Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJasiński, Andrzej H.
dc.contributor.editorTrzmielak, Dariusz M.
dc.date.accessioned2019-09-11T10:50:14Z
dc.date.available2019-09-11T10:50:14Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationJasiński A. H., Komercjalizacja jako element modelu procesowego innowacji, [w:] Innowacje i komercjalizacja w biotechnologii, Trzmielak D. M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 11-25, doi: 10.18778/922375-5-6.02pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-922375-5-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30127
dc.descriptionCelem niniejszego artykułu jest pokazanie koncepcji komercjalizacji jako jednego z elementów modelu procesowego innowacji technicznej. Po omówieniu problemu komercjalizacji wyniku badań naukowych Autor przechodzi do przedstawienia kwestii komercjalizacji nowego produktu. Uzasadnia także konieczność umiejętnego wsparcia marketingowego dla osiągnięcia sukcesu komercjalizacji.pl_PL
dc.description.abstractThe theme of this article centers on the commercialization concept based on the model of technical innovations process. The discussion deals with three issues. The first is the problems of scientific research results commercialization. The second issue is the commercialization of new product. The last point focuses on effective marketing support to gain commercialization success.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofTrzmielak D. M. (red.), Innowacje i komercjalizacja w biotechnologii, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkomercjalizacjapl_PL
dc.subjectinnowacjapl_PL
dc.titleKomercjalizacja jako element modelu procesowego innowacjipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number11-25pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawskipl_PL
dc.referencesAho E. (ed.), Creating an innovative Europe, European Commission, Brussels, 2006.pl_PL
dc.referencesBiałoń L., Zręby teorii innowacji, [w:] Białoń L. (red.): Zarządzanie działalnością innowacyjną, Poltext, Warszawa, 2010.pl_PL
dc.referencesBiałoń L., Marketing w działalności innowacyjnej – ogólne zasady, [w:] Jasiński A. H., Ciborowski R. (red.): Ekonomika i zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok, 2012.pl_PL
dc.referencesChristensen C., Przełomowe innowacje, PWN, Warszawa, 2010.pl_PL
dc.referencesGarbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa, 1996.pl_PL
dc.referencesGwarda-Gruszczyńska E., Czapla T. P., Kluczowe kompetencje menedżera d/s komercjalizacji, Łódź (wersja elektroniczna), 2001.pl_PL
dc.referencesJanasz W., Kozioł-Nadolna K., Innowacje w organizacji, PWE, Warszawa, 2011.pl_PL
dc.referencesJasiński A. H., Innowacje techniczne i działalność marketingowa, WSPiZ, Warszawa, 1998.pl_PL
dc.referencesJasiński A. H., Innowacje i transfer techniki w procesie transformacji, Difin, Warszawa, 2006.pl_PL
dc.referencesJasiński A. H., Zarys marketingu innowacji, [w:] Jasiński A. H. (red.): Zarządzanie wynikami badań naukowych. Poradnik dla innowatorów, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Technologii Eksploatacji, Warszawa–Radom, 2011.pl_PL
dc.referencesJasiński A. H., Założenia marketingu innowacji, [w:] Jasiński A. H., Ciborowski R. (red.): Ekonomika i zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok, 2012.pl_PL
dc.referencesJolly V. K., Commercializing new technologies, Harvard Business Press, Boston, 1997.pl_PL
dc.referencesKlincewicz K., Dyfuzja innowacji, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytet Warszawski, Warszawa, 2011.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Marketing, Gebethner, Warszawa, 1994.pl_PL
dc.referencesKrawiec F., Zarządzanie projektem innowacyjnym produktu i usługi, Difin, Warszawa, 2000.pl_PL
dc.referencesKruk M., Zarządzanie i marketing nowego produktu, [w:] Jasiński A. H., Ciborowski R. (red.): Ekonomika i zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok, 2012.pl_PL
dc.referencesMatusiak K. B., Guliński J. (red.), Rekomendacje zmian w polskim systemie transferu technologii i komercjalizacji wiedzy, PARP, 2010.pl_PL
dc.referencesMNiSzW, Przewodnik: Komercjalizacja B+R dla praktyków, Warszawa, 2010.pl_PL
dc.referencesMruk H., Rutkowski I. P., Strategia produktu, PWE, Warszawa, 1994.pl_PL
dc.referencesOECD, The measurement of scientific and technological activities, Eurostat, Paris, 2005.pl_PL
dc.referencesPomykalski A., Zarządzanie innowacjami, PWN, Warszawa–Łódź, 2001.pl_PL
dc.referencesRosseger G., The economics of production and innovation, Pergamon Press, Oxford, 1997.pl_PL
dc.referencesRutkowski I. P., Rozwój nowego produktu, PWE, Warszawa, 2007.pl_PL
dc.referencesSosnowska A. (red.),Zarządzanie nowym produktem, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2000.pl_PL
dc.referencesSznajder A., Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, PWN, Warszawa, 1992.pl_PL
dc.referencesTidd J., Bessant J., Zarządzanie innowacjami, Oficyna Wolters Kluwer,Warszawa, 2011.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/922375-5-6.02


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe