Show simple item record

dc.contributor.authorGolik-Górecka, Grażyna
dc.date.accessioned2021-02-08T06:55:47Z
dc.date.available2021-02-08T06:55:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.isbn978-83-65766-58-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/33351
dc.descriptionNiniejsza monografia odkrywa interfejs marketingowo- finansowy. Po raz pierwszy dokonano w niej przeglądu tej problematyki, zarówno w literaturze anglojęzycznej, jak i polskiej. Publikacja zawiera ewolucyjne ujęcie oraz przegląd kierunków i zakresu badań. Przeprowadzono w niej próbę oceny wpływu interfejsu MFTI w zintegrowanych analizach strategicznych na utrzymywanie pozycji przedsiębiorstw na rynku (ich rozwoju i wzrostu). Natomiast we współczesnych analitykach marketingowych, czyli w dashboardach, integrujących planowanie, monitorowanie i analizę strategii przedsiębiorstwa ujęto także interfejs MFTI w całościowym zintegrowanym zarzadzaniu strategicznym, co pozwala na uzyskanie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynku.pl_PL
dc.description.abstractRozwój i nowe koncepcje myślenia strategicznego oraz zmiany roli marketingu do prowadziły do powstania marketingu wartości oraz do coraz szerszego zastosowa nia analityki marketingowej. Skłoniło to autorkę niniejszego opracowania do skon centrowania się na problematyce zintegrowanych analiz strategicznych, ich rozwoju oraz kompleksowej analityki marketingowej wykorzystywanej w procesie realiza cji strategii do opracowania koncepcji interfejsu marketingowo-finansowo-techno logicznego ujętego w menedżerskim dashboardzie. Cel pracy, jakim było określenie istoty i znaczenia interfejsu MFTI w procesie realizacji strategii (w zintegrowanych analizach strategicznych i w próbie opracowania modelu dashboardu) oraz wstępna weryfikacja w badanych przedsiębiorstwach, został osiągnięty. W pracy dokonano przeglądu literatury dotyczącej myślenia strategicznego oraz rozwoju aspektów formułowania i realizacji strategii. Został on zakończony cha rakterystyką współczesnego ujęcia marketingu analitycznego, który obecnie ma co raz szerszy zakres zastosowań, o czym świadczy rozbudowana ścieżka zakresu Big Data. Następny teoretyczny i bardzo ważny rozdziały pracy charakteryzował ewo lucję ujęć i koncepcji zastosowań interfejsu MFTI w literaturze angielskojęzycznej i polskiej. Zakres opracowań tego tematu w pracach angielskojęzycznych przedsta wiał bardzo szerokie spektrum, obejmujące publikacje z ostatnich kilku lat. Zakres polskich opracowań był o wiele węższy. Intencją autorki była próba przedstawienia interfejsu MFTI w praktycznym uję ciu, przy wykorzystaniu zintegrowanych analiz strategicznych, takich jak klasycz ne metody portfelowe (BCG, GE, MA, Hofera, ADL), w jedenastu badanych przed siębiorstwach, które dały podstawę do oceny realizacji różnych strategii (przez identyfikację zrealizowanych i rekomendowanych wskaźników marketingowo-finansowych) wpływających na dalszy rozwój przedsiębiorstw.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo SIZpl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectanalityka marketingowapl_PL
dc.subjectstrategia marketingowapl_PL
dc.subjectinterfejs marketingowypl_PL
dc.subjectinterfejs marketingowo-finansowypl_PL
dc.subjectdashboardpl_PL
dc.titleInterfejs marketingowo-finansowy w analityce marketingowej. Teoria i praktykapl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holderGrażyna Golik-Góreckapl_PL
dc.page.number363pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.referencesAdamska A., Dąbrowski T., Marketing i finanse w przedsiębiorstwie. Od konfliktu do synergii, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesAmbler T., What marketing success look like?, „Marketing Management” 2001, vol. 10, no. 1 (Spring).pl_PL
dc.referencesAmbler T., Kokkinaki F., Puntoni S., Assesing Marketing Performance – Reason for Metrics Seection, „Journal of Marketing Management” 2004, vol. 20.pl_PL
dc.referencesAnderson E.W., Fornell C., Mazvancheryl S.K., Customer satisfaction and shareholder value, „Journal of Marketing”, October 2004, vol. 68, issue 4.pl_PL
dc.referencesAndrzejewski M., Korygująca funkcja rewizji finansowej w systemie rachunkowości, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesAngulo L.F., The effect of Marketing Efficiency, Brand Equity and Customer Satisfaction on Firm Performance: An Econometric Model and Data Envelopment Approach, [w:] G. Frattini (red.), Improving Business reporting: new rules, new opportunities, new trends, Giuffrè Edditore, Milano, October 2007pl_PL
dc.referencesAngulo L.F., Josep R., The Interplay between Cumulative Customer Satisfaction and Brand Value: Its Effect on Cash Flow, ROI and Tobin’s Q, SSRN Electronic Journal, September 2007.pl_PL
dc.referencesAplikacje biznesowe, „Computer World”, 16.04.2014, nr 8/1023pl_PL
dc.referencesArnstein W.E., Accounting and marketing: bringing the twain together, „Viewpoint” 1972, vol. 2.pl_PL
dc.referencesArtun O., Levin D., Predictive Marketing: Easy Ways Every Marketer Can Use Customer Analytics and Big Data Hardcover, Wiley, Hoboken 2015.pl_PL
dc.referencesAshton D., Hopper T., Scapens R.W., Issues in Management Accounting, Prentice Hall, London 1995pl_PL
dc.referencesBaldauf A., Dockner E.J., Reisinger H., The effects of long-term debt on a firm’s new product pricing policy in duopolistic markets, „Journal of Business Research” 2000, vol. 50, no. 2pl_PL
dc.referencesBancroft A.L., Wilson R.M.S., Management accounting for marketing, „Management Accounting” 1979, vol. 57, issue 11pl_PL
dc.referencesBarnes J.C., Accountant’s important role in marketing, „The Australian Accountant” 1957, vol. 27, no. 7pl_PL
dc.referencesBarry J.W., Accounting’s role in marketing, „Management Services” 1967, vol. 4, no. 1pl_PL
dc.referencesBergamin Barbato M., Programmazione e controllo in un’ottica strategica, UTET, Torino 1991.pl_PL
dc.referencesBerger P.D., Nasr N.I., Customer lifetime value: marketing models and applications, „Journal of Interactive Marketing” 1998, vol. 12 (Winter).pl_PL
dc.referencesBilton C., Cummings S., Creative Strategy: Reconnecting Business and Innovation, Wiley, Chichester 2010.pl_PL
dc.referencesBodie Z., Merton R.C., Finanse, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesBonoan M.P., Accounting’s responsibility to marketing, „The Accountants’ Journal” 1968, vol. 18, no. 1pl_PL
dc.referencesBridges J.S., Implication of marketing orientation on the role of accountants, „The Accountants’ Journal” 1971, vol. 50, no. 1.pl_PL
dc.referencesBridges J.S., Nixon D., Marketing and modern accountancy – two viewpoints, „The Accountants’ Journal” 1971, vol. 50, no. 5.pl_PL
dc.referencesBromwich M., Accounting for strategic excellence, Working Paper, Department of Accounting and Finance, London School of Economics and Political Science, London 1991.pl_PL
dc.referencesBromwich M., Managerial accounting definition and scope – from a managerial view, „Management Accounting” 1988, vol. 66, no. 8.pl_PL
dc.referencesBromwich M., Strategic management accounting, [w:] C. Drury (red.), Management Accounting Handbook, Butterworth-Heinemann, Oxford 1996pl_PL
dc.referencesBromwich M., The case for strategic management accounting: the role of accounting information for strategy in competitive markets, „Accounting, Organization and Society” 1990, vol. 15, no. 1.pl_PL
dc.referencesBromwich M., Bhimani A., Management Accounting: Evolution not Revolution, CIMA Publications, London 1989.pl_PL
dc.referencesBrzozowski M., Ewolucja myślenia strategicznego – od planowania strategicznego do myślenia projektowego, „Marketing i Rynek” 2014, nr 5.pl_PL
dc.referencesBrzustewicz P., Zarządzanie łańcuchem dostaw a cykl życia produktu – perspektywa rozwoju zrównoważonego, „Marketing i Rynek” 2013, nr 12.pl_PL
dc.referencesBSC Designer, www.scorecardtrainings.com/Rusing-your-strategy-map.z.html (dostęp: 16.05.2011).pl_PL
dc.referencesBuzzell R.D., The PIMS program of strategy research: a retrospective appraisal, „Journal of Business Research” 2004, vol. 57.pl_PL
dc.referencesCarrol J., Accountants and marketing, „The Australian Accountant” 1969, vol. 39, no. 2pl_PL
dc.referencesCelli M., What Every CEO Dashboard Should Be Tracking, „Marketing Profs”, 1.05.2007, http://www.marketingprofs.com/7/ceo-dashboards-visual-reports-help-sales-performancecelli.asp (dostęp: 18.08.2013).pl_PL
dc.referencesChadwick L., Ratnatunga J., Balancing the assets of marketing and finance, „Marketing Week” 1981, vol. 4, no. 23pl_PL
dc.referencesChadwick L., Ratnatunga J., Marketing asks more from accountants, „Accountants Weekly”, October 1981pl_PL
dc.referencesChadwick L., Ratnatunga J., The accountant and marketing management, „The Accountant” 1983, vol. 189, no. 5668.pl_PL
dc.referencesChemmanur T., Yan A., Advertising, attention and stock returns, „Attention and Stock Returns”, 10 February 2009pl_PL
dc.referencesChemmanur T., Yan A., Product market advertising and new equity issues, „Journal of Financial Economics” 2009, vol. 1.pl_PL
dc.referencesChurchill G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002pl_PL
dc.referencesCopeland T., Koller T.M., Murrin J., Cash is king, „The McKinsey Quarterly” 1990, Springpl_PL
dc.referencesCourt D.J., Quelch J.A., Crawford B., McGovern G.J., Zarząd bliżej klientów, „Harvard Business Review Polska” 2008, nr 12.pl_PL
dc.referencesCoviello N., Brodie R., Danaher P., Johnston W., How firms relate to their markets: an empirical examination of contemporary marketing practices, „Journal of Marketing” 2002, vol. 66, no. 3.pl_PL
dc.referencesCronin J., Skiner S.J., The Marketing-Finance Interface, Academy of Marketing Science, Annual Conference, Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science, Springer, Cham 2015pl_PL
dc.referencesCummings S., Wilson D., Images of Strategy, [w:] S. Cummings, D. Wilson (red.), Images of Strategy, Wiley, Malden 2003pl_PL
dc.referencesCzakon W., Zastosowanie studiów przypadku w badaniach nauk o zarządzaniu, [w:] tenże (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesCzarzasty J., Triangulacja – refleksje z badań, [w:] tenże, Zamazane granice: Etnografia przedsiębiorstwa fińskiego w Polsce, praca magisterska, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesCzubała A. (red.), Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesCzubała A., Niestrój R. (red.), Finansowe przesłanki decyzji marketingowych, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Wydział Zarządzania, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesDallemule L., Davenport T.H., Skuteczna strategia korzystania z danych, „Harvard Business Review Polska”, wrzesień 2017pl_PL
dc.referencesDavenport T.H., Harris J.G., Competing on Analytics: The New Science of Winning, Harvard Business School Press, Boston 2007pl_PL
dc.referencesDavenport T.H., Leibold M., Voelpel S. (red.), Strategic Management in the Innovation Economy. Strategy Approaches and Tools for Dynamic Innovation Capabilities, Publics Publishing and Wiley-VCH, Erlangen 2006.pl_PL
dc.referencesDay G.S., Wensley R., Assesing advantage: a framework for diagnosing competitive superiority, „Journal of Marketing” 1988, vol. 52.pl_PL
dc.referencesDay G.S., Wensley R., Marketing theory with a strategic orientation, „Journal of Marketing” 1983, no. 47pl_PL
dc.referencesDe Ruyter K., Wetzels M., The marketing-finance interface: a relational exchange perspective, „Journal of Business Research” 2000, vol. 50, no. 2.pl_PL
dc.referencesDe Vriend G.K., Von der Heide P.A., Stegistra, What are we worth?, „Strategic Finance Magazine”, March 2000, vol. 81, no. 9.pl_PL
dc.referencesDoyle P., Marketing Management and Strategy, Prentice Hall, London 1994pl_PL
dc.referencesDoyle P., Marketing wartości, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesDrucker P., Management: Tasks, Responsibilities and Practices, Harper and Row, New York 1973pl_PL
dc.referencesDrucker P., Managing for results, Peguin Books Ltd, London 1973pl_PL
dc.referencesDuczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesDuliniec A., Finansowanie przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007pl_PL
dc.referencesDwyer F.R., Customer lifetime valuation to support marketing decision making, „Journal of Direct Marketing” 1998, vol. 3, issue 4.pl_PL
dc.referencesDyduch W., Twórcza strategia organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2013pl_PL
dc.referencesDziekoński M., ROI w mediach off- i online, „Marketing w Praktyce” 2014, nr 3pl_PL
dc.referencesEisenhardt K.N., Sull D.N., Strategy as Simple Rule, „Harvard Business Review”, January 2001.pl_PL
dc.referencesEllis J., Williams D., Strategia przedsiębiorstwa a analiza finansowa, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1997pl_PL
dc.referencesEvans J.D., Green C.L., Marketing strategy, constituent influence, and resource allocation: an application of the Miles and Snow Typology to closely held firms in chapter 11 bankruptcy, „Journal of Business Research” 2000, vol. 50, no. 2.pl_PL
dc.referencesFama E.F., Fisher L., Jensen M.C., Roll R., The adjustments of stock prices to new information, „International Economic Review” 1969, vol. 10(1).pl_PL
dc.referencesFarris P.W., Bendle N.T., Pfeifer Ph. E., Reibstein D.J., Marketing Metrics: The Manager’s Guide to Measuring Marketing Performance, Pearson Education, Upper Sadle River 2016pl_PL
dc.referencesFarris P.W., Moore M.J. (red.), The Profit Impact of Market Strategy Project: Retrospect and Prospects, Cambridge University Press, Cambridge 2004.pl_PL
dc.referencesFarris P.W., Moore M.J., Roberts K., PIMS in the new millennium: how PIMS might be different tomorrow, [w:] P.W. Harris, M.J. Moore (red.), The Profit Impact of Market Strategy Project: Retrospect and Prospects, Cambridge University Press, Cambridge 2004.pl_PL
dc.referencesFedorowicz Z., Istota i funkcje finansów, [w:] J. Ostaszewski (red.), Finanse, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2003pl_PL
dc.referencesField G.A., Gabart D.R.L., Cultural lag and homeostasis in accounting theory and praxis, „MSU Business Topics” 1971, vol. 19, no. 2.pl_PL
dc.referencesFlejterski S., Metodologia finansów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesFlejterski S., Metodologiczny status współczesnej nauki finansów, [w:] S. Owsiak (red.), Finanse jako przedmiot badań interdyscyplinarnych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2007pl_PL
dc.referencesFox H.W., Accounting concepts for marketing operations, „National Public Accountant” 1968, vol. 13, no. 12pl_PL
dc.referencesFox H.W., Accounting services under the marketing concept, „Cost and Management” 1965, vol. 39, no. 11.pl_PL
dc.referencesFox H.W., Production efficiency and customer satisfaction, „Business and Public Affairs” 1976, Springpl_PL
dc.referencesFuld H.D., The Marketing Controller, IMEDE (Mimeo), July 1974pl_PL
dc.referencesGarbarski L., Creating value for the organization through marketing, „Management and Business Administration. Central Europe” 2014, vol. 22, no. 4(127).pl_PL
dc.referencesGarbarski L. (red.), Kontrowersje wokół marketingu w Polsce – tożsamość, etyka, przyszłość, Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa 2004pl_PL
dc.referencesGarbarski L. (red.), Koszty i efekty działań marketingowych, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesGarbarski L. (red.), Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011pl_PL
dc.referencesGarbarski L. (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesGarbarski L., Taranko T., Koszty działań marketingowych w przedsiębiorstwach w Polsce, „Marketing. Problemy Teorii i Praktyki Marketingu”, t. 4, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2008, nr 33.pl_PL
dc.referencesGarmaise M., Marketing issue and corporate finance, „Journal of Marketing Research” 2009, no. 46(3)pl_PL
dc.referencesGatti M., Management accounting for marketing business unit, 17th EDAMBA Summer Academy, Soreze, France, July 2008.pl_PL
dc.referencesGierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000pl_PL
dc.referencesGleason K.C., Mathur L.K., Mathur I., The interrelationship between culture, capital structure, and performance: evidence from European retailers, „Journal of Business Research” 2000, vol. 50, no. 2.pl_PL
dc.referencesGlynn J.J., Perrin J., Murphy M.P., Rachunkowość dla menedżerów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesGolik-Górecka G., Analizy portfelowe podstawą realizacji strategii marketingowych wspomaganych technologiami informatycznymi przedsiębiorstwa, [w:] J. Kall, B. Sojkin (red.), Zarządzanie produktem w warunkach globalizacji gospodarki, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2004.pl_PL
dc.referencesGolik-Górecka G., Dashboard – Concept and application in the measurement of marketing effectiveness, „Information Systems in Management” 2013, vol. 2, no. 2.pl_PL
dc.referencesGolik-Górecka G., Elementy platformy strategii marketingowo-finansowej, „Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie”, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesGolik-Górecka G., Interfejs marketingowo-finansowy jako przedmiot badań integrujący metody analiz portfelowych, [w:] K. Mazurek-Łopacińska (red.), Nauki o zarządzaniu. Badania rynkowe, t. 6, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2011, nr 161.pl_PL
dc.referencesGolik-Górecka G., Interfejs marketingowo-finansowy w analizach portfelowych wspomagających strategie marketingowe, [w:] K. Mazurek-Łopacińska (red.), Marketing – problemy teorii i praktyki marketingu, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2008, nr 33.pl_PL
dc.referencesGolik-Górecka G., Konkurencja analityczna. Czynniki definiujące konkurencję analityczną oraz etapy jej rozwoju, „Handel Wewnętrzny”, czerwiec 2009.pl_PL
dc.referencesGolik-Górecka G., Marketingowe finansowe czynniki tworzenia wartości, „Handel Wewnętrzny” 2013, nr 3.pl_PL
dc.referencesGolik-Górecka G., Metody portfelowe a marketing holistyczny, [w:] J. Kall, B. Sojkin, Zarządzanie produktem. Kreowanie produktu, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2010.pl_PL
dc.referencesGolik-Górecka G., Perspektywa marketingowo-finansowa a narzędzia decyzyjne zarządu przedsiębiorstw, „Handel Wewnętrzny” 2011, nr 5.pl_PL
dc.referencesGolik-Górecka G., Pozycjonowanie macierzowe uwarunkowane interfejsem marketingu i finansów, [w:] Zarządzanie, finanse i rachunkowość wobec wyzwań współczesnej gospodarki opartej na wiedzy, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica” 2012, nr 276.pl_PL
dc.referencesGolik-Górecka G., Prezentacja i modelowanie analityki marketingowej w aplikacji kokpitu menadżerskiego, „Nauki o Zarządzaniu” 2016, nr 4(29).pl_PL
dc.referencesGolik-Górecka G., Jabłoński A., Utrzymanie klienta zadaniem marketingu i sprzedaży w czasach recesji w branży środków ochrony indywidualnej, [w:] P. Kwiatek, G. Leszczyński, M. Zieliński (red.), Studia przypadków z marketingu i sprzedaży na rynku B2B, Wydawnictwo Advertiva s.c., Poznań 2009.pl_PL
dc.referencesGolik-Górecka G., Syty P., Wskaźniki marketingowe dla decydentów determinujące wzrost roli marketingu, [w:] W. Grzegorczyk (red.), Marketing w obliczu nowych wyzwań rynkowych. Księga jubileuszowa z okazji 70-lecia Profesora Bogdana Gregora, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesGołębiowski G., Tłaczała A., Analiza ekonomiczno-finansowa w ujęciu praktycznym, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesGoodman S.R., Management accounting and the new marketing concept, „Budgeting”, January– February 1968, vol. 16.pl_PL
dc.referencesGoodman S.R., The Marketing Controller Concepts: an Enquiry into Financial/Marketing Relationships in Selected Consumer Companies, Marketing Science Institute, Cambridge 1970.pl_PL
dc.referencesGovindarajan V., Strategic Cost Management. The New Tool for Competitive Advantage, Free Press, New York 1993.pl_PL
dc.referencesGraham Jr R.C., Frankenberger K.D., The contribution of changes in advertising expenditures to earnings and market values, „Journal of Business Research” 2000, vol. 50, no. 2.pl_PL
dc.referencesGriffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesGrigsby M., Marketing Analytics. A Practical Guide to Improving Consumer Insights Using Data Techniques, Kogan Page, London 2015.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk W., Finansowe mierniki oceny działań marketingowych przedsiębiorstwa, [w:] W. Pluta (red.), Zarządzanie finansami firm – teoria i praktyka, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu” 2007, nr 1152.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk W., Studium przypadku jako metoda badawcza i dydaktyczna w naukach o zarządzaniu, [w:] tenże (red.), Wybrane problemy zarządzania i finansów. Studia przypadków, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015.pl_PL
dc.referencesHarrison G.L., The accountant’s role in marketing: a bibliographic study and analysis of its origin and development, [w:] R.M.S. Wilson (red.), Financial Dimensions of Marketing, Macmillan vol. 2, John Wiley & Sons Inc., London 1979.pl_PL
dc.referencesHarrison G.L., The accounting – marketing interface – a marketing perspective, „The Australian Accountant” 1979, vol. 49, no. 7.pl_PL
dc.referencesHarrison G.L., Educational and constraints on the development of an accounting/marketing interface, „Accounting and Finance” 1978, vol. 18, no. 1.pl_PL
dc.referencesHasan I., Hunter W.C., Mathis III R.E., Promotional expenditures, market competition, and thrift behavior, „Journal of Business Research” 2000, vol. 50, no. 2.pl_PL
dc.referencesHayes R.H., Abernathy W.J., Managing our way to economic decline, „Harvard Business Review” 1980, vol. 58, no. 4.pl_PL
dc.referencesHendricks H.J., Finance on the (marketing) frontier, „Financial Executive” 1964, vol. 32, no. 3.pl_PL
dc.referencesHendricks H.J., Marketing… the accountant’s new frontier, „Price Waterhouse Review” 1962, vol. 7, Winter.pl_PL
dc.referencesHendriksen E.A., Breda M.F. van, Teoria rachunkowości, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesHo J.C., Lee C.S., The Case Method of Learning, „Management of Science and Engineering” 2003, Fall.pl_PL
dc.referencesHoffmann A.I., Pennings J.E., Wies S., Relationship marketing’s role in managing the firm–investor dyad, „Journal of Business Research”, 2011, vol. 64, no. 8.pl_PL
dc.referencesHozier G.C., Schatzberg J.D., Advertising agency terminations and reviews: two stock returns and firm performance, „Journal of Business Research” 2000, vol. 50, no. 2.pl_PL
dc.referencesHyman M.R., Mathur I., Retrospective and prospective views on the marketing/finance interface, „Journal of the Academy of Marketing Science” 2005, vol. 33, no. 4, http://dx.doi.org/10.1177/0092070305279339pl_PL
dc.referencesJabłoński A., Wiesiołek A., Szanse wejścia na rynek nowych produktów – case study…, [w:] G. Golik-Górecka (red.), Strategie marketingowe w polskich firmach na rynkach wirtualnych i realnych. Studia przypadków, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesJajuga K., Elementy nauki o finansach, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesJaruga A. i wsp., Rachunkowość finansowa, RaFiB, Łódź 1992.pl_PL
dc.referencesJaworski B.J., Kohli A.K., Market Orientation: Antecedents and Consequences, „Journal of Marketing” 1993. 57(3).pl_PL
dc.referencesJayachandran S. , Bearden W., Market Orientation: A Meta-Analytic Review and Assessment of its Antecedents and Impact on Performance, „Journal of Marketing”, April 2005, no. 69.pl_PL
dc.referencesJeżak J., Strategiczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1990.pl_PL
dc.referencesJin-Woo K., Richarme M., Golik-Górecka G., Interfejs marketingowo-finansowy w analizach portfelowych wspomagających strategie marketingowe, [w:] K. Mazurek-Łopacińska (red.), Marketing. Problemy teorii i praktyki marketingu, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2008, nr 33.pl_PL
dc.referencesJohnson G., Scholes K.,Whittington R., Podstawy strategii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKaleta A., Realizacji strategii, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesKamela-Sowińska A., Od rachunkowości do opisu gospodarczego, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości” 2014, t. 77(133).pl_PL
dc.referencesKaplan R.S., The role for empirical research in management accounting, „Accounting Organizations and Society”, December 1986, vol. 11(4).pl_PL
dc.referencesKasevan R., Mascarenhas O.A.J., Bernacchi M.D., David J., Marketing-finance interface strategies for cash flow management, „International Journal of Marketing, Financial Service and Research” 2012, vol. 1, issue 2.pl_PL
dc.referencesKaufmann P.J., Gordon R.M., Owers J.E., Alternative profitability measures and marketing channel structure: the franchise decision, „Journal of Business Research” 2000, vol. 50, no. 2.pl_PL
dc.referencesKay J., Podstawy sukcesu firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesKąkol W., Możliwości integracji analizy strategicznej z procesem planowania finansowego. Zarządzanie finansami firm. Teoria i praktyka, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu” 2008, nr 1200.pl_PL
dc.referencesKelly T.C., The marketing-accounting partnership in business, „Journal of Marketing” 1966, vol. 30, no. 3.pl_PL
dc.referencesKelso R.L., R.A. Elliot, Bridging the communications gap between accountants and managers, „Management Accounting (USA)” 1969, vol. 51, no. 3.pl_PL
dc.referencesKennedy C.M., Accountant in marketing management, „Management Accounting” 1968, vol. 46, no. 4.pl_PL
dc.referencesKonecki K., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesKostera M., Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 3.0, MT Biznes, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Keller K.L., Marketing, REBIS, Poznań 2012.pl_PL
dc.referencesKozielski R., Koncepcje zarządzania strategicznego a marketing – konflikt czy współpraca?, „Marketing i Rynek” 2014, nr 5 (artykuł na płycie CD).pl_PL
dc.referencesKozielski R. (red.), Wskaźniki marketingowe, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesKross W.J., Suk I., Does Regulation FD work? Evidence from analysts’ reliance on public disclosure, „Journal of Accounting and Economics” 2012, vol. 53, issues 1–2.pl_PL
dc.referencesKrupski R., Zmiany w planowaniu strategiczny, [w:] E. Urbanowska-Sojkin (red.), Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesKrupski R., Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Koncepcje strategii organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesKrzyżanowska M., Rola marketingu w przedsiębiorstwach i organizacjach niekomercyjnych, [w:] L. Garbarski (red.), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesKumar V., Ramaswami S.N., Srivastava R.K. K., A model to explain shareholder returns: marketing complications, „Journal of Business Research” 2000, vol. 50, no. 2.pl_PL
dc.referencesKurt D., Hulland J., Aggressive marketing strategy, following equity offerings and firm value: the role of relative strategic flexibility, „Journal of Marketing” 2013, vol. 77, issue 5.pl_PL
dc.referencesKurt D., Hulland J., Corporate financial policy and marketing strategy: the case of IPOs and SEOs, [w:] S. Ganesan (red.), Handbook of Marketing and Finance, Edward Elgar Publishing, Cheltenham–Northampton 2012.pl_PL
dc.referencesLambin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesLambin J., Chumpitaz-Caceres R., L’orientation-marché est-elle une stratégie rentable pour l’entreprise?, „Recherche et Applications en Marketing” 2006, vol. 21(2).pl_PL
dc.referencesLaPointe P., Marketing by the Dashboard Light, Association of the National Advertisers, New York 2006.pl_PL
dc.referencesLecoeuvre L., ROMI and Interface marketing-finance, 7th International Congress Marketing Trends, Venice 2008.pl_PL
dc.referencesLehman D.R., Metrics for making marketing matter, „Journal of Marketing”, October 2004, vol. 68, issue 4.pl_PL
dc.referencesLeitoniene S., Sapkauskiene A., Kloviene L., Formalization of marketing and finance management interface, „European Scientific Journal”, June 2013, special edition no. 1.pl_PL
dc.referencesLenskold J.D., Marketing ROI − the Path to Campaign, Customer, and Corporate Profitability, McGraw Hill, New York 2003.pl_PL
dc.referencesLisiński M., Metody planowania strategicznego, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesLuo X., When marketing strategy first meets Wall Street: marketing spendings and firm’s initial public offerings, „Journal of Marketing”, September 2008, vol. 72, no. 5.pl_PL
dc.referencesLuo X., Bhattacharya C.B., The Debate Over Doing Good: Corporate Social Performance, Strategic Marketing Levers, and Firm-Idiosyncratic Risk, „Journal of Marketing” 2009, vol. 73(6).pl_PL
dc.referencesMac L., Measures of Marketing Performance Assessment in an Unpredictable World: Review of Current Literature, 36th Conference Reykjavik Iceland, EMAC, May 2007, https://www.researchgate.net/publication/228435991_ROMI_and_interface_marketingfinance (dostęp: 28.03.2010).pl_PL
dc.referencesMallen B., S.D. Silver, Modern marketing and the accountant, „Cost and Management”, February 1964, vol. 38, no. 1.pl_PL
dc.referencesMartin B.P., Marketing looks at the accountant, „The Australian Accountant” 1970, vol. 40, no. 4.pl_PL
dc.referencesMastyk-Musiał E., Zarzadzanie zmianami w firmie, CIM Lektury Menedżera, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesMathur L.K., Mathur I., An analysis of the wealth effects of green marketing strategies, „Journal of Business Research” 2000, vol. 50, no. 2.pl_PL
dc.referencesMay C.K., Responsibility of the accountant in marketing management, „Cost and Management” 1967, vol. 41, no. 10,.pl_PL
dc.referencesMaylor H., Blackmon K.K., Researching Business and Management, Palgrave Macmillan, New York 2005.pl_PL
dc.referencesMazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe – nowe paradygmaty i metody w gospodarce cyfrowej, [w:] B. Gregor, D. Kaczorowska-Spychalska, Marketing w erze technologii cyfrowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesMazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1997.pl_PL
dc.referencesMazurek-Łopacińska K. (red.), Interfejs marketingowo-finansowy jako przedmiot badań integrujący metody analiz portfelowych, „Nauki o Zarządzaniu”, t. 6, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2011, nr 161.pl_PL
dc.referencesMcGee J., Thomas H., Wilson D., Strategy. Analysis and Practice, McGraw-Hill Education, Maidenhead 2005.pl_PL
dc.referencesMeyer R., de Wit B., Strategy – Process, Content, Context, International Thomson Publishing Press, London 1998.pl_PL
dc.referencesMichalak J., Modele biznesu przedsiębiorstwa. Analiza i raportowanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesMintzberg H., Le management, „Editions d’Organisation” 1992, nr 10.pl_PL
dc.referencesMintzberg H., The Strategy Concept I: Five Ps for Strategy, „California Management Review” 1987, vol. 30, issue 1.pl_PL
dc.referencesMintzberg H., Ahlstrand B., Lampel J., Strategy Safari. A Guided Tour through the Wilds of Strategic Management, Free Press, New York 1998.pl_PL
dc.referencesMittal N., Sheth J.N., ValueSpace. Winning the Battle for Market Leadership: Lessons from the World’s Most Admired Companies, McGraw-Hill, New York 2001.pl_PL
dc.referencesMizik N., The theory and practice of myopic management, „Journal of Marketing Research” 2010, vol. 47, issue 4.pl_PL
dc.referencesMizik N., Jacobson R., Myopic marketing management: evidence of the phenomenon and its longterm performance consequences in the SEO Context, „Marketing Science” 2007, vol. 26, issue 3.pl_PL
dc.referencesMoore R.O., Accountant’s role in marketing, „Canadian Chartered Accountant” 1963, vol. 83, no. 6.pl_PL
dc.referencesMorgan N.A., Marketing and business performance, „Journal of the Academy of Marketing Science” 2012, vol. 40, no. 1.pl_PL
dc.referencesMotameni R., Cords D., Geringer S.D., The provisions for A flourishing marketing and finance discourse and its impact on organizational structure, „Marketing Management Journal” 2010, vol. 20, no. 1.pl_PL
dc.referencesMuna F.A., The Helicopter View and Strategic Thinking, Haines Centre for Strategic Management, January 2010.pl_PL
dc.referencesMuszyńska W., Znaczenie badań marketingowych i rynkowych w procesie formułowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa, [w:] K. Mazurek-Łopacińska (red.), Badania marketingowe – metody tendencje, zastosowania, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu”, Wrocław 2003.pl_PL
dc.referencesNarver J.C., Slater S.F., The Effect of a Market Orientation on Business Profitability, „Journal of Marketing” 1990, vol. 54, no. 4.pl_PL
dc.referencesNath J., Mahajan V., Chief marketing officers: A study of their presence in firms’ top management teams, „Journal of Marketing” 2008, vol. 72.pl_PL
dc.referencesNiemczyk J., Metodologia nauk o zarządzaniu, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesNiestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesNikodemska-Wołowik A.M., Jakościowe badania marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesNowak M., Controlling działalności marketingowej, , Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesNowicki A. (red.), System informacyjny marketingu. Modelowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesO’Malley, The accountant’s role in industrial marketing, „National Association of Accountants Bulletin” 1961, vol. 42, no. 10.pl_PL
dc.referencesObłój K., Ewolucja myślenia o strategii organizacyjnej, „Marketing i Rynek”1997, nr 7.pl_PL
dc.referencesObłój K., Strategia organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesOtto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesOwen F.C.T., Marketing – a Challenge for Accountants?, Discussion Paper no. 6, Department of Accounting and Finance, Massey University, New Zeland 1981.pl_PL
dc.referencesOwsiak S., Podstawy nauki finansów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesPark K., Chintagunta P., Suk I., Capital market returns to new product development success: reinforcement effects on product market advertising, Purdue University, University of Chicago, State University of New York at Buffalo, Buffalo 2012.pl_PL
dc.referencesParlin Ch.C., Marketing Research Award, American Marketing Association, Philadelphia 2010.pl_PL
dc.referencesPatterson L., How to Create an Actionable Marketing Dashboard (and Why You Need One), „Marketing Profs”, 2.03.2012, http://www.marketingprofs.com/articles/2012/7237/how-tocreate-an-actionable-marketing-dashboard-and-why-you-need-one (dostęp: 6.07.2013).pl_PL
dc.referencesPauwels K., Ambler T., Clark B., LaPointe P., Reibstein D., Skiera B., Wierenga B., Wiesel T., Dashboards & Marketing: Why, What, How and What Research is need?, „Journal of Service Research”, November 2009, vol. 12, no. 2.pl_PL
dc.referencesPenc J., Strategie zarządzania (część I), Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesPerry Ch., Case research in marketing, „The Marketing Review” 2001, no. 1.pl_PL
dc.referencesPeterson M., Fusion for profit: how marketing and finance can work together to create value, „Journal of Macromarketing” 2010, vol. 30, no. 3.pl_PL
dc.referencesPiercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesPiercy N., Why should a management accountant know anything about marketing?, „Management Decision” 1980, vol. 18, no. 1.pl_PL
dc.referencesPollard A., Competitive Intelligence, Pitman Publishing, New York 1998.pl_PL
dc.referencesPomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesPorter M.E, Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, Free Press, New York 1985.pl_PL
dc.referencesPorter M.E, Competitive Strategy: Techniques for Analysing Industries and Competition, Free Press, New York 1980.pl_PL
dc.referencesPorter M.E., Strategia konkurencji, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1992.pl_PL
dc.referencesPotwora D., Marketingowe wsparcie działań innowacyjnych i przedsiębiorczych, [w:] W. Potwora (red.), Kreowanie działań innowacyjnych i przedsiębiorczych – wybrane aspekty, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji, Opole 2009.pl_PL
dc.referencesPowell G.R., Return of Marketing Investment, RPI Press, USA 2002.pl_PL
dc.referencesPrahalad C.K., Ramaswamy M., Przyszłość konkurencji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesQuinn J.B., Strategies for Change: Logical Incrementalism, Irwin, Homewood 1980pl_PL
dc.referencesRajzer M., Strategie dywersyfikacji przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesRapaport A., Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, WIG-Press, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesRatnatunga J., Accounting for Competitive Marketing, Chartered Institute of Management Accountants, London 1988.pl_PL
dc.referencesRatnatunga J., The application of management accounting techniques to marketing, „Accounting and Business Research” 1988, vol. 18, issue 72 (Autumn).pl_PL
dc.referencesRatnatunga J., The management accountant’s role in the distribution decision: cover story, „Australian Accountant” 1985, vol. 55, no. 9.pl_PL
dc.referencesRatnatunga J., The marketing-finance interface, „European Journal of Marketing” 1989, vol. 24, issue 1.pl_PL
dc.referencesRatnatunga J., Hooley G.J., Pike R., Descriptive and Normative Approaches to Marketing Accounting: A Contrast in a Competitive Industry, Working Papers in Accounting, October, Business Law and Finance, The University of Melbourne, Melbourne 1987.pl_PL
dc.referencesRatnatunga J., Orford R., Does your firm have cash cows or dogs? Why management accountants should understand marketing concepts, „The Australian Accountant” 1983, vol. 53, no. 5.pl_PL
dc.referencesRayburn L.G., Marketing costs – accountants to the rescue, „Management Accounting (USA)” 1981, vol. 62, no. 7.pl_PL
dc.referencesReinartz W.J., Thomas J.S., Kumar V., Balancing acquisition and retention Resources to maximize Customer profitability, „Journal of Marketing” 2005, vol. 69(1).pl_PL
dc.referencesReinchheld F.F., Lekcje płynące z analizy ucieczek klientów, „Harvard Business Review Polska”, marzec 2006.pl_PL
dc.referencesRines M., The report was of no account, „Marketing”, May 1975.pl_PL
dc.referencesRomanowska M., Rozwój analizy strategicznej przedsiębiorstwa, „Organizacja i Kierowanie” 1993, nr 4.pl_PL
dc.referencesRomanowska M., Zarządzanie strategiczne firmą, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesRoslender R., Hart S.J., In search of strategic management accounting: theoretical and field study perspective, „Management Accounting Research” 2003, vol. 14.pl_PL
dc.referencesRudawska E., Znaczenie relacji z klientami w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2008.pl_PL
dc.referencesRupik K., Marketing zintegrowany w ujęciu procesowym – przegląd najnowszych koncepcji, „Marketing i Rynek” 2010, nr 3.pl_PL
dc.referencesRust R.T., Lemon K.N., Zeithaml V.A., Return on Marketing: Using Customer Equity to Focus Marketing Strategy, „Journal of Marketing”, January 2004, vol. 68(1).pl_PL
dc.referencesRust R.T., Zeithaml V.A., Lemon K.K., Driving customer equity: How customer lifetime value is reshaping corporate strategy, Free Press, New York 2000.pl_PL
dc.referencesRybicki J., Nawigacja strategiczna, Wydawnictwo ABC Wolters Kluwer, Kraków 1998pl_PL
dc.referencesRybicki J., Wielowymiarowy model analizy portfelowej jako narzędzie formułowania strategii rynkowej przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2000.pl_PL
dc.referencesSawhney M., Zabin J., Managing and measuring relational equity in the network economy, „Journal of the Academy of Marketing Science” 2002, vol. 30 (Fall).pl_PL
dc.referencesSchiff J.S., Schiff M., The role of accounting in marketing: a dialogue, „Sales Management” 1965, vol. 95, no. 13.pl_PL
dc.referencesShank J.K., Strategic cost management: new wine or just new bottles?, „Journal of Management Accounting Research” 1989, vol. 1.pl_PL
dc.referencesShank J.K., Govindarajan V., Strategic cost management: the value chain perspective, „Journal of Management Accounting Research” 1992, vol. 4.pl_PL
dc.referencesShapiro S.J., Kirpalani V.H. (red.), Marketing Effectiveness: Insights from Accounting and Finance, Allyn and Bacon, Boston 1984.pl_PL
dc.referencesShaw P., Analytic Philosophy, „Journal Recommendation Service”, April 1998, vol. 29, issue 2.pl_PL
dc.referencesShaw R., Mazur L., Marketing accountability: improving business performance, FT Retail & Consumer Publishing, London 1997.pl_PL
dc.referencesSidhu B.K., Roberts J.H., The marketing accounting interface – lessons and limitations, „Journal of Marketing Management” 2008, vol. 24.pl_PL
dc.referencesSiggiełkow N., Persuasion with Case Studies, „Academy of Management Journal” 2007, vol. 50, no. 1.pl_PL
dc.referencesSimmonds K., Marketing and management accounting, „Management Accounting” 1970, vol. 48, issue 2.pl_PL
dc.referencesSimmonds K., Strategic management accounting, „Management Accounting” 1981, vol. 59, no. 4.pl_PL
dc.referencesSimmonds K., Strategic management accounting for pricing: a case example, „Accounting Business Research” 1982, vol. 47.pl_PL
dc.referencesSimon H., Zarządzanie cenami, PWN, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesSizer J., Developing effective communication between accountants and product managers, „Chartered Accountant in Australia” 1973, vol. 44, no. 3.pl_PL
dc.referencesSkoczylas W. (red.), Determinanty i modele wartości przedsiębiorstw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesSloan R.H., A marketing man looks at accounting, „National Association of Accountants Bulletin” 1962, vol. 43, no. 10.pl_PL
dc.referencesSloat C., What the accountant can do for the marketing executive, „Price Waterhouse Review” 1963, vol. 8, Winter.pl_PL
dc.referencesSorger S., Marketing Analytics: Strategic Models and Metrics, CreateSpace Independent Publishing Platform, California, 31 January 2013.pl_PL
dc.referencesSpiegel R.S., The marketing manager and the management accountant, „Management Accounting (USA)” 1974, vol. 51, no. 7.pl_PL
dc.referencesSrinivasan S., Hanssens D., Marketing and firm value: metrics, methods, findings, and future directions, „Journal of Marketing Research” 2009, vol. 46.pl_PL
dc.referencesSrivastava R., Shervani T.A., Fahey L., Market-based assets and shareholder value: a framework for analysis, „Journal of Marketing”, January 1998, vol. 62.pl_PL
dc.referencesSrivastava R.K., Shervani T.A., Fahey L., Marketing, business processes and shareholder value: an organizationally embedded view of marketing activities and discipline of marketing, „Journal of Marketing” 1999, vol. 63, no. 4.pl_PL
dc.referencesStabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesStainer G., Marketing and finance – working together, „The Accountants’ Magazine” 1984, January.pl_PL
dc.referencesStaisch A., Peters G., Stueckl T., Sergua J., Current Trends in Product Lifecycle Management, 23rd Australasian Conference on Information Systems, Gelong 2012, dro.deakin.edu.au/eserv/ DU:30049092/staischcurrenttrends-2012.pdf (dostęp: 24.05.2013).pl_PL
dc.referencesStańczyk S., Triangulacja – łączenie metod badawczych i urzetelnienie badań, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesStrauss-Kahn D., Management stratégique des PME/PMI. Guide méthodologique, Economica, Paris 1991.pl_PL
dc.referencesStyś A., Marketingowa polityka wyborów i decyzji (kontekst efektywności i skuteczności działań), „Handel Wewnętrzny” 2009, nr 6.pl_PL
dc.referencesSudarsanam S., Creating Value from Mergers and Acquisitions: The Challenges, The Financial Times, Prentice-Hall 2003.pl_PL
dc.referencesSuk I., Marketing – accounting – finance interface: the role of chief marketing officer, „Journal of Accounting and Marketing” 2012, vol. 2, issue 1, http://dx.doi.org/10.4172/2168-9601.1000e112.pl_PL
dc.referencesSzafraniec M., Dashboard jako kluczowa propozycja w zakresie narzędzi motywowania pracowników w dziale IT do efektywnego realizowania zadań, [w:] G. Golik-Górecka (red.), Strategie marketingowe w polskich firmach na rynkach wirtualnych i realnych. Studia przypadków, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesSzafraniec M., Zwiększanie efektywności wykorzystania środków pracy wspomagane kokpitem menedżerskim na podstawie studium przypadku firmy X, maszynopis powielony, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesSzulce H., Żyminkowski T. (red.), Znaczenie efektywności działań marketingowych w kształtowaniu wartości przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010.pl_PL
dc.referencesSzymura-Tyc M., Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2005.pl_PL
dc.referencesSzymura-Tyc M., Marketingowe źródła wartości współczesnych przedsiębiorstw, [w:] A. Czubała (red.), Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesTaub S., MVPs of MVA, „CFO Magazine”, July 2003.pl_PL
dc.referencesTomaszewski A., Koncepcja kreatywnej strategii na tle założeń wcześniejszych szkół zarządzania strategicznego, [w:] P. Wachowiak, S. Gregorczyk (red.), Organizacja kreatywna; teoria i praktyka, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesTreacy M., Wiersema F., The Discipline of Market Leaders. Choose Your Customers, Narrow Your Focus, Dominate Your Market, Basic Books, New York 1995.pl_PL
dc.referencesTrebuss A.S., Improving corporate effectiveness: managing the marketing/finance interface, [w:] S.J. Shapiro, V.H. Kirpalani (red.), Marketing Effectiveness: Insights from Accounting and Finance, Allyn and Bacon, Boston 1984.pl_PL
dc.referencesVenkatesan R., Harris P., Wilcom R.T., Cutting-Edge. Marketing Analytics. Real World Cases and Data Sets for Hands on Learning, Pearson Education, New Jersey 2015.pl_PL
dc.referencesVerbrugge J.A., Guest editorial: event studies in finance and marketing: a road map for finance and marketing managers, „Journal of Market-Focused Management” 1997, vol. 2(2).pl_PL
dc.referencesWalczak M. (red.), Analiza finansowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesWedel M., Kannan P.K., Marketing Analytics for Data Rich Environments, „Journal of Marketing” 2016, special issue, vol. 80.pl_PL
dc.referencesWeissbrich D., Miller K., Krohmer H., Integrating and Extending our Understanding of the Marketing-Finance Interface and its Performance Implications, „Enhancing Knowledge Development in Marketing” 2007.pl_PL
dc.referencesWhatmore J., Accounting in marketing, „Accountancy” 1972, vol. 83, no. 952.pl_PL
dc.referencesWiktor J., Efekty marketingu a efekty przedsiębiorstwa – kluczowe problemy i zagadnienia, „Handel Wewnętrzny” 2009, nr 6.pl_PL
dc.referencesWiktor J., Studium przypadku. Istota, funkcje i procedura analizy przypadku, [w:] J. Altkorn (red.), Zarządzanie i przedsiębiorczość. Studia polskich przypadków, PWN, Warszawa–Kraków 1996.pl_PL
dc.referencesWilson R.M.S., The role of the accountant in marketing, „Management Forum”, May/June1971.pl_PL
dc.referencesWilson R.M.S., Bancroft A.L., The Application of Management Accounting Techniques to the Planning and Control of Marketing of Consumer Non-Durables, Occasional Paper Series, Institute of Cost and Management Accountants, London 1983.pl_PL
dc.referencesWoodburn D., Engaging marketing in performance measurement, „Measuring Business Excellence” 2004, no. 2.pl_PL
dc.referencesYamaguchi K., Event History Analysis, Sage Publication, Newbury Park 1991.pl_PL
dc.referencesYin R.K., Case Study Research – Design and Methods, Sage Publication, Newbury Park 1994.pl_PL
dc.referencesZarry P.T., Marketing and accounting – let there be light, „Canadian Chartered Accountant” 1972, vol. 101, no. 4.pl_PL
dc.referencesZarychta J., Wpływ nowych technologii na zarządzanie – perspektywa Microsoft Polska. Cz.1 – Przemysł 4.0. Przegląd organizacji, Wydawnictwo TNOIK, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesZarzycka A.M., Sagan M., Pomiar najlepszych praktyk marketingowych, „Marketing i Rynek” 2011, nr 7.pl_PL
dc.referencesZinkhan G.M., Verbrugge J.A., Special issue on the marketing/finance interface – introduction, „Journal of Business Research” 2000, vol. 50, no. 2.pl_PL
dc.referencesZinkhan G.M., Verbrugge J.A., The marketing/finance interface: two divergent and complementary views of the firm, „Journal of Business Research” 2000, vol. 50, no. 2.pl_PL
dc.referencesZinkhan G.M., Zinkhan F.C, Case-study methods – Hamel J., Dufour S., Fortin D., „Journal of Marketing Research” 1994, vol. 31, issue 2.pl_PL
dc.referencesZupełnie nowy marketing mix, CMO 2005, nr 1.pl_PL
dc.referencesŻabiński L., Dylematy badania marketingu produktów systemowych za pomocą metodyki case research, [w:] S. Figiel (red.), Marketing w realiach współczesnego rynku. Strategie i działania marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesŻabiński L., Koncepcje marketingu a praktyka zarządzania. Istota, sposoby identyfikacji, semantyka, [w:] T. Żabińska, L. Żabiński (red.), Koncepcje marketingu a praktyki zarządzania. Aspekty teoretyczne i badawcze, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2007.pl_PL
dc.referencesŻabiński L., Węzłowe aspekty metodyczne badań jakościowych praktyk zarządzania marketingowego na przykładzie case study/research, [w:] T. Żabińska, L. Żabiński (red.), Koncepcje marketingu a praktyki zarządzania. Aspekty teoretyczne i badawcze, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2007.pl_PL
dc.referencesŻółtaniecka G., Na rogu Matrix i Research, 31.12.2007, https://www.internetstandard.pl/news/Narogu-Matrix-i-Research,322880.html (dostęp: 28.09.2010).pl_PL
dc.contributor.authorEmailgolikmar@uni.lodz.plpl_PL
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe