dc.contributor.author | Kosmowski, Piotr | |
dc.date.accessioned | 2019-12-30T14:14:11Z | |
dc.date.available | 2019-12-30T14:14:11Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/31108 | |
dc.description.abstract | Autor podjął próbę przedstawienia zagadnienia analizy uwarunkowań i konsekwencji
przekształceń przestrzennych i funkcjonalnych terenów miejskich, które są rezultatem
przebudowy czołowych dworców kolejowych w trzech wybranych miastach w Europie:
Wiedniu w Austrii, Lipsku w Niemczech i Łodzi w Polsce. Kontekstem przeprowadzonych badań
były procesy demolowania i rewitalizacji, które tym przekształceniom towarzyszą. Istotą
prowadzonych przebudów było uzyskanie przez dworce funkcji przelotowości, a inwestycje
realizowano jako megaprojekty rewitalizacyjne. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | megaprojekt | pl_PL |
dc.subject | czołowy dworzec kolejowy | pl_PL |
dc.subject | proces demolowania | pl_PL |
dc.subject | proces rewitalizacji | pl_PL |
dc.subject | Leipzig Hauptbahnhof | pl_PL |
dc.subject | Łódź Fabryczna | pl_PL |
dc.subject | Wien Hauptbahnhof | pl_PL |
dc.subject | przekształcenia przestrzenno-funkcjonalne | pl_PL |
dc.title | Przekształcenia przestrzenne i funkcjonalne czołowych dworców kolejowych w kontekście procesów demolowania i rewitalizacji. Studium wybranych przykładów w miastach europejskich | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 204 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych | pl_PL |
dc.dissertation.director | Kaczmarek, Sylwia | |
dc.dissertation.director | Kazimierczak, Jarosław | |
dc.dissertation.reviewer | Sagan, Iwona | |
dc.dissertation.reviewer | Koziarski, Stanisław | |
dc.date.defence | 2020-01-14 | |
dc.discipline | geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna | pl_PL |