Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMarciniak, Agata
dc.date.accessioned2019-04-16T13:01:41Z
dc.date.available2019-04-16T13:01:41Z
dc.date.issued2019-03-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27766
dc.description.abstractDialogues by Plato are utterly unique works, combining the sophistication of speculative thought with true art of rhetoric. Thus it should come as no surprise that Dialogues have been a subject of numerous dissertations by various researchers. Obviously, theses on Dialogues were mainly aimed at examining the philosophical thought of Plato and recognising its influence on later works by his spiritual successors as well as his opponents. Attractive to a potential audience, the liveliness and authenticity of the disputes led by colourful debaters are engendered not only by the curious questions touched upon in Plato's works, but also by a reason which proves quite unusual for philosophical texts. Namely, the eristic aspect of arguments presented by disputants – the aspect which has become the very basis of my doctoral thesis. The actual goal of conducting an analysis of Plato's Dialogues, i.e. Protagoras, Gorgias and Theaetetus, is to find in them something which could elude the standard analysis of a philosophical publication. The submitted dissertation consists of an introduction, four chapters, a conclusion, which also serves as a summary, and a list of references.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectargumentacjapl_PL
dc.subjectPlatonpl_PL
dc.subjectDialogi Platońskiepl_PL
dc.subjectfilozofiapl_PL
dc.subjecterystykapl_PL
dc.titleAnaliza chwytów erystycznych w trzech dialogach Platona: Protagorasie, Gorgiaszu i Teajteciepl_PL
dc.title.alternativeThe Analysis of Eristic Feints in Three of Plato's Dialogues: Protagoras, Gorgias and Theaetetuspl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.rights.holderAgata Marciniakpl_PL
dc.page.number276pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteAbsolwentka filozofii i pedagogiki na Uniwersytecie Łódzkim oraz Studiów Stacjonarnych 3–go stopnia Nauk Humanistycznych na Wydziale Filozoficzno–Historycznym UŁ. Od 2017 roku doktorantka Studiów Doktoranckich Pedagogiki i Psychologii na Wydziale Nauk o Wychowaniu UŁ. Kierownik projektu badawczego pt. „Wpływ różnych form przekazu w ramach metody teatru Kamishibai na percepcję prezentowanych treści u osób z niepełnosprawnością intelektualną”, który finansowany był w ramach Grantu Rektora Uniwersytetu Łódzkiego. Obecnie kieruje projektem pt. „Znaczenie epifanii i doświadczeń krystalizujących w wyborze drogi zawodowej pedagogów różnych specjalności” (nr B1811800002059.02) finansowanym ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach dotacji celowej dla młodych naukowców.pl_PL
dc.contributor.authorEmailagata.marciniak.1988@gmail.compl_PL
dc.dissertation.directorIndrzejczak, Andrzej
dc.dissertation.reviewerOlszewski, Adam
dc.dissertation.reviewerJarmużek, Tomasz
dc.date.defence2019-03-29


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord