Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMikulski, Jerzy
dc.date.accessioned2018-05-15T08:45:53Z
dc.date.available2018-05-15T08:45:53Z
dc.date.issued1971
dc.identifier.otherRPS 1811
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/24760
dc.description.abstractPrzedmiotem rozważań niniejszej pracy będzie szkoła jako organizator środowiska wychowawczego nie w bezpośrednim oddziaływaniu na dziecko i młodzież w klasie szkolnej lub w organizacjach szkolnych, lecz w grupach zainteresowań i zespołach zabawowych w miejscach codziennej rekreacji, poza szkołą. Przedmiotem szczegółowej analizy będzie tu model szkoły działającej w środowisku zurbanizowanym, uprzemysłowionym, nowo tworzący się, na peryferiach wielkiego miasta lub na terenie rozwoju przemysłu. Będzie to model szkoły środowiskowej, dostosowany do warunków socjalistycznych, zbudowany w oparciu o jednolity systęm wychowania szkolnego. Praca niniejsza pokazuje w świetle zjawisk współczesnych rolę szkoły środowiskowej, współdziałającej nie tylko z rodziną, ale również z organizacjami, społecznymi i zakładami pracy, dążącą do oddziaływań wspólnych, skoordynowanych na dziecko i młodzież w miejscu zamieszkania.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectszkoła polskapl_PL
dc.subjectśrodowiskopl_PL
dc.subjectwychowaniepl_PL
dc.subjectpedagogikapl_PL
dc.subjectsocjalizmpl_PL
dc.titleWpływ szkoły na środowisko wychowawcze w osiedlu wielkomiejskimpl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number278pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzno-Historycznypl_PL
dc.dissertation.directorKamiński, Aleksander
dc.date.defence1971


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord