Show simple item record

dc.contributor.authorSamuel-Idzikowska, Olga Katarzyna
dc.contributor.editorBieńkowska, Jolanta
dc.date.accessioned2018-01-24T10:31:04Z
dc.date.available2018-01-24T10:31:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSamuel-Idzikowska O., Kreatywność jako kompetencja zawodowa, [w:] Bieńkowska J., (red.), Kreatywność w praktyce biznesowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. [45]-59, doi: 10.18778/8088-614-8.05pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23913
dc.descriptionKreatywność, leżąca u podstaw innowacyjności, stała się istotną determinantą sukcesu współczesnych organizacji. Druga Ogólnopolska Konferencja Naukowa „CREATIVE VIBES. Kreatywnością rozwijamy biznes” była okazją do dzielenia się przykładami efektywnego wykorzystania kreatywności w doskonaleniu różnorodnych przedsięwzięć biznesowych. Monografia składa się z kilkunastu opracowań, które mogą zainspirować Czytelników do podejmowania oryginalnych i skutecznych działań w praktyce.pl_PL
dc.description.abstractW dzisiejszych czasach, kapitał ludzki jest zdecydowanie najcenniejszym bogactwem współczesnych przedsiębiorstw. Uwzględniając zmienność otoczenia i konieczność ciągłego wyróżniania się na rynku, kreatywność, jako kompetencja zawodowa pracowników, wydaje się być jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces organizacji. Celem niniejszego opracowania jest podkreślenie znaczenia kreatywności, jako elementu kapitału ludzkiego. Ukazanie, w jaki sposób kreatywność od cechy, dostępnej każdemu człowiekowi, ewoluuje do kompetencji zawodowej niezwykle pożądanej na współczesnym rynku pracy. Zwrócono także uwagę, na przyczyny zanikania kreatywności u ludzi dorosłych. W opracowaniu przedstawiono wynik badania pilotażowego, przeprowadzonego w okresie kwiecień/maj 2016 z udziałem 40 studentów Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Celem badania była diagnoza gotowości studentów do stosowania narzędzi kreatywnych w przyszłej pracy zawodowej.pl_PL
dc.description.abstractNowadays, human capital is by far the most valuable asset of today's enterprises. Taking into account the variability of the environment and the need for continuous distinction on the market, creativity, as the professional competence of employees, seems to be one of the key factors affecting the organization's success. The purpose of this paper is to emphasize the importance of creativity as an element of human capital, to show how creativity from the quality accessible to every human being evolves into the professional competence highly desirable in the modern labour market. Attention has also been paid to the causes of disappearance of creativity in adults. The paper presents the results of a pilot study carried out in April / May 2016 with the participation of 40 students of the Faculty of Management at the University of Lodz. The purpose of the study was to diagnose students' willingness to use creative tools in their future work.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBieńkowska J., (red.), Kreatywność w praktyce biznesowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectkreatywnośćpl_PL
dc.subjectinnowacyjnośćpl_PL
dc.subjectrozwójpl_PL
dc.subjectkapitał ludzkipl_PL
dc.subjectkompetencje zawodowepl_PL
dc.subjectcreativitypl_PL
dc.subjectinnovationpl_PL
dc.subjectdevelopmentpl_PL
dc.subjecthuman capitalpl_PL
dc.subjectprofessional competencepl_PL
dc.titleKreatywność jako kompetencja zawodowapl_PL
dc.title.alternativeCreativity as a professional competencepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[45]-59pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-614-8
dc.referencesBroniewska G. (1996–1997), Preparacja do olśnienia, czyli ocena własna pracy nauczyciela, Materiały z II Konferencji naukowej „Twórczość w praktyce”, Spała.pl_PL
dc.referencesBrzeziński M. (2009), Organizacja kreatywna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDyer J., Gregersen H., Christensen C. (2012), DNA Innowatora. Zostań mistrzem we wdrażaniu innowacji, Harvard Business Review, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGoble F. (1972), Excellence in leaderschip, American Management Association, New York.pl_PL
dc.referencesKlejnowska E. (2011), Rola czynnika ludzkiego w innowacyjności polskich przedsiębiorstw, [w:] Lendzion J., Szczepanik M. (red.)., Społeczne i organizacyjne aspekty zarządzania zmianą, Politechnika Łódzka, Łódź.pl_PL
dc.referencesKosieradzka A., Krupa A., Stanisławiak E. i in. (2013), Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu, edu-Libri, Kraków.pl_PL
dc.referencesLuecke R., Katz R. (2005), Zarządzanie kreatywnością i innowacyjnością. Techniki twórczego myślenia, MT Biznes, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMikołajczyk Z. (1995), Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNollke M. (2008), Techniki kreatywności. Jak wpadać na lepsze pomysły, Flashbook, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPenc J. (2000), Kreatywne kierowanie. Organizacja i kierownik jutra. Rozwiązywanie problemów kadrowych, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSenge P.M. (1998), Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSenge P.M., Kleiner A., Roberts Ch. i in. (2002), Piąta dyscyplina. Materiały dla praktyka, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesSkrzyńska M. (2011), Innowacyjność jako wynik kreatywności pracowniczej, [w:] Lendzion J., Szczepanik M. (red.)., Społeczne i organizacyjne aspekty zarządzania zmianą, Politechnika Łódzka, Łódź.pl_PL
dc.referencesUjwary-Gil A. (2004), Inwentyka, czyli kreatywność w biznesie, Wyższa Szkoła Biznesu, Nowy Sącz.pl_PL
dc.referencesWagenhofer E. (reż.), (2013), Alphabet [film], Against Gravity, Austria/Niemcy 2013.pl_PL
dc.referencesWitaszek Z. (2011), Rozwój kompetencji menedżerskich przesłanką sukcesu organizacji, „Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej”, nr 4 (187).pl_PL
dc.referencesŻylińska M., (2013) Neurodydaktyka, czyli nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Gdynia.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-614-8.05


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska