dc.contributor.author | Bartosiewicz, Aleksandra | |
dc.date.accessioned | 2023-06-05T12:06:59Z | |
dc.date.available | 2023-06-05T12:06:59Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Bartosiewicz A., Transport morski kontenerów. Rola i znaczenie intermodalnych terminali przeładunkowych, WUŁ, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-875-0 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8142-875-0 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/47199 | |
dc.description.abstract | Morskie terminale kontenerowe zajmują kluczową pozycję w światowej sieci transportowej. Ze względu na konieczność skracania czasu postoju statków w porcie i minimalizację kosztów transportowo-przeładunkowych terminale te stają się coraz bardziej wydajne, a operacje przeładunkowe wzdłuż nabrzeża i składowanie pojemników na placach składowych bądź w magazynach muszą odbywać się sprawnie i szybko.
W publikacji podjęto próbę kompleksowego zbadania procesów związanych z transportem i obsługą kontenerów przewożonych drogą morską. Przedstawiono morskie terminale kontenerowe jako problem kombinatoryczny o charakterze kolejkowym, a także omówiono wyniki analizy wielokryterialnej, dokonując oceny potencjału konkurencyjnego baz przeładunkowo-składowych kontenerów w Regionie Morza Bałtyckiego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | transport morski | pl_PL |
dc.subject | przewozy kontenerowe | pl_PL |
dc.subject | transport intermodalny | pl_PL |
dc.subject | kontenerowe jednostki ładunkowe | pl_PL |
dc.subject | terminale kontenerowe | pl_PL |
dc.subject | nadbałtyckie terminale kontenerowe | pl_PL |
dc.title | Transport morski kontenerów. Rola i znaczenie intermodalnych terminali przeładunkowych | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.page.number | 276 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Badań Operacyjnych | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-876-7 | |
dc.references | A Vision of the Port of the Future, 100 Years after the Birth of the Container (2011), „Port Technology”, nr 6, s. 6. | pl_PL |
dc.references | Abbes S. (2015), Seaport Competitiveness: A Comparative Empirical Analysis between North and West African Countries Using Principal Component Analysis, „International Journal of Transport Economics”, t. 42 (3), s. 289–314. | pl_PL |
dc.references | Abramow S.A., Mariniczew M.I., Polakow P.D. (1967), Metody analizy sieciowej w planowaniu i zarządzaniu, Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Adamus W., Gręda A. (2005), Wspomaganie decyzji wielokryterialnych w rozwiązywaniu wybranych problemów organizacyjnych i menedżerskich, „Badania Operacyjne i Decyzje”, nr 2, s. 5–36. | pl_PL |
dc.references | Ahmed E. (2015), Optimization-Based Simulation of Container Terminal Productivity using Yard Truck Double Cycling, PhD Thesis, Concordia University, Montreal. | pl_PL |
dc.references | Alphaliner TOP 100 (2019), https://alphaliner.axsmarine.com/PublicTop100/ (dostęp: 11.02.2019). | pl_PL |
dc.references | Andrzejewski L., Fechner I. (2014), Uwarunkowania lokalizacyjne i funkcjonalne terminali kontenerowych w Polsce, „Logistyka”, nr 1, s. 59–64. | pl_PL |
dc.references | Aravindan S., Thiruvenkatasamy K. (2016), An Analysis on the Modeling of Container Terminal Operations, „Indian Journal of Science and Technology”, t. 9 (39), s. 1–6. | pl_PL |
dc.references | Bahzadian M., Kazemzadeh R.B., Albadvi A., Aghdasi M. (2010), PROMETHEE: A Comprehensive Literature Review on Methodologies and Applications, „European Journal of Operational Research”, t. 200 (1), s. 198–215. | pl_PL |
dc.references | Baltic Container Yearbook 2012/2013 (2013), „Baltic Transport Journal”, nr 3, s. 1–190. | pl_PL |
dc.references | Baltic Container Yearbook 2017/2018 (2018), „Baltic Transport Journal”, nr 4, s. 1–184. | pl_PL |
dc.references | Baltic Port Market in 2017 (2018), „Baltic Transport Journal”, nr 2, s. 25–35. | pl_PL |
dc.references | Baran J., Górecka A. (2015), Seaport Efficiency and Productivity Based on Data Envelopment Analysis and Malmquist Productivity Index, „Logistics & Sustainable Transport”, t. 6, nr 1, s. 25–33. | pl_PL |
dc.references | Bartczak K. (2016), Analiza barier rozwoju transportu intermodalnego w Polsce, „Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe”, R. 17, nr 4, s. 120–126. | pl_PL |
dc.references | Bartosiewicz A. (2013a), Organizacja procesów wyładowczych na terminalu Euromax w Rotterdamie, [w:] W. Sikora (red.), Metody i zastosowania badań operacyjnych w gospodarce, finansach i szkolnictwie wyższym, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, s. 7–21. | pl_PL |
dc.references | Bartosiewicz A. (2013b), Rozwój konteneryzacji na świecie od końca XIX w. do czasów współczesnych, „Studia z Historii Społeczno-Gospodarczej XIX i XX wieku”, t. 11, s. 117–134. | pl_PL |
dc.references | Bartosiewicz A. (2014), Terminal Operating Systems as a Tool to Support Entrepreneurship and Competitiveness of Sea Ports, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, t. XV, z. 10, s. 175–187. | pl_PL |
dc.references | Bartosiewicz A. (2015a), Planowanie tras przewozu ładunków z nabrzeża na plac składowy w morskim terminalu kontenerowym w Gdańsku, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 235, s. 18–33. | pl_PL |
dc.references | Bartosiewicz A. (2015b), Porozumienia integracyjne w morskiej żegludze kontenerowej. Geneza, rozwój i stan obecny w kontekście obowiązujących przepisów Unii Europejskiej, „Studia z Historii Społeczno-Gospodarczej XIX i XX wieku”, t. 14, s. 121–131. | pl_PL |
dc.references | Bartosiewicz A. (2015c), Porównanie organizacji procesów rozładowczych na DCT Gdańsk i Euromax Rotterdam, [w:] J.B. Gajda, R. Jadczak (red.), Badania Operacyjne. Przykłady zastosowań, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 27–41. | pl_PL |
dc.references | Bartosiewicz A. (2015d), The Role of Maritime Container Terminals in the Provision of Logistics Services, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach”, nr 104, s. 17–26. | pl_PL |
dc.references | Bartosiewicz A., Szterlik P. (2019), Łódź’s Benefits from the One Belt One Road Initiative, „International Journal of Logistics Research and Applications”, t. 22 (1), s. 47–63. | pl_PL |
dc.references | BCT Gdynia (2018), Ogólna instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy, BCT, Gdynia, http://www. bct.gdynia.pl/dla-klientow/regulaminy-i-procedury (dostęp: 11.01.2019). | pl_PL |
dc.references | BCT Gdynia (2019a), Procedura przejazdu przez bramy, BCT, Gdynia, http://www.bct.gdynia.pl/dla-klientow/regulaminy-i-procedury (dostęp: 11.01.2019). | pl_PL |
dc.references | BCT Gdynia (2019b), Regulamin zasad ruchu pojazdów samochodowych, urządzeń i sprzętu technologicznego oraz osób na terenie BCT, BCT, Gdynia, http://www.bct.gdynia.pl/dla-klientow/regulaminy-i-procedury (dostęp: 11.01.2019). | pl_PL |
dc.references | BCT Gdynia (2019c), Standardowe warunki handlowe świadczenia usług terminalowych, BCT, Gdynia, http://www.bct.gdynia.pl/dla-klientow/regulaminy-i-procedury (dostęp: 11.01.2019). | pl_PL |
dc.references | Benbella A. (2017), Vers une contribution dans le transport maritime de marchandises: Optimisation de placement des conteneurs dans un port maritime, Thèse de Doctorat, Université d’Oran, Oran. | pl_PL |
dc.references | Bernacki D. (2003a), Wyznaczanie konkurencyjności portu morskiego wartością nowo wytworzoną w przeładunkach, [w:] K. Chwesiuk (red.), Konkurencyjność polskich portów morskich w świetle integracji z Unią Europejską, Wydawnictwo Kreos, Szczecin, s. 1–10. | pl_PL |
dc.references | Bernacki D. (2003b), Znaczenie wartości dodanej w określaniu konkurencyjności portów morskich, Translog, Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Bernacki D. (2004), Analiza konkurencyjności portów południowego Bałtyku, [w:] K. Chwesiuk (red.), Zmiany w lądowo-morskich łańcuchach transportowych w rejonie basenu Morza Bałtyckiego. Szanse i zagrożenia dla polskich interesów morskich, Wydawnictwo Kreos, Szczecin, s. 111–120. | pl_PL |
dc.references | Bernacki D. (2012), Port morski w systemie zarządzania łańcuchem dostaw, „Logistyka”, nr 5, s. 290–298. | pl_PL |
dc.references | Beskovnik B., Twrdy E. (2009), Productivity Simulation Model for Optimization of Maritime Container Terminals, „Transport Problems”, t. 4 (3), s. 113–122. | pl_PL |
dc.references | Bergqvist R., Monios J. (2019), Green Ports. Inland and Seaside Sustainable Transportation Strategies, Elsevier, Amsterdam–Oxford–Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Bish E.K., Leong T.Y., Li C.L., Ng W.C., Simchi-Levi D. (2001), Analysis of a new vehicle scheduling and location problem, „Naval Research Logistics”, t. 48, s. 363–385. | pl_PL |
dc.references | Borkowski M. (2017), Mysz, która może ryknąć, „Namiary na Morze i Handel”, nr 8, s. 1–4. | pl_PL |
dc.references | Boroujeni S.B. (2015), Optimization of Yard Operations in Maritime Container Terminals, MSc Thesis, Sloan School of Management, Massachusetts. | pl_PL |
dc.references | Bossak J.W., Bieńkowski W. (2004), Międzynarodowa zdolność konkurencyjna kraju i przedsiębiorstw. Wyzwania dla Polski na progu XXI wieku, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Brans J.P., Mareschal B. (2005), PROMETHEE Methods, [w:] J. Figueira, S. Greco, M. Ehrgott (red.), Multiple Criteria Decision Analysis: State of the Art Surveys, Springer, New York, s. 163–186. | pl_PL |
dc.references | Brans J.P., Vincke Ph. (1985), A Preference Ranking Organization Method (The PROMETHEÉ Method) for Multiple Criteria Decision-Making, „Management Science”, t. 31, nr 6, s. 647–656. | pl_PL |
dc.references | Bruce G., Raghavan S., Wasil E. (2008), The Vehicle Routing Problem: Latest Advances and New Challenges, Springer, Berlin. | pl_PL |
dc.references | Bruyere A. (red.) (2014), Containerized Cargo: Competition Among U.S., Canadian and Mexican Seaports, Nova Science Publishers, New York. | pl_PL |
dc.references | Bryfors U., Cederqvist H., Henriksson B., Spink A. (2006), Cranes with Brains. Euromax – The Modern Automatic Container Terminal, „ABB Review”, nr 3, s. 56–59. | pl_PL |
dc.references | Brzęczek T., Gaspar-Wieloch H., Godziszewski B. (2010), Podstawy badań operacyjnych i ekonometrii, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Brzozowski M. (2011), Morskie przewozy kontenerowe jako generator zmian, „Logistyka”, nr 4, s. 120–129. | pl_PL |
dc.references | Bujak A. (2007), Wybrane aspekty transportu intermodalnego, „Zeszyty Naukowe. Logistyka i Transport”, t. 4, nr 1, s. 115–122. | pl_PL |
dc.references | Burg G. van den (1968), Containerisation. A Modern Transport System, Hutchinson, London. | pl_PL |
dc.references | Canonaco P., Legato P., Mazza R.M., Musmanno R. (2008), A Queuing Network Model for the Management of Berth Crane Operations, „Computers and Operations Research”, t. 35, s. 2432–2446. | pl_PL |
dc.references | Carlo H.J., Vis I.F.A., Roodbergen K.J. (2014), Storage Yard Operations in Container Terminals: Literature Overview, Trends and Research Directions, „European Journal of Operational Research”, t. 235 (2), s. 412–430. | pl_PL |
dc.references | Chadwin M.L., Pope J.A., Talley W.K. (1990), Ocean Container Transportation: An Operational Perspective, Taylor & Francis, New York. | pl_PL |
dc.references | Charchalis A., Krefft J. (2009), Main Dimensions Selection Methodology of the Container Vessels in the Preliminary Stage, „Journal of KONES Powertrain and Transport”, t. 16, nr 2, s. 71–78. | pl_PL |
dc.references | Chebli K. (2011), Optimisation des mouvements des conteneurs dnas un terminal maritime, Mémoire de Maîtrise, Université de Montréal, Montréal. | pl_PL |
dc.references | Chen Ch., Hsu W.J., Huang S.Y. (2003), Simulation and Optimization of Container Yard Operations: A survey, Post Conference Workshop „Port and Maritime R&D and Technology”, Singapore. | pl_PL |
dc.references | Chen L., Bostel N., Dejax P., Cai J., Xi L. (2007), A Tabu Search Algorithm for the Integrated Scheduling Problem of Container Handling Systems in a Maritime Terminal, „European Journal of Operational Research”, t. 181, s. 40–58. | pl_PL |
dc.references | Chiński kontenerowiec zainaugurował poszerzony Kanał Panamski (2016), https://logistyka.wnp.pl/chinski-kontenerowiec-zainaugurowal-poszerzony-kanal-panamski,276481_1_0_0.html (dostęp: 08.03.2019). | pl_PL |
dc.references | Chmielewska-Przybysz M., Kaup M. (2011), Wpływ rozwiązań logistycznych na funkcjonowanie terminali kontenerowych w polskich portach morskich, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki”, nr 657 (15), s. 151–160. | pl_PL |
dc.references | Chmurawa M. (1996), Logistyczne uwarunkowania technologii przeładunku kontenerów, „Biuletyn Maszyny Dźwigowo-Transportowe”, nr 2, s. 16–24. | pl_PL |
dc.references | Christerson M. (2011), Meeting the Demands of Larger Vessels with Larger and Faster Cranes, „Port Technology International”, nr 40, s. 58–63. | pl_PL |
dc.references | Christowa C. (2011), Concept and Implementation Program of the National Maritime Policy with a Focus on Seaports, „Logistics and Transport”, nr 1 (12), s. 13–21. | pl_PL |
dc.references | Christowa C. (2012), Port morski jako centrum logistyczne w międzynarodowych łańcuchach dostaw, „Logistyka”, nr 4, s. 53–56. | pl_PL |
dc.references | Christowa-Dobrowolska M. (2007), Konkurencyjność portów morskich basenu Morza Bałtyckiego, „Studia Akademii Morskiej w Szczecinie”, nr 48, s. 3–262. | pl_PL |
dc.references | Chuchla Z. (2009), Morski statek transportowy. Eksploatacja i elementy zarządzania, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia. | pl_PL |
dc.references | Cobo P.T. (2016), Optimization of Yard Operations in Container Terminals from an Energy Efficiency Approach, PhD Thesis, Universidad Politécnica de Cataluña – Barcelona Tech, Barcelona. | pl_PL |
dc.references | Cordeau J.F., Gaudioso M., Laporte G., Moccia L. (2007), The Service Allocation Problem at the Gioia Tauro Maritime Terminal, „European Journal of Operational Research”, t. 176, s. 1167–1184. | pl_PL |
dc.references | Covic F. (2019), Container Handling in Automated Yard Blocks: An Integrative Approach Based on Time Information, Springer, Cham. | pl_PL |
dc.references | Cruz M.R.P., Ferreira J.J.M. (2016), Evaluating Iberian Seaport Competitiveness Using an Alternative DEA Approach, „European Transport Research Review”, t. 8 (1), s. 1–9. | pl_PL |
dc.references | Cruz M.R.P., Ferreira J.J.M., Azevedo S. (2013), Key Factors of Seaport Competitiveness Based on the Stakeholder Perspective: An Analytic Hierarchy Process (AHP) Model, „Maritime Economics & Logistics”, t. 15 (4), s. 416–443. | pl_PL |
dc.references | Cudahy J.B. (2006), The Containership Revolution: Malcom McLean’s 1956 Innovation Goes Global, „TR News”, nr 246, s. 5–9. | pl_PL |
dc.references | Czermański E. (2012), Charakterystyka gospodarcza regionu Morza Bałtyckiego, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 9, s. 15–30. | pl_PL |
dc.references | Czermański E. (2017), Baltic Shipping Development Plans in Maritime Spatial Planning Aspect, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 14, s. 48–64. | pl_PL |
dc.references | Daganzo C.F. (1989), The Crane Scheduling Problem, „Transportation Research Part B: Methodological”, t. 23B, s. 159–175, http://dx.doi.org/10.1016/0191-2615(89)90001-5 | pl_PL |
dc.references | Dai J., Lin W., Moorthy R., Teo C.P. (2008), Berth Allocation Planning Optimization in Container Terminals, [w:] C.S. Tang, C.P. Teo, K.K. Wei (red.), Supply Chain Analysis, Springer, New York, s. 69–104. | pl_PL |
dc.references | Dang V.L., Yeo G.T. (2017), A Competitive Strategic Position Analysis of Major Container Ports in Southeast Asia, „Asian Journal of Shipping and Logistics”, t. 33 (1), s. 19–25. | pl_PL |
dc.references | Daniiloudi-Zielińska E., Gąsior M., Zieliński D. (2016), Morski transport kontenerowy w regionie Morza Bałtyckiego – rozwój i wynikające z niego konsekwencje, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 9, s. 207–222. | pl_PL |
dc.references | Daszkiewicz A. (2007), Kontenery i konteneryzacja w transporcie morskim, „Wirtualny Leksykon Transportu i Logistyki”, nr 1, s. 1–9. | pl_PL |
dc.references | Davidson N. (2016), The Global Container Market Outlook: Ports and Terminals, Drewry Maritime Research, Amsterdam. | pl_PL |
dc.references | Dąbrowski J. (2010), Koncepcja pomiaru konkurencyjności portów morskich, „Contemporary Economy”, t. 1 (1), s. 57–67. | pl_PL |
dc.references | DCT Gdańsk (2014), Warunki współpracy, DCT, Gdańsk, https://dctgdansk.pl/strefa-klienta/dokumenty-do-pobrania/ (dostęp: 21.01.2019). | pl_PL |
dc.references | DCT Gdańsk (2017a), Procedura dotycząca weryfikowania dopuszczalnej ładowności zestawu drogowego wjeżdżającego na terminal DCT Gdańsk w celu podjęcia towaru z magazynu CFS lub w relacji bezpośredniej z kontenera na pojazd, DCT, Gdańsk, https://dctgdansk.pl/strefa-klienta/dokumenty-do-pobrania/ (dostęp: 21.01.2019). | pl_PL |
dc.references | DCT Gdańsk (2017b), Regulamin współpracy – operacje bramowe, DCT, Gdańsk, https://dctgdansk.pl/strefa-klienta/dokumenty-do-pobrania/ (dostęp: 21.01.2019). | pl_PL |
dc.references | DCT Gdańsk (2017c), Regulamin współpracy – operacje kolejowe, DCT, Gdańsk, https://dctgdansk.pl/strefa-klienta/dokumenty-do-pobrania/ (dostęp: 21.01.2019). | pl_PL |
dc.references | DCT Gdańsk (2017d), Regulamin współpracy – operacje statkowe, DCT, Gdańsk, https://dctgdansk.pl/strefa-klienta/dokumenty-do-pobrania/ (dostęp: 21.01.2019). | pl_PL |
dc.references | DCT Gdańsk (2018), Regulamin korzystania z systemu e.BRAMA, DCT, Gdańsk, https://dctgdansk.pl/strefa-klienta/dokumenty-do-pobrania/ (dostęp: 21.01.2019). | pl_PL |
dc.references | Deja M., Dobrzyński M., Siemiątkowski M.S., Wiśniewska A. (2017), Simulation Studies into Quayside Transport and Storage Yard Operations in Container Terminals, „Polish Maritime Research”, nr 24 (s1), s. 46–52. | pl_PL |
dc.references | Deloitte (2007), Porty morskie jako ogniwa międzynarodowych multimodalnych ciągów transportowych w obrocie lądowym i lądowo-morskim ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień konkurencji międzygałęziowej oraz substytucyjności poszczególnych rodzajów transportu, Projekt 2004/016-829.02.03 Ochrony Konkurencji, ftp://ftpf.uokik.gov.pl/analizy/rezultat5_v2.pdf (dostęp: 14.05.2017). | pl_PL |
dc.references | Dhingra V., Kumawat G.L., Roy D., Koster de R. (2018), Solving semi-open Queuing Networks with Time-Varying Arrivals: An Application in Container Terminal Landside Operations, „European Journal of Operational Research”, t. 267, s. 855–876. | pl_PL |
dc.references | Dkhil H. (2015), Optimisation des systèmes de stockage de conteneurs dans les terminaux maritimes automatisés, Université du Havre, Havre. | pl_PL |
dc.references | Downarowicz O., Krause J., Sikorski M., Stachowski W. (2000), Zastosowanie metody AHP do oceny i sterowania poziomem bezpieczeństwa złożonego obiektu technicznego, Politechnika Gdańska, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Dragović B., Tzannatos E., Park N.K. (2017), Simulation Modelling in Ports and Container Terminals: Literature Overview and Analysis by Research Field, Application Area and Tool, „Flexible Services and Manufacturing Journal”, t. 29 (1), s. 4–34. | pl_PL |
dc.references | EC [European Commission] (2011), Baltic Transport Outlook 2030. Strategic Network Analysis, Copenhagen, https://www.yumpu.com/en/document/read/33902416/executive-report-final-version-baltic-transport-outlook-2030 (dostęp: 22.04.2018). | pl_PL |
dc.references | Ehrgott M. (2005), Multicriteria Optimization, Springer, Berlin. | pl_PL |
dc.references | Elentably A. (2016), Simulation of a Container Terminal and it’s Reflect on Port Economy, „Trans- Nav the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation”, t. 10, nr 2, s. 331–337. | pl_PL |
dc.references | Elsayeh M.M., Hubbard N.J., Tipi N.S. (2011), An Assessment of Hub-ports Competitiveness and Its Impact on the Mediterranean Container Market Structure, [w:] Proceedings of the 16th Annual Logistics Research Network Conference 2011, Transportation Research Group, Southampton, s. 1–10. | pl_PL |
dc.references | Essery R.J., Rowland D.P., Steel W.O. (1979), British Goods Wagons from 1887 to the Present Day, Augustus M. Kelly Publishers, New York. | pl_PL |
dc.references | Euromax: a New Standard in Container Handling (2011), „Port Technology International”, nr 41, s. 61–63. | pl_PL |
dc.references | Evers J.J.M., Koppers S.A.J. (1996), Automated Guided Vehicle Traffic Control at a Container Terminal, „Transportation Research Part A: Policy and Practice”, t. 30, s. 21–34. | pl_PL |
dc.references | Expósito-Izquierdo C. (2017), Intelligent Heuristic Techniques for the Optimization of the Transshipment and Storage Operations at Maritime Container Terminals, „Inteligencia Artificial”, t. 20 (60), s. 20–23. | pl_PL |
dc.references | Expósito-Izquierdo C., Melián-Batista B., Moreno-Vega J.M. (2015), An Exact Approach for the Blocks Relocation Problem, „Expert Systems with Applications”, t. 42, s. 6408–6422. | pl_PL |
dc.references | Ficoń K. (2010a), Logistyczny model morskiego portu handlowego, „Logistyka”, nr 6, s. 1–24. | pl_PL |
dc.references | Ficoń K. (2010b), Logistyka morska: statki, porty, spedycja, BEL Studio, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Fijałkowski J. (2000), Transport wewnętrzny w systemach logistycznych. Wybrane zagadnienia, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Filina L. (2005), Stan obecny i perspektywy rozwoju portów Ukrainy jako potencjalnych partnerów polskich portów w przewozach ładunków skonteneryzowanych, V Międzynarodowa Konferencja Naukowa Porty Morskie 2005 „Wpływ portów morskich na funkcjonowanie i rozwój otoczenia”, Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Filipowicz B. (1996), Modele stochastyczne w badaniach operacyjnych. Analiza i synteza systemów obsługi i sieci kolejkowych, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Forster F., Bortfeldt A. (2012), A Tree Search Procedure for the Container Relocation Problem, „Computers & Operations Research”, t. 39, s. 299–309. | pl_PL |
dc.references | Freight Handling. Container System Developed, „The West Australian”, 30 July 1925, s. 4. | pl_PL |
dc.references | Froyland G., Koch T., Megow N., Duane E., Wren H. (2008), Optimizing the Landside Operation of a Container Terminal, „OR Spectrum”, t. 30 (1), s. 53–75. | pl_PL |
dc.references | Fusek A., Nowak K., Podelski H. (1967), Analiza drogi krytycznej (CMP i PERT). Instrukcja programowania, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gademann A.J., Velde van de S.L. (2000), Positioning Automated Guided Vehicles in a Loop Layout, „European Journal of Operational Research”, t. 127 (3), s. 565–573. | pl_PL |
dc.references | Gadeyne B., Verhamme P. (2011), Optimizing Maritime Container Terminal Operations, MSc Thesis, Ghent University, Ghent. | pl_PL |
dc.references | Galle V. (2018), Optimization Models and Methods for Storage Yard Operations in Maritime Container Terminals, Sloan School of Management, Massachusetts. | pl_PL |
dc.references | Gambardella L.M., Rizzoli A., Zaffalon M. (1998), Simulation and Planning of An Intermodal Container Terminal, „Simulation”, t. 71, nr 2, s. 107–116. | pl_PL |
dc.references | Gelderman J., Schöbel A. (2011), On the Similarities of Some Multicriteria Decision Analysis Methods, „Journal of Multicriteria Decision Analysis”, nr 18, s. 219–230. | pl_PL |
dc.references | Gharehgozli A.H., Roy D., Koster de R. (2016), Sea Container Terminals: New Technologies and OR Models, „Maritime Economics & Logistics”, t. 18 (2), s. 103–140. | pl_PL |
dc.references | Giallombardo G., Moccia L., Salani M., Vacca I. (2010), Modeling and Solving the Tactical Berth Allocation Problem, „Transportation Research Part B: Methodological”, t. 44, nr 2, s. 232–245. | pl_PL |
dc.references | Gołembska E. (2007), Podstawowe problemy logistyki globalnej, międzynarodowej, eurologistyki, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Kupieckiej, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Goodchild A.V., Daganzo C.F. (2007), Crane Double Cycling in Container Ports: Planning Methods and Evaluation, „Transportation Research Part B: Methodological”, t. 41, s. 875–891. | pl_PL |
dc.references | Gospodarka morska (2019), http://eregion.wzp.pl/obszary/gospodarka-morska (dostęp: 11.03.2019). | pl_PL |
dc.references | Górecka D. (2009), Wielokryterialne wspomaganie wyboru projektów europejskich, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa „Dom Organizatora”, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Grajewski I., Wójcicki J. (1981), Mały leksykon morski, Wydawnictwo Ministerstwa Obrony Narodowej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Grobelny P. (2016), Bezpieczeństwo Chemiczne – przechowywanie materiałów niebezpiecznych na multimodalnych terminalach kontenerowych, „Przegląd Komunikacyjny”, nr 3, s. 38–41. | pl_PL |
dc.references | Grubisić N., Maglić L. (2018), Optimization Process for Berth and Quay-Crane Assignment in Container Terminals with Separate Piers, „Athens Journal of Technology and Engineering”, t. 5 (1), s. 53–68. | pl_PL |
dc.references | Grzelakowski A.S. (2007), Porty morskie jako elementy globalnych lądowo-morskich logistycznych łańcuchów dostaw, „Logistyka”, nr 5, s. 31–36. | pl_PL |
dc.references | Grzelakowski A.S., Matczak M. (2006), Ekonomika i zarządzanie przedsiębiorstwem portowym. Podstawowe zagadnienia, Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia. | pl_PL |
dc.references | Grzybowski M. (2011), Ekonomiczno-infrastrukturalne uwarunkowania rozwoju portów morskich w regionie Morza Bałtyckiego, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki”, nr 657, s. 161–172. | pl_PL |
dc.references | Grzybowski M. (2014), Alianse strategiczne w transporcie morskim. Kontekst Regionu Morza Bałtyckiego, „Logistyka”, nr 2, s. 74–79. | pl_PL |
dc.references | Grzybowski L., Łączyński B., Narodzonek A., Puchalski J. (1997), Kontenery w transporcie morskim, Trademar, Gdynia. | pl_PL |
dc.references | Guenther H., Kim K.H. (2006), Container Terminals and Terminal Operations, „OR Spectrum”, t. 28, s. 437–445. | pl_PL |
dc.references | Gulić M., Maglić L., Valčić S. (2018), Nature Inspired Metaheuristics for Optimizing Problems at a Container Terminal, „Scientific Journal of Maritime Research”, t. 32, s. 10–20. | pl_PL |
dc.references | GUS [Główny Urząd Statystyczny] (2018a), Gospodarka morska w Polsce w 2017 r., Urząd Statystyczny w Szczecinie, Warszawa–Szczecin | pl_PL |
dc.references | GUS [Główny Urząd Statystyczny] (2018b), Rocznik Statystyczny Gospodarki Morskiej, Urząd Statystyczny w Szczecinie, Warszawa–Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Haezendonck E., Notteboom T. (2002), The Competitive Position of Seaports: Introduction of the Value-added Concept, [w:] M. Huybrechts, H. Meersman, E.V.D. Voorde, E.V. Hooydonk, A. Verbeke, W. Winkelmans (red.), Port Competitiveness. An Economic and Legal Analysis of the Factors Determining the Competitiveness of Seaports, De Boeck, Antwerpen, s. 107–118. | pl_PL |
dc.references | Hajduk J. (2010), Bezpieczeństwo transportu kontenerów na statkach morskich, „Logistyka”, nr 4, s. 1–8. | pl_PL |
dc.references | Hajjem I.A. (2012), Techniques avancées d’optimisation pour la résolution du problème de stockage de conteneurs dans un port, Thèse de Doctorat, École Centrale de Lille, Lille. | pl_PL |
dc.references | Han Y., Lee L.H., Chew E.P., Tan K.C. (2008), A Yard Storage Strategy for Minimizing Traffic Congestion in a Marine Container Transshipment Hub, „OR Spectrum”, t. 30, s. 697–720. | pl_PL |
dc.references | Hapek R. (2016), Oznakowanie kontenerów cystern – kombinacja liter i cyfr, czy nośnik istotnych dla przewozu towarów niebezpiecznych informacji?, „Przegląd Komunikacyjny”, nr 3, s. 15–19. | pl_PL |
dc.references | Håkanson L. (red.) (1991), Charakterystyka fizycznogeograficzna zlewiska Morza Bałtyckiego, „Środowisko Morza Bałtyckiego”, z. 1, s. 1–37. | pl_PL |
dc.references | Hendi H., Ahmad A., Bouneffa M., Fonlupt C. (2017), A novel approach to define and solve the Container Terminals Problems, The Fourth International Conference on Computer Science, Computer Engineering, and Education Technologies (CSCEET2017), Beyrouth. | pl_PL |
dc.references | Henesey L. (2006), Multi-agent Container Terminal Management, PhD Thesis, Blekinge Institute of Technology, Karlskrona. | pl_PL |
dc.references | Heymann E. (2008), Prospects for the Container Shipping Industry, IQPC Container Terminal Business, Hamburg. | pl_PL |
dc.references | HGC [Hougen Group of Companies] (1957), White Pass: The Container Pioneers, http://www.hougengroup.com/family/1950s/1950s.aspx?year50=1957 (dostęp: 23.02.2013). | pl_PL |
dc.references | Historia Spółki OT Port Świnoujście (2019), http://www.otport.swinoujscie.pl/pl/historia.html (dostęp: 12.03.2019). | pl_PL |
dc.references | Hottung A., Tierney K. (2016), A Biased Random-key Genetic Algorithm for the Container Pre-marshalling Problem, „Computers & Operations Research”, t. 75, s. 83–102. | pl_PL |
dc.references | Huigen J., Fossey B. (2013), 30 Years of Tank Containers and Swap Tanks, http://www.itco.be/download/history_cpv.pdf (dostęp: 23.02.2013). | pl_PL |
dc.references | Huybrechts M. (red.) (2002), Port Competitiveness: An Economic and Legal Analysis of the Factors Determining the Competitiveness of Seaports, De Boeck, Antwerpen. | pl_PL |
dc.references | IAPH [International Association of Ports and Harbors] (2018), World Port Traffic, International Association of Ports and Harbors, Tokyo–Antwerpen. | pl_PL |
dc.references | Idźkiewicz A.Z. (1967), PERT. Metody analizy sieci, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ignasiak-Szulc A., Juščius V., Bogatova J. (2018), Economic Evaluation Model of Seaports’ Performance Outlining Competitive Advantages and Disadvantages, „Economics of Engineering Decisions”, t. 29, nr 5, s. 571–579. | pl_PL |
dc.references | Imai A., Nishimura E., Papadimitriou S. (2001), The Dynamic Berth Allocation Problem for a Container Port, „Transportation Research Part B: Methodological”, t. 35, s. 401–417. | pl_PL |
dc.references | Imai A., Nishimura E., Papadimitriou S. (2008), Berthing Ships at a Multi-user Container Terminal with a Limited Quay Capacity, „Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review”, t. 44, s. 136–151. | pl_PL |
dc.references | IMO [International Maritime Organization] (2014), IMO/ILO/UNECE Code of Practice for Packing of Cargo Transport Units (CTU Code), International Maritime Organization, London. | pl_PL |
dc.references | ISL [Institute of Shipping Economics and Logistics] (2017), Shipping Statistics and Market Review 2017, t. 61, nr 7, s. 1–63. | pl_PL |
dc.references | Iwan S. (2005), Wspomaganie organizacji usług przeładunkowych za pomocą algorytmów genetycznych na przykładzie optymalizacji ilości nabrzeży portowych, [w:] K. Chwesiuk (red.), Wpływ portów morskich na funkcjonowanie i rozwój otoczenia, Wydawnictwo Kreos, Szczecin, s. 1–12. | pl_PL |
dc.references | Iwanina-Szopińska E. (2017), Wpływ sztauowania ładunków w kontenerach na bezpieczeństwo transportu, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 12, s. 316–332. | pl_PL |
dc.references | Iwanina-Szopińska E., Mitkow S. (2016), Analiza funkcjonowania i rozwoju morskich terminali kontenerowych jako elementów sieci logistycznej, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 9, s. 306–325. | pl_PL |
dc.references | Jacyna M., Pyza D., Jachimowski R. (2017), Transport intermodalny. Projektowanie terminali przeładunkowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jarysz-Kamińska E. (2014), Zagrożenia bezpieczeństwa ładunków skonteneryzowanych w wybranych ogniwach łańcucha dostaw, „Logistyka”, nr 6, s. 742–749. | pl_PL |
dc.references | Jeevan J., Chen S-L., Cahoon S. (2019), The Impact of Dry Port Operations on Container Seaports Competitiveness, „Maritime Policy and Management”, t. 46 (1), s. 4–23. | pl_PL |
dc.references | Jeleń I., Foltyński M., Guszczak B. (2011), Podatność towarów na przewozy kolejowe i konteneryzację a organizacja procesów transportu intermodalnego, „Logistyka”, nr 3, s. 981–992. | pl_PL |
dc.references | Jóźwiak Z., Fidos D. (2015), Logistyka obsługi ładunków skonteneryzowanych w wybranych portach Regionu Morza Bałtyckiego, „Logistyka”, nr 4, s. 3883–3890. | pl_PL |
dc.references | Kaizer A., Ziajka E., Truszczyński M. (2016), Ocena założeń rozwojowych trójmiejskich terminali kontenerowych, „Inżynieria Morska i Geotechnika”, nr 3, s. 172–178. | pl_PL |
dc.references | Kaliszewski A. (2017), Porty piątej oraz szóstej generacji (5GP, 6GP) – ewolucja ekonomicznej i społecznej roli portów, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 14, s. 93–123. | pl_PL |
dc.references | Kaliszewski I. (2008), Wielokryterialne podejmowanie decyzji, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Karwacka K. (2011), Rozwój polskich terminali kontenerowych, „Logistyka”, nr 5, s. 697–702. | pl_PL |
dc.references | Katta G.M., Liu J., Wan Y.W., Linn R. (2005), A Decision Support System for Operations in a Container Terminal, „Decision Support Systems”, nr 39, s. 309–332. | pl_PL |
dc.references | Kaup M., Chmielewska-Przybysz M. (2012), Wpływ wdrażania nowoczesnych rozwiązań w terminalu kontenerowym na podwyższenie efektywności obsługi kontenerów w porcie szczecińskim, „Logistyka”, nr 5, s. 514–519. | pl_PL |
dc.references | KE [Komisja Europejska] (2016), Korytarz Morze Północne–Bałtyk. Drugi Plan Pracy Koordynatora Europejskiego Catherine Trautmann, Komisja Europejska, Bruksela. | pl_PL |
dc.references | Kerzner H. (2003), Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling, John Wiley & Sons, Hoboken. | pl_PL |
dc.references | Kim K.H. (1997), Evaluation of the Number of Rehandles in Container Yard, „Computers & Industrial Engineering”, t. 23, nr 4, s. 701–711. | pl_PL |
dc.references | Kim K.H., Bae J.W. (1999), A Dispatching Method for Automated Guided Vehicles to Minimize Delays of Containership Operations, „International Journal of Management Science”, t. 5, s. 1–25. | pl_PL |
dc.references | Kim K.H., Guenther H. (red.) (2007), Container Terminals and Cargo Systems. Design, Operations Management and Logistics Control Issues, Springer, Berlin–Heidelberg. | pl_PL |
dc.references | Kim K.H., Kim H.B. (1999), Segregating Space Allocation Models for Container Inventories in port Container Terminals, „International Journal of Production Economics”, t. 59, s. 415–423. | pl_PL |
dc.references | Kim K.H., Kim K.Y. (1997), A Routing Algorithm for a Single Transfer Crane to Load Export Containers onto a Containership, „Computers and Industrial Engineering”, t. 33, s. 673–676. | pl_PL |
dc.references | Kim K.H., Kim K.Y. (1998), The Optimal Determination of the Space Requirement and the Number of Transfer Cranes for Import Containers, „Computers and Industrial Engineering”, t. 35, s. 427–430. | pl_PL |
dc.references | Kim K.H., Kim K.Y. (1999a), An Optimal Routing Algorithm for a Transfer Crane in Port Container Terminals, „Transportation Science”, t. 33, s. 17–33. | pl_PL |
dc.references | Kim K.H., Kim K.Y. (1999b), Routing Straddle Carriers for the Loading Operation of Containers Using a Beam Search Algorithm, „Computers and Industrial Engineering”, t. 36, s. 109–136. | pl_PL |
dc.references | Kim K.H., Park Y.M., Ryu K-R. (2000), Deriving Decision Rules to Locate Export Containers in Container Yards, „European Journal of Operational Research”, t. 124, s. 89–101. | pl_PL |
dc.references | Kisielewski P., Sobota Ł. (2016), Zastosowanie teorii masowej obsługi do modelowania systemów transportowych, „Autobusy”, nr 6, s. 600–604. | pl_PL |
dc.references | Klas M., Rompa M. (2016), Transport morski skonteneryzowany na Morzu Bałtyckim w 2015 roku, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 12, s. 322–334. | pl_PL |
dc.references | Klimek H. (2006), Konkurencyjność polskich portów morskich na bałtyckim rynku usług portowych, „Studia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość”, t. 3, s. 112–138. | pl_PL |
dc.references | Klimek H. (2018), Ambitne plany inwestycyjne polskich portów morskich, „Namiary na Morze i Handel”, R. 23, nr 2, s. 11–12. | pl_PL |
dc.references | Klimek H., Dąbrowski J. (2012), Funkcja logistyczna portów morskich, „Logistyka”, nr 4, s. 57–58. | pl_PL |
dc.references | Klimek H., Dąbrowski J. (2013), Polskie porty morskie w lądowo-morskich łańcuchach transportowych, „Logistyka”, nr 5, s. 92–97. | pl_PL |
dc.references | Klimek H., Dąbrowski J. (2018), Polskie porty morskie na rynku usług portowych, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 15, s. 1–16. | pl_PL |
dc.references | Klimek H., Nowicki M. (1998), Organizacja i eksploatacja portów morskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Kocielski A. (2016), Operating Determinants of Maintaining the Operational State of Container Terminal Equipment, „Logistics and Transport”, nr 4 (32), s. 17–28. | pl_PL |
dc.references | Koncepcja terminalu kontenerowego w Świnoujściu gotowa (2018), https://www.gospodarkamorska.pl/Porty,Transport/koncepcja-terminalu-kontenerowego-w-swinoujsciu-gotowa. html (dostęp: 13.03.2019). | pl_PL |
dc.references | Kononow A., Pacuk M., Palmowski T. (2008), Regiony Nadmorskie 15, Port w Rotterdamie i jego funkcje, Wydawnictwo Bernardinum, Gdynia–Pelpin. | pl_PL |
dc.references | Konwencja celna w sprawie kontenerów, 2 grudnia 1972 r., Genewa (Dz.U.83.7.36), https://www.prawo.pl/akty/dz-u-1983-7-36,16791143.html (dostęp: 13.07.2018). | pl_PL |
dc.references | Kotachi M.A. (2018), Sequence-Based Simulation-Optimization Framework With Application to Port Operations at Multimodal Container Terminals, PhD Thesis, Old Dominion University, Norfolk. | pl_PL |
dc.references | Kotowska I. (2017), The Issue of Evaluation of a Competitive Position of a Port Enterprise. A Case Study of Bulk Cargo-Port Szczecin, „Ekonomiczne Problemy Usług”, nr 3 (128), s. 47–63. | pl_PL |
dc.references | Kotowska I., Pluciński M. (2010), Stan obecny i perspektywy rozwoju funkcji transportowej polskich portów morskich na tle pozostałych portów południowego Bałtyku, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki”, nr 565 (8), s. 185–199. | pl_PL |
dc.references | Kozan E. (1997), Increasing the Operational Efficiency of Container Terminals in Australia, „Journal of Operational Research Society”, t. 48, nr 2, s. 151–161. | pl_PL |
dc.references | Kozan E., Preston P. (1999), Genetic Algorithms to Schedule Container Transfers at Multimodal Terminals, „International Transactions in Operations Research”, t. 6, s. 311–329. | pl_PL |
dc.references | Kozioł W., Piotrowski Z., Pomykała R., Machniak Ł., Baic I., Witkowska-Kita B., Lutyński A., Blaschke W. (2011), Zastosowanie analitycznego procesu hierarchicznego (AHP) do wielokryterialnej oceny innowacyjności technologii zagospodarowania odpadów z górnictwa kamiennego, „Rocznik Ochrona Środowiska”, t. 13, s. 1619–1634. | pl_PL |
dc.references | Kozubski J. (1999), Wprowadzenie do badań operacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Krakowska-Mehring W. (2016), Jak nie DCT, to GTK. Ruch inwestycyjny w porcie Gdańsk, https://biznes.trojmiasto.pl/Jak-nie-DCT-to-GTK-Ruch-inwestycyjny-w-Porcie-Gdansk-n97977.html (dostęp: 13.03.2019). | pl_PL |
dc.references | Krasucki Z., Neider J. (1986), Konteneryzacja w transporcie międzynarodowym, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Krośnicka K.A. (2014), Rozwiązanie przestrzenno-technologiczne zwiększające płynność dostaw ładunków do portowych terminali kontenerowych, „Logistyka”, nr 3, s. 3317–3324. | pl_PL |
dc.references | Krośnicka K.A. (2016), Przestrzenne aspekty kształtowania i rozwoju morskich terminali kontenerowych, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | KRS [Krajowy Rejestr Sądowy] (2019), http://www.krs-online.com.pl (dostęp: 13.03.2019). | pl_PL |
dc.references | Ku D., Arthanari T.S. (2016), Container Relocation Problem with Time Windows for Container Departure, „European Journal of Operational Research”, t. 252, nr 3, s. 1031–1039. | pl_PL |
dc.references | Kubicki J., Kuriata A. (2000), Problemy logistyczne w modelowaniu systemów transportowych, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kubicki J., Urbanyi-Popiołek I., Miklińska J. (2000), Transport międzynarodowy i multimodalne systemy transportowe, Wyższa Szkoła Morska, Gdynia. | pl_PL |
dc.references | Kubowicz D. (2017), Rozwój statków kontenerowych, „Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe”, R. 18, nr 12, s. 1535–1539. | pl_PL |
dc.references | Kubowicz D. (2019), Zarządzanie procesami przepływu ładunków na morskim terminalu kontenerowym z wykorzystaniem systemów informatycznych typu TOS, „Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe”, R. 19, nr 1–2, s. 487–492. | pl_PL |
dc.references | Kubryk (2018), Morze Bałtyckie. Opis akwenu, http://www.kubryk.pl/content/morze-baltyckie-opis-akwenu-u.html (dostęp: 1.01.2018). | pl_PL |
dc.references | Kucharski A. (2011), Rangowanie za pomocą programowania wielokryteriowego. jako sposób oceny konkurencyjności OFE, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska Lublin – Polonia”, t. XLV, s. 323–332. | pl_PL |
dc.references | Kucharski A. (2014), Analysis of Selected Investment Fund Type Ranking Position – PROMETHEE Method Application, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie”, t. XV, s. 41–53. | pl_PL |
dc.references | Kujawa J. (red.) (2015), Organizacja i technika transportu morskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Kupiński J., Fabisiak J., Michalak J. (2011), Morskie przewozy kontenerowe w Polsce i na świecie – geneza i rozwój, „Logistyka”, nr 5, s. 780–786. | pl_PL |
dc.references | Kurek A., Ambroziak T. (2015), Metoda wyznaczania optymalnych planów przemieszczeń pustych kontenerów z uwzględnieniem minimalizacji ruchu próżnego taboru kolejowego w transporcie intermodalnym, „Logistyka”, nr 4, s. 553–562. | pl_PL |
dc.references | Kurek A., Ambroziak T. (2017), Wybrane zagadnienia pozycjonowania pustych kontenerów przy udziale transportu kolejowego, „Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport”, z. 117, s. 149–160. | pl_PL |
dc.references | Kuźma L. (red.) (2003), Ekonomika portów morskich i polityka portowa, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Kuźma L., Szczepaniak T. (1971), Porty morskie, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Kuźmicz K.A., Pesch E. (2017), Prerequisites for the Modelling of Empty Container Supply Chains, „Engineering Management in Production and Services”, t. 9 (3), s. 28–36. | pl_PL |
dc.references | Kwaśniewski Z. (1989), Umowa multimodalnego przewozu towarów w obrocie międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Kwaśniowski S., Nowakowski T., Zając M. (2008), Transport intermodalny w sieciach logistycznych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Lajjam A., El merouani M., Tabaa Y., Medouri A. (2014), A New Approach for Sequencing Loading and Unloading Operations in the Seaside Area of a Container Terminal, „International Journal of Supply and Operations Management”, t. 1 (3), s. 328–346. | pl_PL |
dc.references | Lau Y., Lee M. (2007), Simulation Study of Port Container Terminal Quay Side Traffic, [w:] J. Park, T. Kim, Y. Kim (red.), AsiaSim 2007, Springer, New York, s. 227–236. | pl_PL |
dc.references | Legato P., Mazza R.M. (2001), Berth Planning and Resources Optimization at a Container Terminal via Discrete Event Simulation, „European Journal of Operational Research”, t. 133, nr 3, s. 537–547. | pl_PL |
dc.references | Lenyu X., Wolski A. (2006), Global Panamax Container Fleet, [w:] B. Wiśniewski (red.), Problemy eksploatacji obiektów pływających i urządzeń portowych, Akademia Morska w Szczecinie, Szczecin, s. 170–180. | pl_PL |
dc.references | Lewandowski K. (2015), Alliance of Marine Container Carriers – Back to the Cartels, „Logistics and Transport”, nr 2 (26), s. 21–32. | pl_PL |
dc.references | Lewiński A., Sterniński R. (2017), Czynniki determinujące znaczenie i pozycję rynkową wiodących terminali kontenerowych w Polsce w latach 2007–2016, „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, t. 35, nr 3, s. 13–25. | pl_PL |
dc.references | Lewko E. (2006), Portowe roboty czerpalne i podwodne, Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia. | pl_PL |
dc.references | Lim A. (1998), The Berth Planning Problem, „Operations Research Letters”, t. 22, s. 105–110. | pl_PL |
dc.references | Liuhto K. (red.) (2016), Maritime Cluster in the Baltic Sea Region and beyond, Centrum Balticum, Turku. | pl_PL |
dc.references | Łatka U. (2003), Technologia i towaroznawstwo, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Łączyński B. (red.) (2007), Przewozy morskie, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia. | pl_PL |
dc.references | Macharis C., Springael J., De Brucker K., Verbeke A. (2004), PROMETHEE and AHP: The Design of Operational Synergies in Multicriteria Analysis. Strengthening PROMETHEE with Ideas of AHP, „European Journal of Operational Research”, t. 153, s. 307–317. | pl_PL |
dc.references | Magiera J. (1998), Prognozowanie niezawodności w kombinowanym systemie transportowym, Państwowa Akademia Nauk, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Maione G., Ottomanelli M. (2005), A Petri Net Model for Simulation of Container Terminals Operations, „Advanced OR and AI methods in transportation”, Poznan University of Technology, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Majewski A. (1989), Podziały Morza Bałtyckiego, „Przegląd Geofizyczny”, z. 2 (XXXIV), s. 163–168. | pl_PL |
dc.references | Majszyk K. (2017), Wojna o terminal kontenerowy w Świnoujściu, https://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/1027345,swinoujscie-wojna-o-terminal.html (dostęp: 13.03.2019). | pl_PL |
dc.references | Marek R. (2015a), Globalne alianse strategiczne w żegludze kontenerowej, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 12, s. 11–37. | pl_PL |
dc.references | Marek R. (2015b), Koncentracja i centralizacja kapitału w sektorze operatorów morskich, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 12, s. 48–69. | pl_PL |
dc.references | Marek R. (2015c), Proces obsługi jednostek intermodalnych w terminalu kontenerowym, „Logistyka”, nr 2, s. 567–576. | pl_PL |
dc.references | Marek R. (2017), Korzyści ekonomiczne eksploatacji kontenerów składanych dla uczestników kontenerowego łańcucha logistycznego, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 14, s. 32–47. | pl_PL |
dc.references | Markusik S. (2009), Infrastruktura logistyczna w transporcie. Tom I. Środki transportu, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice. | pl_PL |
dc.references | Markusik S. (2010), Infrastruktura logistyczna w transporcie. Tom II. Infrastruktura punktowa – magazyny, centra logistyczne i dystrybucji, terminale kontenerowe, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice. | pl_PL |
dc.references | Marrone P. (1999), Approcci quantitativi nella gestione ed ottimizzazione delle movimentazioni dei container, Tesi di Laurea, Istituto Universitario Navale di Napoli, Napoli. | pl_PL |
dc.references | Marzantowicz Ł., Dembińska I. (2018), The Reasons for the Implementation of the Concept of Green Port in Sea Ports of China, „Logistics and Transport”, t. 37, nr 1, s. 121–128. | pl_PL |
dc.references | Matczak M. (2015), Innowacyjne rozwiązania dla automatyzacji terminali kontenerowych – koncepcja RMCS, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 12, s. 72–80. | pl_PL |
dc.references | Matczak M. (2016), Wykorzystanie strukturalnych miar koncentracji w analizie konkurencyjności rynku morskich przewozów kontenerowych, „Problemy Transportu i Logistyki”, nr 3 (35), s. 111–119. | pl_PL |
dc.references | Matusiewicz M., Kowalczyk A., Waligóra Ł. (2016), Transport morski XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe Sophia, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Mazouz A., Naji L., Lyu Y. (2017), Container – Terminal – Gate – System Optimization, „The Journal of Applied Business Research”, t. 33, nr 3, s. 605–614. | pl_PL |
dc.references | Meersman H., Voorde de E. (1993), An Economic Analysis of the Port Function within the Transport Chain. How to Deal with Uncertainty. Port-Workshop Logistics Management in Seaports, Instytut Morski, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Meisel F. (2009), Seaside Operations Planning in Container Terminals, Physica-Verlag, Berlin– Heidelberg. | pl_PL |
dc.references | Meisel F., Bierwirth C. (2006), Integration of Berth Allocation and Crane Assignment to Improve the Resource Utilization at a Seaport Container Terminal, „Operations Research Proceedings 2005”, Springer, Berlin. | pl_PL |
dc.references | Mendyk E. (2002), Ekonomika i organizacja transportu, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Meng Q., Weng J., Li S. (2017), Impact Analysis of Mega Vessels on Container Terminal Operations, „Transportation Research Procedia”, t. 25, s. 187–204. | pl_PL |
dc.references | MGMiŻŚ [Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej] (2017), Program rozwoju polskich portów morskich do roku 2020 (z perspektywą do 2030 roku), Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Michalska E., Pośpiech E. (2011), Niepełna informacja liniowa w zagadnieniach wielokryterialnego wspomagania decyzji, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej”, z. 57, s. 259–270. | pl_PL |
dc.references | Międzynarodowa konwencja o bezpiecznych kontenerach, 2 grudnia 1972 r., Genewa (Dz.U.84.24.118), https://www.prawo.pl/akty/dz-u-1984-24-118,16791568.html (dostęp: 23.07.2018). | pl_PL |
dc.references | Miklińska J. (2011), Rozwój logistycznej funkcji portów rzecznych – na przykładzie wybranych niemieckich centrów logistycznych, „Logistyka”, nr 3, s. 1915–1924. | pl_PL |
dc.references | Miler R.K., Pac B., Gronau W., Breslin J. (2014), Feasibility Study on the Logistic Competitiveness of Commercial Seaports in Southern Baltic Sea Region, „Economic Alternatives”, z. 4, s. 22–34. | pl_PL |
dc.references | Milewski R. (2010), Planowanie procesów ładunkowych uzbrojenia i sprzętu wojskowego w ruchu morskim, „Zeszyty Naukowe, Wyższa Szkoła Oficerska Wojsk Lądowych”, nr 4, s. 185–199. | pl_PL |
dc.references | Mili K., Sadraoui T. (2015), Optimizing the Operational Process at Container Terminal, „International Journal of Econometrics and Financial Management”, t. 3, nr 2, s. 91–98. | pl_PL |
dc.references | Mindur L. (red.) (2004), Współczesne technologie transportowe, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom. | pl_PL |
dc.references | Mindur L. (2018), Development of maritime container transport in Southeast Asia, „Research Journal of the University of Gdańsk. Transport, Economics and Logistics”, t. 78, s. 43–57. | pl_PL |
dc.references | Miotke-Dzięgiel J. (1999), Morskie przewozy kontenerowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Mishra N., Roy D., Ommeren van J-K. (2017), A Stochastic Model for Interterminal Container Transportation, „Transportation Science”, t. 51, nr 1, s. 67–87. | pl_PL |
dc.references | Miszczyńska D. (2002), Wielokryteriowy ranking Otwartych Funduszy Emerytalnych, [w:] T. Trzaskalik (red.), Modelowanie preferencji a ryzyko ’01, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice, s. 177–192. | pl_PL |
dc.references | Miszczyńska D. (2003), Wielokryteriowy ranking Otwartych Funduszy Emerytalnych metodami AHP i PROMETHEE, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica”, nr 166, s. 119–133. | pl_PL |
dc.references | Miszczyńska D., Miszczyński M. (1997), Wybrane metody badań operacyjnych, Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna w Skierniewicach, Skierniewice. | pl_PL |
dc.references | Misztal K., Kuźma L., Szwankowski S. (1994), Organizacja i eksploatacja portów morskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Misztal K., Szwankowski S., Wasilewska K. (1997), Problemy kształtowania lądowo-morskiej infrastruktury transportowej w obsłudze polskiego handlu zagranicznego i tranzytu, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Moccia L., Cordeau J.F., Gaudioso M., Laporte G. (2006), A Branch-and-cut Algorithm for the Quay Crane Scheduling Problem in a Container Terminal, „Naval Research Logistics”, t. 53, s. 45–59. | pl_PL |
dc.references | Molins M.R. (2015), Optimization and Robustness in Planning and Scheduling Problems. Application to Container Terminals, PhD Thesis, Universitat Politècnica de València, València. | pl_PL |
dc.references | Molski R. (2003), Kartele eksportowe w świetle prawa ochrony konkurencji, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”, z. 3, s. 17–39. | pl_PL |
dc.references | Montwiłł A. (2011), Generacje portów morskich a rozwój funkcji logistyczno-dystrybucyjnej, „Logistyka”, nr 1, s. 16–19. | pl_PL |
dc.references | Moorthy R., Teo C.P. (2006), Berth Management in Container Terminal: The Template Design Problem, „OR Spectrum”, t. 28, s. 495–518. | pl_PL |
dc.references | Morris C.A., Hoite S. (1997), The Future of Quayside Container Cranes, Post Conference Workshop „China Ports’97”, China. | pl_PL |
dc.references | Mruk H. (red.) (2003), Analiza rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Murty K.G., Liu J., Wan Y., Linn R. (2005), A Decision Support System for Operations in Container Terminal, „Decision Support Systems”, t. 39, s. 309–332. | pl_PL |
dc.references | Nam K.C., Ha W.I. (2001), Evaluation of Handling Systems for Container Terminals, „Coastal and Ocean Engineering”, t. 127, nr 3, s. 171–175. | pl_PL |
dc.references | Namieciński P. (2015), Analiza symulacyjna stabilności rankingów otrzymanych metodą PROMETHEE w warunkach niepewności z wykorzystaniem R, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 235, s. 169–181. | pl_PL |
dc.references | Namieciński P. (2016), Alternatywna metoda określania preferencji decydenta w zagadnieniach wielokryterialnych, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 446, s. 144–158. | pl_PL |
dc.references | Neider J. (1992), Przewozy intermodalne w transporcie międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Neider J. (2008), Polskie porty morskie, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Neider J., Marciniak-Neider D. (1997), Transport intermodalny, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | New Transport Method, „Examiner”, 7 June 1929, s. 11. | pl_PL |
dc.references | Nightingale L. (red.) (2018), Lloyd’s List. One Hundred Ports 2018, Lloyd, London. | pl_PL |
dc.references | Norma PN-EN 14182 (2005), Opakowania – Terminologia – Terminy podstawowe i definicje. | pl_PL |
dc.references | Norma PN-EN ISO 445 (2013), Palety do przemieszczania ładunków – Terminologia. | pl_PL |
dc.references | Norma PN-EN ISO 6346/A3 (2013), Kontenery ładunkowe – Kodowanie, identyfikacja i znakowanie. | pl_PL |
dc.references | Norma PN-EN ISO 780 (2016), Opakowania – Opakowania transportowe – Symbole graficzne stosowane na opakowaniach, przy ich przemieszczaniu i magazynowaniu. | pl_PL |
dc.references | Norma PN-ISO 830 (2001), Kontenery ładunkowe – Terminologia. | pl_PL |
dc.references | Norma PN-ISO 668 (2018), Kontenery ładunkowe serii 1 – Klasyfikacja, wymiary i maksymalne masy brutto. | pl_PL |
dc.references | Norma PN-M-78202 (1982), Paletowe i bezpaletowe jednostki ładunkowe – Parametry podstawowe. | pl_PL |
dc.references | Norma PN-M-78002 (1984), Pakietowe jednostki ładunkowe – Terminologia i parametry podstawowe. | pl_PL |
dc.references | Notteboom T. (2019), Top 15 Container Ports in Europe in 2018, http://www.porteconomics.eu/2019/02/22/portgraphic-top15-container-ports-in-europe-in-2018/ (dostęp: 2.03.2019). | pl_PL |
dc.references | Notteboom T., Rodrigue J. (2009), The Future of Containerization: Perspectives from Maritime and Inland Freight Distribution, „Geojournal”, t. 74, nr 1, s. 7–22. | pl_PL |
dc.references | Notteboom T., Yap W.Y. (2012), Port Competition and Competitiveness, [w:] W.K. Talley, The Blackwell Companion to Maritime Economics, Hoboken, s. 549–570. | pl_PL |
dc.references | Nowak M. (2008), Interaktywne wielokryterialne wspomaganie decyzji w warunkach ryzyka. Metody i zastosowania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Nowosielski T. (2006), Koncentracja w żegludze liniowej, „Namiary na Morze i Handel”, nr 22, s. 15–27. | pl_PL |
dc.references | Nowosielski T. (2012a), Determinanty rozwoju kontenerowej żeglugi morskiej, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 9, s. 51–72. | pl_PL |
dc.references | Nowosielski T. (2012b), Kierunki rozwoju rynków żeglugowych, „Contemporary Economy”, t. 3 (2), s. 21–33. | pl_PL |
dc.references | Ocena oddziaływania portów morskich w Gdańsku i Gdyni na sytuację społeczno-gospodarczą w województwie pomorskim (2011), Actia Forum, Gdynia. | pl_PL |
dc.references | OECD/ITF [Organization for Economic Co-operation and Development/International Transport Forum] (2018), The Impact of Alliances in Container Shipping, Paris. | pl_PL |
dc.references | Ostrowski M. (2016), Planowana fuzja terminali BCT i GCT – początek trudnej walki o kontrahenta, http://morzaioceany.pl/inne/archiwum/88-porty-morskie/ba%C5%82tycki-terminal-konterenowy/3367-planowana-fuzja-terminali-bct-i-gct-pocz%C4%85tek-trudnej-walki-o-kontrahenta.html (dostęp: 12.03.2019). | pl_PL |
dc.references | Pac B. (2017), Koncepcja oceny strategicznego potencjału gospodarki morskiej, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 14, s. 13–31. | pl_PL |
dc.references | Palmowski T. (2011), Terminal Głębokowodny w Gdańsku, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki”, nr 657, s. 265–277. | pl_PL |
dc.references | Park Y.M., Kim K.H. (2003), A Scheduling Method for Berth and Quay Cranes, „OR Spectrum”, t. 25, s. 1–23. | pl_PL |
dc.references | Peterkofsky R.I., Daganzo C.F. (1990), A Branch and Bound Solution Method for the Crane Scheduling Problem, „Transportation Research Part B: Methodological”, t. 24B, s. 159–172. | pl_PL |
dc.references | Pfohl H.Ch. (2011), Systemy logistyczne, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Piątkiewicz A., Sobolski R. (1977), Dźwignice, t. I, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pietras P., Szmit M. (2003), Zarządzanie projektem. Wybrane metody i techniki, Wydawnictwo Horyzont, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Pietrzak K. (2010), Transport kolejowy w obsłudze polskich portów morskich, Akademia Morska w Szczecinie, Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Piwowarski M., Ziemba P. (2009), Metoda PROMETHEE II w wielokryterialnej ocenie produktów, „Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą”, nr 18, s. 135–144. | pl_PL |
dc.references | Płaczek E. (2006), Logistyka międzynarodowa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Polish Ports Handbook 2016 (2016), Wydawnictwo Link, Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Probst G.J.B., Rülling Ch.C. (1999), Joint Ventures und Joint Venture-Management, [w:] H. Schaumberg, Internationale Joint Venture, Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart, s. 5–11. | pl_PL |
dc.references | PRS [Polski Rejestr Statków] (2012), Przepisy budowy kontenerów, Polski Rejestr Statków, Gdańsk, https://www.prs.pl/uploads/bko_pl.pdf (dostęp: 13.03.2018). | pl_PL |
dc.references | PRS [Polski Rejestr Statków] (2013), Publikacja Nr 32/P – Wymagania dotyczące rozmieszczenia i mocowania ładunków na statkach morskich – 2013, Polski Rejestr Statków, Gdańsk, https://www.prs.pl/uploads/p32p_pl.pdf (dostęp: 11.06.2018). | pl_PL |
dc.references | PRS [Polski Rejestr Statków] (2016), Publikacja Nr 112/P – Kontenery morskie – 2016, Polski Rejestr Statków, Gdańsk, https://www.prs.pl/uploads/p112p_pl.pdf (dostęp: 11.06.2018). | pl_PL |
dc.references | Prusak A., Stefanów P. (2014), AHP – analityczny proces hierarchiczny. Budowa i analiza modeli decyzyjnych krok po kroku, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Przybyłowski A. (2010), Innowacyjność portów morskich w kontekście rozwoju konteneryzacji i logistyki, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki”, nr 600 (10), s. 241–255. | pl_PL |
dc.references | Punmia B.C., Khandelwal K. (2006), Project Planning and Control P.E.R.T. and C.P.M.: For Degree Classes, Laxmi Publications, New Dehli. | pl_PL |
dc.references | Raben D. (2016), Rozbudowa infrastruktury polskich portów morskich jako warunek rozwoju przewozów intermodalnych w ramach korytarzy sieci bazowej TEN-T, „Problemy Transportu i Logistyki”, nr 2 (34), s. 177–184. | pl_PL |
dc.references | Railway Containers, „The Sydney Morning Herald”, 2 January 1936, s. 9. | pl_PL |
dc.references | Rashidi H., Tsang E.P.K. (2013), Novel Constraints Satisfaction Models for Optimization Problems in Container Terminals, „Applied Mathematical Modelling”, t. 37, s. 3601–3634. | pl_PL |
dc.references | Razouk C., Benadada Y. (2017), Optimization and Simulation Approach for Empty Containers Handling, „International Journal of Advanced Computer Science and Applications”, t. 8, nr 11, s. 520–525. | pl_PL |
dc.references | Record-breaking Results of Top 10 Baltic Container Ports in 2017 (2018), Port Monitor, Gdynia. | pl_PL |
dc.references | Ripley D. (1993), The Little Eaton Gangway and Derby Canal, Oakwood Press, Usk. | pl_PL |
dc.references | Romanow P., Stajniak M. (2018), Czynniki rozwoju terminali kontenerowych w polskich portach morskich na tle uwarunkowań infrastrukturalnych i organizacyjnych w Polsce, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 12, s. 1000–1010. | pl_PL |
dc.references | Rowan V.S. (2012), Essays on Terminal Optimization, PhD Thesis, Universiteit Antwerpen, Antwerpen. | pl_PL |
dc.references | Roy B. (1990), Wielokryterialne podejmowanie decyzji, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Saaty T.L. (1980), Multicriteria Decision Making: The Analytic Hierarchy Process, McGraw–Hill, New York. | pl_PL |
dc.references | Saaty T.L. (1990), How to Make a Decision: The Analytic Hierarchy Process, „European Journal of Operational Research”, nr 48, s. 9–26. | pl_PL |
dc.references | Saaty T.L. (1994), Fundamentals on Decision Making and Priority and Theory with the Analytical Hierarchy Process, RWS Publications, Pittsburgh. | pl_PL |
dc.references | Said A., El-Horbaty M. (2015), An Optimization Methodology for Container Handling Using Genetic Algorithm, „Procedia Computer Science”, t. 65, s. 662–671. | pl_PL |
dc.references | Salomon A. (2003), Spedycja w handlu morskim: procedury i dokumenty, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Salomon A. (2010), Konkurencyjność terminali kontenerowych zlokalizowanych w polskich portach morskich na tle otoczenia bałtyckiego, [w:] H. Salomonowicz (red.), Polska gospodarka morska. Restrukturyzacja. Konkurencyjność. Funkcjonowanie. Rozwój, Wydawnictwo Kreos, Szczecin, s. 222–239. | pl_PL |
dc.references | Salomon A. (2013a), Organizacja i funkcjonowanie portowych terminali kontenerowych oraz perspektywy ich rozwoju, „Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Gdyni”, nr 82, s. 70–80. | pl_PL |
dc.references | Salomon A. (2013b), Transport intermodalny z punktu widzenia spedycyjnego, „Prace Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni”, nr 28, s. 17–28. | pl_PL |
dc.references | Salomon A. (2017), Potencjał portu Gdańsk na rynku usług portowych, „Prace Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni”, nr 32, s. 91–105. | pl_PL |
dc.references | Salmonowicz H. (2009), Systemy transportowe w obsłudze obrotu portowego, „Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport”, z. 71, s. 207–219. | pl_PL |
dc.references | Salmonowicz H. (red.) (2012), Transport morski w międzynarodowych procesach logistycznych, Wydawnictwo Zapol, Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Sammarra M., Cordeau J.F., Laporte G., Monaco M.F. (2007), A Tabu Search Heuristic for the Quay Crane Scheduling Problem, „Journal of Scheduling”, t. 10, s. 327–336. | pl_PL |
dc.references | Satta G., Parola F. (2012), I processi di espansione internazionale nella container port industry. Analisi delle determinanti delle scelte di ingresso, FrancoAngeli, Milano. | pl_PL |
dc.references | Schepler X. (2015), Solutions globales d’optimisation robuste pour la gestion dynamique de terminaux à conteneurs, Thèse de Doctorat, Université du Havre, Havre. | pl_PL |
dc.references | Sezen B. (2003), Modeling Automated Guided Vehicle Systems in Material Handling, „Dogus Ueniversitesi Dergisi”, t. 4, nr 2, s. 207–216. | pl_PL |
dc.references | Sikora W. (red.) (2008), Badania operacyjne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Siviero L. (2010), Economia dei trasporti intermodali e innovazione logistica, FrancoAngeli, Milano. | pl_PL |
dc.references | Skiba S. (2017), Analiza procesu obsługi intermodalnych jednostek kontenerowych w bałtyckim terminalu kontenerowym, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, nr 12, s. 1008–1024. | pl_PL |
dc.references | Słownik terminologii logistycznej (2006), Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Solecka K. (2015), Porównanie metod AHP oraz Promethee na przykładzie oceny wariantów zintegrowanego systemu miejskiego transportu publicznego w Krakowie, „Logistyka”, nr 3, s. 4521–4532. | pl_PL |
dc.references | Sołtysiak Ł. (2007), Od owoców po obrabiarki, „Spedycja, Transport i Logistyka”, nr 5, s. 74–78. | pl_PL |
dc.references | Starosta A. (2011), Wykorzystanie sieci Bayesowskiej do doboru optymalnej jednostki w transporcie morskim, „Logistyka”, nr 4, s. 879–886. | pl_PL |
dc.references | Steenken D., Voss S., Stahlbock R. (2004), Container Terminal Operation and Operations Research – A Classification and Literature Review, „OR Spectrum”, t. 26, s. 3–49. | pl_PL |
dc.references | Stefaniak P. (2019), Spór o terminal kontenerowy w Świnoujściu. Będzie referendum, https://logistyka. wnp.pl/spor-o-kontenerowy-terminal-w-swinoujsciu-bedzie-referendum,341549_1_0_1.html (dostęp: 13.03.2019). | pl_PL |
dc.references | Stojaković M., Twrdy E. (2016), A Decision Support Tool for Container Terminal Optimization within the Berth Subsystem, „Transport”, t. 31, nr 1, s. 29–40. | pl_PL |
dc.references | Szczepaniak T. (red.) (1996), Transport międzynarodowy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szeliga J. (1975), Bałtyk, „Poznaj Swój Kraj”, R. XVIII, nr 6 (188), s. 3–7. | pl_PL |
dc.references | Szpytko J., Hyla P. (2010), Model funkcjonalny terminala kontenerowego ukierunkowany na środki transportu, „Logistyka”, nr 2, s. 1293–1302. | pl_PL |
dc.references | Szwankowski S. (1994), Współzależności funkcjonowania składników lądowo-morskich łańcuchów transportowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Szwankowski S. (1998), Lądowo-morskie łańcuchy transportowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Szwankowski S. (2000), Funkcjonowanie i rozwój portów morskich, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Szwankowski S., Tubielewicz A. (1992), Planowanie strategiczne w portach morskich, Wydawnictwo Instytutu Morskiego, Gdańsk–Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Szyszka A. (2018), Bezpośrednie kontenerowe serwisy dalekowschodnie z Gdańska szansą dla rozwoju eksportu polskich produktów spożywczych, „Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego”, nr 15, s. 1–15. | pl_PL |
dc.references | Tarchalski M. (1998), Zaplecze transportowe portów morskich, Fundacja Rozwoju Wyższej Szkoły Morskiej, Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Ting C.J., Wu K.C. (2017), Optimizing Container Relocation Operations at Container Yards with Beam Search, „Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review”, t. 103, s. 17–31. | pl_PL |
dc.references | Tołkacz L. (2011), Infrastruktura transportu wodnego. Tom II. Infrastruktura transportu morskiego, Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny, Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Tomanek R. (2004), Funkcjonowanie transportu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Tomlinson J. (2009), History and Impact of the Intermodal Shipping Container, Pratt Institute, New York. | pl_PL |
dc.references | Tricoire F., Scagnetti J., Beham A. (2017), New Insights on the Block Relocation Problem, „Computers & Operations Research”, t. 89, s. 127–139. | pl_PL |
dc.references | Trocki M., Grucza B., Ogonek K. (red.) (2003), Zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Trzaskalik T. (1998), Modelowanie optymalizacyjne, Wydawnictwo ABSOLWENT, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Trzaskalik T. (2008), Wprowadzenie do badań operacyjnych z komputerem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Trzaskalik T. (2014a), Wielokryterialne wspomaganie decyzji. Przegląd metod i zastosowań, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej”, z. 74, s. 239–263. | pl_PL |
dc.references | Trzaskalik T. (red.) (2005), Wybrane zagadnienia zarządzania projektami. Informatyka w badaniach operacyjnych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Trzaskalik T. (red.) (2014b), Wielokryterialne wspomaganie decyzji. Metody i zastosowania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Tubielewicz A. (1987), Zdolność konkurencyjna żeglugi i portów a efektywność handlu zagranicznego, Wydawnictwo Instytutu Morskiego, Gdańsk–Słupsk–Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Tubielewicz K. (2009), Konkurencyjność portów morskich w globalnym otoczeniu, „Ekonomiczne Problemy Usług”, nr 44, cz. 2, s. 345–354. | pl_PL |
dc.references | Tubielewicz A., Forkiewicz M. (2011), Porty morskie jako element infrastruktury krytycznej łańcucha dostaw, „Logistyka”, nr 2, s. 567–578. | pl_PL |
dc.references | Tułecki A., Król S. (2007), Modele decyzyjne z wykorzystaniem metody Analytic Hierarchy Process (AHP) w obszarze transportu, „Problemy Eksploatacji”, nr 2, s. 171–179. | pl_PL |
dc.references | UNCTAD [United Nations Conference on Trade and Development] (2018), Review of Maritime Transport 2018, United Nations Conference on Trade and Development, New York–Geneva. | pl_PL |
dc.references | Urbanyi I. (2010), Determinanty logistycznej obsługi ładunków i środków transportowych na morskich terminalach kontenerowych, „Logistyka”, nr 6, s. 1–10. | pl_PL |
dc.references | Urbanyi-Popiołek I. (2010), Obsługa ładunków skonteneryzowanych. Wybrane zagadnienia, Akademia Morska w Gdyni, Gdynia. | pl_PL |
dc.references | Urbanyi-Popiołek I. (2013a), Żegluga bliskiego zasięgu na Morzu Bałtyckim a projekty sieci TEN-T, implikacje dla polskiego rynku żeglugi promowej, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki”, nr 754 (21), s. 213–225. | pl_PL |
dc.references | Urbanyi-Popiołek I. (2014), Organizacyjne, techniczne i ekonomiczne aspekty przewozu ładunków skonteneryzowanych – wybrane zagadnienia, „Logistyka”, nr 6, s. 1249–1245. | pl_PL |
dc.references | Urbanyi-Popiołek I. (red.) (2013b), Ekonomiczne i organizacyjne aspekty transportu, Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy, Bydgoszcz. | pl_PL |
dc.references | UTK [Urząd Transportu Kolejowego] (2013), Bariery rozwoju rynku przewozów intermodalnych – rozwiązania i wymierne korzyści, Przyjazny Regulator Rynku Kolejowego, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wachowicz T. (2013), Metody wielokryterialne we wspomaganiu prenegocjacyjnego przygotowania negocjatorów, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Wagner N. (2014), Syntetyczny miernik konkurencyjności portów morskich oraz infrastruktury liniowej na ich zapleczu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Transportu i Logistyki”, nr 842 (27), s. 209–222. | pl_PL |
dc.references | Waldmann M. (2016), Rola depotów kontenerowych w obrocie intermodalnymi jednostkami transportowymi, „Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe”, R. 17, nr 12, s. 1895–1901. | pl_PL |
dc.references | Waldmann M. (2017), Terminal kontenerowy jako uczestnik wymiany komunikatów w procesie transportu intermodalnego, „Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe”, R. 18, nr 6, s. 1784–1790. | pl_PL |
dc.references | Wang L., Zhu X. (2014), Rail Mounted Gantry Crane Scheduling Optimization in Railway Container Terminal Based on Hybrid Handling Mode, „Computational Intelligence and Neuroscience”, t. 2014, s. 1–8. | pl_PL |
dc.references | Ward T. (2013), Terminal Operating System Selection, „Port Technology International”, nr 58, s. 44–52. | pl_PL |
dc.references | Wiegmans B.W., Hoest van der A., Notteboom T.E. (2008), Port and Terminal Selection by deep-sea Container Operators, „Maritime Policy & Management”, t. 35 (6), s. 517–534. | pl_PL |
dc.references | Wiese J., Kliewer N., Suhl L. (2009), A Survey of Container Terminal Characteristics, University of Paderborn, Paderborn. | pl_PL |
dc.references | Wilczyński P. (2006), Zastosowanie teorii obsługi masowej w transporcie ładunków niebezpiecznych na obszarze portów morskich, „Prace Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni”, nr 18, s. 123–131. | pl_PL |
dc.references | Wiśnicki B. (2006), Vademecum konteneryzacji. Formowanie kontenerowej jednostki ładunkowej, Wydawnictwo Link, Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Won S.H., Kim K.H. (2009), An Integrated Framework for Various Operation Plans in Container Terminals, „Polish Maritime Research”, t. 16 (3), s. 51–61. | pl_PL |
dc.references | Wong P.J., Grant A.R., Curley R.G. (1983), Tandem: Marine and Container Terminal Simulation Model, „Transportation Research Record”, t. 907, s. 2–20. | pl_PL |
dc.references | Woźniak A. (2010), Grafy i sieci w technikach decyzyjnych, Komisja Technicznej Infrastruktury Wsi, Polska Akademia Nauk w Krakowie, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Wronka J. (2013), Nowy etap rozwoju transportu kombinowanego w Polsce?, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 778, s. 23–53. | pl_PL |
dc.references | WSC [World Shipping Council] (2019), Top 50 World Container Ports, http://www.worldshipping.org/about-the-industry/global-trade/top-50-world-container-ports (dostęp: 12.03.2019). | pl_PL |
dc.references | Vacca I., Bierlaire M., Salani M. (2007), Optimization at Container Terminals: Status, Trends and Perspectives, Conference paper „STRC 2007”, Switzerland. | pl_PL |
dc.references | Vacca I., Bierlaire M., Salani M. (2010), Optimization of Operations in Container Terminals: Hierarchical vs. Integrated Approaches, Conference paper „STRC 2010”, Switzerland. | pl_PL |
dc.references | Vaferi M., Ghaderi H., Jeevan J. (2017), The Impact of Low-sulphur Fuel Requirements in Shipping on Seaport Competitiveness: A Study on LNG Bunkering in Dubai, UAE and Sohar, Oman, „Ocean Yearbook Online”, t. 31 (1), s. 502–523. | pl_PL |
dc.references | Vaio di A., Varriale L. (2018), Management Innovation for Environmental Sustainability in Seaports: Managerial Accounting Instruments and Training for Competitive Green Ports beyond the Regulations, „Sustainability”, t. 10, nr 783, s. 1–35. | pl_PL |
dc.references | Vis I.F.A. (2006), A Comparative Analysis of Storage and Retrieval Equipment at Container Terminal, „International Journal of Production Economics”, t. 103 (2), s. 680–693. | pl_PL |
dc.references | Vis I.F.A., Koster de R. (2003), Transshipment of Containers at a Container Terminal: An Overview, „European Journal of Operational Research”, t. 147 (1), s. 1–16. | pl_PL |
dc.references | Vis I.F.A., Koster de R., Roodbergen K.J., Peeters L.W.P. (2001), Determination of the Number of Automated Guided Vehicles Required at a Semi-automated Container Terminal, „Journal of the Operational Research Society”, t. 52 (4), s. 409–417. | pl_PL |
dc.references | Xie Y., Liang X., Ma L., Yan H. (2017), Empty Container Management and Coordination in Intermodal Transport, „European Journal of Operational Research”, t. 257 (1), s. 223–232. | pl_PL |
dc.references | Xin J., Negenborn R.R., Corman F., Lodewijks G. (2015), Control of Interacting Machines in Automated Container Terminals Using a Sequential Planning Approach for Collision Avoidance, „Transportation Research Part C: Emerging Technologies”, t. 60, s. 377–396. | pl_PL |
dc.references | Yachba K.H., Gelareh S., Bouamrane K. (2016), Storage Management of Hazardous Containers Using the Genetic Algorithm, „Transport and Telecommunication Journal”, t. 17, nr 4, s. 371–383. | pl_PL |
dc.references | Yang H., Wang L., Xu Q., Jin Z. (2018), Collaborative Optimization of Container Allocation and Yard Crane Deployment Based on Truck Appointment System, „Journal of Physics: Conference Series”, t. 1074, s. 1–10. | pl_PL |
dc.references | Yeh H.Y., Yeh H.G., Choudhury P. (2007), Loading and Unloading Containers: Examining the Efficiency of Goods Movements, California State University, Long Beach. | pl_PL |
dc.references | Yun W.Y., Choi Y.S. (1999), A Simulation Model for Container-terminal Operation Analysis Using an Object-oriented Approach, „International Journal of Production Economics”, t. 59, s. 221–230. | pl_PL |
dc.references | Zając M. (2012), The Application of Simple Simulations of Loading Operations for the Chosen Container Terminal, „Logistics and Transport”, nr 1 (14), s. 149–154. | pl_PL |
dc.references | Zehendner E., Feillet D., Jaillet P. (2017), An Algorithm with Performance Guarantee for the Online Container Relocation Problem, „European Journal of Operations Research”, t. 259 (1), s. 48–62. | pl_PL |
dc.references | Zhang X., Zeng Q., Yang Z. (2016), Modeling the Mixed Storage Strategy for Quay Crane Double Cycling in Container Terminals, „Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review”, t. 94, s. 171–187. | pl_PL |
dc.references | Zhen L., Xu Z., Wang K., Ding Y. (2016), Multi-period Yard Template Planning in Container Terminals, „Transportation Research Part B: Methodological”, t. 93, s. 700–719. | pl_PL |
dc.references | Zheng J., Sun Z., Zhang F. (2016), Measuring the Perceived Container Leasing Prices in Liner Shipping Network Design with Empty Container Repositioning, „Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review”, t. 94, s. 123–140. | pl_PL |
dc.references | Zukhruf F., Frazila R.B., Burhani J.T. (2017), A Stochastic Discrete Optimization Model for Designing Container Terminal Facilities, AIP Conference Proceedings, t. 1903 (1), s. 1–9. | pl_PL |
dc.references | Żaboklicka J., Przybylska H. (2001), Ekonomika portów śródlądowych. Wybrane zagadnienia, Wyższa Szkoła Morska w Szczecinie, Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Żurek J. (2002), Poprawa konkurencyjności warunkiem rozwoju sektora transportu morskiego, „Studia Gdańskie. Wizje i Rzeczywistość”, t. 1, s. 198–204. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-875-0 | |