Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRaźniewska, Marta
dc.date.accessioned2020-10-08T13:00:38Z
dc.date.available2020-10-08T13:00:38Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32316
dc.description.abstractNastępstwem ewolucji podejścia do zakupów i zaopatrzenia, jednego z filarów zarządzania łańcuchami dostaw na rynku B2B, jest zarządzanie relacjami z dostawcami (ang. Supplier Relationship Management, SRM), będące przedmiotem rozprawy. Pojęcie zostało zdefiniowane jako proces skoncentrowany na rozwoju relacji z dostawcami, współtworzony przez pracowników reprezentujących różne funkcje biznesowe w przedsiębiorstwie i istotnie wpływający na wartość dostarczaną klientom i innym interesariuszom. Jego celem jest zapewnienie rozwoju relacji uwzględniającej równowagę między wymiarami ekonomicznym, ekologicznym i społecznym działalności ogniw łańcuchów dostaw. Dysertacja jest odpowiedzią na potrzebę przedstawienia roli zakupów w perspektywie rynku produktów marki własnej żywności ekologicznej. Głównym celem rozprawy jest określenie uwarunkowań, metod, narzędzi oraz efektów zarządzania relacjami z dostawcami na przykładzie dystrybutorów produktów oznaczonych marką własną w sektorze ekologicznej żywności. Dodatkowym bodźcem dla autorki była również luka aplikacyjna w zakresie wykorzystania dźwigni zakupowych, w postaci metod i narzędzi w zarządzaniu relacjami z dostawcami. Na bazie wniosków literaturowych oraz z badań empirycznych pozytywnie zweryfikowano tezę główną, tj. Dystrybutorzy produktów oznaczonych marką własną w sektorze ekologicznej żywności mają potencjał doskonalenia metod i narzędzi, a w rezultacie efektów zarządzania relacjami z dostawcami. Przedstawiono szereg rekomendacji oraz dalszych kierunków badań w tym zakresie.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectZarządzanie relacjami z dostawcamipl_PL
dc.subjectsektor ekologicznej żywnościpl_PL
dc.subjectdystrybucja żywności ekologicznejpl_PL
dc.subjectzarządzanie zakupamipl_PL
dc.titleZarządzanie relacjami z dostawcami w sektorze ekologicznej żywnościpl_PL
dc.title.alternativeSupplier relationship management in the organic food sectorpl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number235pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteAsystent w Katedrze Logistyki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. European Senior Logistician. Członek Stowarzyszenia Managerów Logistyki i Zakupów. Uczestnik międzynarodowych projektów badawczych. Wieloletni praktyk z zakresu zarządzania zapasami oraz współpracy z dostawcami w łańcuchach dostaw.pl_PL
dc.contributor.authorEmailmarta.razniewska@uni.lodz.plpl_PL
dc.dissertation.directorUrbaniak, Maciej
dc.dissertation.directorOcicka, Barbara
dc.dissertation.reviewerKauf, Sabina
dc.dissertation.reviewerCyplik, Piotr
dc.date.defence2020-11-02
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord