Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFlorczak, Łukasz
dc.contributor.editorWalińska, Ewa
dc.date.accessioned2019-02-14T07:43:58Z
dc.date.available2019-02-14T07:43:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationFlorczak Ł., EVA jako kluczowy element strategii wzrostu wartości firmy – analiza polskiego sektora bankowego, [w:] Współczesne problemy finansów, rachunkowości i zarządzania, Walińska E. (red.), "Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce", t. 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 11-23, doi: 10.18778/7525-962-9.02pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-962-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/26799
dc.description.abstractGłównym celem artykułu jest przedstawienie roli ekonomicznej wartości dodanej (EVA®) w koncepcji zarządzania wartością firmy oraz zbadanie poziomu kreowanej wartości wśród 12 banków notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w okresie ostatnich 10 lat.pl_PL
dc.description.abstractThe main aim of the article is to present the role of economic value added (EVA®) in value-based management systems and to determine the level of the value created among 12 banks listed on Warsaw Stock Exchange during the last 10 years.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWalińska E. (red.), Współczesne problemy finansów, rachunkowości i zarządzania, "Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce", t. 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.relation.ispartofseriesEkonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce;7
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectbankpl_PL
dc.subjectzarządzaniepl_PL
dc.subjectprzedsiębiorstwopl_PL
dc.subjectspółkapl_PL
dc.subjectekonomiapl_PL
dc.subjectfinansepl_PL
dc.subjectanalizapl_PL
dc.titleEVA jako kluczowy element strategii wzrostu wartości firmy – analiza polskiego sektora bankowegopl_PL
dc.title.alternativeEva as a key element of strategy oriented on value maximization – analysis of the polish banking sectorpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013pl_PL
dc.page.number11-23pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwempl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-216-3
dc.referencesBarney J.B., Hesterly W.S., Strategic Management and Competitive Advantage. Concepts and Cases, Prentice Hall, 4th edition, New Jersey 2011.pl_PL
dc.referencesBrealey R.A, Myers S.C., Allen F., Principles of Corporate Finance, McGraw-Hill/Irwin, 10th edition, New York 2011.pl_PL
dc.referencesCwynar A., Dżurak P. (red.), Systemy VBM i zysk ekonomiczny, Poltext, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesDudycz T., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesEhrbar A., EVA. Strategia tworzenia wartości przedsiębiorstwa, WIG-Press, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesJeżak J., Ład korporacyjny. Doświadczenia światowe oraz kierunki rozwoju, C.H. Beck, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesKoller T., Goedhart M., Wessels D., Valuation. Measuring and managing the value of companies, John Wiley & Sons, 5th edition, New Jersey 2010.pl_PL
dc.referencesObłój K., Pasja i dyscyplina strategii. Jak z marzeń i decyzji zbudować sukces firmy, Poltext, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesPanfil M., Szablewski A., Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki, Poltext, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesRappaport A., Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, WIG-Press, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesSiudak D., Wybrane aspekty ekonomicznej wartości dodanej w bankowości [w:] Zarzecki D. (red.), Zarządzanie finansami. Inwestycje i wycena przedsiębiorstw, t. 1, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006.pl_PL
dc.referencesSzablewski A., Pniewski K., Bartoszewicz B. (red.), Value Based Management. Koncepcje, narzędzia, przykłady, Poltext, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesSzczepankowski P., Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referenceshttp://home.snc.edu/eliotelfner/333/eva_5.htm.pl_PL
dc.referenceswww.bankier.pl.pl_PL
dc.referenceswww.money.pl.pl_PL
dc.referenceswww.notoria.pl.pl_PL
dc.referenceswww.stooq.pl.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-962-9.02


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe