Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6
Ein Überblick über die deutschen Tempora
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2000)
O systemach czasowych, w tym również języka niemieckiego, napisano już wiele publikacji
językoznawczych. Najlepszym przykładem niech będzie chociażby jakiekolwiek wydawnictwo
gramatyczne, gdzie bez trudu można znaleźć ...
Erwägungen zu auditiven Untersuchungen an der gesprochenen Sprache
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
Język mówiony (parole), w świadomości poszczególnych użytkowników silnie zdominowany
przez słowo pisane, jest dość złożonym pod wieloma względami przedmiotem badań językoznawczych.
Pojawiające się przy tym trudności ...
Ausbildung phonetischer Merkmale des Deutschen als Fremdsprache unter Anwendung von Pressetexten. Einige Prämissen
(Drukarnia Cyfrowa i Wydawnictwo "Piktor", 2011)
Podstawowym warunkiem udanej komunikacji za pomocą języka jest opanowanie sprawności mówienia. Z tego względu rozwój języka mówionego stanowić powinien nadrzędny cel również w kształceniu obcojęzycznym. Mówienie, które ...
Überlegungen zur Isochronie-Hypothese und rhythmustypologischen Klassifizierung von Sprachen (silben vs. akzentzählend) am Beispiel des Polnischen und Deutschen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
Już w 1775 r. Joshua Steele sformułował tezę o występowaniu równych pod względem czasowym
interwałów – nie tylko w muzyce, ale również w mowie ludzkiej. Tak zwana teoria
izochronizmu stała się w późniejszym okresie ...
Überblick über die Rhythmusdefinitionen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)
Pojęcie rytmu znane jest powszechnie w różnych dziedzinach nauki i życia. Pojawia się ono
m. in. w naukach przyrodniczych i humanistycznych, w architekturze, sztukach pięknych,
w matematyce i muzyce, a nawet ekonomii. ...
Von der Rhetorik zur Rhetorischen Kommunikation. Ein terminologischer und inhaltlicher Wandel
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
The term Rhetorische Kommunikation (engl. rhetorical communication, vgl. McCroskey 1968 „An
Introduction to Rhetorical Communication“) was introduced into German–language scholarship by
Brigitte Frank-Bohringer in her ...