dc.contributor.author | Kwapisz, Katarzyna | |
dc.date.accessioned | 2025-09-08T07:14:14Z | |
dc.date.available | 2025-09-08T07:14:14Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.other | RPS4843 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/56249 | |
dc.description | Z uwagi na obowiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY). | pl_PL |
dc.description.abstract | William Shakespeare przyczynia się do zrozumienia kondycji tekstu pod różnymi względami. Historia jego dzieł to historia deformacji i napięć: między stroną a sceną, między wydaniami, literaturą wysoką i niską, elitą a masą, nieuznanym a uznanym autorstwem. Jego dzieła pojawiły się w najważniejszym momencie transformacji pisarstwa – przejściu od rękopisu do druku. Chociaż uważane są za niestabilne i wielorakie ze względu na swój charakter dzieł dramatycznych napisanych dla sceny, stały się przedmiotem wszystkich konsekwencji rozwoju drukarstwa, zarówno jako artefakty materialne, jak i ulubiony obiekt badań krytycznych. Przykład elektronicznych archiwów Szekspira, wizualizacji graficznych lub interaktywnych przekształceń jego tekstów przedstawia autorka dysertacji nie po to, aby stworzyć opozycję wobec kultury druku, jej produktów i teorii, ale raczej po to, aby podkreślić, że media elektroniczne oznaczają przede wszystkim stawianie wciąż nowych pytań i balansowanie między starymi wartościami a nowymi możliwościami. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Projekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | tekst jako obiekt wizualny | pl_PL |
dc.subject | William Shakespeare | pl_PL |
dc.subject | hipertekstualność | pl_PL |
dc.subject | archiwa elektroniczne | pl_PL |
dc.subject | komunikacja za pośrednictwem komputera | pl_PL |
dc.title | At the moment of transition: textual problematics of Shakespeare in the digital media | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 249 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny | pl_PL |
dc.dissertation.director | Kujawińska-Courtney, Krystyna | |