Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŁuć, Bartłomiej
dc.date.accessioned2023-09-27T09:14:50Z
dc.date.available2023-09-27T09:14:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/47996
dc.description.abstractW ostatnich latach widoczna jest intensyfikacja ruchu ściśle związanego ze sportem. Ruch ten powoduje wzrost popularności turystyki sportowej wśród innych form aktywności turystycznych. Problem badawczy niniejszej pracy stanowiło zjawisko turystyki sportowej w przestrzeni miejskiej Łodzi. Rozpoczynając badania terenowe i rozważania związane z tematyką rozprawy przyjęto definicję turystyki sportowej sformułowaną przez H. Gibson (1998). Zgodnie z tą definicją turystyka sportowa jest to podróż poza miejsce stałego zamieszkania w celu podejmowania aktywności sportowej dla rekreacji lub współzawodnictwa, podróż w celu oglądania popularnych i elitarnych widowisk sportowych, jak również podróż w celu odwiedzenia atrakcji sportowych, takich jak: hale i aleje sław sportu, parki i stadiony sportowe, muzea sportu itp. Ponadto problem badawczy niniejszej pracy stanowiły także zależności zachodzące pomiędzy poszczególnymi elementami kształtującymi turystykę sportową w przestrzeni miejskiej Łodzi. Do elementów tych zaklasyfikowano sportową przestrzeń Łodzi, w tym kreujące ją: obiekty infrastruktury sportowej, wydarzenia sportowe organizowane w Łodzi oraz łódzkie podmioty i instytucje sportowe odpowiedzialne za funkcjonowanie sportu w mieście. Przeprowadzona procedura badawcza oraz uzyskane wyniki badań terenowych pokazały, że turystyka sportowa w przestrzeni miejskiej Łodzi występuje, jednak jest to zjawisko marginalne. W porównaniu z innymi formami aktywności turystycznych cieszy się ona mniejszą popularnością. Zjawisko to w przestrzeni miejskiej Łodzi postrzegane jest przede wszystkim przez pryzmat rozwoju infrastruktury sportowej, jak również rosnącej liczby organizowanych wydarzeń sportowych. Przeprowadzone badania terenowe wykazały także, że największą barierą rozwoju turystyki sportowej w Łodzi są działania promocyjne. Poprawa tego elementu z pewnością może zwiększyć popularność tej formy aktywności turystycznej, zwłaszcza przy okazji organizowanych wydarzeń sportowych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectturystyka sportowapl_PL
dc.subjectŁódźpl_PL
dc.subjectprzestrzeńpl_PL
dc.subjectsportpl_PL
dc.subjectwydarzenia sportowapl_PL
dc.titleTurystyka sportowa w przestrzeni miejskiej Łodzipl_PL
dc.title.alternativeSports tourism in the urban space of Lodzpl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number394pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Instytut Geografii Miast, Turyzmu i Geoinformacjipl_PL
dc.contributor.authorEmailbartlomiej.luc@edu.uni.lodz.plpl_PL
dc.dissertation.directorWłodarczyk, Bogdan
dc.dissertation.directorMokras-Grabowska, Justyna
dc.dissertation.reviewerAlejziak, Wiesław
dc.dissertation.reviewerMalchrowicz-Mośko, Ewa
dc.dissertation.reviewerWięckowski, Marek
dc.date.defence2023-10-24
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe