Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGutowska, Anna
dc.contributor.authorSztobryn-Giercuszkiewicz, Joanna
dc.contributor.editorMikołajczyk-Lerman, Grażyna
dc.contributor.editorSztobryn-Giercuszkiewicz, Joanna
dc.date.accessioned2022-05-19T11:10:13Z
dc.date.available2022-05-19T11:10:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationGutowska A., Sztobryn-Giercuszkiewicz J., Zdrowie psychiczne w czasie pandemii – perspektywa studentów z niepełnosprawnościami, [w:] G. Mikołajczyk-Lerman, J. Sztobryn-Giercuszkiewicz (red.), Życie z niepełnosprawnością w świecie VUCA, WUŁ, Łódź 2022, https://doi.org/10.18778/8142-851-4.09pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-851-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/41857
dc.description.abstractThe Authors present the results of their study performed on a group of Polish university students. The students represented varied disabilities. The research was conducted during COVID-19 pandemics after the period of distance education. The findings concentrate on psychosocial aspect of functioning of students with disabilities during the crisis situation caused by pandemics. The research also provides an insight into the students’ selfassessment of their psychophysical condition during obligatory isolation. The authors discussed students’ expectations concerning support from the university and the one that they actually received. The conclusions from the research enabled formulating recommendations for university student support units.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofŻycie z niepełnosprawnością w świecie VUCA;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectdisabilitypl_PL
dc.subjectmental healthpl_PL
dc.subjectstudentspl_PL
dc.subjectpandemicspl_PL
dc.titleZdrowie psychiczne w czasie pandemii – perspektywa studentów z niepełnosprawnościamipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number153-172pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniupl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologicznypl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-852-1
dc.referencesCBOS, Centrum Badania Opinii Społecznej (2021). Samopoczucie Polaków w roku 2020, „Komunikat z Badań”, nr 1, https://www.cbos.pl/ SPISKOM.POL/2021/K_001_21.PDF (dostęp: 2.01.2022).pl_PL
dc.referencesDługosz P. (2020). Raport z II etapu badań studentów UP. Opinia na temat zdalnego nauczania i samopoczucia psychicznego, Kraków.pl_PL
dc.referencesDymecka J. (2021). Psychospołeczne skutki pandemii COVID-19, „Neuropsychiatria i Neuropsychologia”, nr 16, s. 1–10.pl_PL
dc.referencesErikson E.H. (2004). Tożsamość a cykl życia, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.pl_PL
dc.referencesGajdzica Z. (2015). Student z niepełnosprawnością w przestrzeni szkoły wyższej – pomiędzy pedagogiką długu a pedagogiką wspólnotowości, „Rocznik Lubuski”, t. 41, cz. 2, s. 219–229.pl_PL
dc.referencesGulati B. (2020). Organizacja edukacji zdalnej dla studentów z niepełnosprawnościami – rekomendacje, [w:] E. Domagała-Zyśk (red.), Zdalne uczenie się i nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne. Z doświadczeń pandemii COVID-19, Lublin: Wydawnictwo Episteme, s. 165–194.pl_PL
dc.referencesHeitzman J. (2020). Wpływ pandemii COVID-19 na zdrowie psychiczne, „Psychiatria Polska”, nr 54(2), s. 187–198.pl_PL
dc.referencesIwińska M. (2020). Wyzwania edukacyjne podczas pandemii w opinii studentów pracy socjalnej, [w:] N.G. Pikuła, K. Jagielska, J.M. Łukasik (red.), Wyzwania dla edukacji w sytuacji pandemii COVID-19, Kraków: Wydawnictwo „scriptum”, s. 135–150.pl_PL
dc.referencesKoludo A. (2020). Strategie kształcenia na odległość, [w:] J. Pyżalski (red.), Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele, Warszawa: EduAkcja, s. 43–50.pl_PL
dc.referencesKonstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z 2 kwietnia 1997 r., https:// isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19970780483/U/D19970483Lj.pdf (dostęp: 2.01.2022).pl_PL
dc.referencesKonwencja o prawach osób niepełnosprawnych z 13 grudnia 2006 r., Dz.U. z 2012 r. poz. 1169.pl_PL
dc.referencesMaslow A.H. (1999). Toward a Psychology of Being, New York: Wiley.pl_PL
dc.referencesMołodecka A. (2020). Problem zaburzeń zdrowia psychicznego młodzieży w dobie pandemii z perspektywy psychologii, „Youth in Central and Eastern Europe”, Vol. 7, No. 11, s. 88–92.pl_PL
dc.referencesScovil J. (2021). Samopoczucie Polaków w 2020, Warszawa: CBOS.pl_PL
dc.referencesSztobryn-Giercuszkiewicz J. (2020). Badać – nie wykluczając. Rozważania nad „metodologią dostępności”, [w:] G. Całek, J. Niedbalski, D. Żuchowska- Skiba (red.), Jak badać zjawisko niepełnosprawności. Szanse i zagrożenia założeń teoretycznych i metodologicznych studiów nad niepełnosprawnością, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 97–110.pl_PL
dc.referencesWHO (2020). COVID-19 Disrupting Mental Health Services in Most Countries, WHO Survey, https://www.who.int/news/item/05-10-2020-covid-19-disrupting-mental-healthservices-in-most-countries-who-survey (dostęp: 26.01.2021).pl_PL
dc.referencesWojtczuk A. (2020). Pandemia koronawirusa – zmiana w świecie, zagrożenia dla zdrowia psychicznego i szanse rozwojowe, „Student Niepełnosprawny. Szkice i rozprawy”, nr 20(13), s. 101–113.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-851-4.09


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe