Show simple item record

dc.contributor.authorRapacka, Sylwia
dc.date.accessioned2025-10-15T06:22:52Z
dc.date.available2025-10-15T06:22:52Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.otherRPS20155
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/56481
dc.descriptionZ uwagi na obowiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY).pl_PL
dc.description.abstractCelem rozprawy jest wykazanie, że metoda projektowa wprowadza urozmaicenie do rutyny życia szkolnego i oprócz nauki języków obcych rozwija kompetencje edukacyjne, takie jak aktywność w nauce, samodzielność, odpowiedzialność za siebie i umiejętność pracy w zespole. Na podstawie analizy literatury fachowej na temat uczenia się opartego na projektach oraz rozwoju metody projektowej na poziomie socjologicznym i dydaktycznym, a także badania empirycznego sformułowano wnioski, które przedstawiają znaczenie metody projektowej i jej zastosowania w praktyce szkolnej. Na podstawie konkretnych doświadczeń zawodowych związanych ze stosowaniem metody projektowej napisano raport, w którym szczegółowo opisano niektóre projekty zrealizowane przez autorkę rozprawy. Badania empiryczne przeprowadzone w pierwszej klasie liceum w Łodzi, na pierwszym roku studiów w kolegium języków obcych oraz podczas różnych seminariów doskonalenia zawodowego pokazują, że różne warianty nauczania opartego na projektach mogą wspierać rozwój umiejętności komunikacyjnych. Wykazano również, że umożliwiają one rozwój kompetencji społeczno-kulturowych.pl_PL
dc.description.sponsorshipProjekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.pl_PL
dc.language.isodepl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectmetoda projektowa w nauczaniupl_PL
dc.subjectjęzyk obcy w szkolepl_PL
dc.subjectmetody dydaktycznepl_PL
dc.subjectteoria edukacjipl_PL
dc.subjectkompetencje uczniówpl_PL
dc.titleProjektmethode im Fremdsprachenunterrichtpl_PL
dc.title.alternativeMetoda projektowa na lekcji języka obcegopl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number317pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzny, Katedra Językoznawstwa Niemieckiego i Stosowanegopl_PL
dc.dissertation.directorKozłowski, Aleksander


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe