Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzerkawska, Bożena
dc.date.accessioned2023-10-02T17:21:01Z
dc.date.available2023-10-02T17:21:01Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/48023
dc.description.abstractW rozprawie doktorskiej zidentyfikowano i przeanalizowano stymulatory oraz bariery istotne dla rozwoju przedsiębiorstw społecznych w Polsce. Na podstawie analizy dostępnej literatury, przedstawiono interpretację pojęcia przedsiębiorstwa społecznego, opisując definicje podawane przez badaczy tej dziedziny gospodarki, istotę przedsiębiorczości społecznej, opisano uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw społecznych, motywy podejmowania działalności gospodarczej w tej formie oraz modele ich działania. Scharakteryzowano ekosystem przedsiębiorstw społecznych, przedstawiono prawne formy działalności tych podmiotów oraz opisano możliwości pomocy systemowej i finansowej oferowanej przedsiębiorstwom społecznym. Analiza ta pozwoliła na sformułowanie hipotezy głównej oraz hipotez szczegółowych rozprawy. Na podstawie wyników przeprowadzonych badań ilościowych i jakościowych wszystkie hipotezy, zarówno te główne, jak i szczegółowe, zostały potwierdzone i zaakceptowane. Dzięki odpowiedziom uzyskanym w trakcie badania empirycznego zbadano motywy podejmowania działalności gospodarczej w formie przedsiębiorstwa społecznego, w jakim stopniu tego typu podmioty skupiają się na działaniach związanych m.in. z realizacją celów społecznych, poszerzaniem prowadzonej działalności, z poszukiwaniem szans rynkowych i skupieniu się na wprowadzaniu zmian o charakterze innowacyjnym, poziomie konkurencyjności przedsiębiorstw społecznych w stosunku do innych przedsiębiorstw działających na rynku oraz znaczeniu poszczególnych czynników dla poziomu przewagi konkurencyjnej, w jakim stopniu przedsiębiorstwa społeczne zgadzały się z niektórymi stwierdzeniami dotyczącymi charakterystyki ich otoczenia i postrzegania ich działalności przez społeczeństwo/środowisko, znaczenia indywidualnych stymulatorów i barier dla przedsiębiorstw rozwojowych, znaczenia różnych form wsparcia publicznego oferowanego tym podmiotom oraz w jakim zakresie i z jakiego rodzaju wsparcia publicznego korzystają te przedsiębiorstwa. W rozprawie doktorskiej wskazano, że głównym ograniczeniem badań jest ograniczone źródło danych, gdyż przedsiębiorstwa społeczne są w dużej mierze niedoceniane i niezauważane przez tradycyjne wskaźniki i statystyki gospodarcze.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectprzedsiębiorczość społecznapl_PL
dc.subjectprzedsiębiorstwa społecznepl_PL
dc.subjectstymulatory rozwoju przedsiębiorstw społecznychpl_PL
dc.subjectbariery rozwoju przedsiębiorstw społecznychpl_PL
dc.subjectmotywypl_PL
dc.subjectwsparcie publicznepl_PL
dc.titleDeterminanty rozwoju przedsiębiorstw społecznych w Polscepl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number360pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Przedsiębiorczości i Polityki Przemysłowejpl_PL
dc.dissertation.directorLisowska, Renata
dc.dissertation.reviewerLemańska-Majdzik, Anna
dc.dissertation.reviewerJanuszkiewicz, Katarzyna
dc.dissertation.reviewerPlawgo, Bogusław
dc.date.defence2023-12-04
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe