Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKwiecień, Anna
dc.contributor.editorDuraj, Natasza
dc.contributor.editorPieloch-Babiarz, Aleksandra
dc.date.accessioned2021-05-27T12:58:22Z
dc.date.available2021-05-27T12:58:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKwiecień A., Efektywność relacji w sieci, [w:] Przedsiębiorczość, strategie i metody zarządzania przedsiębiorstwem, Duraj N., Pieloch-Babiarz A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 63-72, DOI: 10.18778/7969-097-8.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-097-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35945
dc.description.abstractIt can be concluded that the value-creating effect relationships are very different in nature and can be dealt with at different levels. You can deal with them in a number of dimensions, which result from the different intentions of establishing a relationship, but you can make some generalizations and express it in two dimensions, as monetary and non-monetary benefits for the company. Reports from the point of view of monetary benefits include all kinds of financial flows and resource made by the buyers, and the costs associated with their service. The perception of the relationship from the perspective of non-cash benefits allows for the flow of knowledge and information. The basis of effective relationships is the ability of a network or the ability of the company to participate in partner relationships. It is the ability to initiate, maintain and use relationships with various external partners, including the arrangements, procedures and powers relating to the internal dimension. Having a network capacity can be regarded as a prerequisite for the effective operation of the market and create value.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofDuraj N., Pieloch-Babiarz A. (red.), Przedsiębiorczość, strategie i metody zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectrelationshipspl_PL
dc.subjectefficiencypl_PL
dc.subjectvaluepl_PL
dc.subjectnetwork abilitypl_PL
dc.titleEfektywność relacji w siecipl_PL
dc.title.alternativeEffectiveness network value relationspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number63-72pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Katowicachpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-730-4
dc.referencesArino A., de la Torre J., Ring P. S., Relational Quality: Managing Trust in Corporate Aliances, „California Management Review” 2001, vol. 44, no 1.pl_PL
dc.referencesBarney J. B., Firm resources and sustained competitive advantage, „Journal of Management” 1991, vol. 17, no. 1.pl_PL
dc.referencesBengtsson M., Kock S., Competition in Business Networks – to Cooperate and Compete Simultaneously, „Industrial Marketing Management” 2000, vol. 14, no. 3.pl_PL
dc.referencesChild J., Faulkner D., Tallman S., Cooperative Strategy. Managing Alliances, Networks and Joint Ventures, Oxford University Press, Oxford 2005.pl_PL
dc.referencesChmielarz W., Zagadnienia analizy i projektowania informatycznych systemów wspomagających zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesCzakon W., Dynamika więzi międzyorganizacyjnych, Wydawnictwo AE Katowice, Katowice 2007.pl_PL
dc.referencesCzakon W., Relational Capabilities of Organizations: Theoretical Advances, „Journal of Economics and Management” 2009, vol. 5, UE w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesDomańska-Szaruga B., Kapitał relacji jako źródło wartości przedsiębiorstwa, [w:] B. Domańska-Szaruga, Budowanie relacji z klientami, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesDyer J. H., Singh H., The Relational View: Cooperative Strategy and Sources of Interorganization Competitive Advantage, „Academy of Management Review” 1998, vol. 23, no. 4.pl_PL
dc.referencesGlabiszewski W., Sudolska A., Rola współpracy w procesie kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstwa, „Organizacja i Kierowanie” 2009, nr 2(136).pl_PL
dc.referencesMikuła B., Relacje jako element kapitału ludzkiego, [w:] J. S. Kardas (red.), Budowanie relacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesNiemczyk J., Skąd się wzięły sieci?, „Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego. Formy i uwarunkowania współpracy we współczesnej gospodarce” 2012 (wydanie specjalne).pl_PL
dc.referencesNiemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Jasiński B. (red.), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesNiemczyk J., Strategia. Od planu do sieci, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2013.pl_PL
dc.referencesNiemczyk J., Wyróżniki, budowa i zachowania strategiczne układów outsourcingowych, AE, Wrocław 2006.pl_PL
dc.referencesNowak D., Zarządzanie międzyorganizacyjnymi relacjami kooperacyjnymi w przedsiębiorstwach przemysłowych, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań 2012.pl_PL
dc.referencesPagano A., The role of relational capabilities in the organization of international sourcing activities, „Industrial Marketing Management” 2009, vol. 38, no. 8.pl_PL
dc.referencesPark S. H., Zhon D., Firm Heterogeneity and Competitive Dynamics in Alliance Formation, „The Academy of Management Review” 2005, vol. 30, no. 3.pl_PL
dc.referencesPerechuda K., Dyfuzja wiedzy, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2005.pl_PL
dc.referencesPrahald C. K., Hame G., The Core Competence of the Corporation, „Harvard Business Review”, May–June 1990.pl_PL
dc.referencesSkakibara M., Formation of R&D Consortia: Industry and Company Effects, „Strategic Management Journal” 2002, vol. 23, no. 11.pl_PL
dc.referencesStankiewicz M. J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa, TNOiK, Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności „Dom Organizatora”, Toruń 2002.pl_PL
dc.referencesSudolska A., Uwarunkowania budowania relacji proinnowacyjnych przez przedsiębiorstwa w Polsce, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2011.pl_PL
dc.referencesWernefelt B., A resource-based view of the firm, „Strategic Management Journal” 1984, vol. 5, no. 2.pl_PL
dc.referencesWójcik-Karpacz A., Zdolność relacyjna w tworzeniu efektów współdziałania małych i średnich przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa 2012.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-097-8.05
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe