Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGontar, Zbigniew
dc.contributor.editorGontar, Beata
dc.date.accessioned2022-12-20T14:42:32Z
dc.date.available2022-12-20T14:42:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationGontar Z., Systemy Business Intelligence (BI), [w:] Zarządzanie danymi w organizacji. Cyfryzacja, Gontar B. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019, s. 73-122, https://doi.org/10.18778/8142-629-9.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-629-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/44766
dc.descriptionAutor w swojej pracy omawia systemy Business Intelligence (BI). Swój wywód rozpoczyna od wyjaśnienia tytułowego pojęcia, by następnie przejść do wyjaśniania co dokładnie wchodzi w zakres BI.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofGontar B. (red.), Zarządzanie danymi w organizacji. Cyfryzacja, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2019;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectBusiness Intelligencepl_PL
dc.subjectFrameworkpl_PL
dc.subjectHoward Dresnerpl_PL
dc.titleSystemy Business Intelligence (BI)pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2019; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2019pl_PL
dc.page.number73-122pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-630-5
dc.referencesAmbler S. (2011), Agile Best Practices for Data Warehousing (DW)/Business Intelligence (BI) Projects, www.agiledata.org/essays/dataWarehousingBestPractices.html [dostęp 7.12.2017].pl_PL
dc.referencesBeck K. i in. (2001), Manifest Zwinnego Tworzenia Oprogramowania, agilemanifesto.org/iso/pl [dostęp: 7.12.2017].pl_PL
dc.referencesChaudhuri S., Staier J., Verma S., Lawton J., Miller J. (2010), The Metrics Reference Model: A jumpstart for Business Intelligence initiatives, „Cost Management”, September/October, s. 21–28 (Grupa robocza CAM-I Business Intelligence stworzyła Metrics Reference Model, aby pomóc organizacjom zbudować całościowe ramy pomiaru wydajności).pl_PL
dc.referencesChmielewski M. (2009), Wywiad biznesowy w korporacjach transnarodowych. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesDoligalski T. (2010), Pomiar wartości klienta – wartość życiowa klienta, LTV, CLV, http://www.doligalski.net/pomiar-wartosci-klienta [dostęp: 16.08.2018].pl_PL
dc.referencesElkington J. (2018), 25 Years Ago I Coined the Phrase „Triple Bottom Line”. Here’s why it’s time to rethink it, „Harvard Business Review”, 25 June.pl_PL
dc.referencesGontar B., Gontar Z. (2016), Zrównoważona turystyka. Strategiczny wybór projektów ICT, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesGupta S., Lehmann D. (2005), Managing Customers as Investments: The Strategic Value of Customers in the Long Run, Wharton School Publishing, Pennsylvania.pl_PL
dc.referencesKaplan R.S., Norton D.P. (1996), The Balanced Scorecard: Translating Strategy Into Action, Harvard Business Press, Brighton.pl_PL
dc.referencesKaplan R.S., Norton D.P. (2001), The Strategy Focused Organization, Harvard Business School Publishing, Brighton.pl_PL
dc.referencesKisielnicki J. (2008), MIS systemy informatyczne zarządzania, Wydawnictwo PLACET, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLin T.Y. (1997), From Rough Sets and Neighborhood Systems to Information Granulation and Computing in Words, European Congress on Intelligent Techniques and Soft Computing, September 8–12, 1997, http://xanadu.cs.sjsu.edu/~tylin/publications/paperList/101_34rsnsigcw3.pdf [dostęp: 7.12.2017].pl_PL
dc.referencesMolski M., Łacheta M. (2007), Przewodnik audytora systemów informatycznych, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesOsterwalder A., Pigneur Y. (2012), Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesStair R.M. (1992), Principles of Information Systems – A managerial approach, Thomson Publishing, Stamford.pl_PL
dc.referencesvan der Aalst W.M.P. (2011), Process Mining: Discovery, Conformance, and Enhancement of Business Processes, Springer-Verlag, Berlin Heidelberg.pl_PL
dc.referencesWolny W. (2004), Metody odkrywania wiedzy w systemach Business Intelligence, Prace Naukowe/Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Systemy wspomagania organizacji SWO’2004.pl_PL
dc.referencesZadeh L.A. (1979), Fuzzy Sets and Information Granulation, North Holland Publishing, Amsterdam.pl_PL
dc.referencesZadeh L.A. (1997), Towards a Theory of Fuzzy Information Granulation and Its Centrality in Human Reasoning and Fuzzy Logic, „Fuzzy Sets and Systems”, vol. 90.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-629-9.04
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe