be or not to Be Innovative. An Exercise in Measurement, NBER Working Paper 2001, nr 8644.pl_PL
dc.referencesMatusiak K.B., Budowa powiązań nauki z biznesem w gospodarce opartej na wiedzy. Rola i miejsce uniwersytetu w procesach innowacyjnych, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesMatusiak K.B., Rozwój systemów wsparcia przedsiębiorczości – przesłanki, polityka i instytucje, Wydawnictwo Instytutu Technologii i Eksploatacji PIB, Radom 2006.pl_PL
dc.referencesMatusiak K.B., Uwarunkowania innowacyjności małych firm, [w:] Innowacje małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych, red. A.H. Jasiński, Promocja XXI, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesMatusiak K.B., Guliński J. (red.), Rekomendacje zmian w polskim systemie transferu technologii i komercjalizacji, PARP, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesMatusiak K.B., Guliński J. (red.), System transferu wiedzy i komercjalizacji w Polsce – siły motoryczne i bariery, PARP, Poznań–Łódź–Wrocław–Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesMatusiak K.B., Mażewska M., Banish R., Budowa skutecznego otoczenia innowacyjnego biznesu w Polsce, PARP, Warszawa-Gdańsk-Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesMazurek B., Model transferu wiedzy i technologii, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania, Łódź 2008.pl_PL
dc.referencesMiller R.C., Le Boeuf B.J., Developing University–Industry Relations. Pathways to Innovation from the West Coast, John Wiley & Sons, San Francisco 2009.pl_PL
dc.referencesMitręga M., Marketing relacji. Teoria i praktyka, CedeWu, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesMonitoring Industrial Research. The 2011 EU Industrial R&D Investment Scoreboard, European Commision’s Joint Research Centre, Luxemburg 2011, Publications Office of the European Union.pl_PL
dc.referencesMróz M., Rogozińska-Mirut J., The Development of Intellectual Capital in Contemporary Organization, [w:] Innovation and Knowledge in Innovative Enterprise, red. J. Lewandowski, S. Kopera, J. Królikowski, Technical University of Łódź, Łódź 2007.pl_PL
dc.referencesNajlepsze praktyki działalności innowacyjnej firm w Polsce, PWC Polska Sp. z o.o., Warszawa 2013, www.pwc.pl, (dostęp: 2.10.2013).pl_PL
dc.referencesNauka i technika w 2013 roku, GUS, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesOtto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesOśrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce, red. K.B. Matusiak, Raport 2009, PARP, Łódź–Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesPatent applications to the EPO, 2005 and 2012, [w:] Patent Statistics, Eurostat 2015.pl_PL
dc.referencesPerez S.E., Knowledge Management and Intellectual Capital In European Universities. Autonomous University of Madrid. Case Study, [w:] Technology Policy and Innovation. Value-Added Partnering in a Changing World, red. D.M. Trzmielak, M. Urbaniak, Innovation Center University of Łódź, Łódź 2005.pl_PL
dc.referencesPlawgo B., Klimczak T., Czyż P., Boguszewski R., Kowalczyk A., Regionalne systemy innowacji w Polsce, Raport z badań, PARP, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesPlewa C., Quester P., Baaken T. Relationship Marketing and UniversityIndustry Linkages. Conceptual Framework, “Marketing Theory” 2005, nr 5.pl_PL
dc.referencesPorter M.E., Location, Competition, and Economic Development. Local Clusters in a Global Economy, „Economic Development Quarterly” 2000, Vol. 4, Issue 1.pl_PL
dc.referencesPotwora W., Innowacje (nie)innowacyjne – o współpracy nauki z gospodarką, [w:] Zarządzanie innowacjami. Aspekty komunikacji, finansowania, badania rynku, psychologicznych uwarunkowań, polityki innowacyjnej i infrastruktury, red. D.M. Trzmielak, J. Żurawska, Wydawnictwo Instytut Śląski, Opole 2011.pl_PL
dc.referencesRabczenko A., Science – Art or a Part of the Economy? United States and Israel Cases, [w:] International Cases on Innovation , Knowledge and Technology Transfer, red. D.M. Trzmielak, D.V. Gibson, Uniwersytet Łódzki, Centrum Transferu Technologii, Łódź 2014.pl_PL
dc.referencesRafinejad D., Product Development and Commercialization. Case Studies and Key Practices for Market Leadership, J. Ross Publishing, Fort Lauderdale 2007.pl_PL
dc.referencesSzyl M., Paczkowski R., Raport o największych inwestorach w badania i rozwój w Polsce w 2012 roku, Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesRappa M.A., Debackere K., Technology Communities and the Diffusion of Knowledge, “R&D Management” 1992, Vol. 22, Issue 3.pl_PL
dc.referencesRathore S.A., Roadmap for Implementation of Quality by Design (QbD) for Biotechnology Products, “Trends in Biotechnology” 2009, Vol. 27.pl_PL
dc.referencesResende D.N., Gibson D., Jarrett J., BTP – Best Transfer Practice. A Tool for Qualitive Analysis of Techtransfer Offices. A cross Cultural Analysis, “Technovation” 2013, Vol. 33.pl_PL
dc.referencesRené R., Venturing for Commercialization of R&D Results, [w:] Applied Technology and Innovation Management. Insights and Experiences From an Industry-leading Innovation Center, red. H. Arnold, M. Erner, P. Möckel, Ch. Schläffer, Springer, Berlin 2010.pl_PL
dc.referencesRobin S., Schubert T., Cooperation with Public Research Institutions and Success in Innovation. Evidence from France and Germany, [w:] Innovation Systems and Policy Analysis, Fraunhofer ISI Discussion Papers 2010, nr 24.pl_PL
dc.referencesRogalev N., Technology Transfer and Commercialization in Rusia, [w:] Global Perspectives on Technology Transfer and Commercialization. Building Innovative Ecosystems, red. J.S. Butler, D.V. Gibson, Edward Elgar, Cheltenham 2011.pl_PL
dc.referencesRogoziński K. (red.), Zarządzanie relacjami w usługach, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesRothschild L., Darr A., Technological Incubator and the Social Construction of Innovation Networks. An Israeli Case Study, “Technovation” 2005, nr 25.pl_PL
dc.referencesRydel M., Ronkowski C., Marketing partnerski, „Marketing i Rynek” 1995, nr 9.pl_PL
dc.referencesScience, Technology and Innovation in the New Economy, Policy Brief, OECD, 2000, wrzesień, http://www.oecd.org/science/sci-tech/1918259.pdf, (dostęp: 30.10.2014).pl_PL
dc.referencesShalhevet S., Haruvy N., Spharim I., Management Strategies for Agricultural Biotechnology in Small Countries. A Case Study of Israel, “Biotechnology Advances” 2001, Vol. 19.pl_PL
dc.referencesShane S., Technology and Innovation Management, John Wiley & Sons, West Sussex 2008.pl_PL
dc.referencesShepard B.H., Serman D.M., The Grammars of Trust. A. Model and General Implications, “The Academy of Management Review” 1998, Vol. 23, nr 23.pl_PL
dc.referencesSilver-Pagaza G., Coraz-Flores E., The Agency Problem of R&D Projects, [w:] Technology Policy and Innovation. Value-Added Partnering in a Changing World, red. D.M. Trzmielak, M. Urbaniak, American-Polish Offset Program University of Texas at Austin, University of Łódź, Łódź 2005.pl_PL
dc.referencesSkikiewicz R., Jakość usług bankowych a konkurencyjność banków, rozprawa doktorska pod kierunkiem J. Garczarczyka, Poznań 2010.pl_PL
dc.referencesStaginnus U., Russell S., Maximizing the Strategic Impact of Health- and Pharmaeconomics in Biotechnology Companies, [w:] Best Practices in Biotechnology Business Development. Validation, Licensing, Cash Flow, Pharmaeconomics, Market Selection, Communication Intellectual Property, red. Y. Friedman, Logos-Press, Washington 2008.pl_PL
dc.referencesStatt D.A, Understanding the Consumer. A Psychological Approach, Macmillan, Hampshire 1997.pl_PL
dc.referencesSystem transferu technologii i komercjalizacji wiedzy w Polsce – Siły motoryczne i bariery, PARP, Poznań–Łódź–Wrocław–Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesSzczegółowy opis osi priorytetowych Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014–2020, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesSzyl, M., Paczkowski R. Raport o największych inwestorach w badania i rozwój w Polsce w 2012 roku, Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesTerziovski M., Morgan J.P., Management Practices and Strategies to Accelerate the Innovation Cycle in the Biotechnology Industry, “Technovation” 2006, Vol. 26.pl_PL
dc.referencesThorp H., Goldstein B., Engines of Innovation. The Entrepreneurial University in the Twenty-first Century, The University of North Carolina Press, Chapel Hill 2010.pl_PL
dc.referencesThe Bayh-Dole Act. A Guide to the Law and Implementing Regulations, Council on Governmental Relation, 1999, October.pl_PL
dc.referencesThe Measurement of Scientific and Technological Activities. Proposed Guidelines for Collecting and Interpreting Technological Innovation Data, Oslo manual, European Commission, Eurostat, 2005.pl_PL
dc.referencesTrzmielak D.M., Komercjalizacja wiedzy i technologii – determinanty i strategie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesTrzmielak D.M., Współpraca ośrodków naukowych i przedsiębiorstw we wdrażaniu wyników badań, [w:] Marketing instytucji naukowych i badawczych, red. W. Wiśniowski, Prace Instytutu Lotnictwa, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesTrzmielak D.M., Grzegorczyk M., Technology Marketing – the Use of Relationship Marketing Principles in the Process of International Commercialization, [w:] Rozvoj marketing v teórii a praxi. Marketing Development in Theory and Practice, red. J. Striss, EDIS – Vydavateľstvo Žilinskej Univerzity, 2010.pl_PL
dc.referencesTrzmielak D.M., Wojciechowicz J., Transfer biotechnologii i rola naukowca w komercjalizacji wyników badań na przykładach spółek spin-off/spin-out – Centrum badań DNA sp. z o.o. oraz Innogene S.A., [w:] Innowacje i komercjalizacja w biotechnologii, red. D.M. Trzmielak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesTrzmielak D.M., Zehner W.B., Metodyka i organizacja doradztwa w zakresie transferu i komercjalizacji technologii, PARP, Austin–Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesTurk-Bicakci L., Brint S., University–Industry collaboration. Patterns of Growth for Low- and Middle-level Performers, „Higher Education” 2005, Vol. 49.pl_PL
dc.referencesWilkin J., (red.) Program rozwoju szkolnictwa wyższego do 2020 r. Część IV. Finansowanie szkół wyższych ze środków publicznych, Fundacja Rektorów Polskich, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesWissema J.G., Uniwersytet Trzeciej Generacji. Uczelnia XXI wieku, Wydawnictwo ZANTE, Zębice 2009.pl_PL
dc.referencesWoźniak A., Innowacje motorem gospodarki, „Rzeczpospolita” 24.10.2016 r.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie niektórych innych ustaw, Dz.U. 2011 nr 84, poz. 455.pl_PL
dc.referencesZadura-Lichota P. (red.), Świt innowacyjnego społeczeństwa. Trendy na najbliższe lata, PARP, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesZehner W.B., Successful Science Parks – Research to Rich, [w:] Zarządzanie innowacją. Aspekty komunikacji, finansowania, badania rynku, psychologicznych uwarunkowań, polityki innowacyjnej i infrastruktury, red. D.M. Trzmielak i J. Żurawska, Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2011.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-526-4.01


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska