dc.contributor.author | Kłys, Tomasz | |
dc.date.accessioned | 2025-04-11T07:55:02Z | |
dc.date.available | 2025-04-11T07:55:02Z | |
dc.date.issued | 1996 | |
dc.identifier.other | RPS3730 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/55335 | |
dc.description | Z uwagi na obwiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY). | pl_PL |
dc.description.abstract | W dysertacji autor prezentuje własną koncepcji diegesis. Wskazuje przy tym inspirujące go opcje metodologiczne oraz precyzuje przyjęte stanowisko badawcze. Trzy pierwsze rozdziały tworzą razem część pierwszą pracy, prezentującą teoretyczne ustalenia. Druga część pracy poświęcona jest kolejno wszystkim - wedle proponowanej typologii - dominantom. Każdy z tych rozdziałów zawiera zwięzłe omówienie zagadnień teoretycznych wiążących się z daną dominantą oraz jedną lub dwie analizy filmów reprezentatywnych dla poszczególnych dominant. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Projekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | diegesis | pl_PL |
dc.subject | filmoznawstwo | pl_PL |
dc.subject | efekt diegetyczny | pl_PL |
dc.subject | spektakl | pl_PL |
dc.subject | dyskurs | pl_PL |
dc.title | Dominanty diegetyczne w filmie fikcji | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 385 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Teorii Literatury, Teatru i Filmu, Zakład Wiedzy o Filmie | pl_PL |
dc.dissertation.director | Nurczyńska-Fidelska, Ewelina | |