Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStelmach, Paweł
dc.contributor.authorRąpała, Paweł
dc.contributor.authorKukla, Monika
dc.contributor.authorKołodziej, Paulina
dc.contributor.authorKusiak, Maria
dc.contributor.authorChwaja, Klaudia
dc.contributor.authorCamona, Kamila
dc.contributor.authorStrawczyńska, Natalia
dc.contributor.editorMakowska-Iskierka, Marzena
dc.contributor.editorWojciechowska, Jolanta
dc.date.accessioned2023-08-30T08:35:54Z
dc.date.available2023-08-30T08:35:54Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationStelmach P., Rąpała P., Kukla M., Kołodziej P., Kusiak M., Chwaja K., Camona K., Strawczyńska N., Popularność aplikacji mobilnych gmin turystycznych i uzdrowiskowych, [w:] Warsztaty z Geografii Turyzmu. Tom 13. Turystyka w badaniach podstawowych, Makowska-Iskierka M., Wojciechowska J. (red.), WUŁ, Łódź 2023, https://doi.org/10.18778/8331-251-4.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8331-251-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47824
dc.description.abstractCelem pracy jest określenie zakresu zróżnicowania popularności aplikacji mobilnych najbardziej odwiedzanych gmin turystycznych i uzdrowiskowych w Polsce oraz jej ocena porównawcza oparta na analizie liczby pobrań. Metoda opiera się na: analizie literatury naukowej przedmiotu uzupełnionej o źródła internetowe, wielokrotnym studium przypadku i analizie porównawczej aplikacji mobilnych polskich gmin turystycznych i uzdrowiskowych o największej liczbie noclegów, przeprowadzonej na podstawie danych z platformy Google Play. Zidentyfikowane zróżnicowanie popularności aplikacji mobilnych najchętniej odwiedzanych gmin turystycznych i uzdrowiskowych w Polsce mierzone liczbą ich pobrań pozwala wyróżnić aplikacje popularne w skali krajowej (na poziomie tysięcy pobrań), natomiast nie ma podobnych aplikacji popularnych na poziomie międzynarodowym (na poziomie milionów pobrań). Zróżnicowanie popularności aplikacji mobilnych gmin turystycznych informuje o jakości tych aplikacji i tym samym powinno być podstawą zasadności udzielanych zamówień publicznych aplikacji.pl_PL
dc.description.abstractThe aim of the study is to identify the differences in the popularity of mobile applications in the most frequented tourist and spa communes in Poland and its comparative assessment based on download number analysis. The method is based on the analysis of the academic literature of the subject enriched with internet sources, multiple case studies and a comparative analysis of mobile applications of Polish tourist and spa communes with the largest number of overnight stays, based on data from the Google Play platform. The identified differences in the popularity of mobile applications in the most frequently visited tourist and health resort communes in Poland make it possible to distinguish applications popular on a national scale (at the level of thousands of downloads), from the lack of applications popular at the international level (at the level of millions of downloads). The differentiation of the popularity of mobile applications of tourist communes informs us about their quality and thus should be the basis for the legitimacy of public procurement of applications.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWarsztaty z Geografii Turyzmu. Tom 13. Turystyka w badaniach podstawowych;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectaplikacje mobilnepl_PL
dc.subjectuzdrowiskapl_PL
dc.subjectzamówienia publicznepl_PL
dc.subjectmobile applicationspl_PL
dc.subjecthealth resortspl_PL
dc.subjectpublic procurementpl_PL
dc.titlePopularność aplikacji mobilnych gmin turystycznych i uzdrowiskowychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number77-97pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Wychowania Fizycznego w Krakowiepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8331-252-1
dc.referencesBank Danych Lokalnych (2022). Pobrane z: https://bdl.stat.gov.pl/bdl/ (28.12.2022).pl_PL
dc.referencesCristofaro, M. (2020). E-business evolution: An analysis of mobile applications’ business models. Technology Analysis & Strategic Management, 32(1), 88–103. https://doi.org/10. 1080/09537325.2019.1634804pl_PL
dc.referencesEllram, L.M. (1996). The use of the case study method in logistics research. Journal of Business Logistics, 17(2), 93–138.pl_PL
dc.referencesGarcía-Herrera, R., García-Meneses, P.M. (2020). Social Cycling: Critical mass through a mobile app. Frontiers in Sustainable Cities, 2, 36. https://doi.org/10.3389/ frsc.2020.00036pl_PL
dc.referencesGlinka, B., Czakon, W. (2021). Podstawy badań jakościowych. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne.pl_PL
dc.referencesGoogle Play (2022). Pobrane z: https://play.google.com/ (28.12.2022).pl_PL
dc.referencesKożuch, B., Sienkiewicz-Małyjurek, K., Sułkowski, Ł. (2021). Zarządzanie publiczne oparte na wartościach. Łódź: Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk.pl_PL
dc.referencesKruczek, Z., Walas, B. (2004). Promocja i informacja turystyczna. Kraków: Proksenia.pl_PL
dc.referencesKwiatkowski, M.A. (2021a). Metropolitan bicycle-sharing system in the context of various needs of cities, towns, and villages. Bulletin of Geography. Socio-economic Series, 54, 97–111. https://doi.org/10.2478/bog-2021-0036pl_PL
dc.referencesKwiatkowski, M.A. (2021b). Regional bicycle-sharing system in the context of the expectations of small and medium-sized towns. Case Studies on Transport Policy, 9(2), 663–673. https://doi.org/10.1016/j.cstp.2021.03.004pl_PL
dc.referencesNowak, S. (2011). Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesPawłowska-Legwand, A. (2019a). Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w dostępie do informacji i usług turystycznych w świetle wyników badań przeprowadzonych wśród polskich turystów w województwie małopolskim. Turyzm/ Tourism, 29(2), 109–117. https://doi.org/10.18778/0867-5856.29.2.22pl_PL
dc.referencesPawłowska-Legwand, A. (2019b). Zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w promocji i informacji turystycznej na przykładzie gmin województwa małopolskiego. Prace Geograficzne, 158, 45–64. https://doi.org/10.4467/20833113PG.19.015.10919pl_PL
dc.referencesSagan, A. (2016). Metodologia badań ekonomicznych. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.pl_PL
dc.referencesStelmach, P., Chwaja, K., Camona, K. (2023). Cycle mobile applications functions – Amistad case study [w druku]. Folia Turistica, 60.pl_PL
dc.referencesStelmach, P., Chwaja, K., Camona, K., Rąpała, P. (2022). Popularność aplikacji mobilnych gmin uzdrowiskowych [prezentacja]. VIII Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Cyber+Media”. Fundacja na Rzecz Promocji Nauki i Rozwoju Tygiel, online, 16.12.2022.pl_PL
dc.referencesŚledziewska, K., Włoch, R. (2020). Gospodarka cyfrowa. Jak nowe technologie zmieniają świat. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. https://doi.org/10.31338/ uw.9788323541943pl_PL
dc.referencesTeece, D.J., Pisano, G., Shuen, A. (1997). Dynamic capabilities and strategic management. Strategic Management Journal, 18(7), 509–533. https://doi.org/10.1002/ (SICI)1097-0266(199708)18:7<509::AID-SMJ882>3.0.CO;2-Zpl_PL
dc.referencesWasik, E., Turoń, K., Czech, P., Sierpiński, G. (2018). Przegląd turystyki rowerowej w województwie pomorskim. AUTOBUSY – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe, 19(6), 1278–1283. https://doi.org/10.24136/atest.2018.266pl_PL
dc.referencesWiśniewska, M. (2018). Wartość publiczna aglomeracyjnego transportu kolejowego na przykładzie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu / Research Papers of Wrocław University of Economics, 517, 110–120. https:// doi.org/10.15611/pn.2018.517.11pl_PL
dc.referencesWiśniewska, M. (2020). Wartość publiczna a trwała przewaga konkurencyjna miasta – perspektywa teorii organizacji. W: S. Gregorczyk, G. Urbanek (red.), Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej (s. 625–637). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego. https://doi.org/10.18778/8220-335-6.39pl_PL
dc.referencesYin, R. (2015). Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl_PL
dc.referencesZawadzki, P. (2018). Aplikacje mobilne jako element systemu informacji turystycznej. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, 4(976), 85–101. https://doi. org/10.15678/ZNUEK.2018.0976.0406pl_PL
dc.contributor.authorEmailpawel.stelmach@awf.krakow.plpl_PL
dc.contributor.authorEmailpawelrapala3112@gmail.compl_PL
dc.contributor.authorEmailkuklamonika9@gmail.compl_PL
dc.contributor.authorEmailkolodziejpaulina2003@gmail.compl_PL
dc.contributor.authorEmailmariakusiak7@gmail.compl_PL
dc.contributor.authorEmailklaudia.chwaja.99@wp.plpl_PL
dc.contributor.authorEmailkamilacamona@vp.plpl_PL
dc.contributor.authorEmailnatalia.strawczynska02@gmail.compl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8331-251-4.04
dc.relation.volume13pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe