Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWażna, Agnieszka
dc.contributor.editorWalińska, Ewa
dc.date.accessioned2019-02-18T13:30:27Z
dc.date.available2019-02-18T13:30:27Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationWażna A., Wykorzystanie badań nad dostępnością transportową do oceny wartości czasu w transporcie, [w:] Współczesne problemy finansów, rachunkowości i zarządzania, Walińska E. (red.), "Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce", t. 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 319-332, doi:10.18778/7525-962-9.23pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-962-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/26848
dc.description.abstractCelem artykułu jest wykazanie, że badania nad dostępnością transportową mogą być cennym źródłem danych dla wyceny wartości czasu w transporcie, a koszt czasu transportu wyrażony w jednostkach pieniężnych może udoskonalać wyniki badań nad dostępnością transportową. Postawiony cel został osiągnięty poprzez scharakteryzowanie rodzajów dostępności transportowej, analizę badań nad dostępnością transportową wybranych regionów geograficznych oraz przybliżenie problematyki szacowania ekonomicznej wartości czasu w transporcie, która jest istotna z punktu widzenia planowania inwestycji infrastrukturalnych i generowania oszczędności związanych ze skracaniem czasu przewozu.pl_PL
dc.description.abstractThe aim of this article is to prove that studies on transport accessibility can be a valuable source of data for determining the value of time in transport, and that there is also an inverse relationship – the cost of travel time, expressed in monetary units may improve the results of research on transport accessibility. This thesis has been proven by characterising the types of transport accessibility, analysing research on transport accessibility in selected geographic regions and discussing the issue of estimating the economic value of time in transport.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWalińska E. (red.), Współczesne problemy finansów, rachunkowości i zarządzania, "Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce", t. 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.relation.ispartofseriesEkonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce", t. 7;7
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecttransportpl_PL
dc.subjectwartość czasupl_PL
dc.subjectinfrastrukturapl_PL
dc.subjectekonomiapl_PL
dc.subjectdostępność transportowapl_PL
dc.titleWykorzystanie badań nad dostępnością transportową do oceny wartości czasu w transporciepl_PL
dc.title.alternativeResearch on transport accessibility for estimating the value of travel timepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holderCopyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013pl_PL
dc.page.number319-332pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny, Katedra Badań Porównawczych Systemów Transportowychpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-216-3
dc.referencesBurnewicz J., Spójny i innowacyjny system transportowy Pomorza, Wydawnictwo UG, Gdańsk 2011.pl_PL
dc.referencesDowbor L., Wartość ekonomiczna czasu wolnego, 2010, http://dowbor.org/12czaswolny.doc.pl_PL
dc.referencesFriedberg J., Dostępność terytorialna Polski Wschodniej i korytarze krajowe wiążące ten region z Europą oraz prowadzące do dostępności przestrzennej wszystkich ośrodków powiatowych, http://www.mrr.gov.pl/rozwoj_regionalny/poziom_regionalny/strategia_rozwoju_polski_wschodniej_do_2020/dokumenty/Documents/d05cda0418e34b6eba9604dbf9c5d3a9Friedberg.pdf.pl_PL
dc.referencesGrzelakowski A., Dostępność transportowa regionów jako element ich potencjału rozwojowego, „Przegląd Komunikacyjny” 2003, nr 04.pl_PL
dc.referencesKalinowski T. (red.), Atrakcyjność inwestycyjna województw i podregionów Polski 2006, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Fundacja Konrada Adenauera, Gdańsk 2006.pl_PL
dc.referencesKomornicki T. (red.), Opracowanie metodologii liczenia wskaźnika międzygałęziowej dostępności transportowej terytorium Polski oraz jego oszacowanie, Opracowanie dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Polska Akademia Nauk, Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania im. S. Leszczyckiego, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKomornicki T. (red.), Rosik P., Stępniak M., Dostępność transportowa Polski, Analiza dostępności transportowej w poszczególnych gałęziach transportu, Polska Akademia Nauk, Instytut Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania im. S. Leszczyckiego, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKoncepcja przestrzennego zagospodarowania kraju 2030, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2013, http://www.mrr.gov.pl/rozwoj_regionalny/Polityka_przestrzenna/KPZK/Aktualnosci/Documents/KPZK2030.pdf.pl_PL
dc.referencesKoźlak A., Dostępność transportowa jako koncepcja integrująca planowanie przestrzenne z rozwojem transportu, [w:] S. Korenik, Z. Przybyła (red.) Gospodarka przestrzenna XII, t. I, Stowarzyszenie na Rzecz Promocji Dolnego Śląska, Wrocław 2009.pl_PL
dc.referencesKoźlak A., Poprawa dostępności regionów peryferyjnych w świetle polityki spójności Unii Europejskiej, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2007.pl_PL
dc.referencesKoźlak A., Zastosowanie metod taksonomicznych do oceny zróżnicowania dostępności transportowej regionów na przykładzie Polski, [w:] E. Załoga (red.), Dostępność transportowa, aspekty teoretyczne i praktyczne, „Zeszyty Naukowe” 2009, nr 538, Ekonomiczne Problemy Usług nr 33, Szczecin.pl_PL
dc.referencesRaport o korkach w 7 największych miastach Polski, Warszawa, Łódź, Wrocław, Kraków, Katowice, Poznań, Gdańsk, rok 2011, Deloitte, Targeo.pl, 2012, http://www.deloitte.com/assets/DcomPoland/Local%20Assets/Documents/Raporty,%20badania,%20rankingi/pl_Raport_Korki2011_marzec2012.pdf.pl_PL
dc.referencesRosik P., Efekty redystrybucyjne zmian regionalnej dostępności transportowej, „Studia Regionalne i Lokalne” 2006, nr 1(23).pl_PL
dc.referencesTransportation Cost and Benefit Analysis II – Travel Time Costs, Victoria Transport Policy Institute, 2012, http://www.vtpi.org/tca/tca0502.pdf.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-962-9.23


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe