Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDeredas, Anna
dc.contributor.authorPiotrowska, Alicja
dc.contributor.editorKasprzyk, Damian
dc.date.accessioned2019-07-26T09:39:28Z
dc.date.available2019-07-26T09:39:28Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationDeredas A., Piotrowska A., Dziennik terenowy. Zapis stawania się badaczem, [w:] Nie tylko o wsi... Szkice humanistyczne dedykowane Profesor Marii Wieruszewskiej-Adamczyk, Kasprzyk D. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 263-285, doi: 10.18778/7969-011-4.13pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-011-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/29751
dc.description.abstractThis article is the result of the researches done with the first year students during their first field exercises. Their task was ‚inter alia’ – writing a field journal, which has become the record of the experience of young anthropologists. In this paper our aim is to analyze and interpret the entries created by students, looking at them from the teaching and anthropological perspective. We are looking at the role of the journal not only as a technique or method of obtaining data for the production of anthropological knowledge but also as a learning tool, producing and developing in young adepts of anthropology necessary skills. What is more journals give us an opportunity to provide a contribution to the discussion with the participants of exercises about the specific field experience which is an important part of anthropological research procedure.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofKasprzyk D. (red.), Nie tylko o wsi... Szkice humanistyczne dedykowane Profesor Marii Wieruszewskiej-Adamczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectdziennik terenowypl_PL
dc.subjectstawanie się badaczempl_PL
dc.subjectetnologiapl_PL
dc.subjectantropologia kulturowapl_PL
dc.titleDziennik terenowy. Zapis stawania się badaczempl_PL
dc.title.alternativeField journal. The record of becoming a researcherpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number263-285pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzno-Historyczny, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowejpl_PL
dc.referencesBaran A., Komunikacja dydaktyczna, [w:] Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego, pod. red. A. Rozmusa, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesBereźnicki F., Organizacyjne formy kształcenia w szkole wyższej, [w:] Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, pod. red. K. W. Jaskota, Oficyna, Szczecin 2006.pl_PL
dc.referencesClifford J., O autorytecie etnograficznym, [w:] Tegoż, Kłopoty z kulturą: dwudziestowieczna etnografia, literatura i sztuka, Wydawnictwo KR, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesClifford J., Praktyki przestrzenne: badania terenowe, podróże i praktyki dyscyplinujące w antropologii, [w:] Badanie kultury. Elementy teorii antropologicznej. Kontynuacje, pod. red. M. Kempnego, E. Nowickiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesHammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesKaniowska K., Heurystyczna wartość wiedzy antropologicznej, [w:] Zanikające granice. Antropologizacja nauki i jej dyskursów, pod. red. A. Pomiecińskiego, S. Sikory, Biblioteka Telgte, Poznań 2009.pl_PL
dc.referencesKaniowska K., Opis – klucz do rozumienia kultury, „Łódzkie Studia Etnograficzne” t. XXXIX, Polskie Towarzystwo Ludoznawcze, Łódź 1999.pl_PL
dc.referencesKaniowska K., Stare problemy nowej antropologii, „Przegląd Socjologiczny” 2004, nr 1, s. 51–70.pl_PL
dc.referencesKędzierzawski W., Codzienność jako kategoria antropologiczna perspektywie historii kultury, Uniwersytet Opolski, Opole 2009.pl_PL
dc.referencesKubica G., Wstęp, [w:] B. Malinowski, Dziennik w ścisłym znaczeniu tego wyrazu, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesKuligowski W., Defamiliaryzacja i inne praktyki antropologii bliskości, [w:] Tubylcy własnego świata. W stronę antropologii bliskości, pod. red. tegoż, Polskie Towarzystwo Ludoznawcze, Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesKupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki ogólnej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1978.pl_PL
dc.referencesLofland J., Snow D. A., Anderson L., Lofland L. H., Analiza układów społecznych. Przewodnik metodologiczny po badaniach jakościowych, Wydawnictwo naukowe Scholar, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesMarcus G. E., Użyteczność kategorii uczestnictwa w zmieniających się kontekstach badań terenowych, [w:] Clifford Geertz – Lokalna lektura, pod. red. D. Wolskiej, M. Brockiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesPalka S., Aktualne tendencje w dydaktyce akademickiej, [w:] W poszukiwaniu modelu dydaktyki akademickiej, pod. red. D. Skulicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesPiotrowski E., O osobliwości kształcenia w szkole wyższej, [w:] Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej, pod. red. K. W. Jaskota, Oficyna, Szczecin 2006.pl_PL
dc.referencesPolak K., Modele nauczania i możliwości ich wykorzystania w dydaktyce akademickiej, [w:] W poszukiwaniu modelu dydaktyki akademickiej, pod. red. D. Skulicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesRabinow P., Refleksje na temat badań terenowych w Maroku, Wydawnictwo Marek Derewecki, Kęty 2010.pl_PL
dc.referencesRakoczy M., Wokół zwrotu interpretatywnego, „Przegląd Humanistyczny” 2008, nr 5.pl_PL
dc.referencesSikora S., Odwrócone spojrzenie albo antropologizacja antropologii, [w:] Zanikające granice. Antropologizacja nauki i jej dyskursów, pod. red. A. Pomiecińskiego, S. Sikory, Biblioteka Telgte, Poznań 2009.pl_PL
dc.referencesSilverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesTeren w antropologii. Praktyka badawcza we współczesnej antropologii kulturowej, pod. red. T. Bulińskiego, M. Kairskiego, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesWolska D., Odzyskać doświadczenie. Sporny temat humanistyki współczesnej, Universitas, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesWyka A., Badacz społeczny wobec doświadczenia, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 1993.pl_PL
dc.referencesZawistowicz-Adamska K., Społeczność wiejska. Doświadczenia i rozważania z badań terenowych w Zaborowie, Polskie Instytut Służby Społecznej, Łódź 1948.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-011-4.13


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe