Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGościniak, Paulina
dc.contributor.editorWiluś, Robert
dc.contributor.editorWojciechowska, Jolanta
dc.date.accessioned2017-11-04T15:45:36Z
dc.date.available2017-11-04T15:45:36Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationGościniak P., Potrzeby i zachowania gościa hostelowego na przykładzie łódzkich hosteli, [w:] Wiluś R., Wojciechowska J., (red.), Człowiek w turystyce. Role, potrzeby, zachowania, Warsztaty z Geografii Turyzmu, tom 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 229-243, doi: 10.18778/8088-293-5.14pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-293-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23191
dc.description.abstractHostele w Polsce stają się coraz bardziej popularnymi obiektami noclegowymi. Pomimo że powstały dopiero na początku XX w. stanowią coraz większą konkurencję dla droższych hoteli. Zróżnicowana oferta hosteli jest doskonałą propozycją dla osób, które chcą spędzić noc w komfortowych i tanich warunkach. Spośród wszystkich gości wyróżnić można trzy segmenty, w których goście mają podobne motywy przyjazdu, oczekiwania i wymagania dotyczące standardu usług. Pierwszy z nich stanowią osoby przyjeżdżające do miasta na studia. Pozostają na jeden lub dwa noclegi w trakcie weekendu, kiedy trwają zajęcia. Do drugiego segmentu zaliczono pracowników firm, którzy pozostają na pięć lub sześć nocy, a w weekendy wracają do swojego domu. W ostatnim segmencie zaleźli się ci, którzy przyjeżdżają do Łodzi w celach wypoczynkowych i poznawczych. Wszyscy goście hostelowi w trakcie swojego pobytu zwracają uwagę na czystość pokoju oraz jakość świadczonych usług. Podkreślali także, że miła i profesjonalna obsługa jest jednym z najważniejszych elementów udanego pobytu w hostelu.pl_PL
dc.description.abstractHostels are becoming more popular in the polish hotels industry. They are relatively young, but they are becoming serious competition to the more expensive hotels. Variety offer is an excellent proposition for those who want to spend the night in friendly, cheap and comfortable way. It can be seen that there are three different groups of guests whose are staying in the hostels in Lodz. Those who are arriving to the city because of their studies. Their stay lasts mostly one or two days during weekends, when they have to study at the university. The others are those who are coming to Lodz as worker from the outside companies. They are staying mostly five or six weekdays and at the weekends they are going back to their cities. The last one are those who are spending time in the city because they want to relax and sightseeing. All of the hostels guest during their stay are paying attention to the cleanliness of the room and the standard of service. They are emphasizing that helpful and kind staff is the key to the pleasant stay.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWiluś R., Wojciechowska J., (red.), Człowiek w turystyce. Role, potrzeby, zachowania, Warsztaty z Geografii Turyzmu, tom 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjectŁódźpl_PL
dc.subjecthostelpl_PL
dc.subjectpotrzebypl_PL
dc.subjectzachowaniapl_PL
dc.subjectgość hostelowypl_PL
dc.subjectLodzpl_PL
dc.subjecthostelspl_PL
dc.subjecthostels guestpl_PL
dc.subjectdemands and requirespl_PL
dc.titlePotrzeby i zachowania gościa hostelowego na przykładzie łódzkich hostelipl_PL
dc.title.alternativeRequiers and behaviours of hostels guests based on hostels in Łódźpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number229-243pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-294-2
dc.referencesLISZEWSKI S. (red.), 2010, Ruch turystyczny w Łodzi i województwie łódzkim w 2009 r., Łódź.pl_PL
dc.referencesMAZURKIEWICZ L., 2002, Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, Wyd. PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMILEWSKA M., WŁODARCZYK B., 2004, Historia hotelarstwa w Łodzi, „Turystyka i Hotelarstwo”, 5.pl_PL
dc.referencesMILEWSKA M., WŁODARCZYK B., 2015, Hotelarstwo. Podstawowe wiadomości, Wyd. PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWŁODARCZYK B. (red.), 2011, Ruch turystyczny w Łodzi i województwie łódzkim w 2010 r., Łódź.pl_PL
dc.referencesWŁODARCZYK B. (red.), 2012, Ruch turystyczny w Łodzi i województwie łódzkim w 2011 r., Łódź.pl_PL
dc.referencesWŁODARCZYK B., 2014, Baza noclegowa Łodzi i regionu łódzkiego na początku drugiej dekady XXI wieku, [w:] B. Krakowiak, J. Latosińska (red.), Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość turystyki, ser. „Warsztaty z Geografii Turyzmu”, 5, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referenceswww.geoportal.gov.pl; 23.01.2016 r.pl_PL
dc.referenceswww.hihostels.com; 2.02.2016 r.pl_PL
dc.referenceswww.rotwl.pl; 2.02.2016 r.pl_PL
dc.referenceswww.stat.gov.pl; 29.02.2016 r.pl_PL
dc.contributor.authorEmailpaulinagosciniak@gmail.compl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-293-5.14


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska