Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorHronowska, Katarzyna
dc.contributor.editorBieńkowska, Jolanta
dc.date.accessioned2018-01-24T10:33:54Z
dc.date.available2018-01-24T10:33:54Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationHronowska K., Wykorzystanie kreatywności w rozwiązywaniu problemów współczesnych organizacji, [w:] Bieńkowska J., (red.), Kreatywność w praktyce biznesowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. [61]-72, doi: 10.18778/8088-614-8.06pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23914
dc.descriptionKreatywność, leżąca u podstaw innowacyjności, stała się istotną determinantą sukcesu współczesnych organizacji. Druga Ogólnopolska Konferencja Naukowa „CREATIVE VIBES. Kreatywnością rozwijamy biznes” była okazją do dzielenia się przykładami efektywnego wykorzystania kreatywności w doskonaleniu różnorodnych przedsięwzięć biznesowych. Monografia składa się z kilkunastu opracowań, które mogą zainspirować Czytelników do podejmowania oryginalnych i skutecznych działań w praktyce.pl_PL
dc.description.abstractWspółczesne organizacje są zmuszone do prowadzenia działalności w burzliwym otoczeniu. Dążenie do uzyskania przewagi konkurencyjnej i chęć nieustannego rozwoju powodują, że liczba możliwych trudności i problemów rośnie. Znamienne w tej sytuacji jest wykorzystanie metod heurystycznych, odgrywających szczególną rolę w procesie rozwiązywania problemów. Kreatywność staje się odpowiedzią i skutecznym narzędziem do przełamania niekorzystnej sytuacji organizacji. Celem artykułu jest przedstawienie możliwości wykorzystania kreatywności w rozwiązywaniu problemów organizacji.pl_PL
dc.description.abstractContemporary organizations are forced to operate in turbulent environments. The pursuit of competitive advantage and the desire for continuous development make the number of possible difficulties and problems grow. Significant in this situation is the use of heuristic methods, which play a special role in the process of solving problems. Creativity is becoming an answer and an effective tool to overcome the disadvantage of the organization's situation. The aim of this article is to present the possibilities of using creativity in solving organizational problems.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofBieńkowska J., (red.), Kreatywność w praktyce biznesowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectkreatywnośćpl_PL
dc.subjecttwórcze myśleniepl_PL
dc.subjectkreatywne rozwiązywanie problemówpl_PL
dc.subjectcreativitypl_PL
dc.subjectcreative thinkingpl_PL
dc.subjectcreative problem solvingpl_PL
dc.titleWykorzystanie kreatywności w rozwiązywaniu problemów współczesnych organizacjipl_PL
dc.title.alternativeThe use of creativity in solving problems of modern organizationspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[61]-72pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych, studia licencjackiepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-614-8
dc.referencesAntoszkiewicz J. (1990), Metody heurystyczne, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAntoszkiewicz J. (1997), Firma wobec zagrożeń: identyfikacja problemów, Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBieniok H., Gruszczyńska-Malec G., Królik G. (2013), Techniki kreatywnego myślenia, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesBurnewicz J. (2007), Metodologia badań ekonomicznych, https://ekonom.ug.edu.pl/web/download.php?OpenFile=97 (dostęp: 30.07.2016).pl_PL
dc.referencesCowan D.A. (1991), The effect of decision-making styles a contextual experience on executives’ descriptions of organizational problem formulation, „Journal of Management Studies”, vol. 28, no. 5.pl_PL
dc.referencesDrucker P.F. (1954), The practice of management, Harper & Row, New York.pl_PL
dc.referencesEngelhardt J., Brojak-Trzaskowska M. (2004), Management Forum 2020. W kierunku uniwersalnego modelu zarządzania, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin–Międzyzdroje.pl_PL
dc.referencesGmitrowicz D., Jędrzejczak J. (2014), Od kreatywności do innowacji, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Narodowa Agencja Programu Erasmus+, Warszawa, http://erasmusplus.org.pl/wp-content/uploads/2014/02/pajp_vii_kreatywnosc.pdf (dostęp: 24.07.2016).pl_PL
dc.referencesIreland R.D., Miller C.C. (2004), Decision-making and firm success, „Academy of Management Executive”, vol. 18, no. 4.pl_PL
dc.referencesJarus T. (2010), Kreatywność pod kontrolą, http://www.pi.gov.pl/parp/chapter_86196.asp?soid=E06DFB9609D6429FBAF8921CF9D88D09 (dostęp: 27.07.2016).pl_PL
dc.referencesKisielnicki J. (2001), Zarządzanie organizacją. Zarządzanie nie musi być trudne, Oficyna Wydawnicza Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKorkosz-Gębska J. (2014), Kreatywność i innowacje w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem, http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2014/T2/t2_956.pdf (dostęp: 26.07.2016).pl_PL
dc.referencesKosieradzka A. (2013), Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu, edu-Libri, Kraków.pl_PL
dc.referencesMartyniak Z. (1997), Wstęp do inwentyki, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (1994), TRoP… Twórcze Rozwiązywanie Problemów, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesNęcka E. (2001), Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesNiedzielski P. (2011), Kreatywność, [w:] Matusiak K.B. (red.), Innowacje i transfer technologii. Słownik pojęć, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, http://www.pi.gov.pl/PARPFiles/media/_multimedia/B3828FECCCB1427E90E2750F5EAB39D3/20120216_161517%20Innowacje_i_transfer_technologii__Slownik_pojec.pdf (dostęp: 24.07.2016).pl_PL
dc.referencesPietrasiński Z. (1969), Myślenie twórcze, Państwowy Zakład Wydawnictw Szkolnych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPitak W. (2007), Rozwiązywanie problemów a myślenie twórcze, http://logos.pomorze.pl/kreator02/ (dostęp: 27.07.2016).pl_PL
dc.referencesProctor T. (2003), Twórcze rozwiązywanie problemów. Podręcznik dla menedżerów, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesSimon H.A., Newell A. (1970), Human problem solving: The state of the theory in 1970, Carnegie-Mellon University, Pittsburgh.pl_PL
dc.referencesSzarucki M. (2010), Developing classification criteria for organizational problems, [w:] Ginevicius R., Rutkauskas A.V., Pocs R. (eds), Business and Management 2010. Selected Papers, vol. 2, VGTU Publishing House „Technika”, Vilnius.pl_PL
dc.referencesSzarucki M. (2015a), Evolution of managerial problems from the perspective of management science, „Business: Theory and Practice”, vol. 16, no. 4.pl_PL
dc.referencesSzarucki M. (2015b), Przesłanki doboru metod heurystycznych w rozwiązywaniu problemów zarządzania, [w:] Kaczmarek J., Szymla W. (red.), Teoria i praktyka zarządzania w obliczu nowych wyzwań, Fundacja Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzplit A., Szplit M. (2002), Ekonomiczny wymiar twórczego myślenia, [w:] Rudolf S. (red.), Przedsiębiorczość i twórcze myślenie w biznesie, Katedra Ekonomii Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-614-8.06


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska