Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJerzyk, Ewa
dc.contributor.editorBieńkowska, Jolanta
dc.date.accessioned2018-01-24T10:27:34Z
dc.date.available2018-01-24T10:27:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationJerzyk E., Wymiary kreatywności w obszarze marketingu, [w:] Bieńkowska J., (red.), Kreatywność w praktyce biznesowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. [15]-25, doi: 10.18778/8088-614-8.03pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23911
dc.descriptionKreatywność, leżąca u podstaw innowacyjności, stała się istotną determinantą sukcesu współczesnych organizacji. Druga Ogólnopolska Konferencja Naukowa „CREATIVE VIBES. Kreatywnością rozwijamy biznes” była okazją do dzielenia się przykładami efektywnego wykorzystania kreatywności w doskonaleniu różnorodnych przedsięwzięć biznesowych. Monografia składa się z kilkunastu opracowań, które mogą zainspirować Czytelników do podejmowania oryginalnych i skutecznych działań w praktyce.pl_PL
dc.description.abstractW związku ze zmianami na rynku przed współczesnym zarządzaniem marketingowym otwierają się nowe wyzwania. Aby im sprostać, trzeba szukać narzędzi, które będą w takich okolicznościach skuteczne. Marketing potrzebuje wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania kreatywnością, żeby móc budować przewagę konkurencyjną opartą na nowatorskich i oryginalnych koncepcjach działań. W niniejszym artykule przedstawiono, w jaki sposób należy traktować kreatywność w przedsiębiorstwie w obszarze marketingu, aby służyła budowaniu i powiększaniu wartości oferowanych nabywcom. Aby była to sfera aktywności przedsiębiorstwa, którą można zarządzać i skutecznie wykorzystywać do budowania przewagi konkurencyjnej. Rozważania koncentrują się na czterech wymiarach kreatywności (tzw. 4P kreatywności): podmiocie, procesie, uwarunkowaniach i wyniku.pl_PL
dc.description.abstractDue to market changes, new challenges are emerging before modern marketing management. To meet them, we need to look for tools that will be effective in such circumstances. Marketing needs knowledge and skills in the field of creativity management to be able to build a competitive advantage based on innovative and original concepts of activities. This article shows how creativity should be treated in the organization in marketing area so that it serves to build and extend the values offered to customers, and becomes an area of business activity that can be managed and used effectively to build competitive advantage. Considerations focus on four dimensions of creativity (so-called 4Ps of creativity): entity, process, conditioning, and outcome.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBieńkowska J., (red.), Kreatywność w praktyce biznesowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectkreatywnośćpl_PL
dc.subjectmarketingpl_PL
dc.subjectzarządzaniepl_PL
dc.subjectproces kreatywnościpl_PL
dc.subjectcreativitypl_PL
dc.subjectmarketingpl_PL
dc.subjectmanagementpl_PL
dc.subjectcreativity processpl_PL
dc.titleWymiary kreatywności w obszarze marketingupl_PL
dc.title.alternativeDimensions of creativity in marketingpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[15]-25pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-614-8
dc.referencesAmabile T. (1996), Creativity in Context, Marston Book Services Limited, Oxford.pl_PL
dc.referencesBrocławik K. (2005), Grupy jako środowiska aktywności twórczej, [w:] Tokarz A. (red.), W poszukiwaniu zastosowań psychologii twórczości, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesIm S., Montoya M.M., Workman J. (2013), Antecedents and Consequences of Creativity in Product Innovation Teams Antecedents and Consequences of Creativity in Product Innovation Teams, „Journal of Product Innovation Management”, vol. 30, no. 1.pl_PL
dc.referencesJerzyk E. (2007), Proces kreatywności i jego uwarunkowania w obszarze marketingu, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesJerzyk E. (2014), Creativity techniques in marketing – managers’ expertise compared to its practical application, „International Journal of Arts & Sciences”, vol. 7, no. 2.pl_PL
dc.referencesJerzyk E., Leszczyński G. (2005), Kreatywność: potrzeby firm a kształcenie przyszłych menedżerów, [w:] Wiktor J.W., Euromarketing. Strategie przedsiębiorstw na rynku europejskim, Wydział Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesKnox S. (1990), Creativity in marketing management – a unified approach, „Journal of Marketing Management”, vol. 5, no. 3.pl_PL
dc.referencesLuecke R. (2005), Zarządzanie kreatywnością i innowacją, MT Biznes, Konstancin-Jeziorna.pl_PL
dc.referencesMartyniak Z. (1985), Inwentyka przemysłowa, Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMathisen G.E., Einarsen S. (2004), A review of instruments assessing creative and innovative environments within organizations, „Creativity Research Journal”, vol. 16, no. 1.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (2001), Psychologia twórczości, GWP, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesNęcka E., Orzechowski J., Słabosz A. i wsp. (2005), Trening twórczości, GWP, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesPopek S. (2004), Kwestionariusz twórczego zachowania KANH, Wydawnictwo UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesPrice D.A. (2014), Managing Creativity: Lessons from Pixar and Disney Animation, „Harvard Business Review”.pl_PL
dc.referencesStyś A. (red.), (2006), Proces kreatywności w marketingu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesTrompenaars F. (2010), Kultura innowacji. Kreatywność pracowników a sukces firmy, Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWadden J.D. (2011), Marketing creativity: the influence of personal and proximal work factors on creative activity, „Marketing Management Journal”, vol. 21, no. 2.pl_PL
dc.referencesWest M.A. (2000), Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-614-8.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska