Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 19
Praktyki polskich przedsiębiorstw w zakresie komercjalizacji nowych technologii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
In 2009–2012 the research on strategies and tactics of commercialization was done. The aim
of this article is to present the research results. Main area covered here is the area of innovation
market implementation, ...
Ocena poziomu zaawansowania informatycznego przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Implementation of information and communication technologies (ICT) and further their
adoption and use in enterprise is complex and multi-dimensional process. However once applied,
ICT can provide foundation for innovation ...
Projekt badawczy ESPON oraz dyrektywa INSPIRE jako narzędzia wspomagania planowania przestrzennego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
This paper deals with the issue of information’s instruments for spatial planning. Spatial
planning is a system of public regulation which is use by legal authorities on local, regional, and
national level to coordinate ...
Logistyka w strategii rozwoju miasta – aspekt transportu odpadów komunalnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Processing must update on the existing urban development strategy, dictated by considerations
of sustainable development, with the need to consider the design standards. Article presents
the concept of logistics planning ...
System Home Monitoring® firmy Biotronik – korzyści z telemonitoringu implantowanych elektronicznych kardio urządzeń
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Remote patient monitoring (telemonitoring) has the potential to bring about reductions
in the costs associated with caring for patients equipped with cardio-active implants. Partial
replacement of classic very resource ...
Zarządzanie wizerunkiem firmy przy wykorzystaniu inbound marketingu na przykładzie fan page
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Creating a corporate image/brand in the world today is almost the duty of every company.
That’s what is most important, however, is the fact that it should be the result of the strategy we
adopt, and the plan by which ...
Zmiany w funkcjonowaniu serwisu społecznościowego Facebook i ich wpływ na jego użyteczność marketingową
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
The purpose of this study was to investigate the last changes in social media marketing.
In particular, the aim was to examine and describe how and why changes, especially in Facebook
EdgeRank algorithm, influences ...
Wielkości bufora w metodzie łańcucha krytycznego w przypadkach dwumianowych rozkładów prawdopodobieństwa czasu realizacji zadań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
An attempt of critical chain method for project consisted of special tasks has been applied.
The probability distribution of such a task duration is discrete, particularly binomial. The sizing of
appropriate path buffer ...
Media społecznościowe i ich potencjał w generowaniu wartości dla organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
The article presents the issues of social media and their potential use in organizations in order
to generate value for employees, customers and investors. In addition to value definitions, which is
now regarded as one ...
Związek pomiędzy zaufaniem do lekarza a postrzeganą jakością usługi medycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
The issue of trust as an ethical foundation of social infrastructure has always aroused intense
interest among social scientists. With the development of the concept of relationship marketing,
trust and its impact on the ...