Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorAdamek, Rafał
dc.date.accessioned2023-09-19T05:25:14Z
dc.date.available2023-09-19T05:25:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47953
dc.description.abstractPrzedsiębiorstwa Transportu Drogowego Rzeczy (PTDR) działające w Polsce mają największy udział w rynku Unii Europejskiej (UE). Ograniczona przepustowość polskich dróg nie została rozwiązana do obecnych czasów. Rozwój technologii telematycznych umożliwił opracowanie autonomicznych systemów wspomagających prace kierowcy. Technologie te mają za zadanie m.in. podniesienie poziomu bezpieczeństwa na drogach. W pracy zbadano uwarunkowania wykorzystania wybranych Autonomicznych Technologii Wspomagających Pracę Kierowcy (ATWPK) Transportu Drogowego Rzeczy (TDR) oraz ich wpływ na PTDR. Przeprowadzono analizę publikacji naukowych oraz innych źródeł z zakresu tematyki pracy. Wiele miejsca poświęcono na analizę zarządzania rozwojem technologii w PTDR, w tym wybranych technologii ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Poruszony został również aspekt prawny dotyczący dopuszczenia pojazdów autonomicznych do ruchu kołowego. Prowadzone badania podzielono na dwa etapy: badania pilotażowe, badania główne. W badaniach użyto kilku metod badawczych, m.in. wywiadu skategoryzowanego, wywiad pogłębiony. Respondentów dobrano w sposób celowy tworząc dwie grupy PTDR oraz kierowców TDR. Tak zebrany materiał poddano analizie. Sformułowano wnioski, które pogrupowano w następujących obszarach związanych z: 1. Bezpieczeństwem drogowym; 2. Wpływem na PTDR, nieplanowanych przestojów spowodowanych zdarzeniem drogowym i wystąpieniem konieczności przeładunku towaru; 3. Stratami PTDR powodowanymi losowymi przestojami w wyniku zdarzeń drogowych; 4. Autonomicznymi technologiami wspomagającymi pracę kierowców w pojazdach TDR; 5. Sugestiami kierowców TDR dotyczącymi środowiska pracy. Na zakończenie pracy wskazano najbardziej kluczowe problemy PTDR, a także autorskie propozycje ich rozwiązania.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectprzedsiębiorstwa transportu drogowegopl_PL
dc.subjectzarządzanie rozwojem technologii w przedsiębiorstwiepl_PL
dc.subjectznaczenie technologii w zarządzaniu bezpieczeństwempl_PL
dc.subjectautonomiczne technologie wspomagające pracę kierowcypl_PL
dc.titleRola autonomicznych technologii wspomagających pracę kierowcy w funkcjonowaniu przedsiębiorstw transportu drogowego rzeczypl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number248pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.contributor.authorEmaillafar.kemeda@gmail.compl_PL
dc.dissertation.directorKozłowski, Remigiusz
dc.dissertation.directorDobroszek, Justyna
dc.dissertation.reviewerNiedzielski, Piotr
dc.dissertation.reviewerWiśniewski, Zbigniew
dc.date.defence2023-10-30
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord