Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGwiaździński, Emilian
dc.date.accessioned2023-09-27T09:06:59Z
dc.date.available2023-09-27T09:06:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47995
dc.description.abstractObecnie, można zaobserwować zjawisko transformacji cyfrowej gospodarki, która oddziałuje praktycznie na każdy aspekt życia gospodarczego. Zjawisko to kształtuje nową przestrzeń rynkową, wymuszając konieczność zmian u każdego z uczestników rynku. Inteligentne przedsiębiorstwa, z jednej strony, inteligentni konsumenci, z drugiej, tworzą coraz bardziej złożoną, wielowymiarową sieć interakcji i powiązań. Przy takich warunkach niezbędne jest nowe spojrzenie na rynek i na determinanty budowania przewagi konkurencyjnej. Coraz bardziej reaktywne otoczenie i dynamika zachodzących w nim procesów sprawiają, że przestaje mieć ona charakter trwały. W efekcie, przedsiębiorstwa poszukują czynników pozwalających im budować tzw. portfel przewag przejściowych, stwarzających możliwość większej adaptacji do obserwowanych zmian. Istotny jest również stopień, w jakim, w procesie formułowania i realizacji danego modelu biznesowego, przedsiębiorstwo uwzględnia czynniki zwiększające lub zmniejszające atrakcyjność sektora wynikającą z oddziaływania danej technologii. Nie dziwi zatem coraz większe zainteresowanie przedsiębiorstw technologiami cyfrowymi, które tak jak Ekosystem Internetu Rzeczy są postrzegane jako kluczowe w dalszej ewolucji rynku. Biorąc pod uwagę powyższe uwarunkowania jako główny cel pracy wyznaczono identyfikację roli Ekosystemu Internetu Rzeczy w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Praca składa się ze wstępu, czterech rozdziałów oraz zakończenia. Pierwszy rozdział poświęcono istocie i znaczeniu koncepcji Ekosystemu Internetu Rzeczy. Przedmiotem rozważań w rozdziale drugim była problematyka zastosowania Ekosystemu Internetu Rzeczy w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Rozdział trzeci stanowi prezentację rezultatów jakościowego badania przeprowadzonego wśród ekspertów. Czwarty rozdział poświecono głównemu badaniu empirycznemu przeprowadzonemu wśród przedsiębiorstw zarejestrowanych na terenie Polski. W zakończeniu niniejszej dysertacji zaprezentowano wnioski końcowe, ograniczenia pracy oraz potencjalne kierunki przyszłych badań.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectekosystem internetu rzeczypl_PL
dc.subjectprzewaga konkurencyjnapl_PL
dc.subjectdojrzałość cyfrowapl_PL
dc.titleEkosystem Internetu Rzeczy w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwapl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number241pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL
dc.contributor.authorEmailemilian.gwiazdzinski@uni.lodz.plpl_PL
dc.dissertation.directorGregor, Bogdan
dc.dissertation.directorKaczorowska-Spychalska, Dominika
dc.dissertation.reviewerSobocińska, Magdalena
dc.dissertation.reviewerMruk, Henryk
dc.date.defence2023-11-13
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord