dc.contributor.author | Rapacka, Sylwia | |
dc.date.accessioned | 2025-10-15T06:22:52Z | |
dc.date.available | 2025-10-15T06:22:52Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.other | RPS20155 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/56481 | |
dc.description | Z uwagi na obowiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY). | pl_PL |
dc.description.abstract | Celem rozprawy jest wykazanie, że metoda projektowa wprowadza urozmaicenie do rutyny życia szkolnego i oprócz nauki języków obcych rozwija kompetencje edukacyjne, takie jak aktywność w nauce, samodzielność, odpowiedzialność za siebie i umiejętność pracy w zespole. Na podstawie analizy literatury fachowej na temat uczenia się opartego na projektach oraz rozwoju metody projektowej na poziomie socjologicznym i dydaktycznym, a także badania empirycznego sformułowano wnioski, które przedstawiają znaczenie metody projektowej i jej zastosowania w praktyce szkolnej. Na podstawie konkretnych doświadczeń zawodowych związanych ze stosowaniem metody projektowej napisano raport, w którym szczegółowo opisano niektóre projekty zrealizowane przez autorkę rozprawy. Badania empiryczne przeprowadzone w pierwszej klasie liceum w Łodzi, na pierwszym roku studiów w kolegium języków obcych oraz podczas różnych seminariów doskonalenia zawodowego pokazują, że różne warianty nauczania opartego na projektach mogą wspierać rozwój umiejętności komunikacyjnych. Wykazano również, że umożliwiają one rozwój kompetencji społeczno-kulturowych. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Projekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. | pl_PL |
dc.language.iso | de | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | metoda projektowa w nauczaniu | pl_PL |
dc.subject | język obcy w szkole | pl_PL |
dc.subject | metody dydaktyczne | pl_PL |
dc.subject | teoria edukacji | pl_PL |
dc.subject | kompetencje uczniów | pl_PL |
dc.title | Projektmethode im Fremdsprachenunterricht | pl_PL |
dc.title.alternative | Metoda projektowa na lekcji języka obcego | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 317 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filozoficzny, Katedra Językoznawstwa Niemieckiego i Stosowanego | pl_PL |
dc.dissertation.director | Kozłowski, Aleksander | |