Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBartosiewicz, Aleksandra
dc.date.accessioned2023-06-05T12:06:59Z
dc.date.available2023-06-05T12:06:59Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationBartosiewicz A., Transport morski kontenerów. Rola i znaczenie intermodalnych terminali przeładunkowych, WUŁ, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-875-0pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-875-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47199
dc.description.abstractMorskie terminale kontenerowe zajmują kluczową pozycję w światowej sieci transportowej. Ze względu na konieczność skracania czasu postoju statków w porcie i minimalizację kosztów transportowo-przeładunkowych terminale te stają się coraz bardziej wydajne, a operacje przeładunkowe wzdłuż nabrzeża i składowanie pojemników na placach składowych bądź w magazynach muszą odbywać się sprawnie i szybko. W publikacji podjęto próbę kompleksowego zbadania procesów związanych z transportem i obsługą kontenerów przewożonych drogą morską. Przedstawiono morskie terminale kontenerowe jako problem kombinatoryczny o charakterze kolejkowym, a także omówiono wyniki analizy wielokryterialnej, dokonując oceny potencjału konkurencyjnego baz przeładunkowo-składowych kontenerów w Regionie Morza Bałtyckiego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecttransport morskipl_PL
dc.subjectprzewozy kontenerowepl_PL
dc.subjecttransport intermodalnypl_PL
dc.subjectkontenerowe jednostki ładunkowepl_PL
dc.subjectterminale kontenerowepl_PL
dc.subjectnadbałtyckie terminale kontenerowepl_PL
dc.titleTransport morski kontenerów. Rola i znaczenie intermodalnych terminali przeładunkowychpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number276pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Badań Operacyjnychpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-876-7
dc.referencesA Vision of the Port of the Future, 100 Years after the Birth of the Container (2011), „Port Technology”, nr 6, s. 6.pl_PL
dc.referencesAbbes S. (2015), Seaport Competitiveness: A Comparative Empirical Analysis between North and West African Countries Using Principal Component Analysis, „International Journal of Transport Economics”, t. 42 (3), s. 289–314.pl_PL
dc.referencesAbramow S.A., Mariniczew M.I., Polakow P.D. (1967), Metody analizy sieciowej w planowaniu i zarządzaniu, Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAdamus W., Gręda A. (2005), Wspomaganie decyzji wielokryterialnych w rozwiązywaniu wybranych problemów organizacyjnych i menedżerskich, „Badania Operacyjne i Decyzje”, nr 2, s. 5–36.pl_PL
dc.referencesAhmed E. (2015), Optimization-Based Simulation of Container Terminal Productivity using Yard Truck Double Cycling, PhD Thesis, Concordia University, Montreal.pl_PL
dc.referencesAlphaliner TOP 100 (2019), https://alphaliner.axsmarine.com/PublicTop100/ (dostęp: 11.02.2019).pl_PL
dc.referencesAndrzejewski L., Fechner I. (2014), Uwarunkowania lokalizacyjne i funkcjonalne terminali kontenerowych w Polsce, „Logistyka”, nr 1, s. 59–64.pl_PL
dc.referencesAravindan S., Thiruvenkatasamy K. (2016), An Analysis on the Modeling of Container Terminal Operations, „Indian Journal of Science and Technology”, t. 9 (39), s. 1–6.pl_PL
dc.referencesBahzadian M., Kazemzadeh R.B., Albadvi A., Aghdasi M. (2010), PROMETHEE: A Comprehensive Literature Review on Methodologies and Applications, „European Journal of Operational Research”, t. 200 (1), s. 198–215.pl_PL
dc.referencesBaltic Container Yearbook 2012/2013 (2013), „Baltic Transport Journal”, nr 3, s. 1–190.pl_PL
dc.referencesBaltic Container Yearbook 2017/2018 (2018), „Baltic Transport Journal”, nr 4, s. 1–184.pl_PL
dc.referencesBaltic Port Market in 2017 (2018), „Baltic Transport Journal”, nr 2, s. 25–35.pl_PL
dc.referencesBaran J., Górecka A. (2015), Seaport Efficiency and Productivity Based on Data Envelopment Analysis and Malmquist Productivity Index, „Logistics & Sustainable Transport”, t. 6, nr 1, s. 25–33.pl_PL
dc.referencesBartczak K. (2016), Analiza barier rozwoju transportu intermodalnego w Polsce, „Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe”, R. 17, nr 4, s. 120–126.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz A. (2013a), Organizacja procesów wyładowczych na terminalu Euromax w Rotterdamie, [w:] W. Sikora (red.), Metody i zastosowania badań operacyjnych w gospodarce, finansach i szkolnictwie wyższym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, s. 7–21.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz A. (2013b), Rozwój konteneryzacji na świecie od końca XIX w. do czasów współczesnych, „Studia z Historii Społeczno-Gospodarczej XIX i XX wieku”, t. 11, s. 117–134.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz A. (2014), Terminal Operating Systems as a Tool to Support Entrepreneurship and Competitiveness of Sea Ports, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, t. XV, z. 10, s. 175–187.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz A. (2015a), Planowanie tras przewozu ładunków z nabrzeża na plac składowy w morskim terminalu kontenerowym w Gdańsku, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 235, s. 18–33.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz A. (2015b), Porozumienia integracyjne w morskiej żegludze kontenerowej. Geneza, rozwój i stan obecny w kontekście obowiązujących przepisów Unii Europejskiej, „Studia z Historii Społeczno-Gospodarczej XIX i XX wieku”, t. 14, s. 121–131.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz A. (2015c), Porównanie organizacji procesów rozładowczych na DCT Gdańsk i Euromax Rotterdam, [w:] J.B. Gajda, R. Jadczak (red.), Badania Operacyjne. Przykłady zastosowań, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 27–41.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz A. (2015d), The Role of Maritime Container Terminals in the Provision of Logistics Services, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach”, nr 104, s. 17–26.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz A., Szterlik P. (2019), Łódź’s Benefits from the One Belt One Road Initiative, „International Journal of Logistics Research and Applications”, t. 22 (1), s. 47–63.pl_PL
dc.referencesBCT Gdynia (2018), Ogólna instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy, BCT, Gdynia, http://www. bct.gdynia.pl/dla-klientow/regulaminy-i-procedury (dostęp: 11.01.2019).pl_PL
dc.referencesBCT Gdynia (2019a), Procedura przejazdu przez bramy, BCT, Gdynia, http://www.bct.gdynia.pl/dla-klientow/regulaminy-i-procedury (dostęp: 11.01.2019).pl_PL
dc.referencesBCT Gdynia (2019b), Regulamin zasad ruchu pojazdów samochodowych, urządzeń i sprzętu technologicznego oraz osób na terenie BCT, BCT, Gdynia, http://www.bct.gdynia.pl/dla-klientow/regulaminy-i-procedury (dostęp: 11.01.2019).pl_PL
dc.referencesBCT Gdynia (2019c), Standardowe warunki handlowe świadczenia usług terminalowych, BCT, Gdynia, http://www.bct.gdynia.pl/dla-klientow/regulaminy-i-procedury (dostęp: 11.01.2019).pl_PL
dc.referencesBenbella A. (2017), Vers une contribution dans le transport maritime de marchandises: Optimisation de placement des conteneurs dans un port maritime, Thèse de Doctorat, Université d’Oran, Oran.pl_PL
dc.referencesBernacki D. (2003a), Wyznaczanie konkurencyjności portu morskiego wartością nowo wytworzoną w przeładunkach, [w:] K. Chwesiuk (red.), Konkurencyjność polskich portów morskich w świetle integracji z Unią Europejską, Wydawnictwo Kreos, Szczecin, s. 1–10.pl_PL
dc.referencesBernacki D. (2003b), Znaczenie wartości dodanej w określaniu konkurencyjności portów morskich, Translog, Szczecin.pl_PL
dc.referencesBernacki D. (2004), Analiza konkurencyjności portów południowego Bałtyku, [w:] K. Chwesiuk (red.), Zmiany w lądowo-morskich łańcuchach transportowych w rejonie basenu Morza Bałtyckiego. Szanse i zagrożenia dla polskich interesów morskich, Wydawnictwo Kreos, Szczecin, s. 111–120.pl_PL
dc.referencesBernacki D. (2012), Port morski w systemie zarządzania łańcuchem dostaw, „Logistyka”, nr 5, s. 290–298.pl_PL
dc.referencesBeskovnik B., Twrdy E. (2009), Productivity Simulation Model for Optimization of Maritime Container Terminals, „Transport Problems”, t. 4 (3), s. 113–122.pl_PL
dc.referencesBergqvist R., Monios J. (2019), Green Ports. Inland and Seaside Sustainable Transportation Strategies, Elsevier, Amsterdam–Oxford–Cambridge.pl_PL
dc.referencesBish E.K., Leong T.Y., Li C.L., Ng W.C., Simchi-Levi D. (2001), Analysis of a new vehicle scheduling and location problem, „Naval Research Logistics”, t. 48, s. 363–385.pl_PL
dc.referencesBorkowski M. (2017), Mysz, która może ryknąć, „Namiary na Morze i Handel”, nr 8, s. 1–4.pl_PL
dc.referencesBoroujeni S.B. (2015), Optimization of Yard Operations in Maritime Container Terminals, MSc Thesis, Sloan School of Management, Massachusetts.pl_PL
dc.referencesBossak J.W., Bieńkowski W. (2004), Międzynarodowa zdolność konkurencyjna kraju i przedsiębiorstw. Wyzwania dla Polski na progu XXI wieku, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBrans J.P., Mareschal B. (2005), PROMETHEE Methods, [w:] J. Figueira, S. Greco, M. Ehrgott (red.), Multiple Criteria Decision Analysis: State of the Art Surveys, Springer, New York, s. 163–186.pl_PL
dc.referencesBrans J.P., Vincke Ph. (1985), A Preference Ranking Organization Method (The PROMETHEÉ Method) for Multiple Criteria Decision-Making, „Management Science”, t. 31, nr 6, s. 647–656.pl_PL
dc.referencesBruce G., Raghavan S., Wasil E. (2008), The Vehicle Routing Problem: Latest Advances and New Challenges, Springer, Berlin.pl_PL
dc.referencesBruyere A. (red.) (2014), Containerized Cargo: Competition Among U.S., Canadian and Mexican Seaports, Nova Science Publishers, New York.pl_PL
dc.referencesBryfors U., Cederqvist H., Henriksson B., Spink A. (2006), Cranes with Brains. Euromax – The Modern Automatic Container Terminal, „ABB Review”, nr 3, s. 56–59.pl_PL
dc.referencesBrzęczek T., Gaspar-Wieloch H., Godziszewski B. (2010), Podstawy badań operacyjnych i ekonometrii, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań.pl_PL
dc.referencesBrzozowski M. (2011), Morskie przewozy kontenerowe jako generator zmian, „Logistyka”, nr 4, s. 120–129.pl_PL
dc.referencesBujak A. (2007), Wybrane aspekty transportu intermodalnego, „Zeszyty Naukowe. Logistyka i Transport”, t. 4, nr 1, s. 115–122.pl_PL
dc.referencesBurg G. van den (1968), Containerisation. A Modern Transport System, Hutchinson, London.pl_PL
dc.referencesCanonaco P., Legato P., Mazza R.M., Musmanno R. (2008), A Queuing Network Model for the Management of Berth Crane Operations, „Computers and Operations Research”, t. 35, s. 2432–2446.pl_PL
dc.referencesCarlo H.J., Vis I.F.A., Roodbergen K.J. (2014), Storage Yard Operations in Container Terminals: Literature Overview, Trends and Research Directions, „European Journal of Operational Research”, t. 235 (2), s. 412–430.pl_PL
dc.referencesChadwin M.L., Pope J.A., Talley W.K. (1990), Ocean Container Transportation: An Operational Perspective, Taylor & Francis, New York.pl_PL
dc.referencesCharchalis A., Krefft J. (2009), Main Dimensions Selection Methodology of the Container Vessels in the Preliminary Stage, „Journal of KONES Powertrain and Transport”, t. 16, nr 2, s. 71–78.pl_PL
dc.referencesChebli K. (2011), Optimisation des mouvements des conteneurs dnas un terminal maritime, Mémoire de Maîtrise, Université de Montréal, Montréal.pl_PL
dc.referencesChen Ch., Hsu W.J., Huang S.Y. (2003), Simulation and Optimization of Container Yard Operations: A survey, Post Conference Workshop „Port and Maritime R&D and Technology”, Singapore.pl_PL
dc.referencesChen L., Bostel N., Dejax P., Cai J., Xi L. (2007), A Tabu Search Algorithm for the Integrated Scheduling Problem of Container Handling Systems in a Maritime Terminal, „European Journal of Operational Research”, t. 181, s. 40–58.pl_PL
dc.referencesChiński kontenerowiec zainaugurował poszerzony Kanał Panamski (2016), https://logistyka.wnp.pl/chinski-kontenerowiec-zainaugurowal-poszerzony-kanal-panamski,276481_1_0_0.html (dostęp: 08.03.2019).pl_PL
dc.referencesChmielewska-Przybysz M., Kaup M. (2011), Wpływ rozwiązań logistycznych na funkcjonowanie terminali kontenerowych w polskich portach morskich, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki”, nr 657 (15), s. 151–160.pl_PL
dc.referencesChmurawa M. (1996), Logistyczne uwarunkowania technologii przeładunku kontenerów, „Biuletyn Maszyny Dźwigowo-Transportowe”, nr 2, s. 16–24.pl_PL
dc.referencesChristerson M. (2011), Meeting the Demands of Larger Vessels with Larger and Faster Cranes, „Port Technology International”, nr 40, s. 58–63.pl_PL
dc.referencesChristowa C. (2011), Concept and Implementation Program of the National Maritime Policy with a Focus on Seaports, „Logistics and Transport”, nr 1 (12), s. 13–21.pl_PL
dc.referencesChristowa C. (2012), Port morski jako centrum logistyczne w międzynarodowych łańcuchach dostaw, „Logistyka”, nr 4, s. 53–56.pl_PL
dc.referencesChristowa-Dobrowolska M. (2007), Konkurencyjność portów morskich basenu Morza Bałtyckiego, „Studia Akademii Morskiej w Szczecinie”, nr 48, s. 3–262.pl_PL
dc.referencesChuchla Z. (2009), Morski statek transportowy. Eksploatacja i elementy zarządzania, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia.pl_PL
dc.referencesCobo P.T. (2016), Optimization of Yard Operations in Container Terminals from an Energy Efficiency Approach, PhD Thesis, Universidad Politécnica de Cataluña – Barcelona Tech, Barcelona.pl_PL
dc.referencesCordeau J.F., Gaudioso M., Laporte G., Moccia L. (2007), The Service Allocation Problem at the Gioia Tauro Maritime Terminal, „European Journal of Operational Research”, t. 176, s. 1167–1184.pl_PL
dc.referencesCovic F. (2019), Container Handling in Automated Yard Blocks: An Integrative Approach Based on Time Information, Springer, Cham.pl_PL
dc.referencesCruz M.R.P., Ferreira J.J.M. (2016), Evaluating Iberian Seaport Competitiveness Using an Alternative DEA Approach, „European Transport Research Review”, t. 8 (1), s. 1–9.pl_PL
dc.referencesCruz M.R.P., Ferreira J.J.M., Azevedo S. (2013), Key Factors of Seaport Competitiveness Based on the Stakeholder Perspective: An Analytic Hierarchy Process (AHP) Model, „Maritime Economics & Logistics”, t. 15 (4), s. 416–443.pl_PL
dc.referencesCudahy J.B. (2006), The Containership Revolution: Malcom McLean’s 1956 Innovation Goes Global, „TR News”, nr 246, s. 5–9.pl_PL
dc.referencesCzermański E. (2012), Charakterystyka gospodarcza regionu Morza Bałtyckiego, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 9, s. 15–30.pl_PL
dc.referencesCzermański E. (2017), Baltic Shipping Development Plans in Maritime Spatial Planning Aspect, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 14, s. 48–64.pl_PL
dc.referencesDaganzo C.F. (1989), The Crane Scheduling Problem, „Transportation Research Part B: Methodological”, t. 23B, s. 159–175, http://dx.doi.org/10.1016/0191-2615(89)90001-5pl_PL
dc.referencesDai J., Lin W., Moorthy R., Teo C.P. (2008), Berth Allocation Planning Optimization in Container Terminals, [w:] C.S. Tang, C.P. Teo, K.K. Wei (red.), Supply Chain Analysis, Springer, New York, s. 69–104.pl_PL
dc.referencesDang V.L., Yeo G.T. (2017), A Competitive Strategic Position Analysis of Major Container Ports in Southeast Asia, „Asian Journal of Shipping and Logistics”, t. 33 (1), s. 19–25.pl_PL
dc.referencesDaniiloudi-Zielińska E., Gąsior M., Zieliński D. (2016), Morski transport kontenerowy w regionie Morza Bałtyckiego – rozwój i wynikające z niego konsekwencje, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 9, s. 207–222.pl_PL
dc.referencesDaszkiewicz A. (2007), Kontenery i konteneryzacja w transporcie morskim, „Wirtualny Leksykon Transportu i Logistyki”, nr 1, s. 1–9.pl_PL
dc.referencesDavidson N. (2016), The Global Container Market Outlook: Ports and Terminals, Drewry Maritime Research, Amsterdam.pl_PL
dc.referencesDąbrowski J. (2010), Koncepcja pomiaru konkurencyjności portów morskich, „Contemporary Economy”, t. 1 (1), s. 57–67.pl_PL
dc.referencesDCT Gdańsk (2014), Warunki współpracy, DCT, Gdańsk, https://dctgdansk.pl/strefa-klienta/dokumenty-do-pobrania/ (dostęp: 21.01.2019).pl_PL
dc.referencesDCT Gdańsk (2017a), Procedura dotycząca weryfikowania dopuszczalnej ładowności zestawu drogowego wjeżdżającego na terminal DCT Gdańsk w celu podjęcia towaru z magazynu CFS lub w relacji bezpośredniej z kontenera na pojazd, DCT, Gdańsk, https://dctgdansk.pl/strefa-klienta/dokumenty-do-pobrania/ (dostęp: 21.01.2019).pl_PL
dc.referencesDCT Gdańsk (2017b), Regulamin współpracy – operacje bramowe, DCT, Gdańsk, https://dctgdansk.pl/strefa-klienta/dokumenty-do-pobrania/ (dostęp: 21.01.2019).pl_PL
dc.referencesDCT Gdańsk (2017c), Regulamin współpracy – operacje kolejowe, DCT, Gdańsk, https://dctgdansk.pl/strefa-klienta/dokumenty-do-pobrania/ (dostęp: 21.01.2019).pl_PL
dc.referencesDCT Gdańsk (2017d), Regulamin współpracy – operacje statkowe, DCT, Gdańsk, https://dctgdansk.pl/strefa-klienta/dokumenty-do-pobrania/ (dostęp: 21.01.2019).pl_PL
dc.referencesDCT Gdańsk (2018), Regulamin korzystania z systemu e.BRAMA, DCT, Gdańsk, https://dctgdansk.pl/strefa-klienta/dokumenty-do-pobrania/ (dostęp: 21.01.2019).pl_PL
dc.referencesDeja M., Dobrzyński M., Siemiątkowski M.S., Wiśniewska A. (2017), Simulation Studies into Quayside Transport and Storage Yard Operations in Container Terminals, „Polish Maritime Research”, nr 24 (s1), s. 46–52.pl_PL
dc.referencesDeloitte (2007), Porty morskie jako ogniwa międzynarodowych multimodalnych ciągów transportowych w obrocie lądowym i lądowo-morskim ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień konkurencji międzygałęziowej oraz substytucyjności poszczególnych rodzajów transportu, Projekt 2004/016-829.02.03 Ochrony Konkurencji, ftp://ftpf.uokik.gov.pl/analizy/rezultat5_v2.pdf (dostęp: 14.05.2017).pl_PL
dc.referencesDhingra V., Kumawat G.L., Roy D., Koster de R. (2018), Solving semi-open Queuing Networks with Time-Varying Arrivals: An Application in Container Terminal Landside Operations, „European Journal of Operational Research”, t. 267, s. 855–876.pl_PL
dc.referencesDkhil H. (2015), Optimisation des systèmes de stockage de conteneurs dans les terminaux maritimes automatisés, Université du Havre, Havre.pl_PL
dc.referencesDownarowicz O., Krause J., Sikorski M., Stachowski W. (2000), Zastosowanie metody AHP do oceny i sterowania poziomem bezpieczeństwa złożonego obiektu technicznego, Politechnika Gdańska, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesDragović B., Tzannatos E., Park N.K. (2017), Simulation Modelling in Ports and Container Terminals: Literature Overview and Analysis by Research Field, Application Area and Tool, „Flexible Services and Manufacturing Journal”, t. 29 (1), s. 4–34.pl_PL
dc.referencesEC [European Commission] (2011), Baltic Transport Outlook 2030. Strategic Network Analysis, Copenhagen, https://www.yumpu.com/en/document/read/33902416/executive-report-final-version-baltic-transport-outlook-2030 (dostęp: 22.04.2018).pl_PL
dc.referencesEhrgott M. (2005), Multicriteria Optimization, Springer, Berlin.pl_PL
dc.referencesElentably A. (2016), Simulation of a Container Terminal and it’s Reflect on Port Economy, „Trans- Nav the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation”, t. 10, nr 2, s. 331–337.pl_PL
dc.referencesElsayeh M.M., Hubbard N.J., Tipi N.S. (2011), An Assessment of Hub-ports Competitiveness and Its Impact on the Mediterranean Container Market Structure, [w:] Proceedings of the 16th Annual Logistics Research Network Conference 2011, Transportation Research Group, Southampton, s. 1–10.pl_PL
dc.referencesEssery R.J., Rowland D.P., Steel W.O. (1979), British Goods Wagons from 1887 to the Present Day, Augustus M. Kelly Publishers, New York.pl_PL
dc.referencesEuromax: a New Standard in Container Handling (2011), „Port Technology International”, nr 41, s. 61–63.pl_PL
dc.referencesEvers J.J.M., Koppers S.A.J. (1996), Automated Guided Vehicle Traffic Control at a Container Terminal, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, t. 30, s. 21–34.pl_PL
dc.referencesExpósito-Izquierdo C. (2017), Intelligent Heuristic Techniques for the Optimization of the Transshipment and Storage Operations at Maritime Container Terminals, „Inteligencia Artificial”, t. 20 (60), s. 20–23.pl_PL
dc.referencesExpósito-Izquierdo C., Melián-Batista B., Moreno-Vega J.M. (2015), An Exact Approach for the Blocks Relocation Problem, „Expert Systems with Applications”, t. 42, s. 6408–6422.pl_PL
dc.referencesFicoń K. (2010a), Logistyczny model morskiego portu handlowego, „Logistyka”, nr 6, s. 1–24.pl_PL
dc.referencesFicoń K. (2010b), Logistyka morska: statki, porty, spedycja, BEL Studio, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFijałkowski J. (2000), Transport wewnętrzny w systemach logistycznych. Wybrane zagadnienia, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFilina L. (2005), Stan obecny i perspektywy rozwoju portów Ukrainy jako potencjalnych partnerów polskich portów w przewozach ładunków skonteneryzowanych, V Międzynarodowa Konferencja Naukowa Porty Morskie 2005 „Wpływ portów morskich na funkcjonowanie i rozwój otoczenia”, Szczecin.pl_PL
dc.referencesFilipowicz B. (1996), Modele stochastyczne w badaniach operacyjnych. Analiza i synteza systemów obsługi i sieci kolejkowych, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesForster F., Bortfeldt A. (2012), A Tree Search Procedure for the Container Relocation Problem, „Computers & Operations Research”, t. 39, s. 299–309.pl_PL
dc.referencesFreight Handling. Container System Developed, „The West Australian”, 30 July 1925, s. 4.pl_PL
dc.referencesFroyland G., Koch T., Megow N., Duane E., Wren H. (2008), Optimizing the Landside Operation of a Container Terminal, „OR Spectrum”, t. 30 (1), s. 53–75.pl_PL
dc.referencesFusek A., Nowak K., Podelski H. (1967), Analiza drogi krytycznej (CMP i PERT). Instrukcja programowania, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGademann A.J., Velde van de S.L. (2000), Positioning Automated Guided Vehicles in a Loop Layout, „European Journal of Operational Research”, t. 127 (3), s. 565–573.pl_PL
dc.referencesGadeyne B., Verhamme P. (2011), Optimizing Maritime Container Terminal Operations, MSc Thesis, Ghent University, Ghent.pl_PL
dc.referencesGalle V. (2018), Optimization Models and Methods for Storage Yard Operations in Maritime Container Terminals, Sloan School of Management, Massachusetts.pl_PL
dc.referencesGambardella L.M., Rizzoli A., Zaffalon M. (1998), Simulation and Planning of An Intermodal Container Terminal, „Simulation”, t. 71, nr 2, s. 107–116.pl_PL
dc.referencesGelderman J., Schöbel A. (2011), On the Similarities of Some Multicriteria Decision Analysis Methods, „Journal of Multicriteria Decision Analysis”, nr 18, s. 219–230.pl_PL
dc.referencesGharehgozli A.H., Roy D., Koster de R. (2016), Sea Container Terminals: New Technologies and OR Models, „Maritime Economics & Logistics”, t. 18 (2), s. 103–140.pl_PL
dc.referencesGiallombardo G., Moccia L., Salani M., Vacca I. (2010), Modeling and Solving the Tactical Berth Allocation Problem, „Transportation Research Part B: Methodological”, t. 44, nr 2, s. 232–245.pl_PL
dc.referencesGołembska E. (2007), Podstawowe problemy logistyki globalnej, międzynarodowej, eurologistyki, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź.pl_PL
dc.referencesGoodchild A.V., Daganzo C.F. (2007), Crane Double Cycling in Container Ports: Planning Methods and Evaluation, „Transportation Research Part B: Methodological”, t. 41, s. 875–891.pl_PL
dc.referencesGospodarka morska (2019), http://eregion.wzp.pl/obszary/gospodarka-morska (dostęp: 11.03.2019).pl_PL
dc.referencesGórecka D. (2009), Wielokryterialne wspomaganie wyboru projektów europejskich, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”, Toruń.pl_PL
dc.referencesGrajewski I., Wójcicki J. (1981), Mały leksykon morski, Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGrobelny P. (2016), Bezpieczeństwo Chemiczne – przechowywanie materiałów niebezpiecznych na multimodalnych terminalach kontenerowych, „Przegląd Komunikacyjny”, nr 3, s. 38–41.pl_PL
dc.referencesGrubisić N., Maglić L. (2018), Optimization Process for Berth and Quay-Crane Assignment in Container Terminals with Separate Piers, „Athens Journal of Technology and Engineering”, t. 5 (1), s. 53–68.pl_PL
dc.referencesGrzelakowski A.S. (2007), Porty morskie jako elementy globalnych lądowo-morskich logistycznych łańcuchów dostaw, „Logistyka”, nr 5, s. 31–36.pl_PL
dc.referencesGrzelakowski A.S., Matczak M. (2006), Ekonomika i zarządzanie przedsiębiorstwem portowym. Podstawowe zagadnienia, Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia.pl_PL
dc.referencesGrzybowski M. (2011), Ekonomiczno-infrastrukturalne uwarunkowania rozwoju portów morskich w regionie Morza Bałtyckiego, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki”, nr 657, s. 161–172.pl_PL
dc.referencesGrzybowski M. (2014), Alianse strategiczne w transporcie morskim. Kontekst Regionu Morza Bałtyckiego, „Logistyka”, nr 2, s. 74–79.pl_PL
dc.referencesGrzybowski L., Łączyński B., Narodzonek A., Puchalski J. (1997), Kontenery w transporcie morskim, Trademar, Gdynia.pl_PL
dc.referencesGuenther H., Kim K.H. (2006), Container Terminals and Terminal Operations, „OR Spectrum”, t. 28, s. 437–445.pl_PL
dc.referencesGulić M., Maglić L., Valčić S. (2018), Nature Inspired Metaheuristics for Optimizing Problems at a Container Terminal, „Scientific Journal of Maritime Research”, t. 32, s. 10–20.pl_PL
dc.referencesGUS [Główny Urząd Statystyczny] (2018a), Gospodarka morska w Polsce w 2017 r., Urząd Statystyczny w Szczecinie, Warszawa–Szczecinpl_PL
dc.referencesGUS [Główny Urząd Statystyczny] (2018b), Rocznik Statystyczny Gospodarki Morskiej, Urząd Statystyczny w Szczecinie, Warszawa–Szczecin.pl_PL
dc.referencesHaezendonck E., Notteboom T. (2002), The Competitive Position of Seaports: Introduction of the Value-added Concept, [w:] M. Huybrechts, H. Meersman, E.V.D. Voorde, E.V. Hooydonk, A. Verbeke, W. Winkelmans (red.), Port Competitiveness. An Economic and Legal Analysis of the Factors Determining the Competitiveness of Seaports, De Boeck, Antwerpen, s. 107–118.pl_PL
dc.referencesHajduk J. (2010), Bezpieczeństwo transportu kontenerów na statkach morskich, „Logistyka”, nr 4, s. 1–8.pl_PL
dc.referencesHajjem I.A. (2012), Techniques avancées d’optimisation pour la résolution du problème de stockage de conteneurs dans un port, Thèse de Doctorat, École Centrale de Lille, Lille.pl_PL
dc.referencesHan Y., Lee L.H., Chew E.P., Tan K.C. (2008), A Yard Storage Strategy for Minimizing Traffic Congestion in a Marine Container Transshipment Hub, „OR Spectrum”, t. 30, s. 697–720.pl_PL
dc.referencesHapek R. (2016), Oznakowanie kontenerów cystern – kombinacja liter i cyfr, czy nośnik istotnych dla przewozu towarów niebezpiecznych informacji?, „Przegląd Komunikacyjny”, nr 3, s. 15–19.pl_PL
dc.referencesHåkanson L. (red.) (1991), Charakterystyka fizycznogeograficzna zlewiska Morza Bałtyckiego, „Środowisko Morza Bałtyckiego”, z. 1, s. 1–37.pl_PL
dc.referencesHendi H., Ahmad A., Bouneffa M., Fonlupt C. (2017), A novel approach to define and solve the Container Terminals Problems, The Fourth International Conference on Computer Science, Computer Engineering, and Education Technologies (CSCEET2017), Beyrouth.pl_PL
dc.referencesHenesey L. (2006), Multi-agent Container Terminal Management, PhD Thesis, Blekinge Institute of Technology, Karlskrona.pl_PL
dc.referencesHeymann E. (2008), Prospects for the Container Shipping Industry, IQPC Container Terminal Business, Hamburg.pl_PL
dc.referencesHGC [Hougen Group of Companies] (1957), White Pass: The Container Pioneers, http://www.hougengroup.com/family/1950s/1950s.aspx?year50=1957 (dostęp: 23.02.2013).pl_PL
dc.referencesHistoria Spółki OT Port Świnoujście (2019), http://www.otport.swinoujscie.pl/pl/historia.html (dostęp: 12.03.2019).pl_PL
dc.referencesHottung A., Tierney K. (2016), A Biased Random-key Genetic Algorithm for the Container Pre-marshalling Problem, „Computers & Operations Research”, t. 75, s. 83–102.pl_PL
dc.referencesHuigen J., Fossey B. (2013), 30 Years of Tank Containers and Swap Tanks, http://www.itco.be/download/history_cpv.pdf (dostęp: 23.02.2013).pl_PL
dc.referencesHuybrechts M. (red.) (2002), Port Competitiveness: An Economic and Legal Analysis of the Factors Determining the Competitiveness of Seaports, De Boeck, Antwerpen.pl_PL
dc.referencesIAPH [International Association of Ports and Harbors] (2018), World Port Traffic, International Association of Ports and Harbors, Tokyo–Antwerpen.pl_PL
dc.referencesIdźkiewicz A.Z. (1967), PERT. Metody analizy sieci, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIgnasiak-Szulc A., Juščius V., Bogatova J. (2018), Economic Evaluation Model of Seaports’ Performance Outlining Competitive Advantages and Disadvantages, „Economics of Engineering Decisions”, t. 29, nr 5, s. 571–579.pl_PL
dc.referencesImai A., Nishimura E., Papadimitriou S. (2001), The Dynamic Berth Allocation Problem for a Container Port, „Transportation Research Part B: Methodological”, t. 35, s. 401–417.pl_PL
dc.referencesImai A., Nishimura E., Papadimitriou S. (2008), Berthing Ships at a Multi-user Container Terminal with a Limited Quay Capacity, „Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review”, t. 44, s. 136–151.pl_PL
dc.referencesIMO [International Maritime Organization] (2014), IMO/ILO/UNECE Code of Practice for Packing of Cargo Transport Units (CTU Code), International Maritime Organization, London.pl_PL
dc.referencesISL [Institute of Shipping Economics and Logistics] (2017), Shipping Statistics and Market Review 2017, t. 61, nr 7, s. 1–63.pl_PL
dc.referencesIwan S. (2005), Wspomaganie organizacji usług przeładunkowych za pomocą algorytmów genetycznych na przykładzie optymalizacji ilości nabrzeży portowych, [w:] K. Chwesiuk (red.), Wpływ portów morskich na funkcjonowanie i rozwój otoczenia, Wydawnictwo Kreos, Szczecin, s. 1–12.pl_PL
dc.referencesIwanina-Szopińska E. (2017), Wpływ sztauowania ładunków w kontenerach na bezpieczeństwo transportu, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 12, s. 316–332.pl_PL
dc.referencesIwanina-Szopińska E., Mitkow S. (2016), Analiza funkcjonowania i rozwoju morskich terminali kontenerowych jako elementów sieci logistycznej, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 9, s. 306–325.pl_PL
dc.referencesJacyna M., Pyza D., Jachimowski R. (2017), Transport intermodalny. Projektowanie terminali przeładunkowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJarysz-Kamińska E. (2014), Zagrożenia bezpieczeństwa ładunków skonteneryzowanych w wybranych ogniwach łańcucha dostaw, „Logistyka”, nr 6, s. 742–749.pl_PL
dc.referencesJeevan J., Chen S-L., Cahoon S. (2019), The Impact of Dry Port Operations on Container Seaports Competitiveness, „Maritime Policy and Management”, t. 46 (1), s. 4–23.pl_PL
dc.referencesJeleń I., Foltyński M., Guszczak B. (2011), Podatność towarów na przewozy kolejowe i konteneryzację a organizacja procesów transportu intermodalnego, „Logistyka”, nr 3, s. 981–992.pl_PL
dc.referencesJóźwiak Z., Fidos D. (2015), Logistyka obsługi ładunków skonteneryzowanych w wybranych portach Regionu Morza Bałtyckiego, „Logistyka”, nr 4, s. 3883–3890.pl_PL
dc.referencesKaizer A., Ziajka E., Truszczyński M. (2016), Ocena założeń rozwojowych trójmiejskich terminali kontenerowych, „Inżynieria Morska i Geotechnika”, nr 3, s. 172–178.pl_PL
dc.referencesKaliszewski A. (2017), Porty piątej oraz szóstej generacji (5GP, 6GP) – ewolucja ekonomicznej i społecznej roli portów, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 14, s. 93–123.pl_PL
dc.referencesKaliszewski I. (2008), Wielokryterialne podejmowanie decyzji, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKarwacka K. (2011), Rozwój polskich terminali kontenerowych, „Logistyka”, nr 5, s. 697–702.pl_PL
dc.referencesKatta G.M., Liu J., Wan Y.W., Linn R. (2005), A Decision Support System for Operations in a Container Terminal, „Decision Support Systems”, nr 39, s. 309–332.pl_PL
dc.referencesKaup M., Chmielewska-Przybysz M. (2012), Wpływ wdrażania nowoczesnych rozwiązań w terminalu kontenerowym na podwyższenie efektywności obsługi kontenerów w porcie szczecińskim, „Logistyka”, nr 5, s. 514–519.pl_PL
dc.referencesKE [Komisja Europejska] (2016), Korytarz Morze Północne–Bałtyk. Drugi Plan Pracy Koordynatora Europejskiego Catherine Trautmann, Komisja Europejska, Bruksela.pl_PL
dc.referencesKerzner H. (2003), Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling, John Wiley & Sons, Hoboken.pl_PL
dc.referencesKim K.H. (1997), Evaluation of the Number of Rehandles in Container Yard, „Computers & Industrial Engineering”, t. 23, nr 4, s. 701–711.pl_PL
dc.referencesKim K.H., Bae J.W. (1999), A Dispatching Method for Automated Guided Vehicles to Minimize Delays of Containership Operations, „International Journal of Management Science”, t. 5, s. 1–25.pl_PL
dc.referencesKim K.H., Guenther H. (red.) (2007), Container Terminals and Cargo Systems. Design, Operations Management and Logistics Control Issues, Springer, Berlin–Heidelberg.pl_PL
dc.referencesKim K.H., Kim H.B. (1999), Segregating Space Allocation Models for Container Inventories in port Container Terminals, „International Journal of Production Economics”, t. 59, s. 415–423.pl_PL
dc.referencesKim K.H., Kim K.Y. (1997), A Routing Algorithm for a Single Transfer Crane to Load Export Containers onto a Containership, „Computers and Industrial Engineering”, t. 33, s. 673–676.pl_PL
dc.referencesKim K.H., Kim K.Y. (1998), The Optimal Determination of the Space Requirement and the Number of Transfer Cranes for Import Containers, „Computers and Industrial Engineering”, t. 35, s. 427–430.pl_PL
dc.referencesKim K.H., Kim K.Y. (1999a), An Optimal Routing Algorithm for a Transfer Crane in Port Container Terminals, „Transportation Science”, t. 33, s. 17–33.pl_PL
dc.referencesKim K.H., Kim K.Y. (1999b), Routing Straddle Carriers for the Loading Operation of Containers Using a Beam Search Algorithm, „Computers and Industrial Engineering”, t. 36, s. 109–136.pl_PL
dc.referencesKim K.H., Park Y.M., Ryu K-R. (2000), Deriving Decision Rules to Locate Export Containers in Container Yards, „European Journal of Operational Research”, t. 124, s. 89–101.pl_PL
dc.referencesKisielewski P., Sobota Ł. (2016), Zastosowanie teorii masowej obsługi do modelowania systemów transportowych, „Autobusy”, nr 6, s. 600–604.pl_PL
dc.referencesKlas M., Rompa M. (2016), Transport morski skonteneryzowany na Morzu Bałtyckim w 2015 roku, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 12, s. 322–334.pl_PL
dc.referencesKlimek H. (2006), Konkurencyjność polskich portów morskich na bałtyckim rynku usług portowych, „Studia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość”, t. 3, s. 112–138.pl_PL
dc.referencesKlimek H. (2018), Ambitne plany inwestycyjne polskich portów morskich, „Namiary na Morze i Handel”, R. 23, nr 2, s. 11–12.pl_PL
dc.referencesKlimek H., Dąbrowski J. (2012), Funkcja logistyczna portów morskich, „Logistyka”, nr 4, s. 57–58.pl_PL
dc.referencesKlimek H., Dąbrowski J. (2013), Polskie porty morskie w lądowo-morskich łańcuchach transportowych, „Logistyka”, nr 5, s. 92–97.pl_PL
dc.referencesKlimek H., Dąbrowski J. (2018), Polskie porty morskie na rynku usług portowych, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 15, s. 1–16.pl_PL
dc.referencesKlimek H., Nowicki M. (1998), Organizacja i eksploatacja portów morskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKocielski A. (2016), Operating Determinants of Maintaining the Operational State of Container Terminal Equipment, „Logistics and Transport”, nr 4 (32), s. 17–28.pl_PL
dc.referencesKoncepcja terminalu kontenerowego w Świnoujściu gotowa (2018), https://www.gospodarkamorska.pl/Porty,Transport/koncepcja-terminalu-kontenerowego-w-swinoujsciu-gotowa. html (dostęp: 13.03.2019).pl_PL
dc.referencesKononow A., Pacuk M., Palmowski T. (2008), Regiony Nadmorskie 15, Port w Rotterdamie i jego funkcje, Wydawnictwo Bernardinum, Gdynia–Pelpin.pl_PL
dc.referencesKonwencja celna w sprawie kontenerów, 2 grudnia 1972 r., Genewa (Dz.U.83.7.36), https://www.prawo.pl/akty/dz-u-1983-7-36,16791143.html (dostęp: 13.07.2018).pl_PL
dc.referencesKotachi M.A. (2018), Sequence-Based Simulation-Optimization Framework With Application to Port Operations at Multimodal Container Terminals, PhD Thesis, Old Dominion University, Norfolk.pl_PL
dc.referencesKotowska I. (2017), The Issue of Evaluation of a Competitive Position of a Port Enterprise. A Case Study of Bulk Cargo-Port Szczecin, „Ekonomiczne Problemy Usług”, nr 3 (128), s. 47–63.pl_PL
dc.referencesKotowska I., Pluciński M. (2010), Stan obecny i perspektywy rozwoju funkcji transportowej polskich portów morskich na tle pozostałych portów południowego Bałtyku, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki”, nr 565 (8), s. 185–199.pl_PL
dc.referencesKozan E. (1997), Increasing the Operational Efficiency of Container Terminals in Australia, „Journal of Operational Research Society”, t. 48, nr 2, s. 151–161.pl_PL
dc.referencesKozan E., Preston P. (1999), Genetic Algorithms to Schedule Container Transfers at Multimodal Terminals, „International Transactions in Operations Research”, t. 6, s. 311–329.pl_PL
dc.referencesKozioł W., Piotrowski Z., Pomykała R., Machniak Ł., Baic I., Witkowska-Kita B., Lutyński A., Blaschke W. (2011), Zastosowanie analitycznego procesu hierarchicznego (AHP) do wielokryterialnej oceny innowacyjności technologii zagospodarowania odpadów z górnictwa kamiennego, „Rocznik Ochrona Środowiska”, t. 13, s. 1619–1634.pl_PL
dc.referencesKozubski J. (1999), Wprowadzenie do badań operacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKrakowska-Mehring W. (2016), Jak nie DCT, to GTK. Ruch inwestycyjny w porcie Gdańsk, https://biznes.trojmiasto.pl/Jak-nie-DCT-to-GTK-Ruch-inwestycyjny-w-Porcie-Gdansk-n97977.html (dostęp: 13.03.2019).pl_PL
dc.referencesKrasucki Z., Neider J. (1986), Konteneryzacja w transporcie międzynarodowym, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrośnicka K.A. (2014), Rozwiązanie przestrzenno-technologiczne zwiększające płynność dostaw ładunków do portowych terminali kontenerowych, „Logistyka”, nr 3, s. 3317–3324.pl_PL
dc.referencesKrośnicka K.A. (2016), Przestrzenne aspekty kształtowania i rozwoju morskich terminali kontenerowych, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKRS [Krajowy Rejestr Sądowy] (2019), http://www.krs-online.com.pl (dostęp: 13.03.2019).pl_PL
dc.referencesKu D., Arthanari T.S. (2016), Container Relocation Problem with Time Windows for Container Departure, „European Journal of Operational Research”, t. 252, nr 3, s. 1031–1039.pl_PL
dc.referencesKubicki J., Kuriata A. (2000), Problemy logistyczne w modelowaniu systemów transportowych, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKubicki J., Urbanyi-Popiołek I., Miklińska J. (2000), Transport międzynarodowy i multimodalne systemy transportowe, Wyższa Szkoła Morska, Gdynia.pl_PL
dc.referencesKubowicz D. (2017), Rozwój statków kontenerowych, „Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe”, R. 18, nr 12, s. 1535–1539.pl_PL
dc.referencesKubowicz D. (2019), Zarządzanie procesami przepływu ładunków na morskim terminalu kontenerowym z wykorzystaniem systemów informatycznych typu TOS, „Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe”, R. 19, nr 1–2, s. 487–492.pl_PL
dc.referencesKubryk (2018), Morze Bałtyckie. Opis akwenu, http://www.kubryk.pl/content/morze-baltyckie-opis-akwenu-u.html (dostęp: 1.01.2018).pl_PL
dc.referencesKucharski A. (2011), Rangowanie za pomocą programowania wielokryteriowego. jako sposób oceny konkurencyjności OFE, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin – Polonia”, t. XLV, s. 323–332.pl_PL
dc.referencesKucharski A. (2014), Analysis of Selected Investment Fund Type Ranking Position – PROMETHEE Method Application, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, t. XV, s. 41–53.pl_PL
dc.referencesKujawa J. (red.) (2015), Organizacja i technika transportu morskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKupiński J., Fabisiak J., Michalak J. (2011), Morskie przewozy kontenerowe w Polsce i na świecie – geneza i rozwój, „Logistyka”, nr 5, s. 780–786.pl_PL
dc.referencesKurek A., Ambroziak T. (2015), Metoda wyznaczania optymalnych planów przemieszczeń pustych kontenerów z uwzględnieniem minimalizacji ruchu próżnego taboru kolejowego w transporcie intermodalnym, „Logistyka”, nr 4, s. 553–562.pl_PL
dc.referencesKurek A., Ambroziak T. (2017), Wybrane zagadnienia pozycjonowania pustych kontenerów przy udziale transportu kolejowego, „Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport”, z. 117, s. 149–160.pl_PL
dc.referencesKuźma L. (red.) (2003), Ekonomika portów morskich i polityka portowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKuźma L., Szczepaniak T. (1971), Porty morskie, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKuźmicz K.A., Pesch E. (2017), Prerequisites for the Modelling of Empty Container Supply Chains, „Engineering Management in Production and Services”, t. 9 (3), s. 28–36.pl_PL
dc.referencesKwaśniewski Z. (1989), Umowa multimodalnego przewozu towarów w obrocie międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.pl_PL
dc.referencesKwaśniowski S., Nowakowski T., Zając M. (2008), Transport intermodalny w sieciach logistycznych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesLajjam A., El merouani M., Tabaa Y., Medouri A. (2014), A New Approach for Sequencing Loading and Unloading Operations in the Seaside Area of a Container Terminal, „International Journal of Supply and Operations Management”, t. 1 (3), s. 328–346.pl_PL
dc.referencesLau Y., Lee M. (2007), Simulation Study of Port Container Terminal Quay Side Traffic, [w:] J. Park, T. Kim, Y. Kim (red.), AsiaSim 2007, Springer, New York, s. 227–236.pl_PL
dc.referencesLegato P., Mazza R.M. (2001), Berth Planning and Resources Optimization at a Container Terminal via Discrete Event Simulation, „European Journal of Operational Research”, t. 133, nr 3, s. 537–547.pl_PL
dc.referencesLenyu X., Wolski A. (2006), Global Panamax Container Fleet, [w:] B. Wiśniewski (red.), Problemy eksploatacji obiektów pływających i urządzeń portowych, Akademia Morska w Szczecinie, Szczecin, s. 170–180.pl_PL
dc.referencesLewandowski K. (2015), Alliance of Marine Container Carriers – Back to the Cartels, „Logistics and Transport”, nr 2 (26), s. 21–32.pl_PL
dc.referencesLewiński A., Sterniński R. (2017), Czynniki determinujące znaczenie i pozycję rynkową wiodących terminali kontenerowych w Polsce w latach 2007–2016, „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, t. 35, nr 3, s. 13–25.pl_PL
dc.referencesLewko E. (2006), Portowe roboty czerpalne i podwodne, Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia.pl_PL
dc.referencesLim A. (1998), The Berth Planning Problem, „Operations Research Letters”, t. 22, s. 105–110.pl_PL
dc.referencesLiuhto K. (red.) (2016), Maritime Cluster in the Baltic Sea Region and beyond, Centrum Balticum, Turku.pl_PL
dc.referencesŁatka U. (2003), Technologia i towaroznawstwo, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŁączyński B. (red.) (2007), Przewozy morskie, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia.pl_PL
dc.referencesMacharis C., Springael J., De Brucker K., Verbeke A. (2004), PROMETHEE and AHP: The Design of Operational Synergies in Multicriteria Analysis. Strengthening PROMETHEE with Ideas of AHP, „European Journal of Operational Research”, t. 153, s. 307–317.pl_PL
dc.referencesMagiera J. (1998), Prognozowanie niezawodności w kombinowanym systemie transportowym, Państwowa Akademia Nauk, Kraków.pl_PL
dc.referencesMaione G., Ottomanelli M. (2005), A Petri Net Model for Simulation of Container Terminals Operations, „Advanced OR and AI methods in transportation”, Poznan University of Technology, Poznań.pl_PL
dc.referencesMajewski A. (1989), Podziały Morza Bałtyckiego, „Przegląd Geofizyczny”, z. 2 (XXXIV), s. 163–168.pl_PL
dc.referencesMajszyk K. (2017), Wojna o terminal kontenerowy w Świnoujściu, https://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/1027345,swinoujscie-wojna-o-terminal.html (dostęp: 13.03.2019).pl_PL
dc.referencesMarek R. (2015a), Globalne alianse strategiczne w żegludze kontenerowej, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 12, s. 11–37.pl_PL
dc.referencesMarek R. (2015b), Koncentracja i centralizacja kapitału w sektorze operatorów morskich, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 12, s. 48–69.pl_PL
dc.referencesMarek R. (2015c), Proces obsługi jednostek intermodalnych w terminalu kontenerowym, „Logistyka”, nr 2, s. 567–576.pl_PL
dc.referencesMarek R. (2017), Korzyści ekonomiczne eksploatacji kontenerów składanych dla uczestników kontenerowego łańcucha logistycznego, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 14, s. 32–47.pl_PL
dc.referencesMarkusik S. (2009), Infrastruktura logistyczna w transporcie. Tom I. Środki transportu, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.pl_PL
dc.referencesMarkusik S. (2010), Infrastruktura logistyczna w transporcie. Tom II. Infrastruktura punktowa – magazyny, centra logistyczne i dystrybucji, terminale kontenerowe, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.pl_PL
dc.referencesMarrone P. (1999), Approcci quantitativi nella gestione ed ottimizzazione delle movimentazioni dei container, Tesi di Laurea, Istituto Universitario Navale di Napoli, Napoli.pl_PL
dc.referencesMarzantowicz Ł., Dembińska I. (2018), The Reasons for the Implementation of the Concept of Green Port in Sea Ports of China, „Logistics and Transport”, t. 37, nr 1, s. 121–128.pl_PL
dc.referencesMatczak M. (2015), Innowacyjne rozwiązania dla automatyzacji terminali kontenerowych – koncepcja RMCS, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 12, s. 72–80.pl_PL
dc.referencesMatczak M. (2016), Wykorzystanie strukturalnych miar koncentracji w analizie konkurencyjności rynku morskich przewozów kontenerowych, „Problemy Transportu i Logistyki”, nr 3 (35), s. 111–119.pl_PL
dc.referencesMatusiewicz M., Kowalczyk A., Waligóra Ł. (2016), Transport morski XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe Sophia, Katowice.pl_PL
dc.referencesMazouz A., Naji L., Lyu Y. (2017), Container – Terminal – Gate – System Optimization, „The Journal of Applied Business Research”, t. 33, nr 3, s. 605–614.pl_PL
dc.referencesMeersman H., Voorde de E. (1993), An Economic Analysis of the Port Function within the Transport Chain. How to Deal with Uncertainty. Port-Workshop Logistics Management in Seaports, Instytut Morski, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMeisel F. (2009), Seaside Operations Planning in Container Terminals, Physica-Verlag, Berlin– Heidelberg.pl_PL
dc.referencesMeisel F., Bierwirth C. (2006), Integration of Berth Allocation and Crane Assignment to Improve the Resource Utilization at a Seaport Container Terminal, „Operations Research Proceedings 2005”, Springer, Berlin.pl_PL
dc.referencesMendyk E. (2002), Ekonomika i organizacja transportu, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMeng Q., Weng J., Li S. (2017), Impact Analysis of Mega Vessels on Container Terminal Operations, „Transportation Research Procedia”, t. 25, s. 187–204.pl_PL
dc.referencesMGMiŻŚ [Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej] (2017), Program rozwoju polskich portów morskich do roku 2020 (z perspektywą do 2030 roku), Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMichalska E., Pośpiech E. (2011), Niepełna informacja liniowa w zagadnieniach wielokryterialnego wspomagania decyzji, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej”, z. 57, s. 259–270.pl_PL
dc.referencesMiędzynarodowa konwencja o bezpiecznych kontenerach, 2 grudnia 1972 r., Genewa (Dz.U.84.24.118), https://www.prawo.pl/akty/dz-u-1984-24-118,16791568.html (dostęp: 23.07.2018).pl_PL
dc.referencesMiklińska J. (2011), Rozwój logistycznej funkcji portów rzecznych – na przykładzie wybranych niemieckich centrów logistycznych, „Logistyka”, nr 3, s. 1915–1924.pl_PL
dc.referencesMiler R.K., Pac B., Gronau W., Breslin J. (2014), Feasibility Study on the Logistic Competitiveness of Commercial Seaports in Southern Baltic Sea Region, „Economic Alternatives”, z. 4, s. 22–34.pl_PL
dc.referencesMilewski R. (2010), Planowanie procesów ładunkowych uzbrojenia i sprzętu wojskowego w ruchu morskim, „Zeszyty Naukowe, Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych”, nr 4, s. 185–199.pl_PL
dc.referencesMili K., Sadraoui T. (2015), Optimizing the Operational Process at Container Terminal, „International Journal of Econometrics and Financial Management”, t. 3, nr 2, s. 91–98.pl_PL
dc.referencesMindur L. (red.) (2004), Współczesne technologie transportowe, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom.pl_PL
dc.referencesMindur L. (2018), Development of maritime container transport in Southeast Asia, „Research Journal of the University of Gdańsk. Transport, Economics and Logistics”, t. 78, s. 43–57.pl_PL
dc.referencesMiotke-Dzięgiel J. (1999), Morskie przewozy kontenerowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMishra N., Roy D., Ommeren van J-K. (2017), A Stochastic Model for Interterminal Container Transportation, „Transportation Science”, t. 51, nr 1, s. 67–87.pl_PL
dc.referencesMiszczyńska D. (2002), Wielokryteriowy ranking Otwartych Funduszy Emerytalnych, [w:] T. Trzaskalik (red.), Modelowanie preferencji a ryzyko ’01, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice, s. 177–192.pl_PL
dc.referencesMiszczyńska D. (2003), Wielokryteriowy ranking Otwartych Funduszy Emerytalnych metodami AHP i PROMETHEE, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica”, nr 166, s. 119–133.pl_PL
dc.referencesMiszczyńska D., Miszczyński M. (1997), Wybrane metody badań operacyjnych, Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna w Skierniewicach, Skierniewice.pl_PL
dc.referencesMisztal K., Kuźma L., Szwankowski S. (1994), Organizacja i eksploatacja portów morskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMisztal K., Szwankowski S., Wasilewska K. (1997), Problemy kształtowania lądowo-morskiej infrastruktury transportowej w obsłudze polskiego handlu zagranicznego i tranzytu, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMoccia L., Cordeau J.F., Gaudioso M., Laporte G. (2006), A Branch-and-cut Algorithm for the Quay Crane Scheduling Problem in a Container Terminal, „Naval Research Logistics”, t. 53, s. 45–59.pl_PL
dc.referencesMolins M.R. (2015), Optimization and Robustness in Planning and Scheduling Problems. Application to Container Terminals, PhD Thesis, Universitat Politècnica de València, València.pl_PL
dc.referencesMolski R. (2003), Kartele eksportowe w świetle prawa ochrony konkurencji, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”, z. 3, s. 17–39.pl_PL
dc.referencesMontwiłł A. (2011), Generacje portów morskich a rozwój funkcji logistyczno-dystrybucyjnej, „Logistyka”, nr 1, s. 16–19.pl_PL
dc.referencesMoorthy R., Teo C.P. (2006), Berth Management in Container Terminal: The Template Design Problem, „OR Spectrum”, t. 28, s. 495–518.pl_PL
dc.referencesMorris C.A., Hoite S. (1997), The Future of Quayside Container Cranes, Post Conference Workshop „China Ports’97”, China.pl_PL
dc.referencesMruk H. (red.) (2003), Analiza rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMurty K.G., Liu J., Wan Y., Linn R. (2005), A Decision Support System for Operations in Container Terminal, „Decision Support Systems”, t. 39, s. 309–332.pl_PL
dc.referencesNam K.C., Ha W.I. (2001), Evaluation of Handling Systems for Container Terminals, „Coastal and Ocean Engineering”, t. 127, nr 3, s. 171–175.pl_PL
dc.referencesNamieciński P. (2015), Analiza symulacyjna stabilności rankingów otrzymanych metodą PROMETHEE w warunkach niepewności z wykorzystaniem R, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 235, s. 169–181.pl_PL
dc.referencesNamieciński P. (2016), Alternatywna metoda określania preferencji decydenta w zagadnieniach wielokryterialnych, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 446, s. 144–158.pl_PL
dc.referencesNeider J. (1992), Przewozy intermodalne w transporcie międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesNeider J. (2008), Polskie porty morskie, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesNeider J., Marciniak-Neider D. (1997), Transport intermodalny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNew Transport Method, „Examiner”, 7 June 1929, s. 11.pl_PL
dc.referencesNightingale L. (red.) (2018), Lloyd’s List. One Hundred Ports 2018, Lloyd, London.pl_PL
dc.referencesNorma PN-EN 14182 (2005), Opakowania – Terminologia – Terminy podstawowe i definicje.pl_PL
dc.referencesNorma PN-EN ISO 445 (2013), Palety do przemieszczania ładunków – Terminologia.pl_PL
dc.referencesNorma PN-EN ISO 6346/A3 (2013), Kontenery ładunkowe – Kodowanie, identyfikacja i znakowanie.pl_PL
dc.referencesNorma PN-EN ISO 780 (2016), Opakowania – Opakowania transportowe – Symbole graficzne stosowane na opakowaniach, przy ich przemieszczaniu i magazynowaniu.pl_PL
dc.referencesNorma PN-ISO 830 (2001), Kontenery ładunkowe – Terminologia.pl_PL
dc.referencesNorma PN-ISO 668 (2018), Kontenery ładunkowe serii 1 – Klasyfikacja, wymiary i maksymalne masy brutto.pl_PL
dc.referencesNorma PN-M-78202 (1982), Paletowe i bezpaletowe jednostki ładunkowe – Parametry podstawowe.pl_PL
dc.referencesNorma PN-M-78002 (1984), Pakietowe jednostki ładunkowe – Terminologia i parametry podstawowe.pl_PL
dc.referencesNotteboom T. (2019), Top 15 Container Ports in Europe in 2018, http://www.porteconomics.eu/2019/02/22/portgraphic-top15-container-ports-in-europe-in-2018/ (dostęp: 2.03.2019).pl_PL
dc.referencesNotteboom T., Rodrigue J. (2009), The Future of Containerization: Perspectives from Maritime and Inland Freight Distribution, „Geojournal”, t. 74, nr 1, s. 7–22.pl_PL
dc.referencesNotteboom T., Yap W.Y. (2012), Port Competition and Competitiveness, [w:] W.K. Talley, The Blackwell Companion to Maritime Economics, Hoboken, s. 549–570.pl_PL
dc.referencesNowak M. (2008), Interaktywne wielokryterialne wspomaganie decyzji w warunkach ryzyka. Metody i zastosowania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesNowosielski T. (2006), Koncentracja w żegludze liniowej, „Namiary na Morze i Handel”, nr 22, s. 15–27.pl_PL
dc.referencesNowosielski T. (2012a), Determinanty rozwoju kontenerowej żeglugi morskiej, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 9, s. 51–72.pl_PL
dc.referencesNowosielski T. (2012b), Kierunki rozwoju rynków żeglugowych, „Contemporary Economy”, t. 3 (2), s. 21–33.pl_PL
dc.referencesOcena oddziaływania portów morskich w Gdańsku i Gdyni na sytuację społeczno-gospodarczą w województwie pomorskim (2011), Actia Forum, Gdynia.pl_PL
dc.referencesOECD/ITF [Organization for Economic Co-operation and Development/International Transport Forum] (2018), The Impact of Alliances in Container Shipping, Paris.pl_PL
dc.referencesOstrowski M. (2016), Planowana fuzja terminali BCT i GCT – początek trudnej walki o kontrahenta, http://morzaioceany.pl/inne/archiwum/88-porty-morskie/ba%C5%82tycki-terminal-konterenowy/3367-planowana-fuzja-terminali-bct-i-gct-pocz%C4%85tek-trudnej-walki-o-kontrahenta.html (dostęp: 12.03.2019).pl_PL
dc.referencesPac B. (2017), Koncepcja oceny strategicznego potencjału gospodarki morskiej, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 14, s. 13–31.pl_PL
dc.referencesPalmowski T. (2011), Terminal Głębokowodny w Gdańsku, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki”, nr 657, s. 265–277.pl_PL
dc.referencesPark Y.M., Kim K.H. (2003), A Scheduling Method for Berth and Quay Cranes, „OR Spectrum”, t. 25, s. 1–23.pl_PL
dc.referencesPeterkofsky R.I., Daganzo C.F. (1990), A Branch and Bound Solution Method for the Crane Scheduling Problem, „Transportation Research Part B: Methodological”, t. 24B, s. 159–172.pl_PL
dc.referencesPfohl H.Ch. (2011), Systemy logistyczne, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań.pl_PL
dc.referencesPiątkiewicz A., Sobolski R. (1977), Dźwignice, t. I, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPietras P., Szmit M. (2003), Zarządzanie projektem. Wybrane metody i techniki, Wydawnictwo Horyzont, Łódź.pl_PL
dc.referencesPietrzak K. (2010), Transport kolejowy w obsłudze polskich portów morskich, Akademia Morska w Szczecinie, Szczecin.pl_PL
dc.referencesPiwowarski M., Ziemba P. (2009), Metoda PROMETHEE II w wielokryterialnej ocenie produktów, „Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą”, nr 18, s. 135–144.pl_PL
dc.referencesPłaczek E. (2006), Logistyka międzynarodowa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesPolish Ports Handbook 2016 (2016), Wydawnictwo Link, Szczecin.pl_PL
dc.referencesProbst G.J.B., Rülling Ch.C. (1999), Joint Ventures und Joint Venture-Management, [w:] H. Schaumberg, Internationale Joint Venture, Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart, s. 5–11.pl_PL
dc.referencesPRS [Polski Rejestr Statków] (2012), Przepisy budowy kontenerów, Polski Rejestr Statków, Gdańsk, https://www.prs.pl/uploads/bko_pl.pdf (dostęp: 13.03.2018).pl_PL
dc.referencesPRS [Polski Rejestr Statków] (2013), Publikacja Nr 32/P – Wymagania dotyczące rozmieszczenia i mocowania ładunków na statkach morskich – 2013, Polski Rejestr Statków, Gdańsk, https://www.prs.pl/uploads/p32p_pl.pdf (dostęp: 11.06.2018).pl_PL
dc.referencesPRS [Polski Rejestr Statków] (2016), Publikacja Nr 112/P – Kontenery morskie – 2016, Polski Rejestr Statków, Gdańsk, https://www.prs.pl/uploads/p112p_pl.pdf (dostęp: 11.06.2018).pl_PL
dc.referencesPrusak A., Stefanów P. (2014), AHP – analityczny proces hierarchiczny. Budowa i analiza modeli decyzyjnych krok po kroku, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPrzybyłowski A. (2010), Innowacyjność portów morskich w kontekście rozwoju konteneryzacji i logistyki, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki”, nr 600 (10), s. 241–255.pl_PL
dc.referencesPunmia B.C., Khandelwal K. (2006), Project Planning and Control P.E.R.T. and C.P.M.: For Degree Classes, Laxmi Publications, New Dehli.pl_PL
dc.referencesRaben D. (2016), Rozbudowa infrastruktury polskich portów morskich jako warunek rozwoju przewozów intermodalnych w ramach korytarzy sieci bazowej TEN-T, „Problemy Transportu i Logistyki”, nr 2 (34), s. 177–184.pl_PL
dc.referencesRailway Containers, „The Sydney Morning Herald”, 2 January 1936, s. 9.pl_PL
dc.referencesRashidi H., Tsang E.P.K. (2013), Novel Constraints Satisfaction Models for Optimization Problems in Container Terminals, „Applied Mathematical Modelling”, t. 37, s. 3601–3634.pl_PL
dc.referencesRazouk C., Benadada Y. (2017), Optimization and Simulation Approach for Empty Containers Handling, „International Journal of Advanced Computer Science and Applications”, t. 8, nr 11, s. 520–525.pl_PL
dc.referencesRecord-breaking Results of Top 10 Baltic Container Ports in 2017 (2018), Port Monitor, Gdynia.pl_PL
dc.referencesRipley D. (1993), The Little Eaton Gangway and Derby Canal, Oakwood Press, Usk.pl_PL
dc.referencesRomanow P., Stajniak M. (2018), Czynniki rozwoju terminali kontenerowych w polskich portach morskich na tle uwarunkowań infrastrukturalnych i organizacyjnych w Polsce, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 12, s. 1000–1010.pl_PL
dc.referencesRowan V.S. (2012), Essays on Terminal Optimization, PhD Thesis, Universiteit Antwerpen, Antwerpen.pl_PL
dc.referencesRoy B. (1990), Wielokryterialne podejmowanie decyzji, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSaaty T.L. (1980), Multicriteria Decision Making: The Analytic Hierarchy Process, McGraw–Hill, New York.pl_PL
dc.referencesSaaty T.L. (1990), How to Make a Decision: The Analytic Hierarchy Process, „European Journal of Operational Research”, nr 48, s. 9–26.pl_PL
dc.referencesSaaty T.L. (1994), Fundamentals on Decision Making and Priority and Theory with the Analytical Hierarchy Process, RWS Publications, Pittsburgh.pl_PL
dc.referencesSaid A., El-Horbaty M. (2015), An Optimization Methodology for Container Handling Using Genetic Algorithm, „Procedia Computer Science”, t. 65, s. 662–671.pl_PL
dc.referencesSalomon A. (2003), Spedycja w handlu morskim: procedury i dokumenty, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesSalomon A. (2010), Konkurencyjność terminali kontenerowych zlokalizowanych w polskich portach morskich na tle otoczenia bałtyckiego, [w:] H. Salomonowicz (red.), Polska gospodarka morska. Restrukturyzacja. Konkurencyjność. Funkcjonowanie. Rozwój, Wydawnictwo Kreos, Szczecin, s. 222–239.pl_PL
dc.referencesSalomon A. (2013a), Organizacja i funkcjonowanie portowych terminali kontenerowych oraz perspektywy ich rozwoju, „Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Gdyni”, nr 82, s. 70–80.pl_PL
dc.referencesSalomon A. (2013b), Transport intermodalny z punktu widzenia spedycyjnego, „Prace Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni”, nr 28, s. 17–28.pl_PL
dc.referencesSalomon A. (2017), Potencjał portu Gdańsk na rynku usług portowych, „Prace Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni”, nr 32, s. 91–105.pl_PL
dc.referencesSalmonowicz H. (2009), Systemy transportowe w obsłudze obrotu portowego, „Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport”, z. 71, s. 207–219.pl_PL
dc.referencesSalmonowicz H. (red.) (2012), Transport morski w międzynarodowych procesach logistycznych, Wydawnictwo Zapol, Szczecin.pl_PL
dc.referencesSammarra M., Cordeau J.F., Laporte G., Monaco M.F. (2007), A Tabu Search Heuristic for the Quay Crane Scheduling Problem, „Journal of Scheduling”, t. 10, s. 327–336.pl_PL
dc.referencesSatta G., Parola F. (2012), I processi di espansione internazionale nella container port industry. Analisi delle determinanti delle scelte di ingresso, FrancoAngeli, Milano.pl_PL
dc.referencesSchepler X. (2015), Solutions globales d’optimisation robuste pour la gestion dynamique de terminaux à conteneurs, Thèse de Doctorat, Université du Havre, Havre.pl_PL
dc.referencesSezen B. (2003), Modeling Automated Guided Vehicle Systems in Material Handling, „Dogus Ueniversitesi Dergisi”, t. 4, nr 2, s. 207–216.pl_PL
dc.referencesSikora W. (red.) (2008), Badania operacyjne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSiviero L. (2010), Economia dei trasporti intermodali e innovazione logistica, FrancoAngeli, Milano.pl_PL
dc.referencesSkiba S. (2017), Analiza procesu obsługi intermodalnych jednostek kontenerowych w bałtyckim terminalu kontenerowym, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 12, s. 1008–1024.pl_PL
dc.referencesSłownik terminologii logistycznej (2006), Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań.pl_PL
dc.referencesSolecka K. (2015), Porównanie metod AHP oraz Promethee na przykładzie oceny wariantów zintegrowanego systemu miejskiego transportu publicznego w Krakowie, „Logistyka”, nr 3, s. 4521–4532.pl_PL
dc.referencesSołtysiak Ł. (2007), Od owoców po obrabiarki, „Spedycja, Transport i Logistyka”, nr 5, s. 74–78.pl_PL
dc.referencesStarosta A. (2011), Wykorzystanie sieci Bayesowskiej do doboru optymalnej jednostki w transporcie morskim, „Logistyka”, nr 4, s. 879–886.pl_PL
dc.referencesSteenken D., Voss S., Stahlbock R. (2004), Container Terminal Operation and Operations Research – A Classification and Literature Review, „OR Spectrum”, t. 26, s. 3–49.pl_PL
dc.referencesStefaniak P. (2019), Spór o terminal kontenerowy w Świnoujściu. Będzie referendum, https://logistyka. wnp.pl/spor-o-kontenerowy-terminal-w-swinoujsciu-bedzie-referendum,341549_1_0_1.html (dostęp: 13.03.2019).pl_PL
dc.referencesStojaković M., Twrdy E. (2016), A Decision Support Tool for Container Terminal Optimization within the Berth Subsystem, „Transport”, t. 31, nr 1, s. 29–40.pl_PL
dc.referencesSzczepaniak T. (red.) (1996), Transport międzynarodowy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzeliga J. (1975), Bałtyk, „Poznaj Swój Kraj”, R. XVIII, nr 6 (188), s. 3–7.pl_PL
dc.referencesSzpytko J., Hyla P. (2010), Model funkcjonalny terminala kontenerowego ukierunkowany na środki transportu, „Logistyka”, nr 2, s. 1293–1302.pl_PL
dc.referencesSzwankowski S. (1994), Współzależności funkcjonowania składników lądowo-morskich łańcuchów transportowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesSzwankowski S. (1998), Lądowo-morskie łańcuchy transportowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesSzwankowski S. (2000), Funkcjonowanie i rozwój portów morskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesSzwankowski S., Tubielewicz A. (1992), Planowanie strategiczne w portach morskich, Wydawnictwo Instytutu Morskiego, Gdańsk–Szczecin.pl_PL
dc.referencesSzyszka A. (2018), Bezpośrednie kontenerowe serwisy dalekowschodnie z Gdańska szansą dla rozwoju eksportu polskich produktów spożywczych, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 15, s. 1–15.pl_PL
dc.referencesTarchalski M. (1998), Zaplecze transportowe portów morskich, Fundacja Rozwoju Wyższej Szkoły Morskiej, Szczecin.pl_PL
dc.referencesTing C.J., Wu K.C. (2017), Optimizing Container Relocation Operations at Container Yards with Beam Search, „Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review”, t. 103, s. 17–31.pl_PL
dc.referencesTołkacz L. (2011), Infrastruktura transportu wodnego. Tom II. Infrastruktura transportu morskiego, Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny, Szczecin.pl_PL
dc.referencesTomanek R. (2004), Funkcjonowanie transportu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesTomlinson J. (2009), History and Impact of the Intermodal Shipping Container, Pratt Institute, New York.pl_PL
dc.referencesTricoire F., Scagnetti J., Beham A. (2017), New Insights on the Block Relocation Problem, „Computers & Operations Research”, t. 89, s. 127–139.pl_PL
dc.referencesTrocki M., Grucza B., Ogonek K. (red.) (2003), Zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTrzaskalik T. (1998), Modelowanie optymalizacyjne, Wydawnictwo ABSOLWENT, Łódź.pl_PL
dc.referencesTrzaskalik T. (2008), Wprowadzenie do badań operacyjnych z komputerem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTrzaskalik T. (2014a), Wielokryterialne wspomaganie decyzji. Przegląd metod i zastosowań, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej”, z. 74, s. 239–263.pl_PL
dc.referencesTrzaskalik T. (red.) (2005), Wybrane zagadnienia zarządzania projektami. Informatyka w badaniach operacyjnych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesTrzaskalik T. (red.) (2014b), Wielokryterialne wspomaganie decyzji. Metody i zastosowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTubielewicz A. (1987), Zdolność konkurencyjna żeglugi i portów a efektywność handlu zagranicznego, Wydawnictwo Instytutu Morskiego, Gdańsk–Słupsk–Szczecin.pl_PL
dc.referencesTubielewicz K. (2009), Konkurencyjność portów morskich w globalnym otoczeniu, „Ekonomiczne Problemy Usług”, nr 44, cz. 2, s. 345–354.pl_PL
dc.referencesTubielewicz A., Forkiewicz M. (2011), Porty morskie jako element infrastruktury krytycznej łańcucha dostaw, „Logistyka”, nr 2, s. 567–578.pl_PL
dc.referencesTułecki A., Król S. (2007), Modele decyzyjne z wykorzystaniem metody Analytic Hierarchy Process (AHP) w obszarze transportu, „Problemy Eksploatacji”, nr 2, s. 171–179.pl_PL
dc.referencesUNCTAD [United Nations Conference on Trade and Development] (2018), Review of Maritime Transport 2018, United Nations Conference on Trade and Development, New York–Geneva.pl_PL
dc.referencesUrbanyi I. (2010), Determinanty logistycznej obsługi ładunków i środków transportowych na morskich terminalach kontenerowych, „Logistyka”, nr 6, s. 1–10.pl_PL
dc.referencesUrbanyi-Popiołek I. (2010), Obsługa ładunków skonteneryzowanych. Wybrane zagadnienia, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia.pl_PL
dc.referencesUrbanyi-Popiołek I. (2013a), Żegluga bliskiego zasięgu na Morzu Bałtyckim a projekty sieci TEN-T, implikacje dla polskiego rynku żeglugi promowej, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki”, nr 754 (21), s. 213–225.pl_PL
dc.referencesUrbanyi-Popiołek I. (2014), Organizacyjne, techniczne i ekonomiczne aspekty przewozu ładunków skonteneryzowanych – wybrane zagadnienia, „Logistyka”, nr 6, s. 1249–1245.pl_PL
dc.referencesUrbanyi-Popiołek I. (red.) (2013b), Ekonomiczne i organizacyjne aspekty transportu, Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesUTK [Urząd Transportu Kolejowego] (2013), Bariery rozwoju rynku przewozów intermodalnych – rozwiązania i wymierne korzyści, Przyjazny Regulator Rynku Kolejowego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWachowicz T. (2013), Metody wielokryterialne we wspomaganiu prenegocjacyjnego przygotowania negocjatorów, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesWagner N. (2014), Syntetyczny miernik konkurencyjności portów morskich oraz infrastruktury liniowej na ich zapleczu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki”, nr 842 (27), s. 209–222.pl_PL
dc.referencesWaldmann M. (2016), Rola depotów kontenerowych w obrocie intermodalnymi jednostkami transportowymi, „Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe”, R. 17, nr 12, s. 1895–1901.pl_PL
dc.referencesWaldmann M. (2017), Terminal kontenerowy jako uczestnik wymiany komunikatów w procesie transportu intermodalnego, „Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe”, R. 18, nr 6, s. 1784–1790.pl_PL
dc.referencesWang L., Zhu X. (2014), Rail Mounted Gantry Crane Scheduling Optimization in Railway Container Terminal Based on Hybrid Handling Mode, „Computational Intelligence and Neuroscience”, t. 2014, s. 1–8.pl_PL
dc.referencesWard T. (2013), Terminal Operating System Selection, „Port Technology International”, nr 58, s. 44–52.pl_PL
dc.referencesWiegmans B.W., Hoest van der A., Notteboom T.E. (2008), Port and Terminal Selection by deep-sea Container Operators, „Maritime Policy & Management”, t. 35 (6), s. 517–534.pl_PL
dc.referencesWiese J., Kliewer N., Suhl L. (2009), A Survey of Container Terminal Characteristics, University of Paderborn, Paderborn.pl_PL
dc.referencesWilczyński P. (2006), Zastosowanie teorii obsługi masowej w transporcie ładunków niebezpiecznych na obszarze portów morskich, „Prace Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni”, nr 18, s. 123–131.pl_PL
dc.referencesWiśnicki B. (2006), Vademecum konteneryzacji. Formowanie kontenerowej jednostki ładunkowej, Wydawnictwo Link, Szczecin.pl_PL
dc.referencesWon S.H., Kim K.H. (2009), An Integrated Framework for Various Operation Plans in Container Terminals, „Polish Maritime Research”, t. 16 (3), s. 51–61.pl_PL
dc.referencesWong P.J., Grant A.R., Curley R.G. (1983), Tandem: Marine and Container Terminal Simulation Model, „Transportation Research Record”, t. 907, s. 2–20.pl_PL
dc.referencesWoźniak A. (2010), Grafy i sieci w technikach decyzyjnych, Komisja Technicznej Infrastruktury Wsi, Polska Akademia Nauk w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesWronka J. (2013), Nowy etap rozwoju transportu kombinowanego w Polsce?, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 778, s. 23–53.pl_PL
dc.referencesWSC [World Shipping Council] (2019), Top 50 World Container Ports, http://www.worldshipping.org/about-the-industry/global-trade/top-50-world-container-ports (dostęp: 12.03.2019).pl_PL
dc.referencesVacca I., Bierlaire M., Salani M. (2007), Optimization at Container Terminals: Status, Trends and Perspectives, Conference paper „STRC 2007”, Switzerland.pl_PL
dc.referencesVacca I., Bierlaire M., Salani M. (2010), Optimization of Operations in Container Terminals: Hierarchical vs. Integrated Approaches, Conference paper „STRC 2010”, Switzerland.pl_PL
dc.referencesVaferi M., Ghaderi H., Jeevan J. (2017), The Impact of Low-sulphur Fuel Requirements in Shipping on Seaport Competitiveness: A Study on LNG Bunkering in Dubai, UAE and Sohar, Oman, „Ocean Yearbook Online”, t. 31 (1), s. 502–523.pl_PL
dc.referencesVaio di A., Varriale L. (2018), Management Innovation for Environmental Sustainability in Seaports: Managerial Accounting Instruments and Training for Competitive Green Ports beyond the Regulations, „Sustainability”, t. 10, nr 783, s. 1–35.pl_PL
dc.referencesVis I.F.A. (2006), A Comparative Analysis of Storage and Retrieval Equipment at Container Terminal, „International Journal of Production Economics”, t. 103 (2), s. 680–693.pl_PL
dc.referencesVis I.F.A., Koster de R. (2003), Transshipment of Containers at a Container Terminal: An Overview, „European Journal of Operational Research”, t. 147 (1), s. 1–16.pl_PL
dc.referencesVis I.F.A., Koster de R., Roodbergen K.J., Peeters L.W.P. (2001), Determination of the Number of Automated Guided Vehicles Required at a Semi-automated Container Terminal, „Journal of the Operational Research Society”, t. 52 (4), s. 409–417.pl_PL
dc.referencesXie Y., Liang X., Ma L., Yan H. (2017), Empty Container Management and Coordination in Intermodal Transport, „European Journal of Operational Research”, t. 257 (1), s. 223–232.pl_PL
dc.referencesXin J., Negenborn R.R., Corman F., Lodewijks G. (2015), Control of Interacting Machines in Automated Container Terminals Using a Sequential Planning Approach for Collision Avoidance, „Transportation Research Part C: Emerging Technologies”, t. 60, s. 377–396.pl_PL
dc.referencesYachba K.H., Gelareh S., Bouamrane K. (2016), Storage Management of Hazardous Containers Using the Genetic Algorithm, „Transport and Telecommunication Journal”, t. 17, nr 4, s. 371–383.pl_PL
dc.referencesYang H., Wang L., Xu Q., Jin Z. (2018), Collaborative Optimization of Container Allocation and Yard Crane Deployment Based on Truck Appointment System, „Journal of Physics: Conference Series”, t. 1074, s. 1–10.pl_PL
dc.referencesYeh H.Y., Yeh H.G., Choudhury P. (2007), Loading and Unloading Containers: Examining the Efficiency of Goods Movements, California State University, Long Beach.pl_PL
dc.referencesYun W.Y., Choi Y.S. (1999), A Simulation Model for Container-terminal Operation Analysis Using an Object-oriented Approach, „International Journal of Production Economics”, t. 59, s. 221–230.pl_PL
dc.referencesZając M. (2012), The Application of Simple Simulations of Loading Operations for the Chosen Container Terminal, „Logistics and Transport”, nr 1 (14), s. 149–154.pl_PL
dc.referencesZehendner E., Feillet D., Jaillet P. (2017), An Algorithm with Performance Guarantee for the Online Container Relocation Problem, „European Journal of Operations Research”, t. 259 (1), s. 48–62.pl_PL
dc.referencesZhang X., Zeng Q., Yang Z. (2016), Modeling the Mixed Storage Strategy for Quay Crane Double Cycling in Container Terminals, „Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review”, t. 94, s. 171–187.pl_PL
dc.referencesZhen L., Xu Z., Wang K., Ding Y. (2016), Multi-period Yard Template Planning in Container Terminals, „Transportation Research Part B: Methodological”, t. 93, s. 700–719.pl_PL
dc.referencesZheng J., Sun Z., Zhang F. (2016), Measuring the Perceived Container Leasing Prices in Liner Shipping Network Design with Empty Container Repositioning, „Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review”, t. 94, s. 123–140.pl_PL
dc.referencesZukhruf F., Frazila R.B., Burhani J.T. (2017), A Stochastic Discrete Optimization Model for Designing Container Terminal Facilities, AIP Conference Proceedings, t. 1903 (1), s. 1–9.pl_PL
dc.referencesŻaboklicka J., Przybylska H. (2001), Ekonomika portów śródlądowych. Wybrane zagadnienia, Wyższa Szkoła Morska w Szczecinie, Szczecin.pl_PL
dc.referencesŻurek J. (2002), Poprawa konkurencyjności warunkiem rozwoju sektora transportu morskiego, „Studia Gdańskie. Wizje i Rzeczywistość”, t. 1, s. 198–204.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-875-0


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe