Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRudolf, Wawrzyniec
dc.date.accessioned2020-11-13T08:04:30Z
dc.date.available2020-11-13T08:04:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationRudolf W., Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, doi: 10.18778/8088-289-8pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-289-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32537
dc.descriptionMonografia jest poświęcona budowaniu relacji międzyorganizacyjnych przez samorządy terytorialne w obszarze ich działań marketingowych, zorientowanych na pozyskiwanie mobilnych zasobów rozwojowych z rynków: inwestorów, turystów oraz studentów. Celem głównym opracowania jest próba wyjaśnienia rozwoju koncepcji marketingu terytorialnego w oparciu o teorie współdziałania międzyorganizacyjnego. Zrealizowano go zarówno poprzez analizy o charakterze teoretycznym, jak i szerokie badania empiryczne, prowadzone w kilku województwach w Polsce. W badaniach tych poszukiwano motywów nawiązywania relacji przez menedżerów urzędów marszałkowskich z publicznymi i niepublicznymi interesariuszami instytucjonalnymi, w tym przede wszystkim z przedstawicielami kluczowego miasta – stolicy regionu. Jako podstawę teoretyczną dla badania relacji region–miasto w procesie realizacji działań marketingowych regionu przyjęto teorię zależności od zasobów. Przyjęto również, że metodą jej weryfikacji będzie zbiorowe studium przypadków, które stanowiły przedmiotowe relacje region-miasto w wybranych województwach. Z prowadzonych przez autora badań wynika, że im większymi zasobami dysponuje stolica regionu w stosunku do zasobów regionu ogółem, tym poziom współdziałania na linii region–stolica jest wyższy. Zgromadzony materiał badawczy dał podstawy dla stwierdzenia, że relacja region–miasto nie jest oparta głównie na zaufaniu i dążeniu do kreowania wzajemnych korzyści. Okazało się, że relacja ta ma bardziej rynkowy charakter i jest zdeterminowana dążeniem władz regionu do ograniczania wpływu kontroli miasta nad zasobami ważnymi z perspektywy inwestorów, turystów, czy studentów. Region traktuje zatem współdziałanie jako sposób ograniczania wpływu interesariusza (tu miasta) na zasoby.pl_PL
dc.description.abstractThe monograph is devoted to building inter-organizational relations by local self-governments in the area of their marketing activities, focused on attracting mobile development resources from the markets of: investors, tourists and students. The main objective of the study is to try to explain the development of territorial marketing concept based on inter-organizational interaction theories. It was carried out both through theoretical analyses and extensive empirical research, conducted in several voivodeships in Poland. In this study, the key interest was in the motives for establishing the relationships between managers of marshal's offices with public and non-public institutional stakeholders, but especially with principal city – the capital of the region. As a theoretical basis for the study of the region-city relationship the resource dependency theory was adopted. It was also assumed that the method of investigation would be a case studies that constituted the region-capital city relations in the selected voivodeships in Poland. According to the author's research, the more resources the regional capital has in relation to the region's total resources, the higher the level of cooperation on the region-capital line. The research material gathered gave rise to the conclusion that the region-city relationship is not based mainly on trust and the desire to create mutual benefits. It turned out that this relationship is more market-based and is determined by the efforts of the regional authorities to limit the impact of the city's control over resources that are important from the perspective of investors, tourists or students. The regional authorities therefore sees collaboration as a way of limiting the impact of the stakeholder (city) into the resources.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmarketing terytorialnypl_PL
dc.subjectmarketing miejscapl_PL
dc.subjectmarketing interesariuszypl_PL
dc.subjectzarządzanie publicznepl_PL
dc.subjectorganizacja terytorialnapl_PL
dc.subjectwspółdziałanie między-organizacyjnepl_PL
dc.titleMarketing terytorialny w ujęciu relacyjnympl_PL
dc.title.alternativeTerritorial Marketing in the Relational Approachpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number272pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Miastem i Regionempl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-290-4
dc.contributor.authorBiographicalnoteWawrzyniec Rudolf jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Uniwersytetu Łódzkiego. Pracuje w Katedrze Zarządzania Miastem i Regionem, kierowanej przez prof. zw. dr. hab. Tadeusza Markowskiego na Wydziale Zarządzania UŁ. Wcześniej, do 2011 r., adiunkt na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych w Katedrze Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji kierowanej przez prof. zw. dr. hab. Tomasza Domańskiego. W działalności naukowej interesuje się możliwością wykorzystania koncepcji marketingu, a szczególnie marketingu relacji w organizacjach publicznych, zwłaszcza jednostkach samorządu terytorialnego. Jest autorem blisko 60 artykułów naukowych z zakresu marketingu terytorialnego, zarządzania publicznego i polityki regionalnej. W latach 2009–2011 kierownik projektu Rola partnerstwa w zarządzaniu regionem finansowanego przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a w latach 2010–2012 współrealizator projektu Marketing jako operacyjne rozwinięcie koncepcji governance w zarządzaniu publicznym.pl_PL
dc.referencesAgranoff R., McGuire M. (2003), Collaborative Public Management. New Strategies for Local Governments, Georgetown University Press, Washington, D.C.pl_PL
dc.referencesAlter C., Hage J. (1993), Organizations Working Together, Sage Publications, Newbury Park, CA.pl_PL
dc.referencesAndersen S. K., Mailand M. (2002), The Role of Employers and Trade Unions in Multipartite Social Partnerships, The Copenhagen Center, Copenhagen.pl_PL
dc.referencesAnders-Morawska J., Rudolf W. (2015), Orientacja rynkowa we współrządzeniu miastem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesAnderson J. C., Hakansson H., Johanson J. (1994), Dyadic Business Relationships within a Business Network Context, “Journal of Marketing”, vol. 58, no. 10.pl_PL
dc.referencesAnderson P. (2008), Marketing, Strategic Planning and the Theory of the Firm, [w:] P. Maclaren, M. Saren, M. Tadajewski (eds.), Marketing Theory, Sage Library in Marketing, London.pl_PL
dc.referencesAshworth G. J., Kavaratzis M. (2008), Place Marketing: how did we get there and where are we going?, “Journal of Place Marketing and Development”, vol. 1, no. 2.pl_PL
dc.referencesAshworth G. J., Voogd H. (1988), Marketing the City: Concepts, Processes and Dutch Application, “Town Planning Review”, vol. 59, no. 1.pl_PL
dc.referencesAshworth G. J., Voogd H. (1990), Selling the City: Marketing Approaches in Public Sector Urban Planning, Belhaven Press, London.pl_PL
dc.referencesAustin J. E. (2000), The Collaboration Challenge, Jossey-Bass, San Francisco.pl_PL
dc.referencesAxelsson B., Easton G. (eds.), (1992), Industrial Networks: A New View of Reality, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesBaker F. P. (1995), Marketing in a local authority, “Journal of Marketing Practice: Applied Marketing Science”, vol. 1, issue 4.pl_PL
dc.referencesBanachowicz B. (2007), Public governance – nowe podejście do zarządzania rozwojem lokalnym, [w:] D. Strahl (red.), Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesBarcz J. (2008), Przewodnik po Traktacie z Lizbony, traktaty stanowiące Unię Europejską: stan obecny oraz teksty skonsolidowane w brzmieniu Traktatu z Lizbony, LexisNexis, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBąkowski A., Mażewska M. (2015), Ośrodki Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce, Stowarzyszenie Organizatorów Ośrodków Innowacji i Przedsiębiorczości w Polsce, Poznań–Warszawa.pl_PL
dc.referencesBean J., Hussey L. (1997, 2011), Marketing Public Sector Services, HB Publications, London.pl_PL
dc.referencesBerglund E., Olsson K. (2010), Rethinking place marketing – a literature review, Proceedings for ERSA Congress (Sweden).pl_PL
dc.referencesBerry L. (1983), Relationship Marketing, [w:] L. Berry, G. L. Shostack, G. D. Upah (eds.), Emerging Perspectives on Services Marketing, American Marketing Association, Chicago.pl_PL
dc.referencesBerry L. (1995), Relationship Marketing of Services – Growing Internet, Emerging Perspectives, “Journal of the Academy of Marketing Science”, vol. 23, no. 4.pl_PL
dc.referencesBevir M. (2007), Encyclopedia of Governance, SAGE Publications, London.pl_PL
dc.referencesBevir M. (2011), The SAGE Handbook of Governance, SAGE Publications Ltd., Berkeley.pl_PL
dc.referencesBhattacharya C. B. (2010), Introduction to the Special Section on Stakeholder Marketing, “Journal of Public Policy and Marketing”, vol. 29 (1).pl_PL
dc.referencesBloom P. N., Dholaakia N. (1973), Marketer Behaviour and Public Policy: Some Unexplored Territory, “Journal of Marketing”, vol. 37, October.pl_PL
dc.referencesBoerzel T., Pamuk J., Stahn A. (2008), Good Governance in the European Union, „Berliner Arbeitspapier zur Europaeischen Integration“, no. 7.pl_PL
dc.referencesBourcher J. G. (1994), Urban Marketing: A Review, [w:] G. O. Braun (ed.), Managing and Marketing of Urban Development and Urban Life, Proceedings of the IGU-Commision on “Urban Development and Urban Life”, 15–20 August, Berlin.pl_PL
dc.referencesBourne L. (2009), Stakeholder Relationship Management: A Maturity Model for Organisational Implementation, Gower, Farnham.pl_PL
dc.referencesBrol R. (1998), Rozwój lokalny – nowa logika rozwoju gospodarczego, [w:] M. Obrębalski (red.), Gospodarka lokalna w teorii i praktyce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesBryson J. M. (2004), What to do When Stakeholders Matter. Stakeholder Identification and Analysis Techniques, “Public Management Review”, vol. 6, no. 1.pl_PL
dc.referencesBryson J. M., Crosby B. C. (2008), Failing into Cross-Sector Collaboration Successfuly, [w:] L. Blomgren, R. O’Lear, M. E. Sharpe (eds.), Big Ideas in Collaborative Public Management, M. E. Sharpe, New York.pl_PL
dc.referencesBrzeziński C. (2010), Metropolia i jej region, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesBurton S. (1999), Marketing for Public Organizations. New ways, new methods, “Public Management”, vol. 1, issue 3.pl_PL
dc.referencesBuurma H. (2001), Public policy marketing exchange in the public sector, “European Journal of Marketing”, vol. 35, no. 11/12.pl_PL
dc.referencesChapman D., Cowdell T. (1998), New Public Sector Marketing, Prentice Hall, Upper Saddle River.pl_PL
dc.referencesCherryholmes C. H. (1992), Notes on Pragmatism and Scientific Realism, “Educational Researcher”, August–September.pl_PL
dc.referencesChristopher M., Payne A., Ballantyne D. (1991), Relationship Marketing: Bringing Quality, Customer Service and Marketing Together, Butterworth-Heinemann, Oxford.pl_PL
dc.referencesChristopher M., Payne A., Ballantyne D. (1994), Relationship Marketing, Butterworth Heinemann, Oxford.pl_PL
dc.referencesChristopher M., Payne A., Ballantyne D. (2008), Relationship Marketing. Creating Stakeholder Value, Elsevier, Oxford.pl_PL
dc.referencesCleveland H. (1973), The Future Executive. A guide for Tomorrow’s Managers, Harper & Row Publishers, New York, Hagerstown, San Francisco, London.pl_PL
dc.referencesCleveland H. (1985), The Knowledge Executive. Leadership in an Information Society, Truman Talley: E. P. Dutton, New York.pl_PL
dc.referencesCoase R. (1937), The Nature of the Firm, “Economica”, no. 4.pl_PL
dc.referencesCommission of the European Communities (2001), European Governance a White Paper, Brussels 25.7.2001, COM 428 final, Dz. Urz.WE, C 287/1.pl_PL
dc.referencesCooper P. J., Brady L. P. (1998), Public Administration for the Twenty-First Century, Wadsworth Publishing Company, Belmont.pl_PL
dc.referencesCoote L. (1994), Implementation of Relationship Marketing in an Accounting Practice, [w:] J. N. Sherth, A. Parvatiyar (eds.), Relationship Marketing: Theory, Methods and Applications, Conference Proceedings, Emory University, Center for Relational Marketing, Atlanta.pl_PL
dc.referencesCreswell J. W. (2013), Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesCrotty M. (1998), The foundations of social research: Meaning and perspective in the research process, Sage, London.pl_PL
dc.referencesCzakon W. (2013), Zastosowanie studiów przypadku w badaniach nauk o zarządzaniu, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzaputowicz J. (2005), Zarządzanie w administracji publicznej w dobie globalizacji, „Służba Cywilna”, nr 11.pl_PL
dc.referencesCzekan W. (2012), Sieci w zarządzaniu strategicznym, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzornik M. (2005), Promocja miasta, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesDomański T. (red.), (1997), Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Uniwersytet Łódzki, Łódź.pl_PL
dc.referencesDomański T. (red.), (2011), Marketing akademicki. Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesDonaldson B., O’Toole T. (2002), Strategic Market Relationships: From Strategy to Implementation, John Wiley, Chichester.pl_PL
dc.referencesDonaldson T., Preston L. E. (1995), The stakeholders theory of the Corporation – Concepts, evidence and implications, “Academy of Management Rewiew”, vol. 20.pl_PL
dc.referencesDowling J., Pfeffer J. (1975), Organizational Legitimacy, “Pacific Sociology Review”, vol. 18 (January).pl_PL
dc.referencesDoyle P. (1995), Marketing in the new millennium, “European Journal of Marketing”, vol. 29, no. 12.pl_PL
dc.referencesDrabek T. E., McEntire D. A. (2002), Emergent Phenomena and Multiorganizational Coordination in Disasters: Lessons from the Research Literature, “International Journal of Mass Emergencies and Disasters”, vol. 20, no. 2.pl_PL
dc.referencesDrucker P. F. (2000), Zarządzanie w XXI wieku, Wydawnictwo Muza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDuczkowska-Piasecka M. (2013), Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDupuy F. (2002), Czemu tak trudno reformować administrację publiczną?, [w:] Rząd przyszłości, Urząd Służby Cywilnej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEgan J. (2008), Relationship marketing. Exploring relational strategies in marketing, Prentice Hall – Financial Times, England.pl_PL
dc.referencesEisenhardt K. M. (1989), Building Theories from Case Study Research, “Academy of Management Review”, vol. 14, no. 4.pl_PL
dc.referencesEisenhardt K. M., Graebner M. E. (2007), Theory Building from Cases: Opportunities and Challenges, “Academy of Management Journal”, vol. 50, no. 1.pl_PL
dc.referencesEisinger P. (2000), The Politics of Bread and Circuses. Building the City for the visitor Class, “Urban Affairs Review”, vol. 35, no. 3.pl_PL
dc.referencesEl-Ansary A. I., Kramer O. E. (1973), Social Marketing: The Family Planning Experience, “Journal of Marketing”, vol. 37, July.pl_PL
dc.referencesElms H., Brammer S., Harris J. D., Phillips R. A. (2010), New Directions in Strategic Management and Business, “Ethics Quarterly”, 20 (July).pl_PL
dc.referencesEnderlein H., Wälti S., Zärn M. (eds.), (2010), Handbook of Multi-Level Governance, Edward Elgar Publishing, Cheltenham.pl_PL
dc.referencesFerlie E., Ashburner L., Fitzgerald L., Pettigrew A. (1996), The New Public Management in Action, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesFerlie E., Hartley J., Martin S. (2003), Changing Public Service Organisations – Current Perspectives and Future Prospects, “British Journal of Management”, no. 14.pl_PL
dc.referencesFerlie E., Lynn L. E. Jr., Pollitt C. (eds.), The Oxford Handbook of Public Management, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesFlorek M. (2006, 2013), Podstawy marketingu terytorialnego, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesFlorek M. (2014), Kapitał marki miasta zorientowany na konsumenta: źródła i pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesFlorek M., Augustyn A. (2011), Strategia promocji jednostek samorządu terytorialnego – zasady i procedury, BESTPLACE Europejski Instytut Marketingu Miejsc, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFlorek M., Janiszewska K. (red.), (2008), Marketing terytorialny. Studia przypadków, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesFord D. (ed.), (1990), Understanding Business Markets: Interaction, Relationships, Networks, Academic Press, London.pl_PL
dc.referencesFrankowski Z. (2000), Marketing w zarządzaniu gminą, [w:] Działalność marketingowa gmin. Zarys ujęć marketingu terytorialnego, Seria: Region – Polityka – Promocja, Wyd. Wyższej Szkoły Humanistycznej, Ciechanów.pl_PL
dc.referencesFrederickson H. G. (2005), Whatever Happened to Public Administration? Governance, Governance Everywhere, [w:] E. Ferlie, L. E. Lynn Jr., C. Pollitt (eds.), The Oxford Handbook of Public Management, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesFreeman R. E. (1984), Strategic Management – A Stakeholder Approach, Stanford University Press, Stanford.pl_PL
dc.referencesFreeman E., Harrison J., Wicks A., Parmar B., Colle de S. (2010), Stakeholder Theory: the State of the Art, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesFyall A., Garrod B. (2005), Tourism Marketing: A Collaborative Approach, Channel View Publications, New York.pl_PL
dc.referencesGeddes M. (2008), Inter-organizational relationships in local and regional development partnerships, [w:] S. Cropper, M. Ebers, Ch. Huxham, P. S. Ring (eds.), The Oxford Handbook of Inter-organizational Relationships, Oxford University Press, Oxford, New York.pl_PL
dc.referencesGeddes M., Bennington J. (2001), Social exclusion and partnership in the European Union, [w:] M. Geddes, J. Bennington (eds.), Local Partnership and Social Exclusion in the European Union: New Forms of Local Social Governance?, Routledge, London.pl_PL
dc.referencesGlińska E. (2016), Budowanie marki miasta – koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGold R. J., Ward V. S. (eds.), (1994), Place Promotion. The Use of Publicity and Marketing to Sell Towns and Regions, Wiley & Sons Ltd., Chichester.pl_PL
dc.referencesGoldsmith S., Eggers W. D. (2004), Governing by Network: The New Shape of the Public Sector, Brooking Institution Press, Washington, D.C.pl_PL
dc.referencesGórniak J., Wachnicki J. (2010), Pierwsze kroki w analizie danych: SPSS PL for Windows, Wydawnictwo SPSS Polska, Kraków.pl_PL
dc.referencesGraham P. (1995), Are public sector organisations becoming customer centred?, “Marketing Intelligence and Planning”, vol. 13, no. 1.pl_PL
dc.referencesGregor B. (2006), Ewolucja oraz współczesne koncepcje marketingu, [w:] T. Markowski (red.), Marketing terytorialny, Polska Akademia Nauk, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Studia, t. CXVI, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrönroos C. (1990), Marketing Redefined, “Management Decision”, vol. 27, no. 1.pl_PL
dc.referencesGrönroos L. (1996), Relationship marketing: strategic and tactical implications, “Management Decisions”, vol. 34, no. 3.pl_PL
dc.referencesGummesson E. (2002), Total Relationship Marketing. Rethinking Marketing Management, Butterworth – Heinemann, Oxford.pl_PL
dc.referencesHakansson H. (1982), International Marketing and Purchasing of Industrial Goods, Wiley, Chichester.pl_PL
dc.referencesHall T. E., O’Toole L. J. (2004), Sharping Formal Network through the Regulatory Process, “Administration & Society”, vol. 36, no. 2.pl_PL
dc.referencesHatch M. J. (2002), Teoria organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHausner J. (2008), Zarządzanie publiczne. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesHelden J. G. van (2000), Is Financial Stress an Incentive for the Adoption of Businesslike Planning and Control In Local Government? A Comparative study of Eight Dutch Municipalities, “Financial Accountability & Management”, vol. 16, no. 1pl_PL
dc.referencesHellwig Z. (1968), Zastosowanie metody taksonomicznej do typologicznego podziału krajów ze względu na poziom ich rozwoju oraz zasoby i strukturę wykwalifikowanych kadr, „Przegląd Statystyczny”, nr 4pl_PL
dc.referencesHendberg B., Dahlgren G., Hasson J., Olve N.-G. (1994), Imaginära Organizationer (Imaginary Organizations), Liber-Hermonds, Malmö.pl_PL
dc.referencesHennart J.-F. (2008), Transaction Costs Perspectives on Inter-Organizational Relations, [w:] S. Cropper, M. Ebers, C. Huxham, P. Smith Ring (eds.), Oxford Handbook of Interorganizational Relations, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesHereźniak M. (2011), Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHeron J., Reason P. (1997), A Participatory Inquiry Paradigm, “Qualitative Inquiry”, vol. 3.pl_PL
dc.referencesHood C. (1991), A Public Management for All Seasons, “Public Administration”, vol. 69, no. 1.pl_PL
dc.referencesHunt H. K. (1997), CS/D: overview and future research direction, [w:] H. K. Hunt (ed.), Conceptualization and Measurement of Customer Satisfaction and Dissatisfaction, MA: Marketing Science Institute, Cambridge.pl_PL
dc.referencesHunt S. D., Morgan R. M. (1994), Relationship Marketing in the Era of Network Competition, “Journal of Marketing Management”, vol. 5, no. 5.pl_PL
dc.referencesHuxham, C. (1993), Pursuing collaborative advantage, “Journal of the Operational Research Society”, vol. 44, no. 6.pl_PL
dc.referencesHuxman C. (2000), The Challenge of Collaborative Government, “Public Management Review”, vol. 2.pl_PL
dc.referencesIzdebski H. (2007), Od administracji publicznej do public governance, „Zarządzanie Publiczne”, nr 1.pl_PL
dc.referencesJackson B. B. (1985), Winning and Keeping Industrial Customers: The Dynamics of Customer Relationships, D. C. Heath and Company, Lexington.pl_PL
dc.referencesJałowiecki B. (2010), Społeczne wytwarzanie przestrzeni, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJarczewski W. (2007, 2012), Pozyskiwanie inwestorów do gmin, ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJewtuchowicz A. (2001), Rozwój, środowisko, sieci innowacyjne i lokalne systemy produkcyjne, [w:] K. B. Matusiak, E. Stawasz, A. Jewtuchowicz (red.), Zewnętrzne determinanty rozwoju innowacyjnych firm, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesJewtuchowicz A. (2013), Terytorium i współczesne dylematy jego rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesJohnes H. Ch. G., Ennals R. (eds.), (2012), Creating Collaborative Advantage. Innovation and Knowledge Creation in Regional Economies, Gower, Farnham.pl_PL
dc.referencesKale P., Singh H., Perlmutter H. (2000), Learning and Protection of Proprietary Assets in Strategic Alliances, “Strategic Management Journal”, vol. 21, no. 3.pl_PL
dc.referencesKauf S. (2009), Orientacja marketingowa i logistyka w zarządzaniu regionem, Uniwersytet Opolski, Studia i Monografie nr 418, Opole.pl_PL
dc.referencesKaźmierczak T., Hernik K. (red.), (2008), Społeczność lokalna w działaniu. Kapitał społeczny. Potencjał społeczny. Lokalne governance, Instytut Spraw Publicznych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKlijn E. H. (2005), Networks and Inter-organizational Management: Challenging, Steering, Evaluation, and the Role of Public Actors in the Public Management, [w:] E. Ferlie, L. E. Lynn Jr., C. Pollitt (eds.), The Oxford Handbook of Public Management, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesKlijn E. H. (2008), Policy and implementation networks. Managing complex interactions, [w:] S. Cropper, M. Ebers, C. Huxham, P. Smith Ring (eds.), The Oxford Handbook of Inter-Organizational Relations, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesKnox S., Gruar C. (2007), The Application of Stakeholder Theory to Relationship Marketing Strategy Development In Non-profit Organization, “Journal of Business Etics”, vol. 75.pl_PL
dc.referencesKoliba Ch., Meek J. W., Zia A. (2011), Governance Networks in Public Administration and Public Policy, CRC Press. Taylor & Francis Group, Boca Raton, London, New York.pl_PL
dc.referencesKopczewska K., Kopczewski T., Wójcik P. (2009), Metody ilościowe w R. Aplikacje ekonomiczne i finansowe, CeDeWu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKorenik S. (2011), Region ekonomiczny w nowych realiach społeczno-gospodarczych, CeDeWu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKoszałka J. (red.), (2010) Marketing, ujęcie terytorialne, Katedra Marketingu, Wydział Zarządzania i Ekonomii, Politechnika Gdańska, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKotler P. (1975), Marketing for Nonprofit Organizations, Prentice Hall, Englewood Cliffs.pl_PL
dc.referencesKotler P. (1992), Total marketing, Business Week Advance Executive Brief no. 2, McGrowth Hill, Columbus.pl_PL
dc.referencesKotler P., Haider D. H., Rein I. (1993), Marketing Places, Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States and Nations, The Free Press, New York.pl_PL
dc.referencesKotler P., Hamlin M. A., Rein I., Haider D. H. (2002), Marketing Asian Places. Attracting Investment, Industry, and Tourism to Cities, States and Nations, John Wiley & Sons (Asia) Pte Ltd, Singapore.pl_PL
dc.referencesKotler P., Zaltman G. (1971), Social marketing: an approach to planned social change, “Journal of Marketing”, vol. 35, s. 3–13.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Asplund Ch., Rein I., Haider D. H. (1999), Marketing Places Europe. How to attract investments, industries, residents and visitors to cities, communities, regions and nations in Europe, Financial Times – Prentice Hall, London.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. (2010), Marketing 3.0. Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek?, MT Biznes, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Keller K. L. (2012), Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Levy S. (1969), Broadening the concept of marketing, “Journal of Marketing”, vol. 33, January.pl_PL
dc.referencesKowalik I. (2011), Orientacja rynkowa w polskim samorządzie terytorialnym, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKożuch B. (2004), Zarządzanie publiczne w teorii i praktyce polskich organizacji, Placet, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKożuch B. (2009), Wpływ współdziałania międzyorganizacyjnego na realizację celów organizacji publicznych, „Prace i Materiały Uniwersytetu Gdańskiego”, t. 7, nr 2/1.pl_PL
dc.referencesLaczniak G. R., Kennedy A.-M. (2011), Hyper Norms: Searching for a Global Code of Conduct, “Journal of Macromarketing”, 31 (September).pl_PL
dc.referencesLaczniak G. R., Murphy P. E. (2012), Stakeholder Theory and Marketing: Moving from a Firm- Centric to a Societal Perspective, “Journal of Public Policy & Marketing”, vol. 31 (2).pl_PL
dc.referencesLevitt T. (1983), After the Sale is Over, “Harvard Business Review”, September.pl_PL
dc.referencesLipnack J., Stamps J. (1994), The Age of the Networks, Wiley, New York.pl_PL
dc.referencesLissowska M. (2008), Instytucje gospodarki rynkowej w Polsce. Institutions for Market Economy. The Case of Poland, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLucarelli A., Berg P. O. (2011), City branding: a state-of-theart review of the research domain, “Journal of Place Management and Development”, vol. 4, no. 1.pl_PL
dc.referencesŁazarko K., Niedzielska A. (red.), (2011), Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.pl_PL
dc.referencesŁogwiniuk K. (2011), Zastosowanie metod taksonomicznych w analizie porównawczej dostępu do infrastruktury ICT przez młodzież szkolną w Polsce, “Economy and Management”, vol. 3, no. 1.pl_PL
dc.referencesMarkowski T. (1997a), Konkurencyjność i współpraca wewnątrzregionalna podstawą nowoczesnej polityki rozwoju regionalnego, [w:] Z. Mikołajewicz (red.), Podstawowe problemy polityki rozwoju regionalnego i lokalnego, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne O/Opole, Opole.pl_PL
dc.referencesMarkowski T. (1997b), Miasto jako produkt – wybrane aspekty marketingu miasta, [w:] T. Domański (red.), Marketing terytorialny strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Centrum Badań i Studiów Francuskich, Uniwersytet Łódzki, Łódź, s. 50–58.pl_PL
dc.referencesMarkowski T. (1999), Zarządzanie rozwojem miast, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarszał T., Markowski T. (1998), Konkurencyjność regionów jako element polityki przestrzennej, [w:] T. Marszał (red.), Współczesne problemy rozwoju regionalnego, KPZK PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarkowski T. (red.), (2001), Marketing terytorialny, PAN Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Studia, t. CXII, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMaskell P. (1998), Low-tech competitive advantages and the role of proximity. The Danish wooden furniture industry, “European Urban and Regional Studies”, no. 5.pl_PL
dc.referencesMcGuire M. (2006), Collaborative Public Management: Assessing What We Know and How We Know It, “Public Administration Review”, December, Special Issue.pl_PL
dc.referencesMedema S. G. (1996), Coase, Costs and Coordination, “Journal of Economic Issues”, vol. 30, no. 2.pl_PL
dc.referencesMeier K. J., Toole L. O. Jr. (2006), Bureaucracy in a Democratic state, The Johns Hopkins University Press, Baltimore.pl_PL
dc.referencesMick D. (2007), The End(s) of Marketing and the Neglect of Moral Responsibility, “Journal of Public Policy & Marketing”, vol. 26 (Fall).pl_PL
dc.referencesMillington S., Young C., Lever J. (1997), A bibliography of city marketing, “Journal of Local and Regional Studies”, vol. 17.pl_PL
dc.referencesMinisterstwo Rozwoju Regionalnego (2008), Koncepcja good governance – refleksje do dyskusji, Warszawa, wrzesień.pl_PL
dc.referencesMintzberg H. (1979), Organizational Power and Goals: A Sceletal Theory in Strategic Management [w:] D. E. Schendel, Ch. Hofer (eds.), Strategic Management, Little Brown Company, Boston.pl_PL
dc.referencesMitręga M. (2005), Marketing relacji. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Fachowe CeDe-Wu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMitręga M. (2010), Zdolność sieciowa jako czynnik przewagi konkurencyjnej na rynku przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesMłodak A. (2006), Analiza taksonomiczna w statystyce regionalnej, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMöller K., Halinen A. (2000), Relationship Theory: Its Roots and Directions, “Journal of Marketing Management”, vol. 16.pl_PL
dc.referencesMorawski W. (2012), Socjologia ekonomiczna: problemy, teorie, empiria, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMorgan D. (2007), Paradigms lost and paradigms regained: Methodological implications of combining qualitative methodes, “Journal of Mixed Methods Research”, vol. 1, no. 1.pl_PL
dc.referencesMorgan R., Hunt S. (1994), The Commitmenttrust Theory of Relationship Marketing, “Journal of Marketing”, vol. 58.pl_PL
dc.referencesMoullin M. (2002), Delivering Excellence in Health and Social Care, Open University Press, Buckingham.pl_PL
dc.referencesMusialik R. (2011), Nowe zarządzanie publiczne i jego krytyka [w:] J. Wołejszo, A. Letkiewicz (red.), Public Management 2011: funkcjonowanie organizacji publicznych w dynamicznym otoczeniu, t. I, Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie, Szczytno.pl_PL
dc.referencesNeuman W. L. (2000), Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, Allyn & Bacon, Boston.pl_PL
dc.referencesNiestrój R. (red.), (2009), Wizerunek marketingu w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesNowińska-Łaźniewska E. (2004), Relacje przestrzenne w Polsce w okresie transformacji w świetle teorii rozwoju regionalnego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesO’Leary R., Bingham L. B. (eds.) (2009), The Collaborative Public Manager. New Ideas for the Twenty-First Century, Georgetown University Press, Washington, D.C.pl_PL
dc.referencesO’Leary R., Gazley B., McGurie M., Bingham L. B. (2009), Public Managers in Collaboration, [w:] R. O’Leary, L. B. Bingham (eds.), Collaborative Public Manager, Georgetown University Press, Washington D.C.pl_PL
dc.referencesO’Toole L. J. (1997), Treating Networks Seriously: Practical and Research-Based Agendas in Public Administration, “Public Administration Review”, vol. 57, no. 1.pl_PL
dc.referencesO’Toole L. J. (2003), Intergovernmental Relations in Implementation, [w:] B. G. Peters, J. Pierre (eds.), Handbook of Public Administration, Sage, Thousand Oaks, CA.pl_PL
dc.referencesOlejniczak K., Domaradzka A., Krzewski A., Ledzion B., Widła Ł. (2010), Polskie ministerstwa jako organizacje uczące się. Podsumowanie wyników dla czterech polskich ministerstw, Euroreg, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOlsson K., Berglund E. (2009), City Marketing: The Role of Citizen, [w:] T. Nyseth, A. Viken (eds.), Place Reinvention: Northern Perspectives, Ashgate, Farnham.pl_PL
dc.referencesOpolski K., Modzelewski P. (2004), Zarządzanie jakością w usługach publicznych, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOsborne D., Gaebler T. (1992), Rządzić inaczej. Jak duch przedsiębiorczości przenika i przekształca administrację publiczną, Media Rodzina, Poznań.pl_PL
dc.referencesOsborne S. P. (2010), Introduction. The (New) Public Governance: a suitable case for treatment?, [w:] S. P. Osborne (ed.), The New Public Governments? Emerging perspective on theory and practice of public governance, Routledge, London, New York.pl_PL
dc.referencesOsborne S. P., McLaughlin K., Chew C. (2010), Relationship marketing, relational capital and governance of public services delivery, [w:] S. P. Osborne (ed.), The New Public Governance? Emerging perspectives on the theory and practice of public governance, Routledge Taylor & Francis Group, London, New York.pl_PL
dc.referencesPalmar B. L., Freeman R. E., Harrison J. S., Wick A. C., Purnell L., Cole de S. (2010), Stakeholder Theory: The State of the Art, “The Academy of Management Annals”, vol. 4, no. 1, s. 403–445.pl_PL
dc.referencesPayne A. (ed.), (1995), Advances in Relationship Marketing, Kogan Page, London.pl_PL
dc.referencesPeters B. G. (2001), The Politics of Bureaucracy, Routledge, London, New York.pl_PL
dc.referencesPfeffer J., Salancik G. R. (1978), The External Control of Organizations, Harper and Row, New York.pl_PL
dc.referencesPhilips R. (2003), Stakeholder Theory and Organizational Ethics, Berrett-Koehler, San Francisco.pl_PL
dc.referencesPhillips D. C., Burbules N. C. (2000), Postpositivism and Educational Research, Rowman & Littlefield, New York.pl_PL
dc.referencesPogorzelski J. (2012), Praktyczny marketing miast i regionów, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPolonsky M. J. (1995), A Stakeholder theory approach to designing environmental marketing strategy, “Journal of Business and Industrial Marketing”, vol. 10, no. 3.pl_PL
dc.referencesPost J. E., Preston L. E., Sachs S. (2002), Redefining the Corporation: Stakeholder Management and Organizational Wealth, Stanford University Press, Stanford.pl_PL
dc.referencesProctor T. (2007), Public Sector Marketing, Prientice Hall – Financial Times, Harlow.pl_PL
dc.referencesProszkowska-Sala A., Florek M. (2010), Promocja miast. Nowa perspektywa, Ströer Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRainey H. G., Chun Y. H. (2005), Public and Private Management Compared, [w:] E. Hood, L. E. Lynn, Ch. Pollitt (eds.), The Oxford Handbook of Public Management, Oxford University Press, Oxford.pl_PL
dc.referencesRainisto S. K. (2003), Success Factors of Place Marketing: A Study of Place Marketing Practice in Northern Europe and the United States, Helsinki University of Technology, Espoo.pl_PL
dc.referencesRaszkowski A. (2014), Place Marketing in the Process of Territorial Identity Creation and Strengthening, “Journal of European Economy”, vol. 13, no. 2.pl_PL
dc.referencesReichheld F. F. (1996), The Loyalty Effect: The Hidden Force Behind Growth, Profits and Lasting Value, Harvard Business School Press, Boston, MA.pl_PL
dc.referencesRoberts V., Russell H., Harding A., Parkinson M. (1995), Public-Private Voluntary Partnerships in Local Government, Local Government Management Board, London.pl_PL
dc.referencesRogoziński K. (2000), Marketing relacyjny według Gummessona, „Marketing i Rynek”, t. 12.pl_PL
dc.referencesRogut A. (2009), Governance – współczesne trendy zarządzania regionem, [w:] A. Rogut (red.), Wprowadzenie, Ocena dobrego współrządzenia, Wydawnictwo Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, Łódź.pl_PL
dc.referencesRudolf W. (2004a), Propozycje nowych instrumentów europejskiej polityki spójności na lata 2007–2013. Wnioski dla Polski, [w:] P. Bury (red.), Dylematy polskiej polityki społeczno-gospodarczej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, Kielce.pl_PL
dc.referencesRudolf W. (2004b), Rola partnerstwa samorządów w marketingu zewnętrznym regionu, [w:] J. Karwowski (red.), Partnerstwo w regionie, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Szczecin.pl_PL
dc.referencesRudolf W. (2006a), Krajowe, czy regionalne programy operacyjne – dylematy programowania polityki spójności w Polsce na lata 2007–2013, [w:] L. Lewandowska (red.), Konkurencyjność firm regionu łódzkiego na rynkach międzynarodowych, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesRudolf W. (2006b), Marketing partnerski w zarządzaniu regionem w warunkach Unii Europejskiej, [w:] E. Duliniec (red.), Ekspansja czy regres marketingu?, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRudolf W. (2006c), Zasada partnerstwa i jej praktyczne znaczenie w polityce regionalnej na przykładzie Polski, [w:] D. Strahl (red.), Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, nr 1124, Wrocław.pl_PL
dc.referencesRudolf W. (2008a), Partnerstwo lokalne/regionalne jako forma praktycznej realizacji koncepcji governance w zarządzaniu jednostka terytorialną, [w:] R. Brol (red.), Gospodarka lokalna w teorii i praktyce, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 3 (1203), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesRudolf W. (2008b), Place Marketing as the Integrated Approach to Attract FDI. The Case of the City of Łódź, Poland, [w:] J. Sepp, D. Frear (eds.), Globalization and Institutional Deve lopment, Congress of Political Economists International, USA.pl_PL
dc.referencesRudolf W. (2010a), Intensywność współpracy polskich województw z regionami partnerskimi w Niemczech i na Ukrainie, [w:] Znaczenie samorządu terytorialnego dla rozwoju regionalnego w Polsce, Niemczech i na Ukrainie, Zeszyty Naukowe nr 620. Ekonomiczne Problemy Usług nr 61, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl_PL
dc.referencesRudolf W. (2010b), Partnerstwo podstawą marketingu regionu, [w:] S. Figiel (red.), Marketing w realiach współczesnego rynku. Strategie i działania marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRudolf W., Karpińska M. (2005), Marketing terytorialny w działalności samorządu regionalnego, [w:] R. Brol (red.), Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, nr 1083, Wrocław.pl_PL
dc.referencesSalamaga M. (2010), Mierniki podobieństwa grupowania obiektów, „Wiadomości Statystyczne”, vol. 6, no. 589.pl_PL
dc.referencesSamier E. (2005), Toward a Weberian Public Administration: The Infinite Web of History, Values, and Authority in Administrastive Mentalities, “Halduskultuur”, no. 6.pl_PL
dc.referencesSavitz A., Weber K. (2006), The Triple Bottom Line: How Today’s Best-Run Companies are Achieving Economic, Social and Environmental Success and How You Can Too, Wiley, San Francisco.pl_PL
dc.referencesSchmeider M., Scholz, J., Lubell, M., Mindruta, D., Edwardsen M. (2003), Building Consensual Institutions: Networks and the National Estuary Program, “American Journal of Political Science”, vol. 47, no. 1.pl_PL
dc.referencesShort J. R., Kim Y. H. (1999), Globalization and the City, Addison Wesley Longman, New York.pl_PL
dc.referencesSmętkowski M., Gorzelak G., Jałowiecki B. (2009), Obszary metropolitarne w Polsce: problemy rozwojowe i delimitacja, „Raporty i Analizy EUROREG”, nr 1.pl_PL
dc.referencesSmith N. C., Palazzo G., Bhattacharya C. B. (2010), Marketing’s Consequences: Stakeholder Marketing and Supply Chain Corporate Social Responsibility Issues, “Business Ethics Quarterly”, October, vol. 20, issue 4.pl_PL
dc.referencesStępowski R. (2015), Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów, Wydawnictwo Roster, Rawa Mazowiecka.pl_PL
dc.referencesStake R. (2000), Case Studies, [w:] N. Denzin, Y. Lincoln (eds.), Handbook of Qualitative Research, Sage, Thousand Oaks.pl_PL
dc.referencesStone C. (1989, 1993), Regime Politics, University Press of Kansas, Lawrence.pl_PL
dc.referencesSuchecki B. (2010), Ekonometria przestrzenna, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSvendsen A. (1998), The Stakeholder Strategy: Profiting from Collaborative Business Relationship, Barrett-Koehler Publishers, San Francisco.pl_PL
dc.referencesSvendsen A., Laberge M. (2006), A New Direction for CSR: Engaging Networks for Whole System Change, [w:] J. Jonker, M. de Witte (eds.), The Challenge of Organizing and Implementing Corporate Social Responsibility, Palgrave Macmillan, Basingstoke.pl_PL
dc.referencesSzlachta J. (2011), Odniesienia europejskie nowej generacji programowania rozwoju regionalnego w Polsce, [w:] J. Szlachta, J. Woźniak (red.), Krajowa strategia rozwoju regionalnego do roku 2020 a strategie rozwoju społeczno-gospodarczego województw, Polska Akademia Nauk Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, Studia, t. CXXXVII, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzromnik A. (2004), Partnerstwo w koncepcji marketingu terytorialnego, [w]: J. Karwowski (red.), Lokalne układy partnerskie, PTE, Szczecin.pl_PL
dc.referencesSzromnik A. (2007, 2008, 2010, 2012), Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzulce H., Florek M. (red.), (2005), Marketing terytorialny. Możliwości aplikacji, kierunki rozwoju, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesUrbanek P. (2005), Nadzór korporacyjny a wynagrodzenia menedżerów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesVargo S. L., Lusch R. F. (2004), Evolving to a New Dominant Logic for Marketing, “Journal of Marketing”, vol. 68 (January).pl_PL
dc.referencesVerbeke A., Tung V. (2013), The Future of Stakeholder Management Theory: A Temporal Perspective, “Journal of Business Ethics”, vol. 112, issue 3.pl_PL
dc.referencesWard S. V. (1998), The marketing and promotion of towns and cities 1850–2000, E&FN SPON, London.pl_PL
dc.referencesWebster F. E. Jr. (2005), A Perspective on the Evolution of Marketing Management, “Journal of Public Policy & Marketing”, vol. 24, no. 1.pl_PL
dc.referencesWilkie W. L., Gardner D. M. (1974), The Role o Marketing Research in Public Policy, “Journal od Marketing”, vol. 38, January.pl_PL
dc.referencesWilliamson O. E. (1993), Comparative Economic Organization. The Analysis of Discrete Structural Alternatives, [w:] S.-E. Sjostrand (ed.), Institutional Change. Theory and Empirical Findings, Sharpe, New York.pl_PL
dc.referencesWilliamson O. E. (1998), Ekonomiczne instytucje kapitalizmu. Firmy, rynki, relacje kontraktowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWilliamson O. E. (2005), Transaction Cost Economics, [w:] C. Ménard, M. M. Shirley (eds.), Handbook of New Institutional Economics, Springer, Dordrecht.pl_PL
dc.referencesWojciechowski E. (2007), Zarządzanie w sektorze publicznym – od modelu tradycyjnego do governance, [w:] D. Strahl (red.), Gospodarka lokalna i regionalna w teorii i praktyce, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, nr 1161, Wrocław.pl_PL
dc.referencesWojtasiewicz L. (1996), Czynniki i bariery rozwoju lokalnego w aktualnej polityce gospodarczej Polski, [w:] M. Obrębalski (red.), Gospodarka lokalna w teorii i w praktyce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesYin R. K. (2009), Case Study Research. Design and Methods. Forth Edition, Applied Social Reseach Methods Series vol. 5, Sage, Los Angeles, London, New Dehli, Singapore, Washington D.C.pl_PL
dc.referencesZalewski A. (2005), Reformy sektora publicznego w duchu nowego zarządzania publicznego, [w:] A. Zalewski (red.), Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, Wydawnictwo SGH, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZaltman G., Vertinsky I. (1971), Health Service Marketing: A Suggested Model, “Journal of Marketing”, vol. 35, July.pl_PL
dc.referencesZałęczna M. (2010), Instytucjonalne uwarunkowania rozwoju rynku nieruchomości w Polsce na tle doświadczeń państw zachodnich, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesZawicki M. (2002), New Public Management i Public Governance – zarys koncepcji zarządzania publicznego, [w:] J. Hausner, M. Kukieła (red.), Studia z zakresu zarządzania publicznego, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesZimniewicz K. (2004), Aktualność klasyki zarządzania w świetle ustaleń H. Fayola, „Współczesne Zarządzanie”, nr 1.pl_PL
dc.referencesZybała A. (2008), Rzeczpospolita partnerska. Czy w Polsce można zarządzać programami i politykami publicznymi w sposób partnerski?, Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŻabińska T. (2000), Wybrane modele strategii marketingowych, [w:] L. Żabińska (red.), Wybrane ujęcia paradygmatyczne i sektorowe, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-289-8


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe