Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzerwiński, Mateusz
dc.contributor.authorWiszowata, Roma
dc.contributor.editorWalińska, Ewa
dc.date.accessioned2019-02-14T16:26:00Z
dc.date.available2019-02-14T16:26:00Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationCzerwiński M., Wiszowata R., Propozycja wyceny marki wg zmodyfikowanej metody bieżącego wykorzystania na przykładzie lodów Augusto, [w:] Współczesne problemy finansów, rachunkowości i zarządzania, Walińska E. (red.), "Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce", t. 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 24-35, doi: 10.18778/7525-962-9.03pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-962-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/26823
dc.description.abstractPrzedmiotem zainteresowania autorów opracowania jest marka lodów Augusto, której producentem jest firma Kilargo. Jeszcze w latach 90. lody Augusto posiadały 10% rynku i były najchętniej kupowanymi lodami polskiej produkcji, natomiast dziś marka ta nie występuje nawet w statystykach rynkowych. Wykorzystując metodę badań ankietowych zweryfikowano znajomość produktów oznaczonych logiem Augusto (57%) oraz ustalono siłę tej marki wg czynników metody BrandAsset Valuator (42,25). Za cel opracowania przyjęto prezentację autorskiej koncepcji wyceny marki wg zmodyfikowanej metody bieżącego wykorzystania stosowanej przez firmę Interbrand, gdzie do policzenia mnożnika siły marki zastosowano parametry z metody BAV. Możliwość praktycznego zastosowania koncepcji zweryfikowano na przykładzie marki Augusto, której oszacowana wartość wyniosła 34,466 mln zł.pl_PL
dc.description.abstractThe focus of the study's authors Augusto is a brand of ice cream, which is being produced by Kilargo. Even in the 90`s ice Augusto had 10% of the market and are top sellers Polish ice cream production, and today the brand is not even in market statistics. Using the survey method was verified knowledge of products bearing the logo Augusto (57%) and the strength of the brand established by factors methods BrandAsset Valuator (42,25). The objective is to develop a presentation adopted original concept of brand valuation based on the current use of the modified method used by Interbrand, where the force multiplier to calculate the parameters used by the method of BAV. The possibility of practical application of the concept was verified by Augusto example, the estimated value was 34.466 million PLN.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWalińska E. (red.), Współczesne problemy finansów, rachunkowości i zarządzania, "Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce", t. 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.relation.ispartofseriesEkonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce;7
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecthandelpl_PL
dc.subjectprzedsiębiorstwopl_PL
dc.subjectAugustopl_PL
dc.subjectzarządzaniepl_PL
dc.subjectanalizapl_PL
dc.subjectmarkapl_PL
dc.subjectbrandpl_PL
dc.titlePropozycja wyceny marki wg zmodyfikowanej metody bieżącego wykorzystania na przykładzie lodów Augustopl_PL
dc.title.alternativeA proposition modified method of brand valuation based on the current use for example Augusto – ice cream brandpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013pl_PL
dc.page.number24-35pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Katedra Inwestycji i Wyceny Przedsiębiorstwpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Szczeciński, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Koło Naukowe Marketingupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-216-3
dc.referencesBirkin M., Valuation of trademarks and brand names, [w:] J. Murphy (ed.), Brand Valuation, Business Books Limited, London 1985.pl_PL
dc.referencesDuże zdobywają rynek, „Rzeczpospolita”, 28.03.1999.pl_PL
dc.referencesPassport. Ice Cream in Poland, ,,Euromonitor International”, January 2013.pl_PL
dc.referencesPaszkiewicz A., Dochodowa metoda wyceny marki na przykładzie procedury Interbrand, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 4, Gdańsk 2007.pl_PL
dc.referencesPaszkiewicz A., Ocena siły marki na rynku na podstawie Brand Asset Valuator, „Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Przedsiębiorstwo w Warunkach Kryzysu”, nr 3/2, Gdańsk 2009.pl_PL
dc.referencesPolański P., Metody pomiaru wartości marki, [w:] B. Dobiegała-Korona, A. Herman (red.), Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesStobart P., Alternative methods of brand valuations, [w:] J. Murphy (ed.), Brand Valuation, Business Books Limited, London–Sydney–Auckland–Johannesburg 1991.pl_PL
dc.referencesUrban S., Michałowska M., Zachowania konsumentów na rynku lodów w województwie lubuskim, „Chłodnictwo” 2012, t. XLVII, nr 11.pl_PL
dc.referencesUrbanek G., Wycena aktywów niematerialnych, PWE, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesWesołowska E., Duże lody, „Businessman”, styczeń 2001.pl_PL
dc.referencesWrona S., Wybrane metody pomiaru wartości marki, [w:] J. Mońka, D. Sołtys (red.), Wyznaczniki rozwoju przedsiębiorstwa – wartość, koszty, płynność, Wydawnictwo AE im. Oskara Langego, Wrocław 2001.pl_PL
dc.referencesZarzecki D., Wybrane problemy wyceny wartości niematerialnych i prawnych, Seria SWSPiZ w Łodzi, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, t. VII, z. 1B, Efektywność źródłem bogactwa narodów, Łódź–Wrocław 2006.pl_PL
dc.referenceshttps: //www.ankietka.pl/ankieta/111786/ocena-sily-i-znajomosci-marki-lodow-augusto-kolanaukowe. htmlpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-962-9.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe