Show simple item record

dc.contributor.authorGregor, Bogdan
dc.contributor.authorKaczorowska-Spychalska, Dominika
dc.date.accessioned2018-01-18T12:11:34Z
dc.date.available2018-01-18T12:11:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationGregor B., Kaczorowska-Spychalska D., Blogi w procesie komunikacji marketingowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, doi: 10.18778/8088-416-8pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-416-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23881
dc.descriptionPublikacja dotyczy aktualnego nurtu rozważań nad problematyką komunikacji w przestrzeni hipermedialnej. Łączy w sobie wszechstronne studia teoretyczne i wyniki badań naukowych, stanowiące zasadniczą część książki. To rzetelne i merytoryczne opracowanie, w którym ciekawie i syntetycznie zaprezentowano blog jako atrakcyjny instrument interakcji z odbiorcą w wymiarze społecznym i komercyjnym. Autorzy zwrócili szczególną uwagę na dynamikę jego rozwoju, obserwowany proces ustawicznej ewolucji i potencjalne kierunki zmian. Dzięki temu publikacja staje się inspirującym źródłem wiedzy, umożliwiając Czytelnikom postrzeganie blagosfery jako przestrzeni wielowymiarowej, wielowątkowej, wymagającej przemyślanych strategii działania. Książka ma walory zarówno poznawcze, metodyczne, jak i praktyczne, co pozwala kierować ją do szerokiego grona odbiorców. Jest adresowana do pracowników naukowych zajmujących się problematyką komunikacji marketingowej, studentów kierunków biznesowych, w tym przede wszystkim z zakresu zarządzania oraz przedstawicieli biznesu zainteresowanych marketingiem w mediach społecznościowych.pl_PL
dc.description.abstractRozważania zawarte w pracy oparto na źródłach wtórnych i pierwotnych. Wykorzystano obszerną literaturę przedmiotu dotyczącą implikacji nowych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w biznesie, problematyki mediów społecznościowych, e-konsumenta i blogosfery – głównie w kontekście jej roli w procesie komunikacji marketingowej. Wykorzystano także źródła informacji pierwotnych. Zaprojektowano i przeprowadzono w 2015 roku szerokie badania empiryczne. Objęto nimi przedsiębiorstwa, blogerów indywidualnych i potencjalnych czytelników blogów. Uwzględniono również wyniki wcześniejszych studiów empirycznych zrealizowanych przez autorów w latach 2010 i 2013. Praca składa się z pięciu rozdziałów, wstępu i zakończenia.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectblogpl_PL
dc.subjectkomunikacja marketingowapl_PL
dc.subjectmedia interaktywnepl_PL
dc.subjectblogi korporacyjnepl_PL
dc.subjectblogi indywidualnepl_PL
dc.titleBlogi w procesie komunikacji marketingowejpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number191pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingu, 90-237 Łódź, ul. Matejki 22/26pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSpołeczna Akademia Nauk w Łodzi, Wydział Zarządzania, Katedra Gospodarki Elektronicznej, 90-113 Łódź, ul. Sienkiewicza 9pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-417-5
dc.contributor.authorBiographicalnoteBogdan Gregor jest profesorem zwyczajnym nauk ekonomicznych. Od 1992 roku kieruje Katedrą Marketingu. Jego zainteresowania naukowo-badawcze obejmują szeroko pojętą problematykę marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem ewolucji tej specjalności naukowej i nowych jej koncepcji, roli badań marketingowych w zarządzaniu współczesną organizacją, a także wykorzystania nowych technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w biznesie (głównie w działalności marketingowej). Jest autorem i współautorem około 320 publikacji, w tym kilkunastu książek. Opublikował m.in. w 2002 roku, wspólnie z Marcinem Stawiszyńskim, pionierską na polskim rynku wydawniczym książkę e-Commerce, a w 2014 roku wydał monografię Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich (współautor: Magdalena Kalińska-Kula). Pełnił wiele odpowiedzialnych funkcji na Uniwersytecie Łódzkim i poza uczelnią. Był m.in. prodziekanem i dziekanem Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego UŁ (1990–1994), jednym z twórców Wydziału Zarządzania UŁ – jego pierwszym i wieloletnim dziekanem (1994–2002; 2005–2008). W latach 2008–2016 pełnił funkcję prorektora Uniwersytetu Łódzkiego ds. ekonomicznych, a w latach 2012–2016 był przewodniczącym Uniwersyteckiej Komisji Finansowej, organu Konferencji Rektorów Uniwersytetów Polskich. Jest stypendystą Fundacji Humboldta (1980–1982) i DAAD (1990).pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteDominika Kaczorowska-Spychalska jest doktorem nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Ukończyła dwa kierunki studiów magisterskich: Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze i Polityczne oraz Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Łódzkim. Swoją rozprawę doktorską obroniła w 2008 roku na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się obecnie przede wszystkim na technologii ICT (information and communication technologies) i jej implikacji w biznesie, mediach społecznościowych oraz koncepcji Internetu Rzeczy (Internet of Things). Jest autorką i współautorką ponad 40 publikacji wydanych zarówno w wydawnictwach polskich, w tym czasopismach branżowych skierowanych do praktyków (np. „Marketing w Praktyce”), jak i zagranicznych (np. wydawnictwo Springer). Od 1999 roku prowadzi szkolenia oraz zajęcia ze studentami, współpracując z różnymi szkołami wyższymi w Łodzi. Obecnie jest adiunktem w Katedrze Gospodarki Elektronicznej Społecznej Akademii Nauk w Łodzi, gdzie pełni również funkcję zastępcy Kierownika Zakładu e-Biznesu.pl_PL
dc.referencesAdamczyk D., Internet of Things, Time4Mobi, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesAppelo J., Zarządzanie 3.0, Helion, Gliwice 2016.pl_PL
dc.referencesBaran T., Miotk A., Blogerzy w Polsce 2013. Znajomość. Wizerunek, Znaczenie, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesBaylin E., Przechytrzyć social media, One Press, Helion, Gliwice 2013.pl_PL
dc.referencesBergh J. den van Behrer M., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Edgar, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesBickerton P., Bickerton M., Pardesi U., Marketing w Internecie, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.pl_PL
dc.referencesBoguszewicz-Kreft M., Marketing doświadczeń, CeDeWu, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesBonek T., Smaga M., Biznes w Internecie, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesBonek T., Smaga M., Biznes na Facebooku i nie tylko, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesBorek P., Kornowicz A., Lachowicz U., Makulec J., Petriczek W., Zieliński K., Biznes w Internecie, One Press, Helion, Gliwice 2013.pl_PL
dc.referencesBroggs A., Burke P., Społeczna historia mediów, PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesBrzeziński T., Ciechanek Ł., Content Marketing Odpowiedzią Na Współczesne Realia Reklamowe, [w:] W. Schmidt, P. Kolenda, Konsumpcja treści online a marketing, IAB Polska, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesBryks S., Digitalowy budowlaniec lojalności, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 1.pl_PL
dc.referencesBudek K., Tomek Tomczyk/Kominek – Nie ma co się bać blogów, [w:] K. Budek (red.), Raport Social Media w Biznesie, Internet Standard, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesChabior B., Za charyzmatycznym blogerem pójdę jak na bal, [w:] B. Chochołowski (red.), Raport media społecznościowe, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesCiemniewska J., Użytkownicy Internetu w Polsce, [w:] P. Kolenda (red.), Raport strategiczny – Internet 2014, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesCisek T., Nowacki P., E-wangeliści, One Press, Helion, Gliwice 2012.pl_PL
dc.referencesCole G., Management theory and practice, South Western Cengage Learning, Geraldine Lyons, London 2004.pl_PL
dc.referencesCwalina W., Falkowski A., Newman B.I., Political marketing Theoretical and strategic foudations, Routledge, London–New York 2015.pl_PL
dc.referencesCzaplicka M., Zarządzanie kryzysem w social mediach, One Press, Helion, Gliwice 2014.pl_PL
dc.referencesCzulak J., Transparentność za kasę, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 2.pl_PL
dc.referencesDejnaka A., Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych, CeDeWu, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesDejnaka A., E-marketing, [w:] M. Dutko (red.), Biblia e-biznesu, Helion, Gliwice 2013.pl_PL
dc.referencesDejnaka A., Application New technology Marketing, [w:] M. Boguszewicz-Kreft (red.), Trendy i wyzwania współczesnego marketingu, Prace naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, Gdańsk 2013.pl_PL
dc.referencesDobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Astrum, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesDobiegała-Korona B., Migracje klientów a wartość przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesDoyle P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesDylik-Ostrowska K., Specyfika treści internetowych, [w:] W. Schmidt, P. Kolenda (red.), Konsumpcja treści online a marketing. Raport, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesEdelman, D., Budowanie marki w epoce cyfrowej, „Harvard Business Review Polska” 2011, nr 1.pl_PL
dc.referencesEvans L., Social media marketing, One Press, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesEyring M., Johnson M., Nair H., Nowe modele biznesowe, „Harvard Business Review Polska” 2012, nr 5.pl_PL
dc.referencesFalkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.pl_PL
dc.referencesFalls J., Deckers F., Media społecznościowe bez ściemy, One Press, Helion, Gliwice 2013.pl_PL
dc.referencesFedorowicz E., Blog, czyli nowa nisza reklamowa, „Marketing i Rynek” 2009, nr 10.pl_PL
dc.referencesFisk P., Geniusz konsumenta, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesFrąckiewicz E. (red.), Marketing internetowy, PWN, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesFrątczak-Rudnicka B., Jakimi rodzicami są igreki? Super, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 1.pl_PL
dc.referencesFrontczak T., Marketing internetowy w wyszukiwarkach, Helion, Gliwice 2006.pl_PL
dc.referencesGadzinowski J., Bloger za grosze? Nie, „Marketing w Praktyce” 2012, nr 6.pl_PL
dc.referencesGarapich A., Zasięg blogosfery w Polsce. Raport, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesGeddes B., Anderson V., Cannon H., Tanner C., Khachaturyan T., Golovanyov V., Introduction to online marketing, eLight marketing, Saint George 2015.pl_PL
dc.referencesGieracz M., Sprzedawaj przyjemność, dbaj o satysfakcję, „Marketing w Praktyce” 2012, nr 10.pl_PL
dc.referencesGitomer J., Społecznościowy boom, Helion, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesGleizer M., Kibicuję marketingowi H2H, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 3.pl_PL
dc.referencesGodin S., Zaufanie 2.0, One Press, Helion, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesGregor B., Kaczorowska-Spychalska D., Wpływ social mediów na zachowania konsumenckie osób w grupie 55+, „Problemy Zarządzania” 2016, vol. 14, nr 2 (59), t. 1.pl_PL
dc.referencesGregor B., Kłosińska J., Zastosowanie koncepcji Real – Time Marketingu w komunikacji z klientem, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego 2015, nr 852.pl_PL
dc.referencesGregor B., Kaczorowska-Spychalska D., Commercial use of blogs in Poland in the light of own research, „International Journal of Contemporary Management” 2014, nr 13(1).pl_PL
dc.referencesGregor B., Kaczorowska-Spychalska D., Blogi jako instrument strategii promocji online, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, „Studia Informatica” 2014, nr 35 (829).pl_PL
dc.referencesGruszka A., Cyfrowi tubylcy wchodzą do gry, „Marketing w Praktyce” 2015, nr 8.pl_PL
dc.referencesGustowski W., Komunikacja w mediach społecznościowych, NowaAres, Gdynia 2012.pl_PL
dc.referencesHalligan B., Shah D., Inbound marketing, One Press, Helion, Gliwice 2010.pl_PL
dc.referencesHandley A., Chapman C., Treść jest kluczowa, One Press, Helion, Gliwice 2012.pl_PL
dc.referencesHarter G., Jak zdobyć klientów w Internecie, BC.edu, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesHatalska N., Blogosfera 2012 – badanie opinii marketerów na temat wizerunku blogerów, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesHirsz-Kropińska J., Dobre słowo od superfana, „Marketing w Praktyce” 2015, nr 10.pl_PL
dc.referencesHoffman D.L., The revolution will not be televised: Introduction to the special issue on marketing science and the Internet, „Marketing Science” 2000, nr 19 (1).pl_PL
dc.referencesHogan K., Siła ukrytej perswazji, Rebis, Poznań 2014.pl_PL
dc.referencesHunt J., Blog jako samodzielny model e-biznesowy, [w:] M. Dutko, Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament, Helion, Gliwice 2016.pl_PL
dc.referencesHunt J., Bloger i social media, JasonHunt Books, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesHyder S., Momentum: How to propel your marketing and transform your brand in the digital age, BenBella, Dallas 2016.pl_PL
dc.referencesJakubowski P., Zukowski M., Kacprzak J., Kubik A., Wiśniewski M., Finanse, [w:] W. Schmidt, P. Kolenda (red.), Customer Journey Online. Perspektywy branżowe. Raport, IAB Polska, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesJasiński J., Cele, modele i strategie e-biznesu, [w:] M. Dutko, Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament, Helion, Gliwice 2016.pl_PL
dc.referencesJoel M., Sześć pikseli oddalenia, One Press, Helion, Gliwice 2010.pl_PL
dc.referencesJurkiewicz A., Majewska M., Sołtysińska B., Kuszenie blogera, „Marketing w Praktyce” 2012, nr 8.pl_PL
dc.referencesKaczmarek R., Marki takie wesołe a ludzie smutni, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 3.pl_PL
dc.referencesKaczorowska-Spychalska D., Blogi w strategii komunikacji polskich przedsiębiorstw, [w:] J. Sokołowski (red.), Współczesne problemy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, Łódź 2010, tom 11, z. 5.pl_PL
dc.referencesKaczorowska-Spychalska D., Media społecznościowe w procesie komunikacji marek sektora spożywczego, Zeszyty Naukowe SGGW, „Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej” 2016, nr 113.pl_PL
dc.referencesKaczorowska-Spychalska D., Jak wybierać z blogosfery, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 10.pl_PL
dc.referencesKaczorowska-Spychalska D., Co daje marce bloger?, „Marketing w Praktyce” 2015, nr 2.pl_PL
dc.referencesKall J., Branding na smartfonie, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesKaplan A., Haenlein M., Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media, „Business Horizons” 2010, vol. 53, no. 1.pl_PL
dc.referencesKarwatka T., Jak kupują klienci online, „Marketing w Praktyce” 2012, nr 9.pl_PL
dc.referencesKasprzycki-Rosikoń J., Piątkowski J. (red.), Crowdsourcing, Jak angażować konsumentów w świat marek, One Press, Helion, Gliwice 2013.pl_PL
dc.referencesKaznowski D., Blogi firmowe, [w:] B. Stawarz (red.), Content marketing po polsku, PWN, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesKierzkowska P., e-Biznes. Relacje z klientami, One Press, Helion, Gliwice 2008.pl_PL
dc.referencesKieżel E. (red.), Konsument i jego zachowania na rynku europejskim, PWE, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKieżel E. (red.), Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów, PWE, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesKisielnicki J., Zarządzanie informacją we współczesnej organizacji, [w:] J. Bogdanienko, W. Piotrowski, Zarządzanie. Tradycja i nowoczesność, PWE, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesKnobloch-Westerwick S., Westerwick A., Johnson B.K., Selective exposure in the communication technology context, [w:] S. Shyam Sundar, The Handbook of psychology of communication theory, John Wiley & Sons, Malden–Oxford–Chichester 2015.pl_PL
dc.referencesKolbus B., Dudek D., Lojalność wobec marki budowana za pomocą social media, [w:] K. Stasiuk-Krajewska, Z. Chmielewski, D. Tworzydło, Public relations – nie tylko Facebook, NewsLine.pl, Rzeszów 2013.pl_PL
dc.referencesKopczyńska A., Zachowania nabywców i segmentacja, [w:] H. Mruk (red.), Zarządzanie i planowanie marketingowe, Forum Naukowe, Poznań 2008.pl_PL
dc.referencesKos-Łabędowicz J., Internet jako źródło informacji w decyzjach nabywczych konsumenta, C.H.Beck, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Keller K., Marketing, Rebis, Poznań 2012.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKozielski R., Biznes doświadczeń – zachwycić klienta, „Marketing w Praktyce” 2011, nr 4.pl_PL
dc.referencesKozłowska D., Potężnieje blogosfera, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 2.pl_PL
dc.referencesKrawiec F., Marketing w firmie przyszłości, Difin, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesKucza N., Drivery konsumenta, „Marketing w Praktyce” 2013, nr 6.pl_PL
dc.referencesKumar V., Zarządzanie wartością klienta, PWN, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesLeszczyński G., Zieliński M., Internet w strategii marketingu, [w:] H. Mruk (red.), Strategie marketingowe, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002.pl_PL
dc.referencesLevitt T., Marketing według Teda Levitta, Helion, Gliwice 2006.pl_PL
dc.referencesLi Ch., Bernoff J., Marketing technologii społecznych, MT Biznes, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesLipiec P., Blogi i mikroblogi firmowe, [w:] M. Dutko (red.), Biblia e-biznesu, One Press, Helion, Gliwice 2013.pl_PL
dc.referencesLudkowski Ł., Social media po polsku, [w:] K. Budek (red.), Raport Social media w biznesie, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesLotko A., Marketing wobec ponowoczesności, CeDeWu, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesLovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, One Press, Helion, Gliwice 2012.pl_PL
dc.referencesŁączyński M., Polskie blogi kulinarne – hosting, aktywność internautów i tematyka, [w:] T. Gackowski (red.), Nowe media. Wyzwania i ograniczenia, Instytut Dziennikarstwa, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesŁebkowski M., e-Wizerunek, Helion, Gliwice 2009.pl_PL
dc.referencesMac A., E-przyjaciele, One Press, Gliwice 2012.pl_PL
dc.referencesMaciejowski T., Narzędzia skutecznej promocji w Internecie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesMaciorowski A., E-marketing w praktyce, Samo Sedno Edgar, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesMajewska-Opiełka I., Sprzedaż i charakter, Rebis, Poznań 2013.pl_PL
dc.referencesMalita L., Social media time management tools and tips, „Procedia Computer Science” 2010, nr 3.pl_PL
dc.referencesMangold W., Faulds, D., Social media: the new hybrid element of the promotion mix, „Business Horizons” 2009, vol. 52, no. 4.pl_PL
dc.referencesMartin R., Era kapitalizmu zdominowanego przez klientów, „Harvard Business Review Polska” 2012, nr 7.pl_PL
dc.referencesMazurek G., Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesMazurek G., Znaczenie wirtualizacji marketingu w sieciowym kreowaniu wartości, Poltext, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesMazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesMcAfee A., Firma 2.0, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesMcGrath G., Transient Advantage, „Harvard Business Review” 2013, nr 7.pl_PL
dc.referencesMcLuhan M., Zrozumieć media, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesMegoń A., Kontekst – temat gorący, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 1.pl_PL
dc.referencesMendelson B., Social media to ściema, One Press, Helion, Gliwice 2012.pl_PL
dc.referencesMichalak D., Koryś I., Kopeć J., Stan czytelnictwa w Polsce w 2015 roku. Raport, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesMichalak P., Daszkiewicz D., Musz A., Marketing wirusowy w Internecie, One Press, Helion, Gliwice 2009.pl_PL
dc.referencesMichalski E., Marketing, PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesMintzberg H., Zarządzanie, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesMiller M., Internet rzeczy, PWN, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesMiotk A., Skuteczne social media, One Press, Helion, Gliwice 2013.pl_PL
dc.referencesMistewicz E., Twitter. Sukces komunikacji w 140 znakach, One Press, Helion, Gliwice 2015.pl_PL
dc.referencesMorawski M., Niemczyk J., Perechuda K., Stańczyk E., Hugiet K., Zarządzanie. Kanony i trendy, C.H. Beck, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesMróz B., Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, Oficyna Wydawnicza, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesMruk H. (red.), Strategie marketingowe, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002.pl_PL
dc.referencesMruk H., Mruk J., Istota oraz zakres zarządzania i planowania marketingowego, [w:] H. Mruk (red.), Zarządzanie i planowanie marketingowe, Forum Naukowe, Poznań 2008.pl_PL
dc.referencesMruk H., Stępień B., Tworzenie wartości dla klienta z perspektywy konsumentów i przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesNetweb Media, Raport Trendy Social Media Marketing 2010, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesNieradka-Bernaciak M., Rodek-Kietlińska J., Przedsiębiorca w Internecie. Kompendium, Poltext, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesNowicka M., Mańkowski M., Od kontent marketingu do form natywnych, [w:] W. Schmidt, P. Kolenda (red.), Konsumpcja treści online a marketing. Raport, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesNowicki M., Grzeszczuk P., Z chaosu w wyrazistość, „Marketing w Praktyce” 2012, nr 1.pl_PL
dc.referencesOlczak E., Jak uniknąć luk w satysfakcji klienta, „Marketing w Praktyce” 2011, nr 12.pl_PL
dc.referencesOlszański L., Media i dziennikarstwo internetowe, Poltext, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesOtto J., Marketing relacji, [w:] J. Otto, Ł. Sułkowski, Metody zarządzania marketingowego, Difin, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesPacut M., Śliwińska K., Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesPajkert A., Dwernicki J., Blog dużo może, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 10.pl_PL
dc.referencesPawlikowska K., Poleszak M., Czujesz?… czyli o komunikacji marketingowej skierowanej do kobiet, CeDeWu, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesPawlikowska K., Michalczyk I., Emocje mają płeć, „Marketing w Praktyce” 2015, nr 2.pl_PL
dc.referencesPawłowski K., Kolenda P., Dekodowanie Komunikatu, [w:] W. Schmidt, P. Kolenda (red.), Konsumpcja treści online a marketing, IAB Polska, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesPCBV, B(V)log Power – Raport, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesPilarczyk B., Miejsce strategii w zarządzaniu marketingowym przedsiębiorstwem, [w:] H. Mruk (red.), Strategie marketingowe, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002.pl_PL
dc.referencesPiskorski M., Skuteczne strategie społecznościowe, „Harvard Business Review Polska” 2012, nr 4.pl_PL
dc.referencesPiwowarska A., Autentyczność przyciąga, One Press, Helion, Gliwice 2015.pl_PL
dc.referencesPodlaski A., Marketing społecznościowy, One Press, Helion, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesPodziemek K., Zarządzanie doświadczeniem klienta, „Marketing w Praktyce” 2011, nr 2.pl_PL
dc.referencesPorter M., Kramer M., Tworzenie wartości dla biznesu i społeczeństwa, „Harvard Business Review Polska” 2011, nr 5.pl_PL
dc.referencesPorter M., Strategy and the Internet, „Harvard Business Review” 2001, nr 3.pl_PL
dc.referencesPotryskusa-Wincza A., Suma wrażeń, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 2.pl_PL
dc.referencesPradeep A., Mózg na zakupach, Helion, Gliwice 2010.pl_PL
dc.referencesPrahalad C.K., Ramaswamy V., Przyszłość konkurencji. Współtworzenie wyjątkowej wartości wraz z klientami, PWE, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesPratkanis A., Aronson E., Wiek propagandy, PWN, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesPrzeździęk A., Ten pierwszy raz z blogerem, „Marketing w Praktyce” 2012, nr 6.pl_PL
dc.referencesPytkowska A., Badanie Polska Blogosfera 2016, Zblogowani, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesRamon A.E., Lopez C.S., Comunicacion integrada de marketing, ESIC, Madryt 2016.pl_PL
dc.referencesRatuszniak B., Content Marketerem może być dziś każdy, ale nie każdy potrafi być skuteczny, [w:] B. Chochołowski (red.), Content marketing. Raport, interaktywnie.com, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesRettberg J., Blogowanie, PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesRettber J., Blogging. Digital media and society series, Polity Press, Cambridge UK, Malden USA, 2014.pl_PL
dc.referencesRowse D., Garrett C., ProBlogger. Secrets for Blogging Your Way to a Six-Figure Income, Wiley Publishing, Indianapolis, Indiana 2010.pl_PL
dc.referencesRudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesRurzick G., Lutters W., From the personal to the profound: understanding the blog life cycle, [w:] Proceedings CHI EA, New York 2006.pl_PL
dc.referencesRydel M., Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk 2001.pl_PL
dc.referencesSadowski M., Rewolucja social media, Helion, Gliwice 2013.pl_PL
dc.referencesScott D.M., The new rules of marketing and PR, John Wiley & Sons, Hoboken 2015.pl_PL
dc.referencesScott D.M., Marketing i PR w czasie rzeczywistym, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesScott D.M., Nowe zasady marketingu PR, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesShah R., Jak zarabiać w mediach społecznościowych, One Press, Helion, Gliwice 2015.pl_PL
dc.referencesShuen A., Web 2.0 przewodnik po strategiach, Helion, Gliwice 2009.pl_PL
dc.referencesSkarżyński P., Customer Support: Dzisiaj i jutro, [w:] A. Zygadlewicz, E-commerce manager, tom II, Fundacja Polak 2.0, Poznań 2014.pl_PL
dc.referencesSkowron S., Klient w sieci organizacyjnej, Difin, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesSkowronek I., Marketing doświadczeń, Poltext, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesSłownik łacińsko-polski, PWN, Warszawa 1973.pl_PL
dc.referencesStasiak P., Hybryda zrobi marce dobrze, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 6.pl_PL
dc.referencesStasiuk K., Maison D., Psychologia konsumenta, PWN, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesStępowski R., Komunikacja marketingowa 2030, Słowa i Myśli, Lublin 2016.pl_PL
dc.referencesStopczyńska K., Wykorzystanie blogów modowych w budowaniu wizerunku marek na rynku fashion, [w:] W. Grzegorczyk, Kreowanie i realizacja strategii marketingowych przedsiębiorstw. Studia przypadków, UŁ, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesStopyra R., Kulig M., Z komórką na tropie marki, „Marketing w Praktyce” 2012, nr 7.pl_PL
dc.referencesStopyra J., Samosia z Wrażliwcem na zakupach, „Marketing w Praktyce” 2015, nr 7.pl_PL
dc.referencesStratten S., Bezmarketing. Przestań kusić klientów, zacznij z nimi rozmawiać, One Press, Gliwice 2010.pl_PL
dc.referencesStrzelec M., Powrót do korzeni, „Marketing w Praktyce” 2011, nr 7.pl_PL
dc.referencesSumara K., Krzycki M., Prokurat S., Kubisiak P., Polskie firmy w mediach społecznościowych – Raport, „Harvard Business Review Polska” 2012, nr 4.pl_PL
dc.referencesSull D., Eisenhardt K., Proste reguły w złożonym świecie, „Harvard Business Review Polska” 2013, nr 120.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., Kaczorowska-Spychalska D., Management of Enterprise of the Future in the Ecosystem of the Internet of Things, Advances in Ergonomics of Manufacturing: Managing the Enterprise of the Future, Advances in Intelligent Systems and Computing, Springer 2016, Springer International Publishing, Florida USA 2016, vol. 490pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., Bednarek M., Parkes A., Kulturowa zmienność systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., Alternatywne paradygmaty współczesnego marketingu, [w:] J. Otto, Ł. Sułkowski, Metody zarządzania marketingowego, Difin, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesŚlipko Sz., Jak to robić w social mediach, „Marketing w Praktyce” 2013, nr 4.pl_PL
dc.referencesŚlipko Sz., Marka w roli gościa, „Marketing w Praktyce” 2012, nr 6.pl_PL
dc.referencesŚliwińska K., Pacut M., Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesŚwierczyńska-Kaczor U., Kossecki P., Wirtu@lny rynek, Inwestorzy. Przedsiębiorstwa. Klienci, Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. J. Kochanowskiego w Kielcach, Kielce 2008.pl_PL
dc.referencesŚwierczyńska-Kaczor U., e-Marketing. Przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej, Difin, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesTaranko T., Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesTaraszewska Z., Kopicki D., Pajkert A., Blog transmedialny, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 11.pl_PL
dc.referencesTasner M., Blitzmarketing, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesTechnorati, Media Digital Influence Report 2013.pl_PL
dc.referencesTkaczyk P., Grywalizacja w budowaniu marki, „Marketing w Praktyce” 2012, nr 10.pl_PL
dc.referencesTkaczyk P., Zakamarki marki, One Press, Helion, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesTomczyk T., Blog – pisz, kreuj, zarabiaj, Zielona Sowa, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesTurska R., Przyszłość w dobrych narzędziach, „Marketing w Praktyce” 2011, nr 3.pl_PL
dc.referencesUmiński S., Influencerzy i rząd dusz, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 3.pl_PL
dc.referencesUrban G., Mierzenie ROI w mediach społecznościowych, „Marketing w Praktyce” 2013, nr 1.pl_PL
dc.referencesUrbanowska-Sojkin E., Banaszyk P., Witczak H., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesWereda W., Zarządzanie relacjami z klientem (CRM), a postępowanie nabywców na rynku usług, Difin, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesWerenowska A., Jaska E., Nowoczesne narzędzia public relations w kształtowaniu wizerunku, przedsiębiorstwa, [w:] K. Stasiuk-Krajewska, Z. Chmielewski, D. Tworzydło, Public relations – nie tylko Facebook, NewsLine.pl, Rzeszów 2013.pl_PL
dc.referencesWielki J., Elektroniczny marketing poprzez Internet, PWN, Warszawa–Wrocław 2000.pl_PL
dc.referencesWikariak S., Blogerzy do rejestracji wystąp, „Dziennik Gazeta Prawna” 2016, nr 10 (4157).pl_PL
dc.referencesWiktor J.W., Promocja. System komunikacji z rynkiem, PWN, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesWiktor J.W., Komunikacja marketingowa, PWN, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesWoźniakowski M., Blogi korporacyjne w komunikacji marketingowej, „Handel Wewnętrzny” 2012, nr wrzesień–październik, t. 3, s. 195.pl_PL
dc.referencesWright J., Blogowanie w biznesie, Wydawnictwa Profesjonalne i Akademickie, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesWróblewska M., Tu się rozmawia. Tam się ogląda, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 1.pl_PL
dc.referencesVerganti R., Jak projektować przełomowe produkty, „Harvard Business Review Polska” 2012, nr 7.pl_PL
dc.referencesZając J.M., Kustra A., Janczewski P., Wierzbowska T., Motywacje, zachowania i poglądy autorów i czytelników blogów. Raport, Agora S.A, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesZaltman G., Jak myślą klienci, „Harvard Business Press”, Poznań 2008.pl_PL
dc.referencesŻukowski M., Twoja firma w social mediach, Helion, Gliwice 2016.pl_PL
dc.referencesŻurek A., Brodka-Makara M., Emocje i poszukiwanie sensu, „Marketing w Praktyce” 2016, nr 4.pl_PL
dc.referencesBlogerzy i youtuberzy: podsumowanie 2015 roku, prognozy na 2016, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/blogerzy-i-youtuberzy-podsumowanie-2015-roku-prognozyna-2016 (Dostęp: 27.05.2016).pl_PL
dc.referencesBlogspot liderem platform blogowych, mocno w dół serwisy Gazeta.pl, Onetu i Wirtualnej Polski, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/blogspot-liderem-platform-blogowych-mocno-w-dol-serwisy-gazeta-pl-onetu-i-wirtualnej-polski (Dostęp: 27.05.2016).pl_PL
dc.referencesBrzostek A., Ile i w jaki sposób zarabiają polscy blogerzy. Kasia Tusk ma z bloga 400 tys. zł rocznie, http://www.gazetaprawna.pl/artykuly/694113,ile-i-w-jaki-sposob-zarabiaja-polscyblogerzy-kasia-tusk-ma-z-bloga-400-tys-zl-rocznie.html (Dostęp: 19.05.2016).pl_PL
dc.referencesDurszlak.pl przed Smaker.pl i Ugotuj.to, mocno w górę Przepisy.pl i Przyslijprzepis.pl, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/durszlak-pl-przed-smaker-pl-i-ugotuj-to-mocno-w-goreprzepisy-pl-i-przyslijprzepis-pl-top15-serwisow-kulinarnych (Dostęp: 27.05.2016).pl_PL
dc.referencesHildebrandt A., Jessica mercedes na liście najbardziej wpływowych Polaków według Wprost, http://kobieta.gazeta.pl//follow/51,153346,20851474.html (Dostęp: 23.11.2016).pl_PL
dc.referencesKuchta M., Czy blogerzy to już piata władza? Rola blogerów i youtuberów we współczesnym świecie. Raport, http://socialpress.pl/2016/09/czy-blogerzy-to-juz-piata-wladza-raport-r ola-blogerow-i-youtuberow-we-wspolczesnym-swiecie (Dostęp: 23.11.2016).pl_PL
dc.referencesNajlepsi polscy blogerzy 2015, http://www.egospodarka.pl/art/galeria/129759,Ranking--wg-sumy-ekwiwalentu-reklamowego,2,93,1.html (Dostęp: 23.02.2016).pl_PL
dc.referencesNajlepsi polscy blogerzy 2015, http://www.egospodarka.pl/art/galeria/129759,Najlepsi--polscy-blogerzy-2015,1,93,1.html (Dostęp: 04.05.2016).pl_PL
dc.referencesPorter M., Strategy and the Internet, „Harvard Business Review” 2001, nr 3, https://hbr.org/product/strategy-and-the-internet/R0103D-PDF-ENG (Dostęp: 11.11.2016).pl_PL
dc.referencesReeves M., Deimler M., Adaptability: The New Competitive Advantage, Harvard Business Review, July–August, 2011, https://hbr.org/2011/07/adaptability-the-new-competitive-advantage (Dostęp: 09.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.borbis.pl/blog/typy-uzytkownikow-mediow-spolecznosciowych (Dostęp: 10.06.2017).pl_PL
dc.referenceshttp://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/ludzieistyle/1600939,3,9-typow-uzytkownikow-facebooka.read (Dostęp: 12.06.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.academia.edu/3410328/Blogi_jako_przejaw_wsp%C3%B3%C5%82czesnego_trybalizmu._ Blogs_as_a_manifestation_of_modern_tribalism (Dostęp: 15.06.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://blog.orange.pl (Dostęp: 30.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://optimisci.pl/rozwazna-czy-romantyczna-sprawdz-co-mowi-o-tobie-twoj-portfel (Dostęp: 30.05.2016)pl_PL
dc.referenceshttp://blog.grupaazoty.com/2016/02/polityka-klimatyczna-a-branza-chemiczna (Dostęp: 30.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://dzieciowo.pl/dla-reklamodawcow (Dostęp: 30.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://jakoszczedzacpieniadze.pl/wspolpraca-i-reklama (Dostęp: 30.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.martapisze.pl/wspolpraca (Dostęp: 30.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://haloziemia.pl/wspolpraca (Dostęp: 18.12.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://andrzejtucholski.pl/reklama-na-blogu (Dostęp: 03.12.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://segritta.pl/reklama-na-blogu (Dostęp: 30.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,90443,18468536,ile-naprawde-mozna-zarobic-nablogu-raport.html?as=2 (Dostęp: 29.04.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://zblogowani.pl (Dostęp: 28.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://durszlak.pl/#fndtn-panel-najnowsze (Dostęp: 28.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://allthings.womma.org/2009/08/11/no1 (Dostęp: 27.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://konkretny.pl (Dostęp: 30.04.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://media.dekoral.pl/pr/287626/odpowiedz-marki-dekoral-fashion-na-testprzeprowadzony-przez-adbuster (Dostęp: 30.04.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://blogifirmowe.com/blogifirmowe/page/katalog-blogow (Dostęp: 27.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttps://dukapolska.com/blog/nowosc-innowacyjna-seria-liten (Dostęp: 19.09.2016).pl_PL
dc.referenceshttps://dukapolska.com/blog/zdrowie-zamkniete-w-sloiku (Dostęp: 26.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://blog.mohito.pl (Dostęp: 26.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.to.my.aniakruk.pl/category/lifestyle (Dostęp: 27.10.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://tytuurzadzisz.pl (Dostęp: 21.02.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://blogmakijaz.pl (Dostęp: 26.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.mypinkplum.pl (Dostęp: 01.06.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.mypinkplum.pl (Dostęp: 01.06.2016).pl_PL
dc.referencesttp://segritta.pl/category/lifestyle (Dostęp: 27.125.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://waniliowachmurka.blogspot.com/2014/11/bonjour-paris.html (Dostęp: 11.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://mientablog.com (Dostęp: 11.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.zatrzymujacczas.pl/category/stylowa-mama (Dostęp: 29.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.sakolife.pl/Wspolpraca-cinfo-pol-56.html (Dostęp: 11.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://zalozto.com/content/6-wspolpraca (Dostęp: 11.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.grochemogarnek.pl/category/recenzje (Dostęp: 05.05.2016).pl_PL
dc.referenceshttp://www.grochemogarnek.pl/2016/01/nie-daj-sie-zimie-soki-przeciwko-grypie-recenzja-wyciskarki-wolnoobrotowej-philips-avance-hr189730 (Dostęp: 05.05.2016).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-416-8


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska