Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKariozen, Wojciech
dc.contributor.editorWalińska, Ewa
dc.date.accessioned2019-02-18T12:41:05Z
dc.date.available2019-02-18T12:41:05Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationKariozen W., Misje czołowych polskich uniwersytetów w kontekście adekwatności do opracowania i wdrożenia Balanced Scorecard, [w:] Współczesne problemy finansów, rachunkowości i zarządzania, Walińska E. (red.), "Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce", t. 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 184-201, doi: 10.18778/7525-962-9.14pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-962-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/26839
dc.description.abstractCelem niniejszego artykułu jest porównanie misji czołowych polskich uniwersytetów i ocena ich adekwatności do opracowania wizji, przełożenia na strategię i cele strategiczne dla potrzeb opracowania i wdrożenia BSC. Poprzez analizę specyfiki uniwersytetów, znaczenie misji w procesie projektowania BSC oraz analizę schematów konstrukcyjnych BSC uczelni wyższych wybrano model odniesienia i oceniono misje czołowych polskich uniwersytetów pod kątem adekwatności do opracowania i wdrożenia BSC.pl_PL
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to compare the missions of leading Polish universities and assess their adequacy to develop a vision, translate it into strategy and strategic objectives for the development and implementation of the BSC. By analyzing the specific features of universities, the importance of mission in design implementation of BSC, and characterizing BSC construction schemes in higher education institutions, the author analyses missions of leading Polish universities for the adequacy of the design and implementation of the BSC.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWalińska E. (red.), Współczesne problemy finansów, rachunkowości i zarządzania, "Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce", t. 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.relation.ispartofseriesEkonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce;7
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectBalanced Scorecardpl_PL
dc.subjectrachunkowośćpl_PL
dc.subjectstrategiapl_PL
dc.subjectuniwersytetpl_PL
dc.subjectzarządzaniepl_PL
dc.subjectwdrażaniepl_PL
dc.titleMisje czołowych polskich uniwersytetów w kontekście adekwatności do opracowania i wdrożenia Balanced Scorecardpl_PL
dc.title.alternativeMissions of top ranked polish universities in context of its adequacy to develop and implement Balanced Scorecardpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013pl_PL
dc.page.number184-201pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Rachunkowościpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-216-3
dc.referencesBeard D., Successful applications of the balanced scorecard in higher education, ,,Journal of Education for Business”, May/June 2009.pl_PL
dc.referencesChang O., Chow C., The Balanced Scorecard: A potential tool for supporting change and continuous improvement in accounting education, ,,Issues in Accounting Education” 1999, vol. 14, no. 3.pl_PL
dc.referencesDavies S., Albright T., An investigation of the effect of Balanced Scorecard implementation on financial performance, ,,Management Accounting Research” 2004, vol. 15(2).pl_PL
dc.referencesFarid D., Nejati M., Mirfakhredini H., Balanced Scorecard application in universities and higher education institutes: Implementation guide in iranian context, ,,Annals of University of Bucharest” 2008, Economic and Administrative Series, no. 2.pl_PL
dc.referencesFarid D., Nejati M., Mirfakhredini H., Prioritizing higher education Balanced Scorecard performance indicators using fuzzy approachin an iranian context, ,,Lex et Scientia” 2008, vol. 15, iss. 2.pl_PL
dc.referencesGausser De F., Mooraj S., Oyon D., Does the Balanced Scorecard add value? Empirical evidence on its effect on performance, ,,European Accounting Review” 2009, vol. 18, No. 1.pl_PL
dc.referencesHaddad K., Using the Balanced Scorecard for improving finance education, ,,Financial Practice and Education”, Spring/Summer 1999.pl_PL
dc.referencesKaplan R., Norton, D., The Balanced Scorecard: Measures that drive performance, ,,Harvard Business Review” 1992, vol. 70.pl_PL
dc.referencesKaplan R., Norton, D., Putting the Balanced Scorecard to work, ,,Harvard Business Review” 1993, vol. 71, iss. 5.pl_PL
dc.referencesKaplan R., Norton D., Strategy Focused Organization, How Balanced Scorecard Companies Thrieve in The New Business Environment, Harvard Business School Press 2001.pl_PL
dc.referencesKaplan R., Norton, D., Strategiczna karta wyników, jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesKaplan R, Norton, D., Rugelsjoen, B., Managing Alliances with the Balanced Scorecard, ,,Harvard Business Review” 2010, vol. 88, iss. ½.pl_PL
dc.referencesKarathanos D., Karathanos P., Applying the Balanced Scorecard to education, ,,Journal of Education for Business” 2005, vol. 80, no. 4.pl_PL
dc.referencesKariozen, W., The influence of Balanced Scorecard implementation on the value of oil company – The case of mobil corporation, ,,Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research” 2011, vol. 1, iss. 2.pl_PL
dc.referencesKariozen W., Zastosowanie Balanced Scorecard w uczelniach wyższych – analiza ostatnich wdrożeń, [w:] E Walińska (red.), Zarządzanie, finanse i rachunkowość wobec wyzwań współczesnej gospodarki opartej na wiedzy, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesKettunen J., The strategic evaluation of regional development in higher education, ,,Assessment & Evaluation in Higher Education” 2004, vol. 29, no. 3.pl_PL
dc.referencesLawrence S., Sharma, U., Commodification of education and academic labor – using the balanced scorecard in a university setting, ,,Critical Perspectives on Accounting” 2002, no. 13.pl_PL
dc.referencesLiao S.-K., Chen S.-F., Evidence-Based Study on Performance Evaluation of Social Education Institutions with Balanced Scorecard, ,,Journal of Social Sciences” 2010, vol. 6 (3).pl_PL
dc.referencesNorreklit H., The Balanced Scorecard: what is the score? A rhetorical analisis of the Balanced Scorecard, „Accounting, Organizations and Society“ 2003, No. 28(6).pl_PL
dc.referencesOteley D., Performance management: a framework for management control systems research, ,,Management Accounting Research“ 1999, no. 10(4).pl_PL
dc.referencesProgram Rozwoju Uniwersytetu Jagiellońskiego 2012 wersja jednolita po nowelizacji Programu Rozwoju Uniwersytetu Jagiellońskiego 2007 przez Senat UJ w czerwcu 2010 r. oraz czerwcu 2012 r.pl_PL
dc.referencesRigby D., Executive Guide – Management Tools 2007, Bain & Company Publishing, 2007.pl_PL
dc.referencesRigby D., Management Tools 2011 An Executive‘s Guide, Bain & Company Publishing, 2011.pl_PL
dc.referencesRuben B., Toward a balanced scorecard for higher education: rethinking the college and University excellence indicators framework, ,,Higher Education Forum QCI Center for Organizational Development and Lidership” 1999, no. 99(02).pl_PL
dc.referencesSCImago Research Group, 2012. SIR World Report [on-line], http://www.scimagoir.com/pdf/sir_2012_world_report.pdf.pl_PL
dc.referencesSCImago Research Group, 2011. SIR World Report [on-line], http://www.scimagoir.com/pdf/sir_2011_world_report.pdf.pl_PL
dc.referencesSCImago Research Group, 2010. SIR World Report [on-line], http://www.scimagoir.com/pdf/sir_2010_world_report.pdf.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań 2009.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju Uniwersytetu Mikołaja Kopernika na lata 2011–2020, Toruń–Bydgoszcz– Grudziądz.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na lata 2012–2020, Katowice.pl_PL
dc.referencesSztucki T., Encyklopedia marketingu, Placet, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesSzychta A., Etapy ewolucji i kierunki integracji metod rachunkowości zarządczej, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2008.pl_PL
dc.referencesUchwała nr 34 Senatu Uniwersytetu Warszawskiego z dnia 17 grudnia 2008 r. w sprawie strategii Uniwersytetu Warszawskiego.pl_PL
dc.referencesUchwała nr 141 Senatu Uniwersytetu Łódzkiego podjęta na 12 roboczym posiedzeniu z dnia 23.11.2009 w sprawie: misji i strategii UŁ.pl_PL
dc.referencesUchwała Senatu Uniwersytetu Gdańskiego nr 9/11 z dnia 24 lutego 2011 roku w sprawie uzupełnienia Strategii Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Dz.U. 2009, nr 157, poz. 1240, z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym, Dz.U. 2005, nr 164, poz. 1365, z późn. zm.pl_PL
dc.referencesWu H.-Y., Lin Y.-K., Chang C.-H., Performance evaluation of extension education centers in universities based on the balanced scorecard, ,,Evaluation and Program Planning” 2011, no. 34.pl_PL
dc.references10. Kaplan, R., Norton, D., Using the Balanced Scorecard as a strategic management system, ,,Harvard Business Review” 1996, vol. 85, iss. 7/8.pl_PL
dc.references20. Michalak J., Pomiar dokonań od wyniku finansowego do Balanced Scorecard, Difin, Warszawa 2008.pl_PL
dc.references30. Sobańska I., Szychta A., Michalak J., Michalak M., Założenia i ogólna struktura projektu systemu rachunkowości zarządczej w Uniwersytecie Łódzkim, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości” 2007, t. 36 (92).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-962-9.14


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe