Show simple item record

dc.contributor.authorBieńkowska, Jolanta
dc.date.accessioned2021-12-15T13:09:44Z
dc.date.available2021-12-15T13:09:44Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationBieńkowska J., Psychospołeczne bariery zaspokajania potrzeb pracowników. Diagnozowanie sytuacji pracy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, https://doi.org/10.18778/7525-915-5pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-915-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/40048
dc.descriptionMiędzy pracownikami a pracodawcami istnieje układ oparty na wymianie. Pracodawca potrzebuje pracy ludzkiej do realizacji swoich przedsięwzięć. Pracownik oczekuje w zamian rekompensaty, nie tylko w postaci zapłaty. Układ ten byłby idealny, gdyby oczekiwania obu stron mogły być w pełni zaspokajane. W rzeczywistości trudno o zrównoważenie aspiracji obu stron. Pracodawcy chcą, aby pracownicy pracowali więcej i chętniej. Ci drudzy wysuwają zastrzeżenia, co do poziomu zaspokojenia ich potrzeb. Każdy chce osiągnąć jak najwięcej, ale przewaga sił leży po stronie dających zatrudnienie. To oni dyktują warunki, od których zależy zadowolenie ludzi świadczących pracę. Podejmując próbę rozwiązania tego problemu, najlepiej zatem dążyć do konsensusu, czyli usuwać powody niedogodności odczuwanych przez pracowników tak, aby mogli oni lepiej wykonywać swoje zadania.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectstruktura organizacyjnapl_PL
dc.subjectkultura organizacyjnapl_PL
dc.subjectpracapl_PL
dc.subjectpracownikpl_PL
dc.subjectmotywacjapl_PL
dc.titlePsychospołeczne bariery zaspokajania potrzeb pracowników. Diagnozowanie sytuacji pracypl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013pl_PL
dc.page.number252pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania, ul. Matejki 22/26, 90-237 Łódźpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-219-4
dc.referencesAdair J., Anatomia biznesu. Motywacja, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesAdamiec M., Kożusznik B., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Aktor – Kreator – Inspirator, AkadF, Katowice 2000.pl_PL
dc.referencesAnam R., Zwolnienie z pracy czy płaca minimalna? www.egospodarka.plpl_PL
dc.referencesArmstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Strategia i działanie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu 2000.pl_PL
dc.referencesAronson E., Człowiek istota społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesAshkanasy N.M., Wilderom C., Peterson M.F., Handbook of Organizational Culture and Climate, SAGE, 2000.pl_PL
dc.referencesBarnard Ch., Funkcje kierownicze, Nowoczesność, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Czytelnik, 1997.pl_PL
dc.referencesBartuzi P., Kamińska J., Ochrona pracy kobiet, CIOP-PIB http://www.ciop.pl/15832.htmlpl_PL
dc.referencesBauman Z., Socjologia, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1996.pl_PL
dc.referencesBednarski A., Zarys teorii organizacji i zarządzania, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2001.pl_PL
dc.referencesBhatta G., International Dictionary of Public Management and Governance, PHI Learning Pvt. Ltd. 2006.pl_PL
dc.referencesBielski M., Organizacje. Istota, struktury, procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1996.pl_PL
dc.referencesBieniok H., Rokita J., Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1984.pl_PL
dc.referencesBjerke B., Kultura a style przywództwa. Zarządzanie w warunkach globalizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesBłaszczyk W., Januszkiewicz K., Śmigielski J., Oblicza jakości życia. Człowiek w sytuacji pracy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2006.pl_PL
dc.referencesBorkowska S., Zarządzanie zasobami ludzkimi w Polsce: przeszłość, teraźniejszość, przyszłość, Wolters Kluwer Polska, 2007.pl_PL
dc.referencesBowling N., Is the job satisfaction–job performance relationship spurious? a metaanalytic examination, „Journal of Vocational Behavior”, Volume 71, Issue 2, October 2007.pl_PL
dc.referencesBrillman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesBrown J.A.C., Społeczna psychologia przemysłu. Stosunki między ludźmi w fabrykach, Książka i Wiedza, Warszawa 1962.pl_PL
dc.referencesBrzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesBrzostek D., Nadchodzi era 1,5 tys. zł, „Gazeta Praca” Łódź, 9 lutego 2009 nr 6 (719).pl_PL
dc.referencesBuhler P., Human Resources Management: All the Information You Need to Manage Your Staff and Meet Your Business Objectives, Adams Media, 2002.pl_PL
dc.referencesCampell D., Stonehouse G., Houston B., Business strategy on introduction, Butterworth-Heinemann 2002.pl_PL
dc.referencesCappelli P., Zarządzanie talentami: Model na XXI wiek, „Harvard Business Review Polska” nr 87/2010.pl_PL
dc.referencesCarducci B.J., The Psychology of Personality: Viewpoints, Research and Applications, Seconds Edition, Wiley-Blackwell, 2009.pl_PL
dc.referencesChmielewski J., Czas na pracę, czas na przerwę, „Praca i Zdrowie”, nr 7-8/2008, Wydawnictwo Unimedia Sp. z o.o. http://www.pracaizdrowie.com.pl/content/view/542/38pl_PL
dc.referencesChurchill G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesClerk J.M., Introduction to working conditions and environment, International Labour Organization, 1985.pl_PL
dc.referencesCofer Ch.N., Appley M.H., Motywacja. Teoria i badania, PWN, Warszawa 1972.pl_PL
dc.referencesCovey S.R., Zasady działania skutecznego przywódcy, Wydawnictwo Medium, 1997.pl_PL
dc.referencesCrozier M., Friedberg E., Człowiek i system. Ograniczenia działania zorganizowanego, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1982.pl_PL
dc.referencesDrucker P., Praktyka zarządzania, Czytelnik Nowoczesność, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1998.pl_PL
dc.referencesDuBrin A., Praktyczna psychologia zarządzania, PWN, Warszawa 1979.pl_PL
dc.referencesDziubińska-Michalewicz M., Minimum egzystencji a minimum socjalne, Kancelaria Sejmu, Biuro Studiów i Ekspertyz, Marzec 2001.pl_PL
dc.referencesEdelman R.J., Konflikty w pracy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.pl_PL
dc.referencesFerguson G.A., Takane Y., Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesFisher S., Stress and strategy, Taylor & Francis 1986.pl_PL
dc.referencesFlamhotta E., Human resource accounting advances in concepts, methods and applications, Third Editions, Springer 1999.pl_PL
dc.referencesFlis A., Jak szybko i skutecznie zdemotywować pracownika. Z praktyki doradcy personalnego, Advisory Group TEST Human Resources www.praca.egospodarka.pl/9340,Jak-szybko-i-skutecznie-zdemotywowac-pracownika,2,47,1.htmlpl_PL
dc.referencesFołtyn H., Klasyczne i nowoczesne struktury organizacji, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesFormański J., Psychologia. Podręcznik dla szkół medycznych, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesFranken R.F., Psychologia motywacji, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.pl_PL
dc.referencesFrankfurt-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2001.pl_PL
dc.referencesFromm J.D., Making Project in Organizations, How to make the Best Use of Time, Techniques and People, Jossey-Bass, a Wiley Imprint 2003.pl_PL
dc.referencesFurnham A., Personality at Work: The Role of Individual Differences in the Workplace, Routledge, 1994.pl_PL
dc.referencesGabbaro J.J., Managing People and Organizations, Harvard Business Press 1992.pl_PL
dc.referencesGerhard A., Individualism and Collectivism http://www.science20.com/gerhard_adam/indvidulism_and_collectivismpl_PL
dc.referencesGoethals G.R., Sorenson G.J., MacGregor Burns J., Encyclopedia of Leadership, tom I, SAGE, 2004.pl_PL
dc.referencesGontala J.A., Staw B.M., Individualism – Collectivism and Group Creativity, Cornell University ILR School 2005 http://digitalcommons.ilr.cornell.edu/obpubs/1pl_PL
dc.referencesGoszczyńska M., Człowiek wobec zagrożeń. Psychospołeczne uwarunkowania oceny i akceptacji ryzyka, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesGreń J., Statystyka matematyczna. Podręcznik programowy, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1987.pl_PL
dc.referencesGriffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, wydanie II, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesGros U., Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesHalf R., Jak znaleźć, zatrudnić i zatrzymać najlepszych pracowników, Wydawnictwa Naukowo-techniczne, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesHannaway C., Hunt G., Umiejętności menedżerskie, „Kopia”, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesHatch M.J., Teoria organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesHattrup G.P., How to establish the proper span of control for managers, Industrial Management, November 1 1993 http://www.allbusiness.com/management/412518-1.htmlpl_PL
dc.referencesHerzberg F., One More Time: How Do You Motivate Employees?, Harvard Business Review, September-October 1987.pl_PL
dc.referencesHill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesHoffman E., Abraham Maslow: Father of Enlightened Management, „Training Magazine”, September 1988.pl_PL
dc.referencesHoffmann S., Classical Motivation Theories Similarities and Differences Between Them, Grin Verlag, 2007.pl_PL
dc.referencesHofstede G., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesHorney K., Neurotyczna osobowość naszych czasów, wydanie drugie, Państwowe Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1982.pl_PL
dc.referencesHornowska E., Testy psychologiczne, Teoria praktyka, Wydawnictwo naukowe Scholar, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesInstrumentarium zarządzania zasobami ludzkimi, pod red. K. Makowskiego, SGH, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesJanicka K., Sytuacja pracy a struktura społeczna. W poszukiwaniu nowego wymiaru pozycji społeczno-zawodowej, Wydawnictwo IFIS PAN, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesJanuszek H., Sikora J., Socjologia pracy, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesJones G.R., George J.M., Essentials of Contemporary Management, McGraw Hill Professional, 2003.pl_PL
dc.referencesJudge T.A., Thoresen C.J., Bono J.E., Patton G.K., The Job Satisfaction-Job Performance Relationship: a Qualitative and Quantitative Review, Psychological Bulletin, 2001, Vol. 127, No. 3.pl_PL
dc.referencesJurkowski R., Zarządzanie personelem. Proces kadrowy i jego prawne aspekty, Dom Wydawniczy ABC, 1998.pl_PL
dc.referencesJuszczyk S., Statystyka dla pedagogów, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2001.pl_PL
dc.referencesK. Konecki. Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesKarney J.E., Człowiek i praca. Wybrane zagadnienia z psychologii i pedagogiki pracy, Międzynarodowa Szkoła Menedżera, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesKatz D., Kahn R., Społeczna psychologia organizacji, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1979.pl_PL
dc.referencesKatz R.L., Skills of an effective administrator, Harvard Business Review Classics, Harvard Business Press, 2009.pl_PL
dc.referencesKatzenbach J. R., Smith D. K., Siła zespołów. Wpływ pracy zespołowej na efektywność organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesKieżun W., Sprawne zarządzanie organizacją, SGH 1997.pl_PL
dc.referencesKohn A., Why Incentive Plans Cannot Work, „Harvard Business Review”, September-October 1993.pl_PL
dc.referencesKonarska M., Monotonia jako czynnik obciążenia pracą – ocena ryzyka zawodowego, „Bezpieczeństwo Pracy, Nr 3 (380), marzec 2003.pl_PL
dc.referencesKonarski R., Model cechy latentnej w analizie psychometrycznej testów i pozycji testowych, w: Standardy wymagań i normy testowe w diagnostyce edukacyjnej, pod red. B. Niemiecko i H. Szaleniec, Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjne, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesKopelman R.E., Prottas D.J., Davis A.L., Douglas McGregor’s Theory X and Y: toward a construct valid www.allbusiness.com/science-technology/.../11461950-1.htmlpl_PL
dc.referencesKostecki M.J., Mreła K., Człowiek w świecie organizacji, Młodzieżowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1979.pl_PL
dc.referencesKostera M., Zarządzanie personelem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesKotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, wydanie siódme, Ossolineum, 1982.pl_PL
dc.referencesKowal E., Ekonomiczno-społeczne aspekty ergonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Poznań 2002.pl_PL
dc.referencesKowalewski S., Przełożony – podwładny w świetle teorii organizacji, PWE, wydanie III, Warszawa 1974.pl_PL
dc.referencesKowalski S., Rummel-Syska Z., Metody socjopsychologiczne, PWE, Warszawa 1982.pl_PL
dc.referencesKozielecki J., Człowiek wielowymiarowy, wydanie II, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesKozielecki J., Koncepcje psychologiczne człowieka, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1977.pl_PL
dc.referencesKoziński J., Listwan T., Podstawy zarządzania organizacją, Wydawnictwo Forum Naukowe, Wrocław – Poznań 2005.pl_PL
dc.referencesKozioł L., Motywacja w pracy. Determinanty ekonomiczno-organizacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesKrokowska J., Kołodziejski S., Badania opinii pracowników, Imperia, Łódź 2007.pl_PL
dc.referencesKuc B.R., Od zarządzania do przywództwa. Dylematy władzy organizacyjnej, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesKunecka D., Kamińska M., Karakiewicz B., Analiza czynników wpływających na zadowolenie z wykonywanej pracy w grupie zawodowej pielęgniarek. Badanie wstępne, Via Media, „Problemy Pielęgniarstwa” 2007, tom 15, zeszyt nr 2, 3.pl_PL
dc.referencesKurnal J., Zarys teorii organizacji i zarządzania, wydanie II, PWE, Warszawa 1970.pl_PL
dc.referencesLaszczak M., Patologie w organizacji. Zwalczanie. Zapobieganie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesLeary M., Kowalski R.M., Lęk społeczny, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.pl_PL
dc.referencesLipka A., Ryzyko personalne. Szanse i zagrożenia zarządzania zasobami ludzkimi, Poltex, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesLongest BB., Managing health programs and projects, John Wiley and Son, 2004.pl_PL
dc.referencesLubliniecka K., Jak Pani Monika pokonała LG, „Gazeta Praca”, 17 grudnia 2007.pl_PL
dc.referencesLutyński J., Metody badań społecznych, Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź 2001.pl_PL
dc.referencesŁucewicz J., Organizacyjne zachowania człowieka, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 1999.pl_PL
dc.referencesMaister D.H., Prawdziwy profesjonalizm, Studio Emka, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesMalhotra V.K., Qureshi M.U., Management: Principal and Practice, Anmol Publications PVT, LTD, 2005.pl_PL
dc.referencesMarch J.G., Simon H.A., Teoria organizacji, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1964.pl_PL
dc.referencesMaslow A., Motywacja i osobowość, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1990.pl_PL
dc.referencesMaslow A., Stephens D.C., Heil G., Maslow on Management, John Wiley & Sons, Inc. 1998.pl_PL
dc.referencesMaslow A., The Farther Reaches of Human Nature, ReinventingYourself.com, 1975.pl_PL
dc.referencesMaslow A., W stronę psychologii istnienia, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1986.pl_PL
dc.referencesMcClelland D.C., Burnhum D.H., Power is the Great Motivator, Harvard Bussiness Rewiew, January 1 2003.pl_PL
dc.referencesMcClelland, D. Human motivation, CUP Archive, 1987.pl_PL
dc.referencesMcKenna E., Beech N., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Felberg Sja, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesMicklethwait J., Wooldredge A., Szamani zarządzania, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesMikołajczyk Z., Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesMorgan G., Obrazy organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesMreła K., Struktury organizacyjne. Analiza wielowymiarowa, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1983.pl_PL
dc.referencesMroziewski M., Style kierowania i zarządzania. Wybrane koncepcje, Difin, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesMynarski S., Praktyczne metody analizy danych rynkowych i marketingowych, Kantor Wydawniczy ZAKAMYCZE, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesNaróg B., Uwaga na warunki pracy, „Praca i zdrowie” http://biznes.interia.pl/prasa/praca-i-zdrowie/news/uwaga-na-warunki-pracy,1059147,4373pl_PL
dc.referencesNiebrzydowski L., Psychologia ludzkich potrzeb, aspiracji i możliwości, Krajowa Rada Self_Esteem, Łódź 1999.pl_PL
dc.referencesNowak S., Metodologia badań społecznych, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1985.pl_PL
dc.referencesObuchowski K., Psychologia dążeń ludzkich, PWN, Warszawa 1965.pl_PL
dc.referencesOleksiuk A., Problemy organizacji: materiały do studiowania, Key Text Wydawnictwo, 2007.pl_PL
dc.referencesOlszewski J., Podstawy ergonomii i fizjologii pracy, wydanie drugie zmienione, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1997.pl_PL
dc.referencesOponowicz K., Chmielecka A., Kobiety o pracy w supermarketach, Koalicja KARAT, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesOutplacement, czyli co decydenci w polskich firmach myślą o metodzie? http://www.profes.com.pl/publikacje/outplace.htmlpl_PL
dc.referencesParzycka K., Jak zaniechania mogą pomóc w zrozumieniu, czym są działania?, „Kognitywistyka i Media w Edukacji”, Tom (7) Nr 1 (2003).pl_PL
dc.referencesPieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej, Ossolineum, Wrocław 1967.pl_PL
dc.referencesPieter J., Sporne problemy psychologii, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1969.pl_PL
dc.referencesPilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, wydanie drugie poprawione i poszerzone, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesPiłejko K., Prakseologia – nauka o sprawnym działaniu, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1976.pl_PL
dc.referencesPodstawy zarządzania personelem, pod red. A. Szałkowskiego, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesPolucz J., Humanizm w stosunkach pracy, „Polityka Społeczna”, nr 9 (213), Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa 1991.pl_PL
dc.referencesPraca i zarządzanie kapitałem ludzkim w perspektywie europejskiej, pod red. A. Pocztowskiego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesPraktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą, praca zbiorowa pod red. D.M. Stewart, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesProjekt badawczy Postawy Pracownicze 2009, Miejsca pracy w Polsce: Czy są wspaniałe?, Nowoczesna firma, 2009.pl_PL
dc.referencesPrzetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G., Podstawy psychologii ogólnej, wydanie drugie, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1989.pl_PL
dc.referencesPsychologia pracy i organizacji, pod red. N. Chmiela, Gdańskie Wydawnictwo Naukowe, Gdańsk 2003.pl_PL
dc.referencesPsychologia pracy. Wybrane zagadnienia, pod red. X. Gliszczyńskiej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1977.pl_PL
dc.referencesPsychologia, pod red. T. Tomaszewskiego, wydanie trzecie, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1977.pl_PL
dc.referencesPsychologia. Jednostka w społeczeństwie i elementy psychologii stosowanej, pod red. Strelau J., tom 3, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000.pl_PL
dc.referencesPszczołowski T., Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1978.pl_PL
dc.referencesPszczołowski T., Organizacja od dołu i od góry, wydanie drugie, rozszerzone, Wiedza Powszechna, Warszawa 1984.pl_PL
dc.referencesPszczołowski T., Zasady sprawnego działania. Wstęp do prakseologii, Wiedza Powszechna, Warszawa 1982.pl_PL
dc.referencesPugh D.S., Hickson D.J., Great writers, Ashgate Publishing, Ltd., 2007.pl_PL
dc.referencesRakowska A., Sitko-Lutek A., Doskonalenie kompetencji menedżerskich, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesRanganayakulu K., Organizational behavior, Atlantic Publishers & Dist, 2005.pl_PL
dc.referencesReid-Cunningham A.R., Maslow’s Theory of Motivation and Hierarchy of Human Needs: a critical Analysis, School of Social Welfare, University of Kalifornia – Berkeley 2008.pl_PL
dc.referencesReykowski J., Z zagadnień psychologii motywacji, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1977.pl_PL
dc.referencesRidpath M., Workplace Control Influence http://www.articlebrain/Article/Worplace-Control-Influane/5550pl_PL
dc.referencesRobbins S.P., The truth about managing people… and nothing but the truth, FT Press, 2002.pl_PL
dc.referencesRobbins S.P., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesRobbins S.P., Zasady zachowania w organizacji, Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2001.pl_PL
dc.referencesRollinson P., Organizational Behavior and Analysis: An Integrated Approach, Pearson Education, 2008.pl_PL
dc.referencesSagan A., Analiza rzetelności skal satysfakcji i lojalności, StatSoft Polska, 2003.pl_PL
dc.referencesSagan A., Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesSashin M., Sashin M.G., Leadership that matters: the critical factors for making a difference in people's lives and organizations' success, Berrett-Koehler Publishers, 2003.pl_PL
dc.referencesSatysfakcja pracowników 2007. Raport z badania ilościowego, Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, pracuj.pl, styczeń 2008.pl_PL
dc.referencesSchultz D.P., Schultz S.E., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesSharma A., Management and Job Performance, Gyan Publishing House 1986.pl_PL
dc.referencesSidor-Rządkowska M., Zwolnienia pracowników a polityka personalna firmy, wydanie drugie, Wolters Kluwer Polska, 2010.pl_PL
dc.referencesSiek S., Wybrane metody badania osobowości, Akademia Teologii Katolickiej, Warszawa 1983.pl_PL
dc.referencesSikorski C., Kultura organizacyjna, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesSikorski C., Ludzie nowej organizacji. Wzory kultury organizacyjnej wysokiej tolerancji niepewności, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1998.pl_PL
dc.referencesSikorski C., Nauka o zarządzaniu, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2009.pl_PL
dc.referencesSikorski C., Sztuka kierowania. Szkice o kulturze organizacyjnej, Instytut Wydawniczy Związków zawodowych, Warszawa 1986.pl_PL
dc.referencesSikorski C., Zachowania ludzi w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesSinght H., Organizational behavior, FK Publications, 2010.pl_PL
dc.referencesSitko-Lutek A., Kulturowe uwarunkowania doskonalenia menedżerów, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, 2004.pl_PL
dc.referencesSkorny Z., Mechanizmy regulacyjne ludzkiego działania, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1989.pl_PL
dc.referencesSlavin S., An introduction to Human Services Management. Volume i of Social Administration. The Management of the Social Office, Second Edition, Routledge, 1985.pl_PL
dc.referencesSłomczyński K.M., Sytuacja pracy i jej psychologiczne konsekwencje. Polsko-amerykańskie analizy porównawcze, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1988.pl_PL
dc.referencesSocjologia pracy i przemysłu. Materiały dla studentów ekonomii, pod red. S. Dzięcielskiej-Machnikowskiej i J. Kulpińskiej, Uniwersytet Łódzki 1986.pl_PL
dc.referencesSperling A.P., Psychologia, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1995.pl_PL
dc.referencesStangor Ch., Social groups in action and interaction, Psychology Press, 2004.pl_PL
dc.referencesStanisz A., Podstawy statystyki dla prowadzących badania naukowe, odcinek 36: Analiza log-liniowa, „Medycyna Praktyczna”, 2002/07.pl_PL
dc.referencesStanisz A., Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny, tom III, StatSoft Polska, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesStaniszkis J., Patologie struktur organizacyjnych, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Gdańsk 1972.pl_PL
dc.referencesStatt P.A., Using psychology in management training: the psychological foundations of management skills, Routledge, 2000.pl_PL
dc.referencesSteel R.P., Rentsch J.R., Hendrix W.H., Cross-Level Replication and Extension of Steel and Rentsch’s (1995) Longitudinal Absence Findings, Journal of Business and Psychology, Vol. 16, No. 3, Spring 2002.pl_PL
dc.referencesStoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1992.pl_PL
dc.referencesSzendlak T., Kłopotliwe aspiracje, „Fokus”, sierpień 2007.pl_PL
dc.referencesSzewczuk W., Psychologia. Zarys podręcznikowy, tom 2, wydanie drugie zmienione, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1975.pl_PL
dc.referencesSztompka P., Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesSzwed R., Metody statystyczne w naukach społecznych. Elementy teorii i zadania, wydanie II poprawione, Wydawnictwo KUL, Lublin 2009.pl_PL
dc.referencesTaloo T.J., Business Organization And Management (For Delhi University B.Com Hons. Course), Tata McGrow-Hill 2007.pl_PL
dc.referencesTannenbaum R., Schmidt W.H., How to choose a leadership pattern, Harvard Business Review, maj-czerwiec 1973.pl_PL
dc.referencesTaubwurcel S., Organizacja i kierownictwo jako nauko (powstanie i rozwój), Ministerstwo Finansów, Zakład organizacji i technik pracy biurowej, Materiały i Studia nr 61, Warszawa 1966.pl_PL
dc.referencesThakur M., Srivastava B.N., International Management, Tata McGraw-Hill, 2001pl_PL
dc.referencesThe Mature Use of Power In Organizations, „Executive Insights”, Vol. 8, Nr 3, RHR International ,1997.pl_PL
dc.referencesTokarski S., Kierownik w organizacji, Difin, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesTomaszewski T., Wstęp do psychologii, wydanie V, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1971.pl_PL
dc.referencesTorrington D., Fundamentals of Human Resources Management. Managing People at Work, Pearson Education, 2008.pl_PL
dc.referencesVandenberg R.J., Lance Ch.E., Examining the causal order of job satisfaction and organizational commitment, „Journal of Management”, March 1992.pl_PL
dc.referencesVasu M.L., Stewart D.W., Garson G.D., Organizational behavior and public management, tom 68 z Public administration and public policy, CRC Press, 1998.pl_PL
dc.referencesW trosce o pracę, Raport o Rozwoju Społecznym Polska 2004, pod red. S. Golinowskiej, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesWach K., Od człowieka racjonalnego do emocjonalnego. Zmiana paradygmatu nauk ekonomicznych, „Horyzonty Wychowania” nr 9/2010.pl_PL
dc.referencesWacławska P., Jak dobrać bezbłędnych pracowników, czyli minimalizowanie ryzyka osobowego na etapie poprzedzającym nawiązanie stosunku pracy, Wolters Kluwer, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesWalczak-Duraj D., Ład etyczny w gospodarce rynkowej. Doświadczenia polskiej transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2002.pl_PL
dc.referencesWard M., 50 najważniejszych problemów zarządzania, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997.pl_PL
dc.referencesWarecki M., Warecki W., Praktyczny przewodnik dla uczestników szkoleń, czyli jak przeżyć każde szkolenie, Onepress, 2006 http://www.darmowe-ebooki.com/czytelnia/praszk.pdfpl_PL
dc.referencesWarr P., W poszukiwaniu zadowolenia z pracy http://www.charaktery.eu/the_psychologist/284/W-poszukiwaniu-zadowolenia-z-pracypl_PL
dc.referencesWeber R.A., Zasady zarządzania organizacjami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesWestwood B., Zarządzanie. Wytyczne do osiągnięcia doskonałości, Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości, 1994.pl_PL
dc.referencesWieczorkowska G., Wierzbiński J., Statystyka. Analiza badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesWinter D.G., McClelland D., Personality and Motivation Research, „Observer”, Vol. 11, No.3 May/June 1998.pl_PL
dc.referencesWojcieszke B., Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesWspółczesne organizacje wyzwania i zagrożenia. Perspektywa psychologiczna, pod red. M. Strykowskiej, Poznań 2002.pl_PL
dc.referencesZachowanie człowieka w organizacji, pod red. W.E. Scotta, L.L. Cummingsa, PWN, Warszawa 1983.pl_PL
dc.referencesZakrzewski M., Postawy Pracownicze 2008, Jak Polacy oceniają stan czynników zaangażowania pracowniczego?, K-edge Human Development Index, Fundacja Obserwatorium Zarządzania.pl_PL
dc.referencesZarządzanie kadrami, pod red. T. Listwana, wydanie drugie, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesZarządzanie zasobami ludzkimi. Wybrane problemy i metody, praca zbiorowa pod red. T. Stalewskiego i E. Chlebowickiej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1997.pl_PL
dc.referencesZarządzanie. Teoria i praktyka, pod red. A. Koźmińskiego, W. Piotrowskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesZasoby ludzkie w firmie. Organizacja, kierowanie, ekonomika, podręcznik pod red. A. Sajkiewicz, Poltex, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesZemke R., Maslow for a New Millenium, „Training”, December 1/1998.pl_PL
dc.referencesZieleniewski J., Organizacja i zarządzania, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1981.pl_PL
dc.referencesZnajmiecka-Sikora M., Planowanie zadań, czyli o tym jak właściwie organizować dzień pracy http:www.srk.org.pl/artykuł.phppl_PL
dc.referencesZnaniecki F., Prawa psychologii społecznej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1991.pl_PL
dc.referencesŻarczyńska-Dobiesz A., Adaptacja nowego pracownika do pracy w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer Polska, 2008.pl_PL
dc.contributor.authorEmailjolabien@orange.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-915-5
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe