Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKądziołka-Sabanty, Hanna
dc.date.accessioned2022-10-04T06:40:48Z
dc.date.available2022-10-04T06:40:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/43512
dc.description.abstractDla współczesnej organizacji szczególnego znaczenia nabiera na tle zmian demograficznych idea zarządzania wiekiem. Szeroko rozumiany rozwój pracownika to proces przebiegający w określonych dla czasu jego kariery okresach, dla których kluczowe znaczenia ma jego wiek. Każdy jej etap powinien przygotowywać pracownika do kolejnego, wyższego poziomu zawodowych wyzwań, powiązanego z nowym wymiarem jego dojrzałości. Utrzymanie aktywności zawodowej pracowników związane jest zatem z umiejętnością zarządzania ich karierą. Tu wyróżnić możemy kontekst organizacyjny i indywidulany, powiązany z decyzyjnością samego pracownika w zakresie wyznaczania oraz osiągania celów. Na poziomie organizacji wskazany obszar działań powinien mieć postać procesu związanego z planowaniem, wdrażaniem oraz monitorowaniem. Zwrócenie uwagi na istotność jego etapowości, może pozwolić na uwzględnienie aspektu indywidualnego w odniesieniu do potrzeb i oczekiwań pracowników. Sfera omawianego procesu związana z planowaniem ścieżek kariery pracowników 50+, jak wynika z przeglądu literatury i wypowiedzi respondentów, posiada luki. Pojawiające się problemy w sferze zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, na tle postępującej tendencji związanej ze starzeniem się populacji aktywnych zawodowo pracowników, pozwoliły na zdefiniowanie problemu badawczego. Odniesiono go do analizy czynników kształtujących politykę personalną organizacji wobec pracowników w wieku okołoemerytalnym. Na podstawie przeglądu zgromadzonej literatury potwierdzono, że problem jest istotny także dla koniecznych do podjęcia przez organizacje działań w przyszłości. Analiza literatury w zakresie metod badawczych ukierunkowała wybór metod jakościowych do realizacji zaplanowanych badań. Ponadto badania jakościowe wydały się autorce odpowiednie dla zrozumienia postaw determinujących utrzymanie aktywności zawodowej pracowników w wieku okołoemerytalnym w ciągu trwania ich życia. Zwrócić tu należy uwagę, że dla badań jakościowych istotne jest właśnie doświadczenie.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectzarządzanie wiekiempl_PL
dc.subjectpracownicy w wieku okołoemerytalnympl_PL
dc.subjectzarządzanie różnorodnościąpl_PL
dc.subjectspołecznie odpowiedzialny pracodawcapl_PL
dc.subjectaktywność zawodowa pracowników dojrzałychpl_PL
dc.titleDziałania pracodawcy społecznie odpowiedzialnego wobec pracowników w wieku okołoemerytalnympl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number321pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Zasobami Ludzkimipl_PL
dc.contributor.authorEmailhaneczka@post.plpl_PL
dc.dissertation.directorCewińska, Joanna
dc.dissertation.reviewerMoczydłowska, Joanna
dc.dissertation.reviewerSzmidt, Czesław
dc.date.defence2022-11-07
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe