dc.contributor.author | Sygizman, Kinga | |
dc.contributor.editor | Bieńkowska, Jolanta | |
dc.date.accessioned | 2019-12-02T12:29:39Z | |
dc.date.available | 2019-12-02T12:29:39Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Sygizman K., Twórczy wybór – o aktywności studentów i sposobach poszerzania kompetencji uniwersalnych, w: Kreatywność w praktyce biznesowej. Część 2, J. Bieńkowska (red.), WUŁ, Łódź 2019, doi: 10.18778/8142-661-9.08. | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/30971 | |
dc.description.abstract | Celem rozdziału jest ukazanie możliwości rozwoju kompetencji uniwersalnych studentów w środowisku akademickim na przykładzie dwóch projektów radiowych: realizacji pracy dyplomowej w formie reportażu dźwiękowego oraz realizacji studenckiej audycji „Uniwersytet Łódzki na fali” prezentowanej na antenie PR Łódź. Obie inicjatywy nie są obligatoryjnie wpisane w program kształcenia kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Udział w nich był wynikiem świadomej decyzji studentów, którzy chcieli zdobyć nowe lub rozwinąć posiadane już dziennikarskie umiejętności. Na podstawie przeprowadzonego wśród studentów badania autorka omówiła ich motywację do wzięcia udziału w projektach, towarzyszące ich realizacji lęki i sposoby ich przezwycię-żania, ale przede wszystkim szereg kompetencji, jakie studenci mieli szanse zdobyć udzielając się radiowo. | pl_PL |
dc.description.abstract | The chapter aims to show the possibility of developing universal competencies of students in the academic environment on the example of two radio projects: the implementation of a diploma thesis in the form of an audio reportage and the student program „Uniwersytet Łódzki na fali” presented on PR Lodz. Both initiatives are not obligatorily included in the curriculum of the „journalism and social communication” field of study. Participation in them is the result of a conscious decision of students who want to acquire new or develop their already existing journalistic skills. Based on the research conducted among the students, the author discusses their motivation to participate in projects, accompanying fears and ways to overcome them, but above all discusses many competencies that students have the chance to gain by engaging in the radio work. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kreatywność w praktyce biznesowej. Część 2; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | audycja radiowa | pl_PL |
dc.subject | reportaż radiowy | pl_PL |
dc.subject | kompetencje | pl_PL |
dc.subject | zaangażowanie | pl_PL |
dc.title | Twórczy wybór – o aktywności studentów i sposobach poszerzania kompetencji uniwersalnych | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 118-133 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-661-9 | |
dc.references | Bachura-Wojtasik J., Klimczak K. (2015), Słuchaj, nagrywaj, praktykuj – o estetyce dźwięku i dźwiękowych środkach wyrazu oraz o angażowaniu w pracę z dźwiękiem, [w:] Płuciennik J., Klimczak K. (red.), Twórczość – pasja – Uniwersytet. Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej, Łódź, s. 95–116. | pl_PL |
dc.references | Czapla T. (2010), Zintegrowany model kompetencji, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica”, nr 234, s. 199–211. | pl_PL |
dc.references | Czapla T. (2018), Kompetencje uniwersalne jako odpowiedź na potrzeby rynku pracy, [w:] Wróblewski M., Czajkowska M., Płuciennik J. (red.), Twórczość. Zatrudnialność. Uniwersytet, Łódź, s. 15–25. | pl_PL |
dc.references | Czarnecki J.S. (2015), Architerktura zaangażowania, [w:] Płuciennik J., Klimczak K. (red.), Twórczość – pasja – Uniwersytet. Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 25–36. | pl_PL |
dc.references | Czarnek-Wnuk P., Sygizman K. (2018), Opieka nad studencką rozgłośnią radiową jako element kształcenia przyszłych dziennikarzy, [w:] Białek M., Iwanowska M. (red), Radio w badaniach naukowych i praktyce akademickiej, Warszawa, s. 98–109. | pl_PL |
dc.references | Dubińska P. (2013), Od pszczoły do roju, czyli powstanie i rozwój Akademickiego Radia UL – Uniwersytet Łódzki na fali, praca licencjacka. | pl_PL |
dc.references | Filipczak-Białkowska A. (2015), Personalizacja zadania jako aktywator zaangażowania, [w:] Płuciennik J., Klimczak K. (red.), Twórczość – pasja – Uniwersytet. Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 37–47. | pl_PL |
dc.references | Gałkowski A. (2015), Praca dyplomowa w formie projektu (na przykładzie studiów italianistyki z translatoryką), [w:] Płuciennik J., Klimczak K. (red.), Twórczość – pasja – Uniwersytet. Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 117–130. | pl_PL |
dc.references | Klimczak K. (2011), Reportaż radiowy – definicja i podział, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litterraria Polonica”, t. 14, nr 1, s. 123–133. | pl_PL |
dc.references | Kurzyk B. (2015), Model organizacji koła naukowego a rozwój kompetencji praktycznych studetów, [w:] Wdowiński P. (red.), Nauczyciel akademicki wobec nowych wyzwań edukacyjnych, Łódź, s. 129–141. | pl_PL |
dc.references | Matusiak E., Boczek K. (2018), Zostańcie na fali, [w:] Białek M., Iwanowska M. (red.), Radio w badaniach naukowych i praktyce akademickiej, Warszawa, s. 132–137. | pl_PL |
dc.references | Mroziński J., Dubińska P. (2013), Akademickie Radio UL – daj się ponieść radiowej pasji, [w:] Płuciennik J., Klimczak K. (red.), Twórczy Uniwersytet. Twórczy student. Przewodnik dla studentów Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 141–142. | pl_PL |
dc.references | Płuciennik J. (2013), Zaangażowanie studenta, uniwersytet i jego transformacje, [w:] Płuciennik J., Klimczak K. (red.), Twórczy Uniwersytet. Twórczy student. Przewodnik dla studentów Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 9–23. | pl_PL |
dc.references | Samuel-Idzikowska O. (2017), Kreatywność jako kompetencja zawodowa, [w:] Bieńkowska J. (red.), Kreatywność w praktyce biznesowej, Łódź, s. 45–59. | pl_PL |
dc.references | Siekiera R. (2015), Realizacja projektu jako forma praktycznego zaangażowania studentów, [w:] Płuciennik J., Klimczak K. (red.), Twórczość – pasja – Uniwersytet. Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 131–144. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-661-9.08 | |