Show simple item record

dc.contributor.authorGrzesiak, Lena
dc.date.accessioned2020-06-29T11:39:42Z
dc.date.available2020-06-29T11:39:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32083
dc.description.abstractGłównym celem pracy jest identyfikacja czynników skuteczności audytu wewnętrznego związanych z kapitałem ludzkim. Dla opracowania rozdziałów teoretycznych zastosowano systematyczny przegląd literatury (polskiej i zagranicznej). Ze studiów literaturowych i na podstawie wyników badań wstępnych wywiedziona została teza pracy: kapitał ludzki osób zaangażowanych w audyt wewnętrzny jest czynnikiem warunkującym jego skuteczność. Celem badań empirycznych jest identyfikacja i charakterystyka wiedzy, umiejętności, postaw i oczekiwań wobec audytu wewnętrznego oraz czynników skuteczności audytu wewnętrznego związanych z kapitałem ludzkim, wskazywanych przez przedstawicieli trzech grup osób zaangażowanych w audyt wewnętrzny: audytorów wewnętrznych, audytowanych i zarządzających organizacją. Metodykę badań empirycznych oparto o badania jakościowe, badania osadzono w paradygmacie interpretatywnym. Inspiracją teoretyczną była teoria uwarunkowań sytuacyjnych (teoria kontyngencji). Z przeprowadzonych badań wynika m.in. że kapitał ludzki jest trudnym, ale i ważnym zagadnieniem w audycie wewnętrznym; wynika to głównie z charakteru audytu wewnętrznego i jego kontrolnego pochodzenia. Wyniki badań mogą stanowić przyczynek zarówno do zmiany praktyk zawodowych i organizacyjnych, jak i być wstępem do dalszych, poszerzonych badań naukowych. W badaniach empirycznych korzystano z różnych technik gromadzenia danych, ale ich głównym źródłem były wywiady z audytorami wewnętrznymi, audytowanymi oraz zarządzającymi organizacją (łącznie 65 wywiadów). Materiał empiryczny uzyskano również przeprowadzając obserwacje (bezpośrednie nieuczestniczące) oraz analizy danych zastanych (dokumentów w jednej z komórek audytowych oraz ofert pracy dla audytorów wewnętrznych). Przy analizie, interpretacji i opracowaniu wyników oraz wnioskowaniu wykorzystano założenia teorii ugruntowanej. Charakter przeprowadzonych badań nie upoważnia do uogólnienia wniosków na całą populację audytorów wewnętrznych, audytowanych oraz zarządzających organizacją. Prezentowana praca jest studium teoretyczno-empirycznym i tej konwencji podporządkowano jej układ.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectskuteczność audytu wewnętrznegopl_PL
dc.subjectkapitał ludzki w audycie wewnętrznympl_PL
dc.subjectaudytor wewnętrznypl_PL
dc.subjectaudytowanypl_PL
dc.subjectzarządzający organizacjąpl_PL
dc.titleKapitał ludzki a skuteczność audytu wewnętrznegopl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number277pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.contributor.authorEmaillena.grzesiak@uni.lodz.plpl_PL
dc.dissertation.directorStriker, Małgorzata
dc.dissertation.reviewerJuchnowicz, Marta
dc.dissertation.reviewerLipka, Anna
dc.date.defence2020-09-23
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record