Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPopczyk, Wojciech
dc.contributor.editorGregorczyk, Sylwester
dc.contributor.editorUrbanek, Grzegorz
dc.date.accessioned2021-03-20T11:55:49Z
dc.date.available2021-03-20T11:55:49Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationPopczyk W., Modele sukcesji zarządzania w przedsiębiorstwach rodzinnych, [w:] Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej, S. Gregorczyk, G. Urbanek (red.), WUŁ, Łódź 2020, http://dx.doi.org/10.18778/8220-335-6.07pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-335-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34332
dc.description.abstractOne of the most important key factors for the development and growth of family businesses is the planning and implementation of management succession. This demanding and complicated process in the vast majority of cases ends in failure and loss of an intangible resource in the form of internal and external social capital, the carrier of which is the ownership family and which is the source of competitive advantage in the 21st century. The purpose of the article is to identify scientific concepts that will help understand the reasons for succession failures in family businesses and to present the best succession solutions in the world that increase the likelihood of intergenerational (or non-family) management transfer in small, medium and large family businesses in the 21st century. // Jednym z najważniejszych kluczowych czynników rozwoju i wzrostu przedsiębiorstw rodzinnych jest zaplanowanie i implementacja sukcesji zarządzania. Ten wymagający i skomplikowany proces w zdecydowanej większości przypadków kończy się niepowodzeniem i utratą niematerialnego zasobu w postaci kapitału społecznego wewnętrznego i zewnętrznego, którego nośnikiem jest rodzina właścicielska, a który jest źródłem przewagi konkurencyjnej w XXI wieku. Celem rozdziału jest identyfikacja koncepcji naukowych, które pomogą zrozumieć powody niepowodzeń sukcesyjnych w firmach rodzinnych, oraz prezentacja najlepszych rozwiązań sukcesyjnych na świecie, zwiększających prawdopodobieństwo transferu międzypokoleniowego (lub pozarodzinnego) zarządzania w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach rodzinnych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofZarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectprzedsiębiorstwo rodzinnepl_PL
dc.subjectfamily enterprisepl_PL
dc.subjectsukcesja zarządzaniapl_PL
dc.subjectmanagement successionpl_PL
dc.subjectmodel sukcesjipl_PL
dc.subjectsuccession modelpl_PL
dc.subjectstruktura rodzinypl_PL
dc.subjectfamily structurepl_PL
dc.titleModele sukcesji zarządzania w przedsiębiorstwach rodzinnychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number105-119pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Strategii i Zarządzania Wartością Przedsiębiorstwapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-336-3
dc.referencesBerger P. L., Luckmann T., The Social Construction of Reality, Penguin Books, New York 1991.pl_PL
dc.referencesChrisman J., Chua J. H., Sharma P., Current trends and future directions in family business management studies: Toward a theory of the family firm, „Coleman White Paper Series”, Coleman Foundation and USA Association of small Business and Entrepreneurship, Madison 2003, s. 1–60.pl_PL
dc.referencesChua J. H., Chrisman J. J., Sharma P., Succession and non-succession concerns of family firms and agency relationship with nonfamily managers, „Family Business Review” 2003, vol. 16(2), s. 221–235.pl_PL
dc.referencesFernández-Aráoz C., Iqbal S., Ritter J., Leadership Lessons from Great Family Businesses, „Harvard Business Review” 2015, vol. 93, no. 4, s. 45–60.pl_PL
dc.referencesHabbershon T. G., Williams M. L., A resource-based framework for assessing the strategic advantages of family firms, „Family Business Review” 1999, vol. 12(1), s. 1–25.pl_PL
dc.referencesHabbershon T. G., Williams M. L., Macmillan I. C., A unified systems perspective of family firm performance, „Journal of Business Venturing” 2003, vol. 18(4), s. 451–465.pl_PL
dc.referencesHanson K. C., Kinship, „Biblical Theology Bulletin” 1994, no. 24, s. 183–194.pl_PL
dc.referencesHoffman J., Hoelscher M., Sorenson R., Achieving sustained competitive advantage: A family capital theory, „Family Business Review” 2006, vol. 19(2), s. 135–145.pl_PL
dc.referencesJaffe D., If You Want Your Family Business To Last Several Generations, FORBES 2018, https://www.forbes.com/sites/dennisjaffe/2018/08/30/if-you-want-your-family-business-to-last-several-generations/#7e756d4a7c16 (dostęp: 20.06.2019).pl_PL
dc.referencesMichaud P., Collette C., Davis J. A., CEO Succession in the Family Business. A Better Plan for Success, Cambridge Institute for Family Enterprise, Cambridge 2017.pl_PL
dc.referencesPopczyk W., The structure and creating of family social capital in business, [w:] New Challenges of Economic and Business Development, University of Latvia, Riga 2018, s. 676–685.pl_PL
dc.referencesSchultenover D. G., An Anthropological View of the Modern Crisis, „Journal of Religion & Society” 1999, vol. 1, s. 201–236.pl_PL
dc.referencesSpencer Stuart, Beyond the family tree: succession planning for family businesses, 2010, https://www.spencerstuart.com/~/media/pdf%20files/research%20and%20insight%20pdfs/beyond-the-family-tree-succession-planning-for-family-businesses_13jun2013.pdf (dostęp: 20.06.2019).pl_PL
dc.referencesTodd E., The Explanation of Ideology: Family Structures and Social Systems, Basil Blackwell, New York 1985.pl_PL
dc.referencesVery P., Raytcheva S., Family Structures, Family Firms and Succession: Some Insights from Anthropology, International Council for Small Businesses 47th World Conference, Puerto Rico 2002.pl_PL
dc.referencesWood C., The Surprising Stats about Succession in Family Business, „All Strategy” 2018, https://www.allstrategy.net/the-surprising-stats-about-succession-in-family-business/ (dostęp: 1.06.2019).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-335-6.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe