Show simple item record

dc.contributor.authorFabicka, Wioletta
dc.date.accessioned2025-01-28T12:18:49Z
dc.date.available2025-01-28T12:18:49Z
dc.date.issued2022-07-01
dc.identifier.citationFabicka W., CSR as an Element of a Marketing Strategy – The Example of IKEA, [w:] The Best Practice of Marketing Management in Polish and International Enterprises: The Marriage of Science and Business – Case Studies, Akademia Zarządzania i Finansów, Szymańska K. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022, s. 101-116, https://doi.org/10.18778/8220-842-9.10en
dc.identifier.isbn978-83-8220-842-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/54429
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to explain the essence of the CSR concept and the validity of its practical implementation by large companies, the essence of corporate social responsibility in building the company's image and in the procurement process, and to present practical solutions for applying CSR in the marketing space. IKEA not only cares about its image through various CSR activities, but also uses CRM strategies in the context of marketing. These strategies are used not only to acquire new customers but also to build lasting business relationships based on mutual trust and shared values.en
dc.description.abstractCelem artykułu jest wyjaśnienie istoty koncepcji CSR i zasadności jej praktycznego wdrażania przez duże przedsiębiorstwa, istoty społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu wizerunku firmy i w procesie zaopatrzenia oraz prezentacja praktycznych rozwiązań zastosowania CSR w przestrzeni marketingowej. IKEA nie tylko dba o swój wizerunek poprzez różnorodne działania na rzecz CSR, ale także wykorzystuje strategie CRM w kontekście marketingu. Strategie te wykorzystywane są nie tylko do pozyskiwania nowych klientów, ale również do budowania trwałych relacji biznesowych opartych na wzajemnym zaufaniu i wspólnych wartościach.pl
dc.language.isoen
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofSzymańska K. (red.), The Best Practice of Marketing Management in Polish and International Enterprises: The Marriage of Science and Business – Case Studies, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022;pl
dc.relation.ispartofseriesAkademia Zarządzania i Finansówpl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleCSR as an Element of a Marketing Strategy – The Example of IKEAen
dc.title.alternativeCSR jako element strategii marketingowej na przykładzie IKEApl
dc.typeBook chapter
dc.page.number101-116
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodz, Faculty of Management; Fujitsuen
dc.identifier.eisbn978-83-8220-843-6
dc.identifier.doi10.18778/8220-842-9.10


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/