Show simple item record

dc.contributor.authorKwiatkowska-Chylińska, Paulina
dc.date.accessioned2023-08-28T08:24:46Z
dc.date.available2023-08-28T08:24:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47805
dc.description.abstractRozprawa doktorska dotyczy metod, za pomocą których rozwijać można kluczowe kompetencje artystów. Artyści ujęci w rozprawie to pracownicy sektora kreatywnego (osoby pracujące w organizacji oraz freelancerzy), których głównym źródłem dochodów jest tworzenie kreatywnych dóbr i usług. Dysertacja napisana została w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, ale znaleźć w niej można nawiązania do psychologii, pedagogiki czy socjologii, co nadaje pracy interdyscyplinarnego charakteru. W procesie badawczym zastosowano wieloparadygmatyczne podejście łączące paradygmat intepretatywny z funkcjonalistycznym. Głównym celem pracy było określenie zbioru metod doskonalenia kluczowych kompetencji artystów zatrudnionych w organizacjach sektora kreatywnego i artystów freelancerów. Autorka w toku złożonych badań zdiagnozowała kompetencje kluczowe dla osób wykonujących artystyczne zawody i określiła szereg metod, którymi kompetencje te można rozwijać. Badania uwzględniają metody proponowane pracownikom przez organizacje sektora kreatywnego, wykonywane przez artystów w ramach własnych aktywności oraz metody, które stosują freelancerzy. Głównym efektem jest autorska koncepcja zbioru 11 map metod rozwoju kluczowych kompetencji artystów. W pracy uwzględniono również bariery ograniczające stosowanie metod rozwoju kompetencji pracowniczych w sektorze kreatywnym. Wnioski płynące z rozprawy mogą również stanowić rekomendację dla wielu instytucji, począwszy od organizacji kreatywnych i instytucji kultury, przez uczelnie artystyczne i organizacje pozarządowe zrzeszające artystów, po organy rządowe finansujące działania rozwojowe w sektorze.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/*
dc.subjectkluczowe kompetencje artystówpl_PL
dc.subjectsektor kreatywnypl_PL
dc.subjectrozwój kompetencji pracowniczychpl_PL
dc.subjectartystapl_PL
dc.subjectmetody rozwoju kompetencjipl_PL
dc.titleMetody rozwoju kluczowych kompetencji artystów pracujących w sektorze kreatywnympl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.rights.holderPaulina Kwiatkowska - Chylińskapl_PL
dc.page.number304pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzaniapl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteBadaczka i edukatorka. Członkini Instytutu Badań Organizacji Kultury. Współorganizatorka i prelegentka konferencji naukowych, propagująca temat zarządzania w sektorze kreatywnym. Autorka artykułów naukowych m.in. w obszarze motywowania twórców. Absolwentka kursu Global Talent Management na Uniwersytecie w Queensland (Brisbane, Australia). Jej misją jest wspieranie twórców w rozwoju ich kariery, co poza pracą naukową realizuje zawodowo. Prowadzi indywidualne procesy artcoachingowe i warsztaty dla sektora kreatywnego. Jej zainteresowania badawcze dotyczą zarządzania w sektorze kreatywnym i kultury z uwzględnieniem perspektywy organizacji i freelancera, zarządzania kompetencjami i rozwoju zawodowego artystów.pl_PL
dc.contributor.authorEmailpaulina.kwiatkowska.chylinska@edu.uni.lodz.plpl_PL
dc.dissertation.directorŚwiątek - Barylska, Ilona
dc.dissertation.reviewerJabłoński, Marek
dc.dissertation.reviewerJanuszkiewicz, Katarzyna
dc.date.defence2023-10-09
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe