Show simple item record

dc.contributor.authorGregor, Bogdan
dc.contributor.authorKalińska-Kula, Magdalena
dc.date.accessioned2024-11-25T10:06:20Z
dc.date.available2024-11-25T10:06:20Z
dc.date.issued2021-04-28
dc.identifier.citationGregor B., Kalińska-Kula M., Handel internetowy: Perspektywa e-konsumenta, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, AGENT PR, Łódź–Kraków 2020, https://doi.org/10.18778/8220-433-9pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-433-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/53732
dc.description.abstractRewolucja cyfrowa, znosząc barierę czasu i przestrzeni, motywuje do zakupów w Internecie, a dostępność kanału wirtualnego transformuje zachowania zakupowe konsumentów. Dynamicznie rozwijający się sektor handlu internetowego implikuje daleko idące zmiany w postawach, zachowaniach rynkowych i oczekiwaniach współczesnych konsumentów. Podjęty w pracy problem badawczy sprowadza się do rozpoznania zachowań współczesnego (nowego) konsumenta, który podejmuje decyzje w środowisku cyfrowym, zdominowanym przez innowacyjne technologie. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Podstawę źródłową rozważań stanowi obszerna literatura przedmiotu oraz wyniki własnych badań empirycznych o zasięgu międzynarodowym. Badaniami objęto konsumentów z Polski oraz pięciu innych krajów europejskich – z Białorusi, Ukrainy, Hiszpanii, Portugalii i Włoch. Na bazie pozyskanych danych przeprowadzono analizę porównawczą dotyczącą roli i uwarunkowań rozwoju handlu internetowego oraz postaw i zachowań e-konsumentów w procesach zakupowych w przekroju badanych krajów. Książka wpisuje się w niezwykle aktualny i ważny nurt rozważań związanych z trans- formacją biznesu w erze technologii cyfrowych. Ma ona walory poznawcze, metodyczne i aplikacyjne, co pozwala kierować ją do szerokiego grona odbiorców. Może być ona inspirująca dla przedstawicieli świata nauki – badaczy zajmujących się tą problematyką, użyteczna dla podmiotów funkcjonujących w branży e-commerce, a także wykorzystana w dydaktyce – na studiach z zakresu ekonomii i zarządzania oraz na studiach podyplomowych, poświęconych problematyce e-commerce.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesMarketing;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjecthandel internetowypl_PL
dc.subjecte-konsumentpl_PL
dc.subjecthandel onlinepl_PL
dc.subjectcyfrowa transformacja biznesupl_PL
dc.titleHandel internetowy: Perspektywa e-konsumentapl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź–Kraków 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź–Kraków 2020; © Copyright for this edition by AGENT PR, Łódź–Kraków 2020pl_PL
dc.page.number161pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationGregor, Bogdan - Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKalińska-Kula, Magdalena - Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-434-6
dc.referencesAgostini, L., Nosella, A., Soranzo, B., Measuring the Impact of Relational Capital on Customer Performance in the SME B2B Sector. The Moderating Role of Absorptive Capacity, „Business Process Management Journal” 2016, vol. 23, nr 6, s. 1144–1166.pl_PL
dc.referencesAntonowicz M., Handel internetowy – implikacje dla logistyki, „Handel Wewnętrzny” 2016, nr 2, s. 5–16.pl_PL
dc.referencesAriely D., Potęga irracjonalności. Ukryte siły, które wpływają na nasze decyzje, tłum. P. Grzegorzewski et al., Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2009.pl_PL
dc.referencesAshby M.D., Miles S.A., Leaders Talk Leadership: Top Executives Speak their Minds, Oxford University Press 2002.pl_PL
dc.referencesAwdziej M., Tkaczyk J., Media społecznościowe w zachowaniach konsumentów, [w:] M. BartosikPurgat (red.), Zachowania konsumentów. Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017, s. 127–146.pl_PL
dc.referencesAwdziej M., Tkaczyk J., Porównanie sposobów poszukiwania informacji i dokonywania zakupów przez konsumentów w wybranych krajach Europy, „Marketing i Rynek” 2017, nr 9, s. 7–13.pl_PL
dc.referencesBakharev I., Украинский рынок электронной торговли в 2019 году: аналитика EVO, „Epepper” 2020, https://epepper.ru/news/ukrainskiyrynokelektronnoytorgovliv2019goduanalitikaevo.html (dostęp: 25.10.2020).pl_PL
dc.referencesBarney J.B., Is the resource-based “view” a useful perspective for strategic management research?, „Academy of Management Review” 2001, vol. 26, nr 1, s. 4–57.pl_PL
dc.referencesBarska A., Stan i perspektywy rozwoju e-handlu w Polsce, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” 2013, nr 31, s. 11–22.pl_PL
dc.referencesBartczak K., Bariery rozwojowe handlu elektronicznego, Wydawnictwo Exante, Wrocław 2016.pl_PL
dc.referencesBell C., Zemke R., Service Wisdom: Creating and Maintaining the Customer Service Edge, Lakewood, New Jersey 1989.pl_PL
dc.referencesBendapudi N., Leone R.P., Psychological implications of customer participation in co-production, „Journal of Marketing” 2003, vol. 67, nr 1, s. 14–28.pl_PL
dc.referencesBendoly E. et al., Online/In-Store Integration and Customer Retention, „Journal of Service Research” 2005, vol. 7, nr 4, s. 313–327.pl_PL
dc.referencesBerk R., Multigenerational Diversity In The Academic Workplace: Implictions for Practice, „Journal of Higher Education Management” 2013, nr 28(1), s. 10–23.pl_PL
dc.referencesBerkup S.B., Working With Generations X And Y In Generation Z Period: Management Of Different Generations In Business Life, „Mediterranean Journal of Social Sciences” 2014, vol. 5, nr 19, s. 218–229.pl_PL
dc.referencesBernersLee T., Hendler J., Lassila O., The Semantic Web – A new form of Web con-tent that is meaningful to computers will unleash a revolution of new possibilities, „Scientific American Magazine” 2001, nr 284, s. 34–43.pl_PL
dc.referencesBerry L.L., Relationship marketing of services – growing interest, emerging perspectives, „Journal of the Academy of Marketing Science” 1995, vol. 23, nr 4, s. 236–245.pl_PL
dc.referencesBogers M., Afuah A., Bastian B., Users as innovators: A review, critique, and future research directions, „Journal of Management” 2010, nr 36(4), s. 857–875.pl_PL
dc.referencesBoguszewiczKreft M., Marketing doświadczeń. Jak poruszyć zmysły, zaangażować emocje, zdobyć lojalność klientów?, CeDeWu, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesBradshawZanger L., E-commerce, F-commerce, M-commerce… Social Commerce, 2011, http://relativelydigital.com/2011/05/ecommercefcommercemcommercesocialcommerce/ (dostęp: 11.09.2019).pl_PL
dc.referencesBrock C., Blut M., Linzmajer M., Zimmer B, F-commerce and the crucial role of trust, Proceedings of the 32th International Conference on Information Systems, Shanghai 2011, https://aisel.aisnet.org/icis2011/proceedings/onlinecommunity/14 (dostęp: 24.01.2020).pl_PL
dc.referencesBurke R.R., Technology and the Customer Interface: What Consumers Want in the Physical and Virtual Store, „Journal of the Academy of Marketing Science” 2002, vol. 30, nr 4, s. 411–432.pl_PL
dc.referencesCamagni R., Capello R., Regional Competitiveness and Territorial Capital: A Conceptual Approach and Empirical Evidence from the European Union, „Journal Regional Studies” 2013, vol. 47, s. 1383–1402.pl_PL
dc.referencesCano Vieira C.L., BrionesPeñalver A.J., CegarraNavarro J.G., Absorptive Capacity and Technology Knowledge: Enhancing Relational Capital, „The Journal of Coroprate Transformation” 2015, vol. 22, nr 4, s. 305–317.pl_PL
dc.referencesCanto del J.G., Gonzales I.S., A resource based analysis of the factors determining a firm’s R&D activities, „Research Policy” 1999, vol. 28, nr 8, s. 891–905.pl_PL
dc.referencesCastells M., Społeczeństwo sieci, tłum. J. Stawiński et al., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesChan S.S., Fang X., Brzeziński J.R., Zhou Y., Xu S., Lam J., Usability for Mobile Commerce Across Multiple Form Factors, „Journal of Electronic Commerce Research” 2002, nr 2, s. 187–199.pl_PL
dc.referencesChoi J., Park J., Multichannel retailing in Korea Effects of shopping orientations and information seeking patterns on channel choice behawior, „International Journal of Retail & Distribution Management” 2006, nr 34(8), s. 577–596.pl_PL
dc.referencesChoudhury N., World Wide Web and Its Journey from Web 1.0 to Web 4.0, „International Journal of Computer Science and Information Technologies” 2014, vol. 5(6), s. 8096– 8100.pl_PL
dc.referencesChrzan K., Dreszer N., Neuromarketing, [w:] A. Binsztok (red.), Kompendium technik perswazyjnych, Helion, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesCohen J., Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences, 2nd Edition, Lawrence Erlbaum Associates Inc., New Jersey 1998.pl_PL
dc.referencesCova B., Dalli D., Working consumers: The next step in marketing theory?, „Marketing Theory” 2009, vol. 9, nr 3, s. 315–339.pl_PL
dc.referencesCuster L., Mapping the Way. Improve the customer experience with customer journey maps, „Quality Progress” 2018, nr 51(5), s. 46–51.pl_PL
dc.referencesCyman D., Elektroniczne instrumenty płatnicze a bezpieczeństwo uczestników rynku finansowego, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesCzakon W., Paradoks osadzenia sieci – uwarunkowania metodologiczne, „Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości” 2013, t. 22(2): Zarządzanie strategiczne. Quo vadis?, s. 237–247.pl_PL
dc.referencesCzaplicka M., Zarządzanie kryzysem w social mediach, OnePress, Helion, Gliwice 2014. Czarnecka D., Jak nie dać się pożreć konkurencji – kilka słów o strategii omnichannel, „Marketer+” 2015, nr 3(18), https://marketerplus.pl/teksty/artykuly/kilkaslowostrategiiomnichannel/ (dostęp: 12.06.2019).pl_PL
dc.referencesDąbrowska A., Bylok F., JanośKresło M., Kiełczewski D., Ozimek I., Kompetencje konsumentów – innowacyjne zachowania, zrównoważona konsumpcja, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesDigital 2020 Belarus, We Are Social, HootSuite, https://datareportal.com/reports/digital2020belarus (dostęp: 12.07.2020).pl_PL
dc.referencesDigital 2020 Global Overview Report, We Are Social, HootSuite, https://wearesocial.com/digital2020 (dostęp: 8.03.2020).pl_PL
dc.referencesDigital 2020 Italy, We Are Social, HootSuite, https://datareportal.com/reports/digital2020italy (dostęp: 12.07.2020).pl_PL
dc.referencesDigital 2020 Poland, We Are Social, HootSuite, https://datareportal.com/reports/digital2020poland (dostęp: 12.07.2020).pl_PL
dc.referencesDigital 2020 Portugal, We Are Social, HootSuite, https://datareportal.com/reports/digital2020portugal (dostęp: 12.07.2020).pl_PL
dc.referencesDigital 2020 Spain, We Are Social, HootSuite, https://datareportal.com/reports/digital2020spain (dostęp: 12.07.2020).pl_PL
dc.referencesDigital 2020 Ukraine, We Are Social, HootSuite, https://datareportal.com/reports/digital2020ukraine (dostęp: 12.07.2020).pl_PL
dc.referencesDigital Economy and Society Index (DESI) 2020, https://ec.europa.eu/digitalsinglemarket/en/desi (dostęp: 18.07.2020).pl_PL
dc.referencesDoktorowicz K., Koncepcja społeczeństwa informacyjnego w polityce Unii Europejskiej, [w:] L.H. Haber (red.), Polskie doświadczenia w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego. Dylematy cywilizacyjno-kulturowe, Akademia GórniczoHutnicza, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesDuszczyk M., W szponach sztucznej inteligencji, „Rzeczpospolita”, 12.02.2018.pl_PL
dc.referencesDutko M. (red.), Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament, Helion, Gliwice 2016.pl_PL
dc.referencesDyer J.H., Singh H., The Relational View: Cooperative Strategy and Sources of Interorganizational Competitive Advantage, „The Academy of Management Review” 1998, vol. 23, nr 4, s. 660–679.pl_PL
dc.referencesE-commerce w Polsce 2012 w oczach internautów. Gemius dla e-Commerce Polska, 2012, http://www.ecommercepolska.pl/files/7614/0732/8357/RaportEcommercewPolsce2012wOczachInternautow.pdf (dostęp: 29.12.2017).pl_PL
dc.referencesE-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska, 2020, www.gemius.pl/wszystkieartykulyaktualnosci/ecommercewpolsce2020.html (dostęp 23.11.2020).pl_PL
dc.referencesE-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska, 2014, www.gemius.pl/wszystkieartykulyaktualnosci/najnowszedaneopolskimecommercejuzdostepne.html (do stęp: 19.03.2017).pl_PL
dc.referencesE-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska, 2017, www.gemius.pl/wszystkieartykulyaktualnosci/najnowszedaneopolskimecommercejuzdostepne.html (dostęp: 30.11.2017).pl_PL
dc.referencesEdelman D.C., Budowanie marki w epoce cyfrowej, „Harvard Business Review Polska” 2011, grudzień–styczeń.pl_PL
dc.referencesEdelman D.C., Singer M., Ścieżka klienta, czyli jak konkurować w wymiarze procesu zakupowego, „Harvard Business Review Polska” 2015/2016, grudzień–styczeń.pl_PL
dc.referencesEtgar M., A descriptive model of the consumer co-production proces, „Journal of the Academy of Marketing Science” 2008, vol. 36, nr 1, s. 97–108.pl_PL
dc.referencesEvans L., Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, tłum. B. Sałbut, Helion, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesFactum Group Ukraine „Проникновение интернета в Украине”, 2019, https://inau.ua/sites/default/files/file/1903/dani_ustanovchyh_doslidzhen_za_1y_kvartal_2019_0.pdf (dostęp: 12.10.2020).pl_PL
dc.referencesFalkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, Gdańsk 2009.pl_PL
dc.referencesFeigenbaum L., Herman I., Hongsermeier T., Neumann E., Stephens S., The Semantic Web in action, „Scientific American” 2007, nr 297, s. 64–71.pl_PL
dc.referencesFlis R., Perspektywy rozwoju e-biznesu, [w:] A. Żołnierski (red.), Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2007–2008, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2009, s. 72–78.pl_PL
dc.referencesFølstad A., Kvale K., Customer journeys: a systematic literature review, „Journal of Service Theory and RPractice” 2018, vol. 28, no. 2, s. 196–227.pl_PL
dc.referencesFranciszkiewicz M., Suska N., Badania neuromarketingowe. Zajrzyj w głąb umysłu konsumenta i poznaj jego prawdziwe potrzeby, „Marketer +” 2020, nr 5(43), s. 46–51.pl_PL
dc.referencesFranke N., Piller F., Value creation by toolkits for user innovation and design: The case of the watch market, „Journal of Product Innovation Management” 2004, vol. 21, nr 6, s. 401–415.pl_PL
dc.referencesFüller J., Matzler K., Virtual product experience and customer participation – A chance for customer-centred, really new products, „Technovation” 2007, nr 27(6–7), s. 378–387.pl_PL
dc.referencesGajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1994.pl_PL
dc.referencesGalvagno M., Dalli D., Theory of Value Co-Creation: A Systematic Literature Review, „Managing Service Quality” 2014, vol. 24, nr 6, s. 643–683.pl_PL
dc.referencesGartner says the Internet of things installed base will grow to 26 billion units by 2020, http://www.gartner.com/newsroom/id/2636073 (dostęp: 1.03.2018).pl_PL
dc.referencesGenerations in History, Lifecourse Associates: Generations, www.lifecourse.com (dostęp: 6.03.2020).pl_PL
dc.referencesGiddens A., współpr. Sutton P., Socjologia, tłum. O. Siara et al., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesGładysz A., Sieć semantyczna – nowe spojrzenie na zarządzanie wiedzą w aspekcie przedsiębiorstwa, „Organizacja i Zarządzanie” 2017, nr 6, s. 1666–1671.pl_PL
dc.referencesGörsch D., Multi-Channel Integration and Its Implications for Retail Web Sites, ECIS 2002 Proceedings, June 6–8, Gdańsk, Poland 2002, s. 748–758.pl_PL
dc.referencesGrabowska A., FrątczakRudnicka B., Nowy konsument 24/7, II Forum Customer Experience Management 2013.pl_PL
dc.referencesGracz L., Ostrowska I., Młodzi nabywcy na e-zakupach, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesGregor B., GotwaldFeja B., Łaszkiewicz A., E-commerce a zachowania konsumentów, [w:] M. BartosikPurgat (red.), Zachowania konsumentów. Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017, s. 99–126.pl_PL
dc.referencesGregor B., Gwiaździński E., Nowoczesne narzędzia marketingu mobilnego – perspektywa konsumenta, Wydawnictwo SIZ, Łódź 2019.pl_PL
dc.referencesGregor B., KaczorowskaSpychalska D., Homo Cyber Oeconomicus – nowy wymiar zachowań konsumenckich, [w:] B. Gregor, D. KaczorowskaSpychalska (red.), Marketing w erze technologii cyfrowych. Nowoczesne koncepcje i wyzwania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018, s. 57–80.pl_PL
dc.referencesGregor B., KaczorowskaSpychalska D., Wpływ social mediów na zachowania konsumenckie osób w grupie 55+, „Problemy Zarządzania” 2016, nr 2(59), s. 224–236.pl_PL
dc.referencesGregor B., KalińskaKula M., Rozwój handlu internetowego i jego uwarunkowania – perspektywa oferenta i nabywcy, „Handel Wewnętrzny” 2018, vol. 64, nr 4(375), s. 110–120.pl_PL
dc.referencesGregor B., KalińskaKula M., The Development Of ECommerce And Consumer Attitudes – A Comparative Analysis Of Poland, Ukraine And Belarus, „Folia Oeconomica Steti nensia” 2020, vol. 20, nr 2, s. 1–15.pl_PL
dc.referencesGregor B., KalińskaKula M., Zachowania e-nabywców dokonujących zakupów on-line i off-line, „Handel Wewnętrzny” 2018, vol. 64, nr 6(377), s. 138–148.pl_PL
dc.referencesGregor B., Stawiszyński M., E-commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz–Łódź 2002.pl_PL
dc.referencesGregor B., Wdowiak Ł., Istota oraz metody badań neuromarketingowych, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2016, nr 459, s. 1–10.pl_PL
dc.referencesGrzega U., Kieżel E., Trendy w zachowaniach konsumentów, [w:] M. BartosikPurgat (red.), Zachowania konsumentów. Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017, s. 29–52.pl_PL
dc.referencesGrzybowska K., Co decyduje o sprzedaży w internecie?, Raport E-commerce, Interaktywnie. com, 2020, https://interaktywnie.com (dostęp 11.07.2020).pl_PL
dc.referencesGummesson E., The new marketing – developing long-term interactive relationships, „Long Range Planning” 1987, nr 20(4), s. 10–20.pl_PL
dc.referencesHandel elektroniczny, GUS, https://stat.gov.pl/metainformacje/slownikpojec/pojeciastosowanewstatystycepublicznej/1778,pojecie.html (dostęp: 8.07.2020).pl_PL
dc.referencesHartman A., Sifonis J., Kador J., E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej. Sprawdzone metody organizacji przedsięwzięć e-biznesowych, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesHoyer W.D., Chandy R., Dorotic M., Krafft M., Singh S.S., Chandy R.K., Consumer Cocreation in new product development, „Journal of Service Research” 2010, vol. 13, nr 3, s. 283–296.pl_PL
dc.referencesHung K., Gu F., Yim C., A Social Instutional Approach to Identifying Generation Cohorts in China with a Comparison of American Consumers, „Journal of International Business Studies” 2008, nr 38, s. 836–853.pl_PL
dc.referencesInd N., Fuller C., Trevail C., Brand together: How co-creation generates innovation and re-energizes brands, Kogan Page Publishers, London 2012.pl_PL
dc.referencesInternet Live Stats, www.internetlivestats.com (dostęp: 20.07.2020).pl_PL
dc.referencesInternet World Stats, www.internetworldstats.com (dostęp: 27.07.2020).pl_PL
dc.referencesIzdebska K., Tajemnicze pokolenie Z. Nowa generacja wkracza na rynek pracy. Kompendium HR, Wydawnictwo Grupa Pracuj, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesJaciow M., Wolny R., Polski e-konsument. Typologia zachowania, OnePress Helion, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesJaciow M., Wolny R., A. StoleckaMakowska, E-konsument w Europie. Komparatywna analiza zachowań, Helion, Gliwice 2013.pl_PL
dc.referencesJasiulewicz A., Aplikacje mobilne jako innowacyjne narzędzie marketingu mobilnego na rynku żywności, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” 2015, nr 41, t. 1, s. 315–326.pl_PL
dc.referencesJastrzębska W., Jastrzębska A., Metody sztucznej inteligencji w rozwiązywaniu problemów mikro i makroekonomicznych, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy” 2010, nr 17, s. 172–183.pl_PL
dc.referencesJaśkowski P., Neuronauka poznawcza. Jak mózg tworzy umysł, Vizja Press & IT, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesKaczmarczyk S., Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesKahneman D., Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym, tłum. P. Szymczak, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2012.pl_PL
dc.referencesKall J., Internet jako źródło informacji dla konsumenta – implikacje dla procesu zakupu, „Marketing i Rynek” 2001, t. 8, nr 4, s. 2–4.pl_PL
dc.referencesKaplan A.M., Haenlein M., Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media, „Business Horizons” 2010, vol. nr 53, nr 1, s. 59–68.pl_PL
dc.referencesKarcz K. (red.), Komunikacja międzykulturowa w integrującej się Europie – aspekty metodyczne, wyniki badań, CBiE AE, Katowice 2004.pl_PL
dc.referencesKiełtyka L., Zygoń O., Współczesne formy komunikacji – jak zarządzać z wykorzystaniem Internetu Rzeczy i Wszechrzeczy, „Przegląd Organizacji” 2018, nr 2, s. 24–32.pl_PL
dc.referencesKlich P., Z retail na online, czyli czym jest strategia omnichannel, 2017, https://blog.arvato.pl/2017/09/15/zretailnaonlineczyliostrategiiomnichannel/ (dostęp: 30.10.2019).pl_PL
dc.referencesKlopfer E., Squire K., Environmental Detectives – The Development of an Augmented Reality Platform for Environmental Simulations, „Educational Research Technology & Development” 2008, vol. 56, nr 2, s. 203–228.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Keller K.L., Marketing, tłum. M. Zawiślak, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 3.0, tłum. D. Gasper, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Markeitng 4.0. Era Cyfrowa, tłum. D. Gasper, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, tłum. L. Adamus et al., Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesKozielski R., Olsztyński A., Sroczyński T., Internet ludzi – organizacja jutra, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesKozinets R.V., Hemetsberger A., Schau H.J., The wisdom of consumer crowds: Collective innovation in the age of networked marketing, „Journal of Macromarketing” 2008, vol. 28, nr 4, s. 339–354.pl_PL
dc.referencesKreutzer R.T., Land K.H., Digital Darwinism. Branding and Business Models in Jeopardy, Springer Fachmedien, Wiesbaden 2013.pl_PL
dc.referencesKrzepicka A., Tarapata J., Wszechkanałowa strategia marketingowa – omnichannel, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego” 2016, t. 2, nr 43, s. 147–156.pl_PL
dc.referencesKuliński A., Nienartowicz T., Kosieradzka A., ZawiłaNiedźwiecki J., Wpływ nowych technologii na zarządzanie – zastosowania sztucznej inteligencji, „Przegląd Organizacji” 2018, nr 2, s. 65–68.pl_PL
dc.referencesLazaris Ch., Vrechopoulos A., From Multichannel to “Omnichannel” Retailing: Review of the Literature and Calls for Research, Conference Paper of the 2nd International Conference on Contemporary Marketing Issues (ICCMI) 2014, s. 1–7.pl_PL
dc.referencesLebiecki M., Z pierwszej ręki, „Modern Marketing” 2001, s. 71–76.pl_PL
dc.referencesLecinski J., ZMOT. Winning the Zero Moment of Truth, Google, 2011, www.thinkwithgoogle.com/researchstudies/2011winningzmotebook.html (dostęp: 9.12.2019)pl_PL
dc.referencesLee K., Inteligencja sztuczna, rewolucja prawdziwa, tłum. K. Hejwowski, Rebis, Poznań 2018.pl_PL
dc.referencesLemańska M., Technologie, które mają szansę zmienić nasz świat w nowym roku, „Rzeczpospolita”, 9.01.2018.pl_PL
dc.referencesLemon K.N., Verhoef P.C., Understanding Customer Experience Throughout the Customer Journey, „Journal of Marketing” 2016, vol. 80, s. 69–96.pl_PL
dc.referencesLie Y., Atmojo R. N. P., Muljo H. H., The effectiveness of o2o strategy on e-commerce transactions, „Journal The WINNERS” 2019, vol. 20, nr 1, s. 9–17.pl_PL
dc.referencesLinkiewicz A., BartosikPurgat M., Konsument oraz proces decyzyjny w warunkach globalizacji, [w:] M. BartosikPurgat (red.), Zachowania konsumentów. Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017, s. 13–28.pl_PL
dc.referencesŁaszkiewicz A., Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018.pl_PL
dc.referencesMaciorowski A., Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje i mikroewolucje, [w:] B. Gregor, D. KaczorowskaSpychalska (red.), Marketing w erze technologii cyfrowych. Nowoczesne koncepcje i wyzwania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018, s. 213–224.pl_PL
dc.referencesMahr D., Lievens A., Blazevic V., The value of customer cocreated knowledge during the innovation process, „Journal of Product Innovation Management” 2014, vol. 31(3), s. 599– 615.pl_PL
dc.referencesMalarska A., Statystyczna analiza danych wspomagana programem SPSS, SPSS Polska, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesMakowiec M., Przeobrażenia w funkcjonowaniu przedsiębiorstw uwarunkowane technologią teleinformatyczną, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie” 2008, nr 765, s. 141–155.pl_PL
dc.referencesMarkić B., Bijakšić S., Bevanda A., Customer Intelligence Analytics on Social Networks, „Expert Journal of Marketing” 2016, nr 4(1), s. 24–30.pl_PL
dc.referencesMarsden P., F-commerce. Selling on Facebook, SYZYGY Group 2016, s. 1–38.pl_PL
dc.referencesMazurek G., Transformacja cyfrowa – implikacje dla marketingu, [w:] B. Gregor, D. KaczorowskaSpychalska (red.), Marketing w erze technologii cyfrowych. Nowoczesne koncepcje i wyzwania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018, s. 13–34.pl_PL
dc.referencesMazurek G., Transformacja cyfrowa. Perspektywa marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019.pl_PL
dc.referencesMazurek G., Tkaczyk J., Informal Channels of Communication used by enterprises, „Acta Oeconomica” 2016, nr 15(2), s. 103–112.pl_PL
dc.referencesMazurekŁopacińska K., Konsument w społeczeństwie cyfrowym – wymiary i porównania międzynarodowe, „Marketing i Rynek” 2017, nr 9, s. 229–237.pl_PL
dc.referencesMazurekŁopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesMazurekŁopacińska K., Sobocińska M., Consumer Intelligence w kontekście kierunków rozwoju badań marketingowych, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2016, nr 459, s. 179–188.pl_PL
dc.referencesMazurekŁopacińska K., Sobocińska M., Wirtualizacja komunikacji marketingowej w kontekście przemian pokoleniowych i zmian stylów życia, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu” 2015, nr 39, s. 143–154.pl_PL
dc.referencesMazurkiewicz P., Coraz więcej firm chce przechodzić na cyfrowe rozwiązania, „Rzeczpospolita” 19.12.2017.pl_PL
dc.referencesMazurkiewicz P., E-giganci otwierają sklepy, „Rzeczpospolita”, 3.01.2018.pl_PL
dc.referencesMącik R., Substytucyjność i komplementarność fizycznego i wirtualnego kanału zakupu, „Annales Universitatis Mariae CurieSkłodowska, Sectio H Oeconomia” 2015, nr 49(1), s. 99–111.pl_PL
dc.referencesMeier A., Stormer H., eBusiness and eCommerce Managing the Digital Value Chain, Springer, Berlin 2009.pl_PL
dc.referencesMichałowski B., Przegalińska A., Poniewierski A., Internet of Things (IoT) i Artificia l Intelligence (AI) w Polsce. Jak wykorzystać rewolucję technologiczną Internetu Rzeczy i Sztucznej Inteligencji w rozwoju Polski, Instytut Sobieskiego, Warszawa 2018.pl_PL
dc.referencesMiller R., Washington K., Consumer Behavior, Richard K. Miller & Associates 2011.pl_PL
dc.referencesMiotk A., Nowy PR. Jak Internet zmienił Public Relations, Wydawnictwo Słowa i Myśli, Lublin 2016.pl_PL
dc.referencesMiśta G., Omnichannel sprowadza się do customer experience i osobistej więzi z klientem, Raport E-commerce, Interaktywnie.com, 2017, https://interaktywnie.com (dostęp: 28.11.2017).pl_PL
dc.referencesMorbitzer J., Seniorzy w społeczeństwie informacyjnym, „Biblioteka Gerontologii Społecznej” 2013, nr 1–2: Seniorzy w świecie nowych technologii, s. 15–34.pl_PL
dc.referencesMruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesMruk H., JankowiakKaczmarek A., Wiedza o konsumentach z perspektywy ekonomii behawioralnej, [w:] M. BartosikPurgat (red.), Zachowania konsumentów. Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017, s. 79–98.pl_PL
dc.referencesMruk H., Sznajder M. (red), Neuromarketing. Interdyscyplinarne spojrzenie na klienta, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań 2008.pl_PL
dc.referencesMynarski S., Analiza danych rynkowych i marketingowych z wykorzystaniem programu Statistica, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesOhme R.K., Neuromarketing jako owoc mariażu nauki z biznesem, „Marketing i Rynek” 2008, nr 2, s. 11–16.pl_PL
dc.referencesOhme R.K. et al., Nowa generacja badań konsumenckich: eksperyment, czasy reakcji i fale mózgowe, [w:] M. Wierzchoń, J. Orzechowski (red.), Nowe trendy w reklamie. Między nauką a praktyką, Wydawnictwo SWPS Academica, Warszawa 2010, s. 76–96.pl_PL
dc.referencesOlenderSkorek M., Czarnecki R., Bartoszewska B., Czynniki hamujące rozwój e-usług w Polsce, [w:] H. Babis, R. Czaplewski (red.), Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego. Stan obecny, perspektywy rozwojowe i ograniczenia, t. II, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 72–82.pl_PL
dc.referencesOtto J.R., Chung Q.B., A Framework for Cyber-Enhanced Retailing: Integrating ECommerce Retailing with Brick-and-Mortar Retailing, „Electronic Markets” 2000, vol. 10, nr 3, s. 185–191.pl_PL
dc.referencesPacut M., Zachowania nabywcze polskich e-konsumentów na rynku, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego” 2016, t. 3, nr 43, s. 319–328.pl_PL
dc.referencesPieriegud J., Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa – wymiar globalny, europejski i krajowy, [w:] J. Gajewski, W. Paprocki, J. Pieriegud (red.), Cyfryzacja gospodarki i społeczeństwa – szanse i wyzwania dla sektorów infrastrukturalnych, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową – Gdańska Akademia Bankowa, Gdańsk 2016, s. 11–38.pl_PL
dc.referencesPires G., Stanton J., Eckford A., Influences on the perceived risk of purchasing online, „Journal of Consumer Behaviour” 2004, vol. 4(2), s. 118–131.pl_PL
dc.referencesPorębskaMiąc T., Customer Intelligence jako rozwinięcie koncepcji CRM, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach” 2007, s. 381–389, www.swo.ae.katowice.pl (dostęp: 12.07.2018).pl_PL
dc.referencesPourbaix de P., Internet jako kanał dystrybucji, „Handel Wewnętrzny” 2013, nr 3, s. 110–120.pl_PL
dc.referencesPradeep A.K., Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży, tłum. M. Witkowska, Helion, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesPrahalad C.K., Ramaswamy V., Co-Opting Customer Competence, „Harvard Business Review” 2000, nr 78(1), s. 79–90.pl_PL
dc.referencesProńko R., E-biznes – najważniejsze elementy, „Studia i Materiały Wydziału Zarządzania i Administracji Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Miscellanea Oeconomicae” 2012, nr 1, s. 289–303.pl_PL
dc.referencesProtsenko A., Sztuczna inteligencja w służbie rozwoju biznesu, www.ksoin.pl/wpcontent/uploads/2016/12/MarketingLinkSztucznaInteligencjawBiznesie.pdf (dostęp: 2.12.2017).pl_PL
dc.referencesPuder A., Yoon I., Smartphone Cross-Compilation Framework for Multiplayer Online Games, International Conference on Mobile, Hybrid, and Online Learning (ELML) 2010, s. 87–92, https://doi.org/10.1109/eLmL.2010.13.pl_PL
dc.referencesRapp A., Baker T., Bachrach D.G., Ogilvie J., Perceived customer showrooming behaviour and the effect on retail salesperson self-efficacy and performance, „Journal of Retailing” 2015, nr 91(2), s. 358–369.pl_PL
dc.referencesReeves T.C., Oh E., Generational Differences, [w:] J.M. Spector, M.D. Merrill, J.V. Merrienboer, M.P. Driscoll, (red.), Handbook of Research on Educational Communication and Technology, 3th Edition, Routledge Athens, Georgia 2008, s. 295–304.pl_PL
dc.referencesRigby D., The Future of Shopping, „Harvard Business Review” 2011, vol. 89, nr 12, s. 64–75.pl_PL
dc.referencesRohm A.J., Gao T., Sultan F., Pagani M., Brand in hand: a cross-market investigation of consumer acceptance of mobile marketing, „Business Horizons” 2012, nr 55, s. 485–493.pl_PL
dc.referencesRutkowski L., Metody i techniki sztucznej inteligencji. Inteligencja obliczeniowa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesSarowski Ł., Od Internetu Web 1.0 do Internetu Web 4.0 – ewolucja form przestrzeni komunikacyjnych w globalnej sieci, „Rozprawy Społeczne” 2017, t. 11, nr 1, s. 32–39.pl_PL
dc.referencesSawhney M., Verona G., Prandelli E., Collaborating to create: The Internet as a platform for customer engagement in product innovation, „Journal of Interactive Marketing” 2005, nr 19(4), s. 4–17.pl_PL
dc.referencesSchoenbachler D.D., Gordon G.L., Multi-channel shopping: understanding what drives channel choice, „Journal of Consumer Marketing” 2002, vol. 19, nr 1, s. 42–53.pl_PL
dc.referencesScott D.M., Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach, tłum. A. Błaż, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesShi N., Mobile Commerce Applications, Idea Group Publishing, Londyn 2004.pl_PL
dc.referencesShih C., Era Facebooka. Wykorzystaj sieci społecznościowe do promocji, sprzedaży i komunikacji z Twoimi klientami, tłum. M. Gutowski, wyd. II, Helion, Gliwice 2012.pl_PL
dc.referencesSkorupska J., E-commerce. Strategia, zarządzanie, finanse, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesSokół M., Internet. Przewodnik, Helion, Gliwice 2004.pl_PL
dc.referencesSpołeczeństwo informacyjne w Polsce 2016, GUS, http://stat.gov.pl (dostęp: 15.09.2016).pl_PL
dc.referencesSteinfield C., Bouwman H., Adelaar T., The Dynamics of Click-and-Mortar Electronic Commerce: Opportunities and Management Strategies, „International Journal of Electronic Commerce” 2002, vol. 7, nr 1, s. 93–119.pl_PL
dc.referencesStephen A.T., Toubia O., Deriving Value from Social Commerce Networks, „Journal of Marketing Research” 2010, vol. 47, s. 215–228.pl_PL
dc.referencesSubieta K., Zagadnienia handlu elektronicznego, PolskoJapońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., Metodologie emic i etic w badaniach kultury w zarządzaniu, „Management and Business Administration. Central Europe” 2012, nr 1(108), s. 64–71.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., KaczorowskaSpychalska D., Internet of Things – w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej, [w:] Ł. Sułkowski, D. KaczorowskaSpychalska (red.), Internet of Things. Nowy paradygmat rynku, Difin, Warszawa 2018, s. 80–105.pl_PL
dc.referencesSyam N.B., Pazgal A., Co-creation with production externalities, „Marketing Science” 2013, vol. 32, nr 5, s. 805–820.pl_PL
dc.referencesSzczur M., Między sklepem stacjonarnym a wirtualnym, „Harvard Business Review” 2019, nr 6, s. 36–39.pl_PL
dc.referencesSznajder A., Technologie mobilne w marketingu, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesSznajder A., Wiedza jest motorem Nowej Gospodarki, „Modern Marketing” 2001, nr 10, s. 50–52.pl_PL
dc.referencesSzymański G., Innowacje marketingowe w sektorze e-commerce, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesSzymusiak H., Neurobiologiczne techniki stosowane w biznesie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012.pl_PL
dc.referencesTan S.J., Strategies for reducing consumers’ risk aversion in Internet shopping, „Journal of Consumer Marketing” 1999, vol. 16, nr 2, s. 163–180.pl_PL
dc.referencesTapscott D., Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat, tłum. P. Cypryański, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesTarczydło B., Nabywca digitalny a skuteczne działania marketingowe – wybrane aspekty, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego” 2016, nr 43(2), s. 317–326.pl_PL
dc.referencesTasner M., Blitzmarketing: praktyczny przewodnik po narzędziach Web 3.0, tłum. Z. Zawadzki, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesTemkin B.D., Mapping the Customer Journey, Forrester Research Inc., Cambridge, Massachusetts 2010.pl_PL
dc.referencesTkaczyk J., Konsument w Internecie, [w:] G. Mazurek (red.), E-Marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka, Poltext, Warszawa 2018, s. 53–74.pl_PL
dc.referencesTop 8 technologii e-commerce. Trendy, VAKA 2020, https://vaka.pl/aplikacjemobilneiwebowe/top8ecommercetechtrendy/sfi_uguf (dostęp: 28.09.2020).pl_PL
dc.referencesVerhoef P.C., Kannan P.K., Inman J.J., From multi-channel retailing to omni-channel retailing. Introduction to the special issue on multichannel retailing, „Journal of Retailing” 2015, vol. 91, nr 2, s. 174–181.pl_PL
dc.referencesVerhoef P.C., Neslin S.A., Vroomen B., Multichannel customer management: Understanding the research-shopper phenomenon, „International Journal of Research in Marketing” 2007, vol. 24, nr 2, s. 129–148.pl_PL
dc.referencesWalkowska J., Jeśli nie Web 2.0, to co?, „Biuletyn EBIB” 2012, nr 2(129), s. 1, www.ebib.pl/images/stories/numery/129/129_walkowska.pdf (dostęp: 19.03.2020).pl_PL
dc.referencesWaśko R., Wybrane aspekty różnicujące pokolenie X, Y i Z w kontekście użytkowania nowych technik i Internetu, [w:] Z. Rykiel, J. Kinal (red.), Socjologia codzienności jako niebanalności, Stowarzyszenie Naukowe Przestrzeń Społeczna i Środowisko, Rzeszów 2016, s. 136–154.pl_PL
dc.referencesWiktor J.W., Architektura systemu komunikacji wirtualnej – uwarunkowania i wyzwania, [w:] B. Gregor, D. KaczorowskaSpychalska (red.), Marketing w erze technologii cyfrowych. Nowoczesne koncepcje i wyzwania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018, s. 81–108.pl_PL
dc.referencesWiktor J.W., Komunikacja marketingowa. Modele, strategie, formy przekazu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesWiktorowicz J., Warwas I., Kuba M., Staszewska E., Woszczyk P., Stankiewicz A., KliombkaJarzyna J., Pokolenia – co się zmienia? Kompendium zarządzania multigeneracyjnego, Wolters Kluwer, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesWilliams K.C., Page R.A., Marketing to the Generations, „Journal of Behavioral Studies in Business” 2011, vol. 3, nr 3, s. 37–52.pl_PL
dc.referencesWindham L., Orton K., Dusza nowego konsumenta. Postawy, zachowania i preferencje e-klientów, tłum. M. Rusiński, CeDeWu, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesWolny R., Efekt ROPO w procesie zakupu usług konsumentów z Niemiec, „Marketing i Rynek” 2015, nr 8, s. 849–860.pl_PL
dc.referencesWolny R., Zmiany w zachowaniach nabywczych polskich e-konsumentów, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” 2016, nr 270, s. 285–293.pl_PL
dc.referencesWoźniak T., Technologie mobilne w marketingu, [w:] G. Mazurek (red.), E-Marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka, Poltext, Warszawa 2018, s. 383–396.pl_PL
dc.referencesWydatki na zakupy w modelu O2O nawet 10-krotnie większe niż w całym e-commerce, Raporty signs.pl, 2014, www.signs.pl/wydatkinazakupywmodeluo2onawet10krotniewiekszenizwcalymecommerce,23525,artykul.html (dostęp: 12.01.2020).pl_PL
dc.referencesWyrwisz J., Panek A., Efekt ROPO w procesie zakupowym młodych konsumentów, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania” 2015, nr 39, s. 471–482.pl_PL
dc.referencesXie C., Bagozzi R.P., Troye S.V., Trying to prosume: Toward a theory of consumers as co-creators of value, „Journal of the Academy of Marketing Science” 2008, vol. 36, nr 1, s. 109–122.pl_PL
dc.referencesZaltman G., Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku, tłum. K. Chmiel, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2008.pl_PL
dc.referenceshttps://locowise.com. https://wearesocial.com/digital2020. www.appannie.com. www.globalwebindex.com/. www.gsmaintelligence.com/. www.similarweb.com. www.statista.com.pl_PL
dc.referencesсамых посещаемых маркетплейсов в Украине в 2019 году, evo business, 2020, https://evo.business/10samyxposeshhaemyxmarketplejsovvukrainev2019godu/ (do stęp: 24.10.2020).pl_PL
dc.referencesКаким был онлайн-шоппинг в Украине в 2018 году, 2019, www.picodi.com/ua/mozhnadeshevshe/kakimbylonlajnshoppingvukrainev2018godu (dostęp: 24.10.2020).pl_PL
dc.referencesСегмент электронной коммерции, занимает от 4 до 6% рынка розничной торговли в Украине, UAretail.com, 2019, https://uaretail.com/2019/07/segmentelektronnojkommerciizanimaetot4do6rynkaroznichnojtorgovlivukraine/ (dostęp: 20.10.2020).pl_PL
dc.referencesСтратегия развития информатизации в Республике Беларусь на 2016–2022 годы, 2015, http://egov.by/zakonyidokumenty/strategiyarazvitiyainformatizaciivrespublikebelarusna20162022gody (dostęp: 1.09.2019).pl_PL
dc.referencesОнлайн-торгівля в Україні минулого року, Na chasi, 2019, https://nachasi.com/2019/03/25/ecommerceinukraine2018/ (dostęp: 20.10.2020).pl_PL
dc.referencesУказ Президента Республики Беларусь 1 февраля 2010 г. № 60. О мерах по совершенствованию использования национального сегмента сети Интернет, 2010, https://drive.google.com/file/d/0ByeBjhaMgDpfcV9kai1jYXV5ZVE/view (dostęp: 1.09.2019).pl_PL
dc.referencesЩо і як купують українці в інтернеті: дослідження GfK і OLX, 2019, https://rau.ua/novyni/doslidzhennyagfkiolx/ (dostęp: 25.10.2020).pl_PL
dc.referencesGfK Ukraine определила портрет украинского онлайн-покупателя, ITC.ua, 2019, https://itc.ua/news/gfkukraineopredelilaportretukrainskogoonlajnpokupatelyainfografika/ (dostęp: 20.10.2020).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-433-9


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/