Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMichalak, Jan
dc.date.accessioned2024-10-28T07:18:15Z
dc.date.available2024-10-28T07:18:15Z
dc.date.issued2016-12-30
dc.identifier.citationMichalak J., Modele biznesu przedsiębiorstw: Analiza i raportowanie, Akademia Zarządzania i Finansów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, https://doi.org/10.18778/8088-432-8pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-432-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/53524
dc.description.abstractW warunkach nieciągłości zmian w otoczeniu, rosnącej presji konkurencji i konieczności poszukiwania efektywnych rozwiązań kreujących wartość dodaną dla interesariuszy koncepcja modelu biznesu staje się coraz bardziej atrakcyjnym podejściem do zintegrowanego zarządzania strategicznego i operacyjnego przedsiębiorstwem. Niniejsza publikacja – jako jedna z pierwszych w polskim piśmiennictwie – jest poświęcona kompleksowej analizie modeli biznesu przedsiębiorstw, a także odzwierciedleniu mechanizmów ich funkcjonowania w sprawozdaniach finansowych i raportach biznesowych. Zostały tu przedstawione zarówno popularne, jak i mniej znane metody analizy modeli biznesu: szablon modelu biznesowego (business model canvas) A. Osterwaldera i V. Pigneura, trójkąt modelu biznesu O. Gassmana, analiza struktury strategicznego systemu audytu i mapy wartości. Zaproponowano oraz zilustrowano na przykładach sposoby oceny trwałości modelu biznesu z trzech perspektyw: ekonomicznej, społecznej i ekologicznej, a także scharakteryzowano czynniki utrudniające zmianę konstrukcji modeli biznesu. Ponadto, w książce można znaleźć analizy wpływu modeli biznesu na kształtowanie obrazu jednostki w rachunkowości zarządczej i finansowej oraz zakresu informacji generowanych w różnego typu raportach, również zintegrowanych. W celu wzbogacenia rozważań koncepcyjnych zamieszczono wyniki badań empirycznych dotyczące treści rocznych raportów spółek notowanych na London Stock Exchange, zintegrowanych raportów wybranych spółek z Holandii, Niemiec, Hiszpanii i Polski, a także dziesięć studiów przypadków opisujących debiuty i dalsze losy spółek na alternatywnym rynku papierów wartościowych NewConnect prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, ze szczególnym uwzględnieniem sposobu prezentacji modeli biznesu w dokumentach informacyjnych. Publikacja jest adresowana do pracowników naukowych, menedżerów przedsiębiorstw, analityków biznesu, studentów z wyższych roczników studiów i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu zarządzania.pl_PL
dc.description.abstractThe book addresses the following questions: How business models are presented in annual reports, integrated reports and IPO prospectuses? How business models influence the way information is presented in financial statements? How should financial and management accounting systems be adapted in order to properly model business models? How business models can be analyzed? The book consists of four chapters. The first chapter discusses definition and classification of business models. The second chapter focuses on the analysis and evaluation of business models. the third chapter, the discussion is devoted to issues, to a lesser extent subjected to analysis in Polish and world literature, that is, reporting of business models. Third chapter is covers impact of business model on financial accounting, management accounting and integrated reporting. It presents also analysis of business model presentation in sixty strategic reports of companies listed on the London Stock Exchange and in five integrated reports. Chapter four covers ten case studies of business model reporting of companies listed on the NewConnect. New connect is Polish alternative stock market established to promote innovative business models. The book is addressed to managers, accounting specialists as well as to researchers in the fields of management, accounting and finance.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesAkademia Zarządzania i Finansów;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectNewConnectpl_PL
dc.subjectraportowanie modeli biznesupl_PL
dc.subjectrachunkowość zarządczapl_PL
dc.subjectsprawozdania finansowepl_PL
dc.subjectanaliza modeli biznesupl_PL
dc.subjectbusiness modelpl_PL
dc.subjectanalysispl_PL
dc.subjectstrategic reportpl_PL
dc.subjectIPO prospectuspl_PL
dc.subjectintegrated reportingpl_PL
dc.subjectsustainabilitypl_PL
dc.subjectcoherencepl_PL
dc.subjectmanagement accountingpl_PL
dc.subjectfinancial accountingpl_PL
dc.titleModele biznesu przedsiębiorstw: Analiza i raportowaniepl_PL
dc.title.alternativeBusiness models: Analysis and reportingpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Jan Michalak, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number283pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Rachunkowościpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-433-5
dc.referencesAfuah A. (2004), Business Models. A Strategic Management Approach, McGraw-Hill, Boston.pl_PL
dc.referencesAfuah A., Tucci C.L. (2001), Internet Business Models, McGraw-Hill/Irwin, New York.pl_PL
dc.referencesAlt R., Zimmerman H.D. (2001), Introduction to special section on business models, „Electronic Marketing”, 11 (1), s. 3–9.pl_PL
dc.referencesAmit R., Zott C. (2001), Value creation in e-business, „Strategic Management Journal”, 22 (6–7).pl_PL
dc.referencesAmit R., Zott C. (2000), Value Drivers of E-commerce Business Models, Working Paper No. 2000–2006, INSEAD, Fontainebleau.pl_PL
dc.referencesAnderson E.W., Fornell C., Lehmann D.R. (1994), Customer satisfaction, market share, and profitability: findings from Sweden, „Journal of Marketing”, 58 (3), s. 53–66.pl_PL
dc.referencesApplegate L.M. (2001), E-business models: making sense of the Internet business landscape, [in:] G. Dickson, W. Gary, G. DeSanctis (eds), Information Technology and the Future Enterprise: New Models for Managers, Prentice Hall, Upper Saddle River, N.J.pl_PL
dc.referencesArbnor I., Bjerke B. (1997), Methodology for Creating Business Knowledge, Sage, London.pl_PL
dc.referencesBaden-Fuller Ch., Morgan M.S. (2010), Business models as models, „Long Range Planning”, 43 (2–3), s. 156–171.pl_PL
dc.referencesBanker R.D., Mashruwala R. (2007), The moderating role of competition in the relationship between nonfinancial measures and future financial performance, „Contemporary Accounting Research”, 24 (3), s. 763–793.pl_PL
dc.referencesBeattie V., Smith S. (2013), Value creation and business models: refocusing the intellectual capital debate, „British Accounting Review”, 45 (4), s. 243–254.pl_PL
dc.referencesBell T.B., Marrs F.O., Solomon I., Thomas H. (1997), Auditing Organizations through a Strategic-systems Lens. The KPMG Business Measurement Process, New York, NY, University of Illinois, Urbana-Champaign, IL.pl_PL
dc.referencesBetz F. (2002), Strategic business models, „Engineering Management Journal”, 14 (1), s. 21–27.pl_PL
dc.referencesBotosan C.A. (1997), Disclosure level and the cost of equity capital, „Accounting Review”, 72 (3), s. 323–349.pl_PL
dc.referencesBritish Telecom (2014), Annual Report 2014.pl_PL
dc.referencesBukh N.P. (2003), The relevance of intellectual capital disclosure: a paradox?, „Accounting, Auditing & Accountability Journal”, 16 (1), s. 49–56.pl_PL
dc.referencesBuytendijk F., Hatch T., Micheli P. (2010), Scenario-based strategy maps, „Business Horizons”, 53 (4), s. 335–347.pl_PL
dc.referencesCampbell D., Datar S., Kulp S.L., Narayanan V.G. (2008), Testing Strategy with Multiple Performance Measures: Evidence from a Balanced Scorecard at Store24, Working Paper, Harvard Business School.pl_PL
dc.referencesCasadesus-Masanell R., Ricart J.E. (2011), How to design a winning business model, „Harvard Business Review”, January-February, s. 100–107.pl_PL
dc.referencesCasadesus-Masanell R., Ricart J.E. (2010), From strategy to business models and to tactics, „Long Range Planning”, 43, s. 195–215.pl_PL
dc.referencesChesbrough H., Rosenbloom R.S. (2002), The role of the business model in capturing value from innovation: evidence from Xerox Corporation’s technology spin-off companies, „Industrial and Corporate Change”, 11 (3), s. 529–555.pl_PL
dc.referencesCGMA (2015), Chartered Global Management Accountant, Global Management Accounting Practices. Effective Management Accounting: Improving Decisions and Building Successful Organisations.pl_PL
dc.referencesCGMA (2013), Chartered Global Management Accountant, Resilient Business Models. Effective Management Accounting.pl_PL
dc.referencesColvin G. (2013), Your business model doesn’t work anymore, „Fortune Magazine”, 25 February.pl_PL
dc.referencesCooper R., Kaplan R. (2000), Zarządzanie kosztami i efektywnością, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesCzakon W. (2010), Zastosowanie studiów przypadków w badaniach nauk o zarządzaniu, [w:] W. Czakon (red.), Podstawy metodologii badań w naukach o zarządzaniu, Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzarnecki J.S., Sikorski Cz. (2013), Lean management, [w:] I. Sobańska (red.), Lean accounting. Integralny element lean management, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDATI (2001), Danish Agency for Trade and Industry, A Guideline for Intellectual Capital Statements – a Key to Knowledge Management, Copenhagen.pl_PL
dc.referencesDemil B., Lecoq X. (2010), Business model evolution: in search of dynamic consistency, „Long Range Planning”, 43, s. 227–246.pl_PL
dc.referencesDenis D.J. (2004), Entrepreneurial finance: an overview of the issues and evidence, „Journal of Corporate Finance”, 10 (2), s. 301–326.pl_PL
dc.referencesDoganova L., Eyquem-Renault M. (2009), What do business models do? Innovation devices in technology entrepreneurship, „Research Policy”, 38 (10), s. 1559–1570.pl_PL
dc.referencesDonath R. (1999), Taming e-business models, „ISBM Business Marketing Web Consortium”, 3 (1).pl_PL
dc.referencesDubosson-Torbay M., Osterwalder A., Pigneur Y. (2001), E-business model design, classification and measurements, „Thunderbird International Business Review”, 44 (1), s. 5–23.pl_PL
dc.referencesFalencikowski T. (2013), Spójność modeli biznesu: koncepcja i pomiar, CeDeWu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFriedman M., Friedman R. (1997), Tyrania status quo, Panta, Sosnowiec.pl_PL
dc.referencesGajda J.B. (2001), Prognozowanie i symulacja a decyzje gospodarcze, C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGao X., Ritter J.R., Zhu Z. (2013), Where have all the IPOs gone?, „Journal of Financial and Quantitative Analysis”, 48 (06), s. 1663–1692.pl_PL
dc.referencesGassmann O., Frankenberger K., Csik M. (2013a), The St. Gallen Business Model Navigator, Working Paper, University of Sankt Gallen.pl_PL
dc.referencesGassmann O., Frankenberger K., Csik M. (2013b), Geschäftsmodelle entwickeln, Hanser, München.pl_PL
dc.referencesGiudici G., Roosenboom P. (2004), The long term performance of initial public offerings on Europe’s new stock markets, [in:] G. Giudici, P. Roosenboom (eds), The Rise and Fall of Europe’s New Stock Markets, „Advances in Financial Economics”, 10, Elsevier JAI, Amsterdam, s. 329–354.pl_PL
dc.referencesGordijn J., Akkermans H. (2001), Designing and evaluating ebusiness models, „IEEE Intelligent Systems”, 16 (4), s. 11–17.pl_PL
dc.referencesGuthrie J., Petty R., Yongvanich K., Ricceri F. (2004), Using content analysis as a research method to inquire into intellectual capital reporting, „Journal of Intellectual Capital”, 5 (2), s. 282–293.pl_PL
dc.referencesHamel G. (2001), Leading the Revolution, Harvard Business School Press, Boston, MA.pl_PL
dc.referencesHirschey M., Richardson V.J., Scholz S. (2001), Value relevance of nonfinancial information: the case of patent data, „Review of Quantitative Finance and Accounting”, 17 (3), s. 223–235.pl_PL
dc.referencesHolland J. (1998), Private disclosure and financial reporting, „Accounting and Business Research”, 28 (4), s. 255–269.pl_PL
dc.referencesHorowitz A.S. (1996), The real value of VARS: resellers lead a movement to a new service and support, „Marketing Computing”, 16 (4), s. 31–36.pl_PL
dc.referencesHuelsbeck D.P., Merchant K.A., Sandino T. (2011), On testing business models, „Accounting Review”, 86 (5), s. 1631–1654.pl_PL
dc.referencesIberdrola (2014), Iberdrola Integrated Report 2014.pl_PL
dc.referencesIttner C.D., Larcker D.F. (2003), Coming up short on nonfinancial performance measurement, „Harvard Business Review”, 81 (11), s. 88–95.pl_PL
dc.referencesIttner C.D., Larcker D.F. (1998), Are nonfinancial measures leading indicators of financial performance? An analysis of customer satisfaction, „Journal of Accounting Research”, 36, s. 1–35.pl_PL
dc.referencesJabłoński M. (2015), Ocena atrakcyjności inwestycyjnej modeli biznesu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse. Rynki finansowe. Ubezpieczenia”, 73, s. 455–468.pl_PL
dc.referencesJansen W., Steenbakkers W., Jägers H. (2007), New Business Models for the Knowledge Economy, Ashgate Publishing Group, Abingdon, Oxon.pl_PL
dc.referencesJohnson H.T., Kaplan R. (1987), Relevance Lost. The Rise and Fall of Management Accounting, Harvard Business School Press, Boston, MA.pl_PL
dc.referencesKaplan R., Norton D. (2004), Strategy Maps, Harvard Business School Press, Boston, MA.pl_PL
dc.referencesKaplan R., Norton D. (2001), Stategiczna karta wyników: jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaplan R.S., Norton D.P. (2000), Having trouble with your strategy? Then map it, „Harvard Business Review”, 78 (5), s. 167–176.pl_PL
dc.referencesKaplan R.S., Norton D.P. (b.r.), Focus Your Organization on Strategy – with the Balanced Scorecard, 3rd edition, „Harvard Business Review OnPoint Collection”.pl_PL
dc.referencesKozielski R. (2012), Biznes nowych możliwości. Czterolistna koniczyna – nowy paradygmat biznesu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKPN (2014), KPN Integrated Annual Report 2014.pl_PL
dc.referencesKrasodomska J. (2014), Informacje niefinansowe w sprawozdawczości spółek, „Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie”, seria specjalna: „Monografie”, 232.pl_PL
dc.referencesLazonick W., Tulum Ö. (2011), US biopharmaceutical finance and the sustainability of the biotech business model, „Research Policy”, 40 (9), s. 1170–1187.pl_PL
dc.referencesLeisenring J., Linsmeier T., Schipper C., Trott E. (2012), Business-model (intent)-based accounting, „Accounting and Business Research”, 42 (3), s. 329–344.pl_PL
dc.referencesLev B., Zarowin P. (1999), The boundaries of financial reporting and how to extend them, „Journal of Accounting Research”, 37 (2), s. 353–385.pl_PL
dc.referencesLinder J., Cantrell S. (2001), Five business-model myths that hold companies back, „Journal of Strategy and Leadership”, 29 (6), s. 13–18.pl_PL
dc.referencesLuft J., Shields D. (2003), Mapping management accounting: graphics and guidelines for theory-consistent empirical research, „Accounting, Organizations and Society”, 28 (2–3), s. 169–249.pl_PL
dc.referencesMagretta J. (2002), Why business models matter, „Harvard Business Review”, 80 (5), s. 86–92.pl_PL
dc.referencesMalina M., Nørreklit H.S.O., Selto F. (2007), Relations among measures, climate of control, and performance measurement models, „Contemporary Accounting Research”, 24 (3), s. 935–982.pl_PL
dc.referencesMalone T., Weill P., Lai R., D’Urso V., Herman G., Apel T., Woerner S. (2006), Do some business models perform better than others?, MIT Sloan Research Paper No. 4615–06.pl_PL
dc.referencesMarkides C. (1999), A dynamic view of strategy, „Sloan Management Review”, 40 (3), s. 55–63.pl_PL
dc.referencesMarr B., Schiuma G., Neely A. (2004), The dynamics of value creation: mapping your intellectual performance drivers, „Journal of Intellectual Capital”, 5 (2), s. 312–325.pl_PL
dc.referencesMarston C.L., Shrives P.J. (1991), The use of disclosure indices in accounting research: a review article, „British Accounting Review”, 23, s. 195–210.pl_PL
dc.referencesMaskell B.H., Baggaley B. (2004), Practical Lean Accounting: a Proven System for Measuring and Managing the Lean Enterprise, Productivity Press.pl_PL
dc.referencesMattessich R. (2005), Conditional-normative accounting methodology. Incorporating value judgements and means-end relations of applied science, „Accounting, Organizations and Society”, 20 (4), s. 259–285.pl_PL
dc.referencesMcNamara P., Baden-Fuller C. (2007), Shareholder returns and the exploration–exploitation dilemma: R&D announcements by biotechnology firms, „Research Policy”, 36, s. 548–565.pl_PL
dc.referencesMichalak J. (2014), Wpływ wprowadzenia MSSF 8 na przydatność sprawozdawczości segmentów na przykładzie największych spółek europejskich, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości”, 80 (136), SKwP, Warszawa, s. 173–191.pl_PL
dc.referencesMichalak J. (2010), Prezentacja sprawozdań finansowych w formie elektronicznej przez największe jednostki gospodarcze w Polsce w świetle oczekiwań interesariuszy, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości”, 59 (115), SKwP, Warszawa, s. 69–95.pl_PL
dc.referencesMilne M.J (2013), Phantasmagoria, sustain-a-babbling in social and environmental reporting, [in:] L. Jack, J. Davison, R. Craig (eds), The Routledge Companion to Accounting Communication, Taylor and Francis Group, Oxford, New York.pl_PL
dc.referencesMITI (2004), Ministry of Economy, Trade and Industry, Reference Guideline for Intellectual Property Information Disclosure. In the Pursuit of Mutual Understanding between Companies and Capital Markets through Voluntary Disclosures of Information on Patent and Technology, January, Tokyo.pl_PL
dc.referencesMorris M., Schindehutte M., Allen J. (2005), The entrepreneur’s business model: toward a unified perspective, „Journal of Business Research”, 58 (6), s. 726–735.pl_PL
dc.referencesMoser T., Mundt K., Quella J.A., Slywotzky A.J. (1999), Profit Patterns, Wiley, Chichester.pl_PL
dc.referencesNidumolu R., Prahalad C.K., Rangaswami M.R. (2009), Why sustainability is now the key driver of innovation, „Harvard Business Review”, 87 (9), s. 56–64.pl_PL
dc.referencesNielsen Ch., Montemari M. (2012), Value creation maps, [in:] Ch. Nielsen, M. Lund (eds), Business Model Design: Networking, Innovating and Globalizing, Bookboon.com (Ventus Publishing Aps).pl_PL
dc.referencesNørreklit H. (2003), The balanced scorecard: what is the score? A rhetorical analysis of the balanced scorecard, „Accounting, Organizations and Society”, 28 (6), s. 591–619.pl_PL
dc.referencesNørreklit H. (2000), The balance on the balanced scorecard: a critical analysis of some of its assumptions, „Management Accounting Research”, 11 (1), s. 65–88.pl_PL
dc.referencesNogalski B. (2009), Modele biznesu jako narzędzie reorientacji strategicznej przedsiębiorstw, „Master of Business Administration”, 17 (2), s. 3–14.pl_PL
dc.referencesObłój K. (2002), Tworzywo skutecznych organizacji. Na styku starych i nowych reguł konkurowania, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOsterwalder A. (2012), Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesOsterwalder A. (2004), The Business Model Ontology. A Proposition in a Design Science Approach, praca doktorska, Ecole des Hautes Etudes Commerciales de l’Université de Lausanne.pl_PL
dc.referencesOsterwalder A., Pigneur Y. (2010), Business Model Generation. A Handbook for Visionaries, Game Changers and Challengers, Wiley, Hoboken, N.J.pl_PL
dc.referencesOsterwalder A., Pigneur Y. (2002), Business Models and their Elements, Position Paper for the International Workshop on Business Models, Lausanne, Switzerland, 4–5 October.pl_PL
dc.referencesPetrovic O., Kittl C., Teksten R.D. (2001), Developing Business Models for e-Business, Proceedings of the International Conference on Electronic Commerce, 31 October–4 November, Vienna.pl_PL
dc.referencesPfeffer J., Sutton R.I. (2006), Evidence-based management, „Harvard Business Review”, 84 (1), s. 62–74.pl_PL
dc.referencesPorter M.E. (2001), Strategy and the Internet, „Harvard Business Review”, March, s. 63–78.pl_PL
dc.referencesPorter M.E. (1996), What is strategy?, „Harvard Business Review”, November–December, s. 61–78.pl_PL
dc.referencesRayport J.F., Jaworski B.J. (2001), E-commerce, McGraw-Hill/Irwin, New York.pl_PL
dc.referencesRies E. (2011), The Lean Startup. How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses, Crown Business, New York.pl_PL
dc.referencesRitter J.R. (2011), Equilibrium in the initial public offering market, „Annual Review of Financial Economics”, 3, s. 347–374.pl_PL
dc.referencesRobertson F.A., Samy M. (2015), Factors affecting the diffusion of integrated reporting – a UK FTSE 100 perspective, „Sustainability Accounting, Management and Policy Journal”, 6 (2), s. 190–223.pl_PL
dc.referencesRomanowska M. (2005), Analiza i planowanie strategiczne w małej firmie, [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne Strategie małych firm, Wydawnictwo Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych.pl_PL
dc.referencesRoth A., Jackson W. (1995), Strategic determinants of service quality and performance: evidence from the banking industry, „Management Science”, 41 (11), s. 1720–1733.pl_PL
dc.referencesRowbottom N., Schroeder M. (2014), The rise and fall of the UK operating and financial review, „Accounting, Auditing & Accountability Journal”, 27 (4), s. 655–685.pl_PL
dc.referencesRucci A.J., Kirn S.P., Quinn R.T. (1998), The employee – customer – profit chain at Sears, „Harvard Business Review”, 76 (1), s. 82–97.pl_PL
dc.referencesSAP (2014), SAP Integrated Annual Report 2014. Financial and Non-Financial Performance.pl_PL
dc.referencesSeddon P., Lewis G. (2003), Strategy and Business Models: What is the Difference?, Working Paper, Department of Information Systems, The University of Melbourne.pl_PL
dc.referencesSobańska I. (red.) (2013), Lean accounting. Integralny element lean management, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSobańska I. (red.) (2010), Rachunkowość zarządcza. Podejście operacyjne i strategiczne, C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSobańska I. (red.) (2009), Rachunek kosztów: podejście operacyjne i strategiczne, C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSobańska I. (2003), Wpływ MSR na integrację rachunkowości: rachunkowość finansowa i rachunkowość zarządcza, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości”, 13 (69), SKwP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSobańska I. (1998), Rachunek kosztów celu (target costing) w strategicznym zarządzaniu kosztami, „Zeszyty Teoretyczne Rady Naukowej”, 45, SKwP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSojak S., Jankowska M. (2007), MSR 14: sprawozdawczość segmentów działalności, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSojak S., Jóźwiak H. (2004), Rachunek kosztów docelowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzychta A. (2000), Systemy target costing w praktyce przedsiębiorstw, „Controlling i Rachunkowość Zarządcza w Firmie”, 3, s. 2–3.pl_PL
dc.referencesTanaka T. (1993), Target costing at Toyota, „Journal of Cost Management”, 7 (1), s. 4–11.pl_PL
dc.referencesTeece D.J. (2010), Business models, business strategy and innovation, „Long Range Planning”, 43 (2), s. 172–194.pl_PL
dc.referencesTimmers P. (1998), Business models for electronic markets, „Electronic Markets”, 8 (2), s. 3–8.pl_PL
dc.referencesTrueman B., Wong M.H.F., Zhang X. (2000), The eyeballs have it: searching for the value in Internet stocks, „Journal of Accounting Research”, 38 (Supplement), s. 137–162.pl_PL
dc.referencesViscio A.J., Pasternack B.A. (1996), Toward a new business model, „Strategic Business”, 2 (1), s. 125–134.pl_PL
dc.referencesVismara S., Paleari S., Ritter J.R. (2012), Europe’s second markets for small companies, „European Financial Management”, 18 (3), s. 352–388.pl_PL
dc.referencesWalewska D. (2014a), Polskie niebo kusi kolejnych przewoźników, „Rzeczpospolita”, 13 sierpnia.pl_PL
dc.referencesWalewska D. (2014b), Osiem nowych tras Wizz Aira z Chopina, „Rzeczpospolita”, 6 sierpnia.pl_PL
dc.referencesWalińska E. (2015), Współczesny model sprawozdania finansowego i jego krytyka, [w:] E. Walińska, B. Bek-Gaik, J. Gad, B. Rymkiewicz, Sprawozdawczość przedsiębiorstwa jako narzędzie komunikacji z otoczeniem, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesWartini-Twardowska J. (2014), Konsolidacja w grupach kapitałowych z perspektywy modelu biznesu na przykładzie sektora producentów systemów informatycznych zarządzania, C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWeick K.E. (2007), Drop your tools: on reconfiguring management education, „Journal of Management Education”, 31 (1), February, s. 5–16.pl_PL
dc.referencesWeill P., Vitale M. (2001), Place to Space: Moving to ebusiness Models, Harvard Business School Publishing, Boston, MA.pl_PL
dc.referencesWnuk-Pel T. (2012), Zastosowanie rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwach w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesYin R.K. (2003), Case Study Research, Design and Methods, Sage Publications, Beverly Hills, London.pl_PL
dc.referencesZéghal D., Maaloul A. (2011), The accounting treatment of intangibles – a critical review of the literature, „Accounting Forum”, 35 (4), December, s. 262–274.pl_PL
dc.referencesASB (2009), Accounting Standards Board, Review of Narrative Reporting by UK Listed Companies in 2008/2009, October.pl_PL
dc.referencesDyrektywa 2003/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 4 listopada 2003 r. w sprawie prospektu emisyjnego publikowanego w związku z publiczną ofertą lub dopuszczeniem do obrotu papierów wartościowych i zmieniająca dyrektywę 2001/34/WE oraz zmieniająca ją dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/73/UE z 24 listopada 2010 r.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Komisji (WE) nr 809/2004 z 29 kwietnia 2004 r. wykonujące dyrektywę 2003/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie informacji zawartych w prospektach emisyjnych oraz formy, włączenia przez odniesienie i publikacji takich prospektów emisyjnych oraz rozpowszechniania reklam wraz ze zmieniającymi ją rozporządzeniami nr 211/2007 z 27 lutego 2007 r., 1569/2007 z 21 grudnia 2007 r., 1289/2008 z 12 grudnia 2008 r., 486/2012 z 30 marca 2012 r. oraz 862/2012 z 4 czerwca 2012 r.pl_PL
dc.referencesFRC (2014), Financial Reporting Council, Guidance on the Strategic Report.pl_PL
dc.referencesGPW (2014), Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Regulamin Alternatywnego Systemu Obrotu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIASB (2010a), International Accounting Standards Board, Exposure Draft ED/2010/9. Leases, August, London.pl_PL
dc.referencesIASB (2010b), International Accounting Standards Board, IFRS Practice Statement. Management Commentary. A Framework for Presentation, December, London.pl_PL
dc.referencesIASB (2009), International Accounting Standards Board, Exposure Draft ED/2009/6. Management Commentary, London.pl_PL
dc.referencesIASB (2005), International Accounting Standards Board, Discussion Paper. Management Commentary, London.pl_PL
dc.referencesIIRC (2013), International Integrated Reporting Council, The International Framework.pl_PL
dc.referencesKSR (Krajowy Standard Rachunkowości) nr 9 Sprawozdanie z działalności, Dz. Urz. Min. Fin. 2014, poz. 17.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Finansów z 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim, Dz. U. 2009, nr 33, poz. 259.pl_PL
dc.referencesUstawa z 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz. U. 1994, nr 121, poz. 591, z późn. zm.pl_PL
dc.referencesAllee V. (2011), Value Networks and the True Nature of Collaboration, self published, http://www.valuenetworksandcollaboration.com/ (dostęp 12.05.2015).pl_PL
dc.referencesEFRAG (2013), European Financial Reporting Advisory Group, The Role of the Business Model in Financial Statement. Research Paper, www.efrag.org/Front/p206-2-272/Proactive-The-Role-of-the-Business-Model-in-Financial-Statements.aspx.pl_PL
dc.referencesEncyklopedia PWN, http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/model;3942505.html (dostęp 15.02.2015).pl_PL
dc.referencesEthiraj S., Guler I., Singh H. (2000), The Impact of Internet and Electronic Technologies on Firms and its Implications for Competitive Advantage, http://knowledge.emory.edu/papers/977.pdf (dostęp 20.02.2011).pl_PL
dc.referencesGartner Group (2003), Asia/Pacific SCM: Waiting for the Turnaround, 2003–2007, http://www.gartner.com/pl_PL
dc.referencesGPW (2010), Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, NewConnect: alternatywa dla funduszy VC/PE, Warszawa, 23 marca, http://mci.pl/wp-content/uploads/2012/10/Prezentacja_GPW_230310.pdf (dostęp 10.08.2014).pl_PL
dc.referencesICAEW (2010), Institute of Chartered Accountants in England and Wales, Business Models in Accounting: the Theory of the Firm and Financial Reporting, www.icaew.com/en/technical/financial-reporting/information-for-better-markets/ifbm-reports/business-models-in-accounting-the-theory-of-the-firm-and-financialreporting (dostęp 15.02.2015).pl_PL
dc.referencesKarnaszewski P. (2011), Nie taki Groupon tani, jak go malują, „Forbes”, 17 listopada (wydanie elektroniczne).pl_PL
dc.referencesLuty P. (2013), Na zakupy z komórką, „Forbes”, 4 stycznia (wydanie elektroniczne).pl_PL
dc.referencesMouritsen J., Bukh P.N., Flagstad K., Thorbjørnsen S., Johansen M.R., Kotnis S., Larsen H.T., Nielsen C., Kjærgaard I., Krag L., Jeppesen G., Haisler J., Stakemann B. (2003a), Intellectual Capital Statements. The New Guideline, Danish Ministry of Science, Technology and Innovation, Copenhagen (www.vtu.dk/icaccounts).pl_PL
dc.referencesMouritsen J., Bukh P.N., Johansen M.R., Larsen H.T., Nielsen C., Haisler J., Stakemann B. (2003b), Analysing Intellectual Capital Statements, Danish Ministry of Science, Technology and Innovation, Copenhagen (www.vtu.dk/icaccounts).pl_PL
dc.referencesOrlen (2014), Raport zintegrowany Orlen 2014, www.raportzintegrowany.orlen.pl/pl/narzedzia/model-biznesowypl_PL
dc.referencesSiódme urodziny NewConnect (2014), 2 września, http://newconnect.info/artykul/siodme_urodziny_newconnect-32751e.pl_PL
dc.referencesWalther L.M. (2010), Principles of Accounting, www.principlesofaccounting.compl_PL
dc.referenceswww.interfaceflor.co.uk/web/sustainability/mission_zero/seven_fronts (dostęp 10.07.2015).pl_PL
dc.referenceswww.newconnect.info/artykul/knf_bezlitosnie_karze_prezesa_zarzadu_avtechu_za_klamstwa_wprowadzajace_inwestorow_w_blad-290272pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-432-8


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/