Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 12
E-projekty w nauczaniu metod ilościowych z wykorzystaniem oprogramowania GRETL
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
The purpose of the paper is to present possibilities of assignments e-project in statistics,
econometrics and forecasting courses. In GRETL there is a big database of statistical
information for United States, Great ...
Wykorzystanie technologii informatycznych w nauczaniu przedmiotów ilościowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
The goal of this study is to describe information society and present changes which were
made in social structure according to computer technology popularization.
Information society is a social system in which information ...
Platforma moodle jako element wspierania procesu nauczania przedmiotów ilościowych na studiach ekonomicznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
This article treats about some issues concerning “Moodle platform” as a supporting element
for the teaching process of quantitative subjects on economics faculty. There are presented the
results of empirical research ...
Świadomość stylów uczenia się - korzyści dla nauczyciela i studenta
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
The purpose of a paper is to show how being aware of learning styles can benefit both teachers
and students. The results of studies (not well-known in Polish literature) investigating the
effects of cognitive learning ...
Narzędzia informatyczne w nauczaniu przedmiotów ilościowych - opinie studentów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
The aim of this paper is to analyse the use of computer software at universities, especially in
quantitive courses. The authors' research proved that students, teachers and administration staff
underuse computer tools ...
Standardy kształcenia a jakość nauczania
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
The Bologna process aims to create a European Higher Education Area by 2010,
which is connected with great changes in the structures of the university studies. The one
of main modifications is a new program of academic ...
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
Praca z kalkulatorem graficznym na zajęciach z przedmiotów ilościowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
Graphic calculator is one of the tools which can help students in cognitive process experimenting
in the course of hard problem solving. This can favour various mathematical skill development
such as observing, analyzing, ...
Wspomaganie komputerowe procesu nauczania przedmiotów ilościowych a kreowanie aktywnych uczestników społeczeństwa informacyjnego. Wyniki badania ankietowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
The aim of the article is a try to find an answer if teaching of quantitative subjects with utilization
of statistical computational package increases of students ability in relation to complicated
economic and social ...
Rola i znaczenie symulacji komputerowych we wspomaganiu procesu nauczania statystyki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
The power of computer simulation as a problem-solving is well known. The Monte Carlo
study can be used in parameter estimation, hypothesis testing and resampling methods, such as
bootstrap and jackknife.
The educational ...